Omówienie „Sprawozdania UW z oceny własnej 2015. Monitorowanie, przegląd i podnoszenie zasobów do nauki oraz publikowanie informacji na temat kształcenia”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Advertisements

E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Informacja o działalności Biura Analiz Instytucjonalnych i Raportowania oraz audycie informacji instytucjonalnej na UJ Maria Próchnicka.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Potwierdzanie efektów uczenia się na Uniwersytecie Warszawskim w świetle aktualnych przepisów Agata Wroczyńska Warszawa r.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
DANUTA SZCZEPANIK Sekretarz Miasta Legionowo EWA MILNER-KOCHAŃSKA Pełnomocnik ds. Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym Przeciwdziałanie korupcji.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Harmonogram i program prac związanych ze sporządzeniem planów gospodarowania wodami dla obszarów dorzeczy wraz z zestawieniem działań, które należy przeprowadzić.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2012/2013 Senat PG, r. Opracowała:
Priorytety w kadencji Materiały na spotkanie 5 kwietnia 2016 roku dr hab. prof. UW Robert Małecki.
CZYM JEST SCWO? DLA KOGO SCWO? OFERTA SCWO SKIEROWANA JEST DO:  Organizacji pozarządowych działających na rzecz mieszkańców Warszawy oraz grup inicjatywnych.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Departament Polityki Regionalnej Informacja nt. przeprowadzonych badań ewaluacyjnych dot. RPO WK-P Wykorzystanie rekomendacji z badań Toruń,
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Harmonogram prac nad projektem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, styczeń 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MŁODZIEŻY Projekt dofinansowany ze środków MRPiPS w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
Budżet partycypacyjny w Warszawie na rok 2018 Zespół ds. budżetu partycypacyjnego.
Dziękuję za uwagę Projekt ustawy o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju.
Zamówienia publiczne w projektach W związku z nowelizacją PZP chcemy zorganizować szkolenie nt. stosowania PZP w projektach unijnych Prośba do WAS: Do.
System sprawozdawczości w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata Olsztyn, 27 listopada 2015 r.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Praktyka zawodowa Harmonogram realizacji praktyk zawodowych
System akredytacji AKSES
i otwarta platforma IT Uniwersytet Warszawski (Centrum Deliberacji IS)
regulacje NATO i Unii Europejskiej
Akredytacja w Szpitalu Uniwersyteckim
Szczegółowe zasady organizacji oraz przeprowadzania egzaminów, zaliczeń, kolokwiów za pomocą komputera i/lub oprogramowania specjalistycznego Ewelina Marć.
TRZECIE spotkanie Zespołu
Analiza problemów zgłoszonych do zespołu ds
WOPiK Wentylacja ogólna, pożarowa i klimatyzacja
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Szkoły Doktorskie Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Spotkanie informacyjne projektu Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej UMK Zadanie 4 (IINiB)
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2016/2017 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Badanie rynku Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Międzynarodowy Rynek Pracy
Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii
Ustawa 2.0 – pomoc materialna
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Wyniki ankiet oceny nauczycieli akademickich przeprowadzonych w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu Zapewnienia.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Pełnosprawny Student V Kraków, 15 listopada 2011r.
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
dr Mariusz Citkowski Wydział Ekonomii i Zarządzania UwB
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

Omówienie „Sprawozdania UW z oceny własnej Monitorowanie, przegląd i podnoszenie zasobów do nauki oraz publikowanie informacji na temat kształcenia” - wnioski i zadania dla WZZJK Paweł Stępień i Agata Wroczyńska Warszawa, r.

Formularz sprawozdania zawierał pytania odnoszące się do obszarów zapewniania jakości kształcenia, które w przywołanym już Zarządzeniu nr 76 wymienione zostały jako 4., 5. i 6. spośród sześciu obszarów branych pod rozwagę przy tworzeniu regulacji jednostkowych systemów zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia. Obszary te dotyczą (§ 2 ust. 2 pkt 4-6): – „monitorowania, przeglądu i podnoszenia poziomu zasobów do nauki (m.in. bibliotek, komputerów z dostępem do Internetu) oraz środków wsparcia dla studentów i doktorantów (np. opieki naukowej czy doradztwa)”, – „gromadzenia, analizowania i wykorzystania informacji na temat kształcenia w jednostce z wykorzystaniem m.in. USOS”, – „publikowania informacji na temat kształcenia w jednostce”. Stan działań na rzecz zapewnienia i doskonalenia jakości odnoszących się do monitorowania, przeglądu i podnoszenia zasobów do nauki oraz publikowania informacji na temat kształcenia 2

Sprawozdania potwierdzają rozpoznanie, że w większości jednostek wymienione działania uznawane są przez zespoły zapewniania jakości za mniej pilne bądź mniej istotne niż te, które wiążą się ze wskazanymi w § 2 ust. 2 Zarządzenia nr 76 pierwszymi trzema obszarami: – „zatwierdzania, monitorowania i okresowego przeglądu programów nauczania i ich efektów”, – „oceniania studentów i doktorantów”, – „zapewnienia jakości kadry dydaktycznej”. Stan działań na rzecz zapewnienia i doskonalenia jakości odnoszących się do monitorowania, przeglądu i podnoszenia zasobów do nauki oraz publikowania informacji na temat kształcenia 3

Uwagi zawarte w części sprawozdań ujawniają przekonanie, że kompleksowe ujęcie w system wszystkich obszarów zapewniania jakości jest niemożliwe lub bezcelowe. Pogląd ten nie zawsze łączy się ze świadomością, że zgodnie z założeniami systemu zapewniania jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim zespoły zapewniania jakości pełnią funkcję doradczą, a regulacje systemowe mają prowadzić do pozyskiwania informacji, by możliwe było diagnozowanie mocnych i słabych stron oraz proponowanie rozwiązań naprawczych bądź doskonalących. Stan działań na rzecz zapewnienia i doskonalenia jakości odnoszących się do monitorowania, przeglądu i podnoszenia zasobów do nauki oraz publikowania informacji na temat kształcenia 4

Sprawozdania dowodzą, że znacząco wzrosła świadomość wagi danych z USOS oraz Internetowej Rejestracji Kandydatów. W większości jednostek są one poddawane analizie, a jej wyniki wpływają na decyzje dotyczące różnych aspektów kształcenia. Stan działań na rzecz zapewnienia i doskonalenia jakości odnoszących się do monitorowania, przeglądu i podnoszenia zasobów do nauki oraz publikowania informacji na temat kształcenia 5

Mimo upływu blisko dziewięciu lat od wprowadzenia systemowych badań ankietowych na Uniwersytecie Warszawskim, w niedostatecznej mierze uwzględnia się wyniki prowadzonych przez Pracownię Ewaluacji Jakości Kształcenia ankiet ogólnouniwersyteckich. Stan działań na rzecz zapewnienia i doskonalenia jakości odnoszących się do monitorowania, przeglądu i podnoszenia zasobów do nauki oraz publikowania informacji na temat kształcenia 6

W przeważającej większości jednostek zespoły zapewniania jakości nie analizują raportów z badań ogólnouniwersyteckich, a w sprawozdaniach określenie „ankieta ogólnouniwersytecka” bardzo często używane jest – błędnie – w odniesieniu do kwestionariusza oceny zajęć dydaktycznych. Stan działań na rzecz zapewnienia i doskonalenia jakości odnoszących się do monitorowania, przeglądu i podnoszenia zasobów do nauki oraz publikowania informacji na temat kształcenia 7

W skali uczelni w niewielkim stopniu prowadzone są również badania opinii na temat funkcjonowania administracji. Stan działań na rzecz zapewnienia i doskonalenia jakości odnoszących się do monitorowania, przeglądu i podnoszenia zasobów do nauki oraz publikowania informacji na temat kształcenia 8

Sprawozdania wskazują, że nie we wszystkich jednostkach dokonywana jest cykliczna analiza kompletności, jakości i aktualności informacji publikowanych w katalogu USOS oraz na stronach www wydziałów. Stan działań na rzecz zapewnienia i doskonalenia jakości odnoszących się do monitorowania, przeglądu i podnoszenia zasobów do nauki oraz publikowania informacji na temat kształcenia 9

Analiza sprawozdań jako narzędzia uczelnianego systemu zapewniania i doskonalenia jakości prowadzi do wniosku, że na wielu wydziałach ich przygotowywanie postrzegane jest nadal jako uciążliwy wymóg biurokratyczny, a nie okazja do rozważenia zasadności, trafności i efektywności przyjętych w jednostce rozwiązań systemowych. Stan działań na rzecz zapewnienia i doskonalenia jakości odnoszących się do monitorowania, przeglądu i podnoszenia zasobów do nauki oraz publikowania informacji na temat kształcenia 10

Zauważalny jest korzystny wpływ prac nad strategiami wydziałów na kompleksowe ujęcie zagadnień zapewniania jakości. Stan działań na rzecz zapewnienia i doskonalenia jakości odnoszących się do monitorowania, przeglądu i podnoszenia zasobów do nauki oraz publikowania informacji na temat kształcenia 11

Do dobrych praktyk wskazanych w sprawozdaniach należą: 1) Przeprowadzanie przygotowanych przy udziale jednostkowego zespołu zapewniania jakości kształcenia ankiet studenckich i doktoranckich, oceniających m.in. działania administracji, a następnie konsekwentne wdrażanie opracowanych przez zespół rekomendacji. 2) Bieżący monitoring orzecznictwa w sprawach studenckich. 3) Intensywna współpraca studenckich kół naukowych z nauczycielami akademickimi i władzami jednostek w celu podnoszenia aktywności naukowej i integracji środowiska studenckiego (organizacja wyjazdów naukowych, seminariów, warsztatów, dyskusji) oraz popularyzacji nauki (festyny naukowe, wystawy fotograficzne, przeglądy filmów itp.). 4) System regularnego przeglądu katalogu USOS w celu weryfikacji, czy zajęcia obligatoryjne, fakultatywne i specjalistyczne pozwalają osiągnąć wszystkie efekty kształcenia zdefiniowane w programie studiów. 5) Wprowadzenie nowoczesnej, przejrzystej, stale aktualizowanej strony internetowej jednostki w języku polskim i angielskim oraz profilu jednostki na Facebooku. Dobre praktyki 12

1) Publikacja sprawozdań z oceny własnej 2015 wydziałów i innych jednostek organizacyjnych UW na stronie www Biura ds. Jakości Kształcenia ( (termin: do 8 kwietnia 2016). 2) Zorganizowanie spotkania roboczego z przewodniczącymi wydziałowych (jednostkowych) zespołów zapewniania jakości kształcenia, poświęconego m.in. przypomnieniu funkcji, znaczenia i praktycznych aspektów sprawozdań z oceny własnej jako jednego z narzędzi systemu zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim (termin: 8 kwietnia 2014). 3) Uwzględnienie problematyki Sprawozdania z oceny własnej 2015 w prezentacjach i dyskusjach 9. Konferencji z cyklu Dobre praktyki w zapewnianiu i doskonaleniu jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim (2014) (termin: 8 czerwca 2016). Harmonogram działań na rzecz zapewnienia jakości kształcenia, ustalony w wyniku analizy sprawozdań z oceny własnej 13

Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia Prof. dr hab. Paweł Stępień, Tel Biuro ds. Jakości Kształcenia Kierownik: mgr Agata Wroczyńska mgr Katarzyna Wileńska Tel. (022) , (022) , Fax (022) Siedziba: ul. Karowa 18, p. 203