Rola opiekuna praktyk, jako MENTORA dla studenta- praktykanta.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
ocenianie, które pomaga się uczyć
Rekrutacja w kierunku kształcenia zawodowego Badania przeprowadzone pośród 800 uczniów Co i kto wpływa na wybór wykształcenia i zawodu wśród młodzieży.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Recepta na sukces nauczyciela
Kreatywny nauczyciel – nauczyciel z wyobraźnią
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego STOWARZYSZENIE INTEGRACJA I ROZWÓJ.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
z Oddziałami Integracyjnymi
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Zadania samorządu uczniowskiego
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
„Rodzina jest w życiu oparciem, czymś co chroni, co daje siłę.”
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
Rola opiekuna w Samorządzie Uczniowskim
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
 brak czasu dla dzieci  niewłaściwa komunikacja interpersonalna  brak umiejętności radzenia sobie w sytuacji konfliktu,  brak rozpoznawania i interpretowania.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Szkolny Klub Wolontariatu w Zespole Szkół w Dydni.
WYCHOWAWCA –JAK BUDOWAĆ AUTORYTET
System edukacji w Polsce
Public 1. Cele Programu  Zasilenie kadry Skanska młodymi inżynierami i specjalistami  Rozwijanie wiedzy i umiejętności zawodowych studentów uczelni.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasza „mała” demokracja
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Studium Przypadków Gosia Bates i Drew Wilkins. Studium przypadków 2 i 4 Wszystko o mnie.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Organizacja pobytu Studentów podczas realizacji praktyki pedagogicznej
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
PROJEKT Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego WSL LIDEREM W EFEKTYWNYM KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI.
Asystent osoby niepełnosprawnej Czas trwania nauki – 1 rok.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Uniwersyteckie Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
„Między tablicą a smartphone”-
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Przykłady dobrych praktyk
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Rola opiekuna praktyk, jako MENTORA dla studenta- praktykanta

Nauczyciel-opiekun praktyki, jako mentor- przewodnik studenta w szkole, pełni niezwykle ważną rolę. To od niego zależeć będzie, jaki obraz szkoły wyniesie z praktyk student, jakie jego będzie w przyszłości podejście do zawodu, a co dalej za tym idzie, w dalszej i szerszej perspektywie, jak nowe kadry pedagogiczne wpływać będą na przyszłość polskiej edukacji (także wychowania fizycznego). Mentorem będziemy nazywali nauczyciela poważanego, będącego dla kogoś (patrz student), przyjacielem, wzorem i doradcą.

Kiedyś Mentor (mit.) – mieszkaniec Itaki, przyjaciel Odyseusza. Wyruszając pod Troję, Odyseusz powierzył mu opiekę nad żoną – Penelopą, synem – Telemachem i domem. Postać Mentora przybrała Atena, towarzysząc Telemachowi w poszukiwaniu ojca.

Dziś MENTOR:  Doświadczony  Przyjaciel  Wzór  Doradca  Wychowawca  Poważany  Mądry  Życzliwy

Doświadczony Mający minimum kilkuletnią praktykę w zawodzie nauczyciela. Pogłębiający permanentnie swoją wiedzę i umiejętności w różnych formach doskonalenia zawodowego. Umie nabytą wiedzę wykorzystać w różnych, nie tylko zawodowych, sferach życia.

Przyjaciel Jest otwarty na ludzi i ich potrzeby. Umie słuchać, jest pełen empatii, ma zawsze tę odrobinę czasu, którą poświęci, gdy student tego potrzebuje.

Wzór Paradoks. Nauczyciel, który w jednej ze swoich podstawowych funkcji, posiada ocenianie, sam jest oceniany w każdym momencie swojej pracy. Jest oceniany przez dyrekcję, innych nauczycieli, rodziców, uczniów i wreszcie przez studentów odbywających praktykę. Nie są to oceny wyrażane w formie werbalnej czy też papierowej, ale jest to ocena bieżąca, której efektem są codzienne nastroje, motywacje czy też zwykłe ludzkie zachowania. Im więcej mamy pozytywnych „ocen” swojej codziennej działalności, tym większym będziemy wzorem dla naszych studentów.

Doradca Tutaj tkwi większościowy udział akcji bycia dobrym opiekunem praktyk. Tutaj należy wykorzystać swoje kompensum wiedzy, doświadczenia i chęci pomocy przyszłym kadrom pedagogicznym. I wreszcie tutaj pokazujemy drogę bycia nauczycielem, zarówno w sferze dydaktyki, metodyki, ale też zachowań w różnych sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych.

Wychowawca Szeroko pojmowana funkcja, obejmująca swoją działalnością nie tylko społeczność szkolną, ale też studencką, która odwiedza nas na praktykach pedagogicznych. Wychowywać, to znaczy mieć bezpośredni wpływ na… i tutaj musimy ustalić sobie priorytety, które możemy w ciągu praktyk wpoić Naszym studentom. Nie idźmy w swoich wyborach na ilość, ale raczej postawmy na jakość; lepiej wybrać dwa, trzy priorytety i mieć poczucie spełnienia, niż wiele, a w rzeczywistości nie utrwalić ich.

Poważany Ze zdaniem, którego liczy się cała społeczność szkolna. poważany darzony szacunkiem

Mądry Mądrość – umiejętne wykorzystywanie wiedzy i doświadczenia.

Życzliwy Jeśli jesteś gotów pomagać studentowi w jego realizacji praktyki, to jesteś życzliwy. Jeśli dodasz do tego uśmiech, zrozumienie dla jego błędów wynikających z braku doświadczenia oraz wiarę w jego możliwości to jesteś bardzo życzliwy.

Nauczyciel-opiekun praktyki, MENTOREM dla studenta-praktykanta Być opiekunem studenta - praktykanta – fajna rzecz. Być dobrym opiekunem studenta - praktykanta – bardzo fajna rzecz. Być MENTOREM dla studenta wchodzącego do zawodu nauczyciela – bezcenne. Za to co zostało zapłacisz …… Dziękuje za uwagę Paulina Wolfram