Praca metodą projektu edukacyjnego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt edukacyjny w gimnazjum im
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
NAUCZANIE INDYWIDUALNE ODN SŁUPSK Władysława Hanuszewicz
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Organizacja nauczania indywidualnego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Jak zrealizować projekt edukacyjny w gimnazjum?
Program Młodzi Przedsiębiorczy jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
Zanim wybierzesz program nauczania
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Wydział Kształcenia, Wychowania i Opieki. Projekt – co to jest? generowanie pomysłów, rozważanie propozycji działania, promowanie pomysłu; wyobrażanie.
Projekt edukacyjny w gimnazjum w prawie oświatowym
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Projekty edukacyjne w szkole
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Praca metodą projektu edukacyjnego
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
CENTRUM SZKOLENIOWE EDUSKRYPT.PL METODA PROJEKTU W NAUCZANIU
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
W gimnazjum. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
NAJWAŻNIEJSZE ZMIANY W ROZPORZĄDZENIU MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 30 KWIETNIA 2007r. W SPRAWIE WARUNKÓW I SPOSOBU OCENIANIA, KLASYFIKOWANIA.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
Indywidualne nauczanie
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Kompetencje kluczowe uczniów gimnazjum i ich rozwój metodą projektów mgr Kamila Dębińska Uniwersytet Szczeciński.
PROJEKT EDUKACYJNY DLA UCZNIÓW KLAS DRUGICH SZKOŁY GIMNAZJALNEJ
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
RODZICE W SZKOLE.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Jak zrealizować projekt edukacyjny w gimnazjum?. Rozporządzenie wprowadzające do gimnazjów projekt edukacyjny Projekt edukacyjny jest zespołowym, planowym.
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Jak zrealizować projekt edukacyjny w gimnazjum?
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kształcenie specjalne
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Praca metodą projektu edukacyjnego Projekt edukacyjny Praca metodą projektu edukacyjnego Gimnazjum 33 w Poznaniu opracowanie M. Kordy Projekt edukacyjny w gimnazjum

Rozporządzenie MEN z 20 sierpnia 2010 roku Podstawa prawna realizacji projektów edukacyjnych Rozporządzenie MEN z 20 sierpnia 2010 roku (Dz. U. Nr 156 poz. 1046 § 21a) wprowadza do gimnazjum obligatoryjną realizację projektu edukacyjnego.

Definicja projektu Rozporządzenie MEN z 20 sierpnia 2010 r. Projekt edukacyjny jest zespołowym, planowym działaniem uczniów, mającym na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod.

Informowanie o projekcie Wychowawca klasy na początku roku szkolnego, w którym uczniowie będą realizować projekt edukacyjny, informuje uczniów, podczas lekcji wychowawczych oraz ich rodziców (prawnych opiekunów), podczas organizowanych spotkań, o warunkach realizacji projektu edukacyjnego. (najpóźniej do 30 września ) Wychowawca sporządza listę deklaracji uczniów co do udziału w projekcie i przekazuje koordynatorowi najpóźniej 15 października danego roku szkolnego

Projekt a zasady oceniania wewnątrzszkolnego Kryteria oceniania zachowania ucznia gimnazjum zawarte w ocenianiu wewnątrzszkolnym (WSO) uwzględniają udział ucznia w realizacji projektu edukacyjnego.

Wpis na świadectwie Rozporządzenie MEN z 20 sierpnia 2010 r. Informację o udziale ucznia w projekcie przechowuje się w arkuszu ocen. Informacje o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego oraz temat projektu edukacyjnego wpisuje się na świadectwie ukończenia gimnazjum. Informacja zawiera tytuł projektu i rok jego realizacji.

Zwolnienie z projektu W szczególnie uzasadnionych przypadkach, uniemożliwiających udział ucznia w realizacji projektu edukacyjnego, dyrektor gimnazjum może zwolnić ucznia z realizacji projektu edukacyjnego.Na wniosek wychowawcy lub rodziców (prawnych opiekunów) ucznia. W takich przypadkach, na świadectwie ukończenia gimnazjum w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego wpisuje się „zwolniony” albo „zwolniona”.

Zakres tematyczny projektu Zakres tematyczny projektu edukacyjnego może dotyczyć wybranych treści nauczania określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla gimnazjów lub wykraczać poza te treści. Zakresy tematyczne projektów realizowane w Gimnazjum 33 prezentowane są na stronie internetowej szkoły (www.33.poznan.pl) najpóźniej od 15 września danego roku szkolnego.

Warunki realizacji projektu Szczegółowe warunki realizacji projektu edukacyjnego określa dyrektor Gimnazjum nr 33 w porozumieniu z radą pedagogiczną. Projekty edukacyjne realizowane będą w oparciu o projekty przedmiotowe głównie w klasach II. Uczniowie kl II (ew III) po zapoznaniu się z zakresami tematycznymi, zgłaszają się do nauczyciela opiekuna wybranego przez siebie projektu najpóźniej do 15 października danego roku szkolnego. Podział na grupy projektowe (3-6 osób) dokonuje się poprzez zatwierdzenie zgłoszeń lub przydziału uczniów u nauczyciela - opiekuna projektu, i zgłoszenie przez niego grupy najpóźniej do 15 października danego roku szkolnego u koordynatora. Nauczyciel opiekun - prowadzi zajęcia wprowadzające do pracy metodą projektu. Warunki, sposób realizacji, terminarz,sposób prezentacji i formę oceny uczniowie uzgadniają z opiekunem projektu w kontrakcie.

Etapy realizacji projektu Projekt edukacyjny jest realizowany przez zespół uczniów pod opieką nauczyciela i obejmuje następujące działania: Wybranie tematu projektu edukacyjnego; Określenie celów projektu edukacyjnego i zaplanowanie etapów jego realizacji; Wykonanie zaplanowanych działań; Publiczne przedstawienie rezultatów projektu edukacyjnego.

Wybranie tematu projektu edukacyjnego Przykładowo na podstawie zakresu tematycznego podanego przez nauczyciela np 1. „Kobieta w literaturze” 2. „Problemy młodzieży” Uczniowie i nauczyciel konkretyzują temat i problem do rozwiązania formie pytania lub zadania np.: 1 Temat: „Kobieta w literaturze polskiej” problem - „Czym różni się obraz kobiety w polskiej literaturze romantycznej i pozytywistycznej?” zadanie - „Jak ukazać te dwie wizje kobiety w szkolnym przedstawieniu?” 2.: Temat: Problemy młodych ludzi w Polsce problem - „Jakie problemy ma młodzież w naszej szkole?” zadanie - „Jakie podjąć działania by rozwiązać najważniejszy problem rówieśników w naszej szkole?”

Określenie celów projektu edukacyjnego i zaplanowanie etapów jego realizacji Uczniowie określają cele projektu. Uczniowie odpowiadają na pytania: Czego chcemy się dowiedzieć? Co chcemy osiągnąć? Jaki ma być efekt końcowy? Wybierany zostaje rodzaj projektu (w zależności od przyjętych celów) Uczniowie planują działania i zadania: określają czas ich realizacji, osoby odpowiedzialne za ich wykonanie, ( powstaje terminarz), a także formę i termin prezentacji końcowej.

Wykonanie zaplanowanych działań Uczniowie wykonują zadania zapisane w harmonogramie, prowadzą dokumentację swojego projektu (karta projektu, karta działania, film, blog, teczka, zeszyt projektu itp.) Podczas konsultacji nauczyciel udziela uczniom informacji, motywuje do działania, sprawdza, jak udało im się zrealizować zaplanowane zadania, pomaga radzić sobie z trudnościami, zachęca do samooceny: Co i jak zrobili do tej pory? Co stanowiło dla nich trudność i jak ją pokonywali? Czego się nauczyli? Na bieżąco uzupełniana jest Karta Projektu

Publiczne przedstawienie rezultatów projektu edukacyjnego. Na podstawie przygotowanego sprawozdania z projektu uczniowie przygotowują prezentację uwzględniając: Datę i miejsce Ile mają czasu na wystąpienie? Jaką formę ma mieć prezentacja? Co i jak prezentować? Jakie środki wizualne wykorzystać? Kto będzie odbiorcą prezentacji? Uczniowie prezentują swoją pracę wg ustalonych kryteriów Nauczyciel dokonuje oceny i przygotowuje pisemną informację o udziale ucznia w projekcie przy pomocy zatwierdzonego druku.