Marketing – pojęcie i zasady marketingu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Advertisements

RYNEK GOSPODARCZY. Analiza rynku, konkurencji: Aby ka ż dy biznes, bez wzgl ę du na wielko ść, czy obszar dzia ł ania, móg ł sprawnie funkcjonowa ć powinien.
Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego A.M. Zarzycka.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Tytuł biznesplanu (nazwa przedsięwzięcia)
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Przedsiębiorczość Technologiczna prezentacja końcowa NanBUD Skład zespołu: Patrycja Jasińska, Marta Kacprzak, Justyna Kawa, Michał Kowalczyk, Michał Mędrek,
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego FILARY GOSPODARKI.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Obszary inteligentnych specjalizacji Wielkopolski a UEP / SC UEP.
Mikroekonomia dr hab. Maciej Jasiński, prof. WSB Wicekanclerz, pokój 134A Semestr zimowy: 15 godzin wykładu Semestr letni: 15.
Instytucjonalne uwarunkowania realizacji koncepcji CSR w obszarze merchandisingu – zarys problemu Dr Jarosław Plichta Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych.
Wykład 2 Podstawowe pojęcia 1. Czym jest rachunkowość?  Definicja rachunkowości:  „Rachunkowość jest uniwersalnym i elastycznym systemem informacyjno.
Janusz Witkowski GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY Gdynia, marca 2016 roku Rola statystyki publicznej w społeczeństwie 1 Ogólnopolska konferencja naukowa.
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Finanse i Rachunkowość Wybory ścieżki kształcenia na rok akademicki 2016/2017.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zarządzanie systemami dystrybucji
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Wartość rynkowa nieruchomości dr Małgorzata Zięba.
A.M. Zarzycka.  wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka.
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
I stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji II stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji.
PLAN MARKETINGOWY Imię i nazwisko. Podsumowanie sytuacji rynkowej  Sytuacja rynkowa: przeszła, bieżąca i przyszła  Uwzględnij udział w rynku, wiodące.
Zarządzanie strategiczne 5
Struktura kanałów marketingowych
ZARZĄDZANIE MUNICYPALNE
Główne zasady marketingu.
Zarządzanie inwestycjami i nieruchomościami
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
ORGANIZACJA.
Konkurencyjność w dobie globalizacji
RYNEK PRACY W PRZYSZŁOŚCI
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Trendy w Public Relations
Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii
Sprawność systemu rynkowego
Sprzedaż produktu lub usługi
Rzecznik Praw Dziecka.
Specjalność: MARKETING
LOGISTYKA – jest to dziedzina wiedzy z zakresu zarządzania ( przepływ ludzi , energii, wody) odnosi się do zarządzania dobrami w czasie i w przestrzeni.
Pawlicz, A. , Tokarz-Kocik, A. , Wolna-Samulak, A
Podstawy teorii zachowania konsumentów
Przychody i koszty działalności
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Produkt i dochód narodowy
Próg rentowności K. Bondarowska.
PO CO FIRMIE SPRATEGIA SPRZEDAŻY?
Prezentacja planu biznesowego
Informacje podstawowe
KOMUNIKACJA KORPORACYJNA I PUBLIC RELATIONS
Nazwa firmy Biznesplan.
Sp.j U Karyny.
Współczesne kierunki polityki społecznej
Mikroekonomia Wykład 4.
Tytuł wniosku WPP/2.0/…./2019 Kraków, data ……………………..
Zapis prezentacji:

Marketing – pojęcie i zasady marketingu.

1. Geneza marketingu. ORIENTACJA PRODUKCYJNA ORIENTACJA SPRZEDAŻOWA ORIENTACJA MARKETINGOWA MARKETING STRATEGICZNY

ORIENTACJA PRODUKCYJNA. Jak wytwarzać dużo i tanio, aby uczynić wyrób dostępnym szerokiemu gronu nabywców i uzyskać kosztową przewagę nad ewentualnymi konkurentami przy zachowaniu wymaganej staranności wykonania produktu. Związana z ogólnym przyspieszeniem rozwoju gospodarczego w drugiej połowie XIX wieku. Produkcja masowa.

ORIENTACJA SPRZEDAŻOWA. Jak sprzedać to, co firma potrafi masowo i tanio wytwarzać. Wzrastający stopień nasycenia rynku i zaostrzenie konkurencji. Pierwsze systemy masowej dystrybucji wyrobów.

ORIENTACJA MARKETINGOWA. Jak wybrać i zdobyć, ewentualnie stworzyć, a następnie utrzymać rynek zbytu, który zapewniałby przedsiębiorstwu źródło przychodów odpowiednie do jego potrzeb i aspiracji rozwojowych. - Konkurencja firm z krańcowych branż. - Międzynarodowość i globalizacja rynków zbytu. -Przyspieszenie procesu innowacyjności i skrócenie cyklu życia produktu. - Kreowanie nowych potrzeb i rynków.

MARKETING STRATEGICZNY. Jak w warunkach zmieniającego się otoczenia – wybrać i zdobyć, ewentualnie stworzyć, a następnie utrzymać rynek zbytu, który zapewniałby przedsiębiorstwu źródło przychodów odpowiednie do jego potrzeb i długofalowych aspiracji rozwojowych. - Konieczność opracowywania długofalowych koncepcji przystosowawczych. - Zdolność identyfikacji szans i zagrożeń. - Zarządzanie strategiczne.

2. Definicja marketingu.

Definicja marketingu – Interpretacja tradycyjna: Marketing jako funkcja stanowiąca nieodłączny element każdego przedsiębiorstwa - utożsamiany z czynnościami zbytu wyrobów, wykonywanymi przy zastosowaniu różnych technik i metod oddziaływania na nabywcę.

Marketing w ujęciu klasycznym. W tym ujęciu marketing jest pojęciem związanym z działalnością przedsiębiorstwa zorientowaną na zysk. Marketing oznacza odpowiednie planowanie, koordynację i kontrolę wszystkich działań przedsiębiorstwa, ukierunkowanych na aktualne i potencjalne rynki zbytu.

Marketing w ujęciu współczesnym. Marketing jako wszelkie podejmowane decyzje i działania dążące do usatysfakcjonowania partnera wymiany - klienta, nabywcy, konsumenta, użytkownika.

Marketing – wg Kotlera. Jest to proces społeczny i zarządczy, dzięki któremu jednostki i grupy (organizacje) poprzez wzajemną wymianę dóbr i wartości uzyskują to, czego potrzebują i pragną.

Marketing – wg Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu. Jest to proces planowania i urzeczywistnienia koncepcji, cen, promocji oraz dystrybucji idei, dóbr i usług w celu doprowadzenia do wymiany satysfakcjonującej jednostki i organizacje.

Marketing – definicja – podsumowanie. MARKETING - jest procesem społecznym i zarządczym, dzięki któremu konkretne osoby i grupy otrzymują to, czego potrzebują i pragną osiągnąć poprzez tworzenie, oferowanie i wymianę posiadających wartość produktów. MARKETING - oznacza zajmowanie się rynkiem w celu urzeczywistnienia potencjalnej wymiany mogącej zaspokoić ludzkie potrzeby i pragnienia.

PODMIOT MARKETINGU. Każda organizacja – również non-profit, teatr, opera, uczelnia, związki zawodowe, miasta, gminy, regiony, państwa, politycy, aktorzy.

PRZEDMIOT MARKETINGU: - Dobra – pasta do zębów, samochód, napój, - Usługi – przeloty samolotowe, porady, informacje - Idee – wolność, tolerancja, zdrowe odżywianie, zdrowy styl życia.

KTO KUPUJE I KORZYSTA Z MARKETINGU. - Konsumenci – ludzie (klienci indywidualni) niezależnie od wieku. - Nabywcy instytucjonalni – (klienci instytucjonalni) firmy, instytucje.

Rynek. Rynek składa się ze wszystkich potencjalnych klientów, mających określoną potrzebę lub pragnienie, którzy w celu ich zaspokojenia są gotowi i są w stanie dokonać wymiany.

3. ZASADY MARKETINGU: 1. Zasada celowego wyboru i kształtowania rynku przedsiębiorstwa, 2. Zasada badania rynku, 3. Zasada zintegrowanego oddziaływania na rynek (marketing-mix), 4. Zasada planowania działań rynkowych, 5. Zasada kontroli skuteczności działań marketingowych.

ZASADA CELOWEGO WYBORU I KSZTAŁTOWANIA RYNKU PRZEDSIĘBIORSTWA. Najważniejszym z szeroko rozumianych aktywów przedsiębiorstwa jest zbiór rzeczywistych i potencjalnych nabywców.

ZASADA BADANIA RYNKU. Dostarczenie niezbędnych informacji na temat potrzeb, pragnień i motywów potencjalnych nabywców.

ZASADA ZINTEGROWANEGO ODDZIAŁYWANIA NA RYNEK (MARKETING MIX). Oddziaływanie na konkretny rynek nie poszczególnymi instrumentami, lecz odpowiednio ukształtowaną ich kompozycją (synergia).

Instrumenty marketingowe 4xP. Product Price Place Promotiona Produkt Cena Dystrybucja Promocja 4 P

Marketing MIX jest kompozycją o hierarchicznej strukturze, złożoną z czterech podkompozycji: - podkompozycja produktu(podstawowe właściwości produktów i ich odmian asortymentowych tworzących daną kompozycję oraz marka, opakowanie, usługi związane z produktem itp.), - podkompozycja ceny (cena podstawowa, rabaty, warunki płatności, kredyt itp.), - podkompozycja dystrybucji (układ kanałów dystrybucji i rozwiązania logistyczne), - podkompozycja promocji (sprzedaż osobista, reklama, środki aktywizacji sprzedaży, instrumenty z zakresu public relations).

ZASADA PLANOWANIA DZIAŁAŃ RYNKOWYCH. Konieczność zebrania i analizy odpowiednich informacji oraz przemyślenia, zaprojektowania zamierzonych działań i oceny ich przewidywanych skutków.

ZASAD KONTROLI SKUTECZNOŚCI DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH. Stwierdzenie realizacji planów, a także ujawnienie przyczyn ewentualnych niepowodzeń i źródła nieprzewidzianych sukcesów.

Dziękuję.