Koncepcja pracy Przedszkola nr 119 „ Zielona Łąka” we Wrocławiu..

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Advertisements

PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Zapraszamy do naszego przedszkola. O PRZEDSZKOLU -NASZE PRZEDSZKOLE DZIAŁA OD PONAD 50 LAT -STARAMY SIĘ ABY NASZA PLACÓWKA BYŁA BEZPIECZNA I PRZYJAZNA.
Awans zawodowy nauczycieli.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Miejskie Przedszkole Integracyjne nr 9 w Gorzowie 2012/2013 K ORZYŚCI Z WYDŁUŻONEGO POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Od 7.30 do 8.30 dzieci schodzą się do przedszkola. W tym czasie swobodnie bawią się w dowolnych kącikach zabaw. Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowy indywidualne.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
zmiany od września w naszych placówkach
PRZEDSZKOLE GMINNE W SKIBINIE
Sześciolatek idzie do szkoły
Co to jest spacer edukacyjny?
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Podstawa programowa WF założenia
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Sześciolatek w obliczu zmian
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Sześciolatek idzie do szkoły
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Rzecznik Praw Dziecka.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
Szkoła Promująca Zdrowie
Reforma Edukacji
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
Przedszkole Promujące Zdrowie
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.:
PRZEDSZKOLA NR 5 W SOKÓŁCE NA LATA
Konferencja dla Dyrektorów
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Program profilaktyczno-wychowawczy
Podstawa programowa WF założenia
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
ul. Grzybowska Warszawa
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
„Sześciolatek w szkole”
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Wspomaganie pracy szkół
w świetle Ustawy „Za Życiem”
EWALUACJA WEWNĘTRZNA SIEWNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA POLONIJNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej przedszkola   PUBLICZNE PRZEDSZKOLE NR 3 NIEZAPOMIANAJKA W ŚWIEBODZICACH   Ewaluacja wewnętrzna, wymaganie 3: Dzieci.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Koncepcja pracy Przedszkola nr 119 „ Zielona Łąka” we Wrocławiu..

Punktem wyjścia do opracowania koncepcji były wymagania wobec edukacji przedszkolnej stanowiące załącznik do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego z dnia 7 października 2009r. oraz samoocena dokonana w oparciu o ankiety, wywiady, analizę dokumentacji, a także konsultacje prowadzone z nauczycielami, pracownikami niepedagogicznymi oraz rodzicami. W wyniku samooceny, sformułowano wnioski, na podstawie których określono specyfikę przedszkola oraz wskazano kierunki dalszych działań. Tworząc koncepcję pracy uwzględniono również potrzeby środowiska lokalnego, możliwości kadrowe, bazowe i finansowe przedszkola.

Koncepcja pracy Przedszkola zakłada działanie „ku przyszłości.” Naszą przyszłością jest dziecko. Dziecko jest wartością najważniejszą. Przyszłość naszych dzieci jest jak dom, który teraz powinien dostać fundamenty. Strategia rozwoju Przedszkola nr 119 rozumiana jako wzmacnianie fundamentu.

Misją przedszkola jest: Wychowanie dziecka przygotowanego do twórczego, odpowiedzialnego, odważnego tworzenia przyszłości, posiadającego wysokie kompetencje społeczne, szanującego prawa oraz godność swoją i drugiego człowieka.

KIERUNKI DZIAŁAŃ Przedszkole realizuje podstawę programową wychowania przedszkolnego poszerzoną o: Rozwijanie różnorodnej aktywności twórczej: muzycznej, plastycznej, teatralnej, Wspieranie samodzielności dzieci. Samodzielne dziecko, to w przyszłości samodzielny dorosły Promowanie zdrowego stylu życia i aktywności ruchowej, Zapewnienie dzieciom bezpiecznych warunków pobytu w przedszkolu oraz kształtowanie aktywnych postaw wobec bezpieczeństwa własnego i innych. Efektywna współpraca z Rodzicami - aby rodzice i nauczyciele łączyli swoje serca i siły w procesie wychowawczo – dydaktycznym i aby ich działania uzupełniały się dla dobra dziecka.

WŁAŚCIWA diagnoza to lepsza przyszłość. Dobra diagnoza i zastosowanie odpowiednich metod edukacji czy też wsparcia, mają niewątpliwy wpływ na przyszłe funkcjonowanie dziecka, nie tylko w szkole, ale także w dalszym życiu.

System badania osiągnięć dzieci: Przeprowadzanie diagnozy wstępnej. Szczegółowe rozpoznanie sytuacji dziecka, bieżące monitorowanie, dokumentowanie wyników, wspomaganie rozwoju. Informowanie rodziców o stanie rozwoju dziecka po diagnozie wstępnej. Półroczna ocena realizacji założonych celów i zadań. Analiza wnioski do dalszej pracy. Bieżące wspieranie rozwoju dzieci, praca według indywidualnego programu, dokumentowanie wyników obserwacji. Przeprowadzanie diagnozy końcowej, wnioski do dalszej pracy.

Informowanie rodziców o postępach edukacyjnych dzieci w przedszkolu. Gromadząc informacje o stanie rozwoju dziecka, kierujemy się zasadami: nauczyciele na początku roku szkolnego informują rodziców o wymaganiach edukacyjnych wynikających z realizowanego przez siebie programu, nauczyciele zobowiązani są do gromadzenia informacji o dziecku i dokumentowania jego rozwoju, informacje o dziecku zawarte są w arkuszach obserwacyjnych, w teczkach indywidualnych, innych dokumentach zbieranych przez nauczycieli, rodzice o postępach edukacyjnych swoich dzieci dowiadują się na zebraniach ogólnych, w trakcie indywidualnych rozmów podejmowanych z inicjatywy nauczyciela lub rodzica, Informacje o stanie rozwoju dziecka rodzice otrzymują po przeprowadzeniu diagnozy wstępnej i końcowej.

W realizacji swoich celów przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami, a także z różnymi instytucjami i organizacjami Rodzice w przedszkolu traktowani są jako partnerzy w procesie wychowania. Zadaniem wszystkich pracowników placówki jest dbałość o pozytywne relacje z rodzicami wychowanków. Celem współpracy przedszkola z rodzicami jest: dążenie do jednolitości oddziaływań wychowawczo – dydaktyczno – opiekuńczych przedszkola i środowiska rodzinnego, wszechstronny rozwój dziecka, nawiązanie dobrego kontaktu z rodzicami, włączenie rodziców dzieci do życia grupy i przedszkola, zaangażowanie rodziców w pracę na rzecz przedszkola, przekazywanie rodzicom rzetelnej informacji na temat postępów dziecka, jego zachowania i przyczyn ewentualnych niepowodzeń, zapewnianie rodzicom pomocy psychologiczno – pedagogicznej; okazywanie im pomocy w działaniach wychowawczych wobec dzieci i otrzymywanie od nich pomocy w działaniach podejmowanych przez nauczycieli, włącznie rodziców i innych członków rodzin do podejmowania działań na rzecz przedszkola, szerzenie wiedzy pedagogicznej wśród rodziców, tworzenie pozytywnej atmosfery w kontaktach z rodziną dziecka.

Formy współpracy z rodzicami obejmują: zebrania ogólne z rodzicami oraz z Radą Rodziców, zebrania grupowe, zajęcia adaptacyjne dla dzieci nowo przyjętych do przedszkola, konsultacje indywidualne z inicjatywy nauczyciela, dyrektora lub rodzica, prowadzenie kącika dla rodziców, m. in. informacje na temat realizacji podstawy programowej, eksponowanie prac dzieci, organizację i prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców, organizację warsztatów integracyjnych dla rodziców, włączanie rodziców w organizację imprez i uroczystości przedszkolnych: pasowanie na przedszkolaka, mikołajki, Wigilia, bal karnawałowy, festyn rodzinny, kiermasze przedszkolne, konkursy, wycieczki, angażowanie rodziców w pracę na rzecz przedszkola i grup, m. in. pomoc w przeprowadzaniu remontów, sponsorowanie zakupu mebli, urządzeń ogrodowych itp. Raz w roku wychowawcy grup będą badać potrzeby rodziców w zakresie współpracy.

Współpraca z innymi przedszkolami i instytucjami. Celem współpracy jest: rozbudzanie zainteresowań i zdolności dzieci, satysfakcja z wykonanej pracy w postaci podziękowań, wyróżnień i nagród, kształtowanie postaw społecznie pożądanych, kształtowanie nawyku dbania o bezpieczeństwo swoje i innych dzieci, urozmaicenie pracy wychowawczo – dydaktyczno – opiekuńczej, poszerzenie kontaktów zawodowych, które mogą zaowocować dalszą współpracą na rzecz dzieci.