ŚWIATOWE DNI MŁODZIEŻY KRAKÓW 2016 Dyrektor Wydziału Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urząd Miasta Krakowa Prezentacja : Bogdan Klimek.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Advertisements

Tauron-dystrybucja.pl Rozwój elektroenergetyki na Śląsku Opolskim.
Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne. ( ZIT ). Dofinansowanie :ZIT 11,4 mln euro WRPO 8,0 mln euro Beneficjenci :- Uniwersytet im. A. Mickiewicza, - Politechnika.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
PODSTAWOWE DOKUMENTY Z ZAKRESU REALIZACJI ZADAŃ OBRONY CYWILNEJ PREZENTUJE: HIERONIM WAWRZYNIAK Kierownik Oddziału Ochrony Ludności Wydziału Zarządzania.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
Wykorzystanie funduszy unijnych przez Miasto Leszno Tomasz Malepszy Prezydent Miasta Leszna.
Budżet miasta Gdańska na rok 2004 Opracowanie Uchwały Nr XIX/553/04 RMG z dn. 24 stycznia 2004.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
2 * dane z Głównego Urzędu Statystycznego - stan na 31.XII.2009 Drogi krajowe o długości:Drogi wojewódzkie o długości: Drogi powiatowe o twardej nawierzchni.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Ewakuacja III stopnia na przykładzie „Planu przygotowania ewakuacji ludności dla Miasta Poznania - ewakuacja III stopnia.” EWAKUACJA Zadanie określone.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
ZASADY PRZYSTOSOWANIA NIERUCHOMOŚCI DLA POTRZEB ZABIEGÓW SPECJALNYCH Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa Urzędu Miasta Poznania ul. Karola.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
Istota zmian i wymagań dotyczących jakości wody przeznaczonej do spożycia i oczyszczania ścieków w polityce ekologicznej państwa Zbigniew Sobociński Gdańska.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Metodologia opracowywania powiatowej mapy zagrożeń oraz powiatowego programu poprawy bezpieczeństwa – warsztaty Wrocław, 28 października 2010 r. Projekt.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY BRUSY ZA 2014 ROK.
*) WOLNE ŚRODKI jako nadwyżka środków pieniężnych budżetu na koniec 2008 roku, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych Budżet – wykonanie.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
Plany zarządzania kryzysowego.
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za 2013 rok.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Zamówienia publiczne w projektach W związku z nowelizacją PZP chcemy zorganizować szkolenie nt. stosowania PZP w projektach unijnych Prośba do WAS: Do.
Sześciolatek idzie do szkoły
Joanna Tobolewicz Pełnomocnik Prezydenta Miasta Gdańska ds. Energetyki
PRZEBUDOWA UL. OŁTASZYŃSKIEJ
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Głubczyce do roku 2020
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Akredytacja w Szpitalu Uniwersyteckim
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
PROJEKT BUDŻETU GMINY FRAMPOL NA ROK 2019.
Finansowanie programu
Zasady szacowania strat
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI GRODZISKA MAZOWIECKIEGO NA LATA (AKTUALIZACJA) Obszary wiejskie gminy Grodzisk Maz.
SPRAWOZDANIE WÓJTA GMINY Z DZIAŁALNOŚCI MIĘDZYSESYJNEJ (14 marca – 28 marca) Czernica, 28 marca 2018.
Misją Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku jest profesjonalna realizacja prawnie przypisanych mu zadań, a istotnym elementem tej Misji jest właściwe.
Konwencja Programowa kandydata na Prezydenta Miasta Pabianic Włodzimierza Stanka Pabianice, 18 września 2018.
Historia ZGK W dniu 1 lipca 1993r. na mocy uchwały nr 14/93 Burmistrza Miasta i Gminy Czaplinek został powołany samorządowy zakład budżetowy pn. Zakład.
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Jak stymulować rozwój gospodarczy Gdańska?
Rządowy Program na rzecz Rozwoju oraz Konkurencyjności Regionów
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP
Gospodarowanie odpadami
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Omówienie Raportu o Stanie Gminy Pobiedziska za rok 2018
Podstawowe informacje o programie WiFi4EU
Zapis prezentacji:

ŚWIATOWE DNI MŁODZIEŻY KRAKÓW 2016 Dyrektor Wydziału Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urząd Miasta Krakowa Prezentacja : Bogdan Klimek

DO CZEGO SIĘ PRZYGOTOWUJEMY : CEREMONIA OTWARCIA NA BŁONIACH : OSÓB CEREMONIA POWITANIA NA BŁONIACH : OSÓB DROGA KRZYŻOWA NA BŁONIACH : OSÓB CZUWANIE NA CAMPUS MISERICORDIAE : 1 MLN OSÓB MSZA POSŁANIA NA CAMPUS MISERICORDIAE : 1.5 MLN OSÓB 04

MIEJSCA GŁÓWNYCH UROCZYSTOŚCI BŁONIA KRAKOWSKIE SANKTUARIA BRZEGI BŁONIA Msza powitalna SANKTUARIUM BOŻEGO MIŁOSIERDZIA SANKTUARIUM JANA PAWŁA II Katecheza w drodze CAMPUS MISERICORDIAE Czuwanie z Ojcem Świętym Msza Posłania

PODSTAWY ORGANIZACYJNE I PRAWNE Ustawa o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U poz. 1169) Ustawa o samorządzie gminnym (Dz.U poz ) Ustawa o samorządzie powiatowym (Dz.U poz. 1445) Ustawa o zarządzaniu kryzysowym (Dz.U poz. 1166) Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz z późn. zm.) Ustawa o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.) Ustawa o strażach gminnych (Dz.U poz. 1383) Zarządzenie Nr 3273/2014 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia r. w sprawie powołania Zespołu zadaniowego ds. współpracy z Komitetem Organizacyjnym Światowych Dni Młodzieży 2016, wraz z późniejszymi zmianami (ZPMK nr 1434/2015 z dnia oraz 374/2016 z dnia ) Zarządzenie nr 17 Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 marca 2015 r. w sprawie Zespołu do spraw przygotowania wizyty Jego Świątobliwości Papieża Franciszka w Rzeczypospolitej Polskiej w 2016 r. oraz wsparcia organizacji Światowych Dni Młodzieży Kraków 2016 (M.P. poz. 731) Zarządzenie nr 22 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 19 października 2015 w sprawie powołania Zespołu do spraw koordynacji działań służb podległych lub nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych w związku z przygotowaniem Szczytu Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego oraz wizyty Jego Świątobliwości Papieża Franciszka i wsparciem organizacji Światowych Dni Młodzieży w Rzeczypospolitej Polskiej w 2016 r. (Dz.Urz.MSWiA nr 43 z 2015 r.) Zarządzenie Nr 46 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 10 grudnia 2015 r. sprawie ustanowienia i zadań Pełnomocnika Ministra Spraw Zagranicznych do organizacji Światowych Dni Młodzieży - Kraków 2016 r. (Dz.Urz.MSZ nr 48 z 2015) Zarządzenie nr 1 Ministra Infrastruktury i Budownictwa 1 z dnia 15 stycznia 2016 r. w sprawie powołania zespołu do spraw wsparcia w przygotowaniu wizyty jego świątobliwości Papieża Franciszka w Rzeczypospolitej Polskiej w 2016 r. i organizacji Światowych Dni Młodzieży Kraków 2016 (Dz.Urz.MIiB nr 2 z 2016 r.) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 5 stycznia 2016 r. w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu Do Spraw Przygotowania Światowych Dni Młodzieży Kraków 2016 z dnia (Dz.U. nr 42 z 2016 r.) Ustawa z dnia 18 marca 2016 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z organizacją wizyty Jego Świątobliwości Papieża Franciszka w Rzeczypospolitej Polskiej oraz Światowych Dni Młodzieży – Kraków 2016 (Dz.U poz. 393) Zarządzenie nr 18 Prezesa Rady Ministrów z dnia 2 marca 2016 r w sprawie wykazu przedsięwzięć i procedur systemu zarządzania kryzysowego. Uchwały Rady Miasta Krakowa o numerach : XXIV/409/15, VI/85/15, CXV/1812/14 Zarządzenie Wojewody Małopolskiego z dnia 8 lutego 2016 roku w sprawie powołania zespołu roboczego ds. organizacji Światowych Dni Młodzieży Kraków Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r w sprawie warunków jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (DZ.U z 2002r. nr 75 poz.690 z późn. zm.) Rezolucja RMK z nr 28/12

ZESPÓŁ ZADANIOWY POWOŁANY ZARZĄDZENIEM PREZYDENTA MIASTA KRAKOWA 3273/2014 Z DNIA

ZADANIA MIASTA Art. 7 ustawy o samorządzie gminnym UTRZYMANIE GMINNYCH DRÓG, ULIC, MOSTÓW PORZĄDEK PUBLICZNY I BEZPIECZEŃSTWO OBYWATELI ORAZ OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA I PRZECIWPOWODZIOWA KULTURA, W TYM INSTYTUCJE KULTURY LOKALNY TRANSPORT ZBIOROWY, UTRZYMANIE GMINNYCH OBIEKTÓW I URZĄDZEŃ UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ ORAZ OBIEKTÓW ADMINISTRACYJNYCH KULTURA FIZYCZNA I TURYSTYKA, W TYM TERENY REKREACYJNE I URZĄDZENIA SPORTOWE ZABEZPIECZENIE FUNKCJONOWANIA WODOCIĄGÓW I ZAOPATRZENIA W WODĘ ̨, KANALIZACJI, USUWANIE I OCZYSZCZANIE ŚCIEKÓW KOMUNALNYCH, UTRZYMANIE CZYSTOŚCI I PORZĄDKU ORAZ URZĄDZEŃ SANITARNYCH, WYSYPISK I UNIESZKODLIWIANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH, ZAOPATRZENIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ, OCHRONA ZDROWIA UTRZYMANIE ZIELENI GMINNEJ I ZADRZEWIEŃ 34 PROMOCJA GMINY

TRANSPORT ZBIOROWY  Zwiększenie ilości autobusów i tramwajów do ruchu  Podgląd na warunki ruchowe z kamer rozlokowanych w różnych rejonach miasta  Kompleksowa obsługa biletowa  Dodatkowa oferta

RodzajIlość wg inwentarza Pociągi tramwajowe290 Autobusy502 Nowe autobusy *60 Autobusy razem562 Do realizacji zadań komunikacyjnych przygotowano ponad 90% posiadanego taboru

AUTOBUSY  Przygotowano do eksploatacji ponad 500 autobusów różnych typów (midibusy, standardowe, oraz przegubowe)  Wszystkie autobusy są niskopodłogowe  290 autobusów posiada zamontowane kamery – 1559 sztuk  172 autobusy posiada ekologiczne silniki Euro 5 i 6  145 autobusów posiada pełną klimatyzację  Do lipca 2016 roku zakup nowych 60 autobusów

ORGANIZACJA RUCHU - strefy ograniczeń ruchu

STREFY OGRANICZEŃ RUCHU Ulice graniczne obszaru: 3 Maja, Piastowska, Focha. B-1, wjazd tylko dla mieszkańców, komunikacji miejskiej, służb technicznych, zaopatrzenia , taxi (mają wyznaczone postoje), za zezwoleniem zarządcy drogi, serwis toalet w miarę możliwości cały czas – wjazd dozwolony elastycznie do czasu zamknięcia przez policję OBSZAR ZAMKNIĘTY ŁAGIEWNIKI OBSZAR OGRANICZENIA RUCHU I OBSZAR OGRANICZENIA RUCHU II OBSZAR OGRANICZENIA RUCHU III OBSZAR ZAMKNIĘTY BŁONIA sobota niedziela poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota niedziela poniedziałek

Ulice graniczne obszaru: Tischnera, Zakopiańska, Jugowicka, Podmokła, Herberta, Turowicza (do Tischnera) B-1, wjazd tylko dla mieszkańców, komunikacji miejskiej, służb technicznych, zaopatrzenia , taxi (mają wyznaczone postoje), za zezwoleniem zarządcy drogi, serwis toalet w miarę możliwości cały czas – wjazd dozwolony elastycznie do czasu zamknięcia przez policję 18 STREFY OGRANICZEŃ RUCHU OBSZAR ZAMKNIĘTY BŁONIA OBSZAR OGRANICZENIA RUCHU I OBSZAR OGRANICZENIA RUCHU II OBSZAR OGRANICZENIA RUCHU III OBSZAR ZAMKNIĘTY ŁAGIEWNIKI sobota niedziela poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota niedziela poniedziałek

B-1, wjazd tylko dla mieszkańców, komunikacji miejskiej, służb technicznych, zaopatrzenia , taxi (mają wyznaczone postoje), za zezwoleniem zarządcy drogi, serwis toalet w miarę możliwości cały czas – wjazd dozwolony elastycznie do czasu zamknięcia przez policję 19 STREFY OGRANICZEŃ RUCHU OBSZAR ZAMKNIĘTY BŁONIA OBSZAR ZAMKNIĘTY ŁAGIEWNIKI OBSZAR OGRANICZENIA RUCHU II OBSZAR OGRANICZENIA RUCHU III OBSZAR OGRANICZENIA RUCHU I sobota niedziela poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota niedziela poniedziałek

B-1, wjazd tylko dla mieszkańców, komunikacji miejskiej, służb technicznych, zaopatrzenia , taxi (mają wyznaczone postoje), za zezwoleniem zarządcy drogi, serwis toalet w miarę możliwości cały czas - wjazd dozwolony elastycznie do czasu zamknięcia przez policję 20 STREFY OGRANICZEŃ RUCHU OBSZAR ZAMKNIĘTY BŁONIA OBSZAR ZAMKNIĘTY ŁAGIEWNIKI OBSZAR OGRANICZENIA RUCHU I OBSZAR OGRANICZENIA RUCHU III OBSZAR OGRANICZENIA RUCHU II sobota niedziela poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota niedziela poniedziałek

21 STREFY OGRANICZEŃ RUCHU OBSZAR ZAMKNIĘTY BŁONIA OBSZAR ZAMKNIĘTY ŁAGIEWNIKI OBSZAR OGRANICZENIA RUCHU I OBSZAR OGRANICZENIA RUCHU II OBSZAR OGRANICZENIA RUCHU III B-1, wjazd tylko dla mieszkańców, komunikacji miejskiej, służb technicznych, zaopatrzenia , taxi (mają wyznaczone postoje), za zezwoleniem zarządcy drogi, serwis toalet w miarę możliwości cały czas – wjazd dozwolony elastycznie do czasu zamknięcia przez policję sobota niedziela poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota niedziela poniedziałek

FINANSE MIASTO KRAKÓW PLANUJE I PONOSI KOSZTY WYNIKAJĄCE WYŁĄCZNIE Z USTAWOWEGO ZAKRESU DZIAŁANIA. ZE WZGLĘDU NA ZWIĘKSZONY ZAKRES REALIZOWANYCH ZADAŃ WŁASNYCH OD 2015 ROKU MIASTO WYSTĘPUJE DO ORGANÓW ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ O DOFINANSOWANIE REALIZOWANYCH ZADAŃ Z BUDŻETU PAŃSTWA ŚDM STWARZAJĄ MOŻLIWOŚĆ DLA ZWIĘKSZENIA DOCHODÓW PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH ŚWIADCZĄCYCH USŁUGI W BRANŻACH ZWIĄZANYCH Z OBSŁUGĄ LUDNOŚCI (USŁUGI, NOCLEGI, WYŻYWIENIE ITP.). WEDŁUG DOSTĘPNYCH INFORMACJI ORGANIZOWANE W OSTATNIM CZASIE ŚDM PRZYCZYNIŁY SIĘ DO ZASILENIA LOKALNYCH GOSPODAREK W KWOTACH OD 700 MLN ZŁ (MADRYT 2011) DO 1,7 MLD ZŁ (RIO DE JANEIRO 2013) W BUDŻECIE PAŃSTWA NA 2016 UCHWALONYM W DNIU BR. PRZEWIDZIANO: REZERWY CELOWE : 100 MLN ZŁ NA UZUPEŁNIENIE WYDATKÓW POLICJI, STRAŻY POŻARNEJ I BOR, W TYM W ZWIĄZKU Z ŚDM, 15 MLN ZŁ NA UZUPEŁNIENIE WYDATKÓW ZWIĄZANYCH Z ORGANIZACJĄ ŚDM, 9 MLN 320 TYS Z PRZEZNACZENIEM NA ZABEZPIECZENIE MEDYCZNE ORAZ 18 MLN Z PRZEZNACZENIEM NA OBSŁUGĘ MEDIALNĄ. 31

Poz.Nazwa Jednostka realizująca Planowany koszt zadania ZAKRES PRAC W ZAKRESIE ZADAŃ BIEŻĄCYCH 1 Organizacja pierwszej pomocy przedmedycznej, w tym z udziałem społecznych organizacji ratowniczych, szkolenie wolontariuszy Biuro ds. Ochrony Zdrowia zł Wydatki bieżące związane z kosztami zorganizowania: patroli pomocy przedmedycznej w miejscach wydarzeń centralnych na terenie Gminy Miejskiej Kraków, Błonia, Łagiewniki, Białe Morza, 2 Organizacja parkingów na terenie GMK ZIKiT złOrganizacja parkingów na terenie GMK 3 Całodobowy telefon informacji medycznej dla ŚDM Biuro ds. Ochrony Zdrowia zł Poszerzenie funkcjonującego całodobowego telefonu o stanowiska obcojęzyczne podczas ŚDM. Zwiększenie zakresu udzielanych informacji o zorganizowaną pomoc medyczną dla uczestników ŚDM w tym w języku: angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim, hiszpańskim, rosyjskim. 4 Zwiększenie kosztów funkcjonowania linii miejskich i ich wzmocnień ZIKiT zł Koszt tygodniowego funkcjonowania komunikacji miejskiej wraz z zwiększeniem funkcjonowania linii miejskich i ich wzmocnień przy założeniu zwiększenia o 8 tys. wozokilometrów dla autobusów, 7 tys. wozokilometrów dla tramwajów. Skierowanie dodatkowych 40 autobusów będących w inwentarzu (rezerwy i obsługa techniczna tabor w trakcie przeglądów) oraz 25 tramwajów w inwentażu (rezerwy i obsługa techniczna tabor w trakcie przeglądów) które przewoźnik na krótki okres może dodatkowo skierować do ruchu. 5 Opracowanie studium polityki transportowej dla ŚDM ZIKiT złOpis wydarzeń ŚDM pod kątem obsługi transportowej tj. zaplanowanie dróg dojścia i dojazdu dla uczestników uroczystości ŚDM. 6Toalety sanitarneZIKiT złZadanie obejmuje montaż, demontaż oraz serwisowanie toalet zlokalizowanych na terenie miasta Krakowa 7Zadania związane z remontami ulicZIKiT zł Remonty nawierzchni jezdni wraz z niezbędną pozostałą infrastrukturą drogową (krawężniki, ścieki, nawierzchnie chodników). ul. Królowej Jadwigi (od Piastowskiej do Nad Zalewem) wraz z ul. Junacką, ul. Piastowska, ul. Zakopiańska, ul. Nawojki, ul. Opolska, ul. Pod Strzechą, ul. Pasternik, ul. Jasnogórska, ul. Nowosądecka, ul. Reymonta, ul. Olszanicka, ul. Brożka, ul. Mirowska, ul. Skotnicka 8 Przygotowanie tymczasowej organizacji ruchu ZIKiT złZlecenie opracowania dokumentacji projektowej, wprowadzenie zmian w ruchu, przywrócenie stałej organizacji po zakończeniu ŚDM 9 Przeprowadzenie prac remontowych w szkołach i placówkach oświatowych związanych z zapewnieniem miejsc noclegowych podczas Światowych Dni Młodzieży Kraków 2016 Wydział Edukacji złremonty sanitariatów, remonty natrysków, remonty podłóg, malowanie, remonty chodników i dróg wewnętrznych. 10 Organizacja wydarzeń kulturalnych podczas ŚDM Wydział Kultury i Dziedzictwa Narodowego zł Organizacja i realizacja przedsięwzięć kulturalnych, w tym: koncertów, pokazów, spektakli słowno-muzycznych, warsztatów, wystaw, projekcji filmów, nieodpłatne udostępnienie dla uczestników ŚDM do zwiedzania Muzeum Historycznego Miasta Krakowa (Oddział Pałac Pod Krzysztofory i Fabryka O. Schindlera) oraz Muzeum Inżynierii Miejskiej; lipca 2016 r. do godz. 21:00, a 27 lipca 2016 r. do godz. 01:00 realizacja projektu "Noc Cracovia Sacra" w innym niż corocznie terminie tj. w dniach lipca 2016 r. oraz w innej formule, adekwatnej do szacowanej ilości uczestników ŚDM, projekt obejmować będzie m.in.. udostępnianie pomieszczeń klasztornych (na co dzień niedostępnych) prezentację wystaw oraz koncertów i spektakli słowno-muzycznych, realizacja otwartego konkursu ofert dla organizacji pozarządowych w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego dla przedsięwzięć realizowanych z okazji ŚDM z uwzględnieniem obszaru Krakowa i czasu trwania ŚDM 11PromocjaKP + PT + ZIKIT złW tym dekoracja Miasta ( ZIKIT ), zadania Wydziału Promocji i Turystyki oraz Kancelarii Prezydenta Poz.*Nazwa Jednostka realizująca Planowany koszt zadania ZAKRES PRAC W ZAKRESIE ZADAŃ INWESTYCYJNYCH 1Rozbudowa monitoringu wizyjnego. Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego zł Rozbudowa istniejącego monitoringu wizyjnego wraz z towarzyszącą infrastrukturą telekomunikacyjną na terenie GMK, oraz realizacja koncepcji i projektu technicznego dalszej rozbudowy systemu monitoringu wizyjnego. 2 Budowa bezprzewodowej cyfrowej łączności TETRA Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego zł Budowa zintegrowanej łączności cyfrowej bezprzewodowej TETRA we współpracy z KWP w Krakowie na potrzeby integracji służb, zarządzania kryzysowego oraz zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego ( Partycypacja w budowie 4 strefy radiolinii, przekaźniki) 3Zakup pojemników na odpady GK / MPO w Krakowie Sp. z o.o zł Zakup i rozstawienie pojemników na odpady 4 Budowa kolejowego przystanku osobowego Kraków -Sanktuarium Wydział Gospodarki Komunalnej zł Zakres opracowania obejmuje podstawową tematykę branżową zagospodarowania terenu inwestycji : perony z komunikacją pionową, obiekty inżynieryjne w tym kładki dla pieszych i ściany oporowe miejsca postojowe jezdnie ciągi piesze; odwodnienie; lokalną infrastrukturę sieciową; energetykę; telekomunikację; sieć trakcyjną dostosowaną do układu peronów. 5 Kładka pieszo-rowerowa łącząca Sanktuarium w Łagiewnikach z budowanym Centrum Jana Pawła II ZIKiT zł Kładka połączy dwa obiekty kultu religijnego :Sanktuarium w Łagiewnikach z budowanym Centrum Jana Pawła II Zadanie rozpoczęto w bieżącym roku. 6Budowa połączenia węzła „Rybityw” ze strefami „Wieliczka-Niepołomice” ZIKiT złW ramach zadania wybudowana zostanie nowa ulica (jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu) jako czwarte ramię na węźle „Rybitw”, o długości ok. 1,3 km od węzła do granicy miasta (połączenie drogi ekspresowej S7 ze strefą ekonomiczną „Wieliczka-Niepołomice’) ŁĄCZNIE : 52,55 MLN

WNIOSKI O DOFINANSOWANIE ŁĄCZNA KWOTA 120,5 MLN BIEŻĄCA OBSŁUGA PRZYSTANKÓW KOMUNIKACYJNYCH ORAZ INFORMACJA DLA PIELGRZYMÓW ,00 ZŁ POŁĄCZENIE DROGOWE GMINY MIEJSKIEJ KRAKÓW ZE STREFĄ PRZEMYSŁOWĄ WIELICZKA – NIEPOŁOMICE – ,00 ZŁ ZAKUPY INWESTYCYJNE NA POTRZEBY SZPITALNEGO ODDZIAŁU RATUNKOWEGO SZPITALA SPECJALISTYCZNEGO IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO SP ZOZ W KRAKOWIE ,00 ZŁ USTAWIENIE TOALET PRZENOŚNYCH NA CZAS TRWANIA ŚDM – ,00 ZŁ DEKORACJA MIASTA KRAKOWA NA ŚDM ,00 ZŁ REMONTY DRÓG ,00 ZŁ PRZYGOTOWANIE SZKÓŁ I PLACÓWEK GMINY MIEJSKIEJ KRAKÓW DO PRZYJĘCIA PIELGRZYMÓW PODCZAS ŚWIATOWYCH DNI MŁODZIEŻY ,00 ZŁ ZAKUP SPRZĘTU ŁĄCZNOŚCI BEZPRZEWODOWEJ NOSZONEJ I STACJONARNEJ DLA FUNKCJONARIUSZY STRAŻY MIEJSKIEJ MIASTA KRAKOWA Z SIEDZIBĄ UL. DOBREGO PASTERZA KRAKÓW ,00 ZŁ BUDOWA DWÓCH POCHYLNI DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W PRZEJŚCIU PODZIEMNYM POD UL. ZAKOPIAŃSKĄ ,00 ZŁ ROZBUDOWA ULICY WROBELA NA ODC. OD UL. ŚLIWIAKA DO SKRZYŻOWANIA RĄCZNEJ I UL. ŁUTNIA ETAP I ,00 ZŁ OPRACOWANIE STUDIUM OBSŁUGI TRANSPORTOWEJ ŚDM ,00 ZŁ PRZYGOTOWANIE TYMCZASOWEJ ORGANIZACJI RUCHU I WDROŻENIE ZMIAN W TRAKCIE PRZYGOTOWAŃ I TRWANIA ŚDM W KRAKOWIE ,00 ZŁ ZWIĘKSZENIE FUNKCJONOWANIA KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W OKRESIE ŚDM ,00 ZŁ DOSTAWA SAMOCHODÓW OSOBOWYCH I SPECJALISTYCZNYCH NA POTRZEBY STRAŻY MIEJSKIEJ MIASTA KRAKOWA Z SIEDZIBĄ UL. DOBREGO PASTERZA W KRAKOWIE ,00 ZŁ PRZYGOTOWANIE TERENÓW SPORTOWYCH NA POTRZEBY ZAKWATEROWANIA OK OSÓB/UCZESTNIKÓW ŚDM ORAZ REKULTYWACJA TERENÓW SPORTOWYCH PO ZAKOŃCZENIU ŚWIATOWYCH DNI MŁODZIEŻY ,00 ZŁ PRZYGOTOWANIE TERENU BŁOŃ I PARKU JORDANA NA ŚDM ,00 ZŁ ŚDM UTRZYMANIE CZYSTOŚCI NA TERENIE GMINY MIEJSKIEJ KRAKÓW, GOSPODARKA ODPADAMI NA TERENIE GMK, ZAKUP POJEMNIKÓW NA ODPADY ,00 ZŁ ORGANIZACJA PIERWSZEJ POMOCY PRZEDMEDYCZNEJ PRZY UDZIALE SPOŁECZNYCH ORGANIZACJI RATOWNICZYCH ORAZ ORGANIZACJA SZKOLENIA WOLONTARIUSZY ,00 ZŁ BUDOWA I WDROŻENIE ZINTEGROWANEJ INFORMACJI MIEJSKIEJ OPARTEJ O PROFESJONALNE CALL CENTER ,00 ZŁ CAŁODOBOWY TELEFON INFORMACJI MEDYCZNEJ NA ŚDM ,00 ZŁ ZAKUPY INWESTYCYJNE NA POTRZEBY SZPITALNEGO ODDZIAŁU RATUNKOWEGO SZPITALA MIEJSKIEGO SPECJALISTYCZNEGO IM. GABRIELA NARUTOWICZA W KRAKOWIE ,00 ZŁ ROZBUDOWA MONITORINGU WIZYJNEGO W KRAKOWIE ,00 ZŁ BUDOWA I WDROŻENIE SYSTEMU INFORMACYJNEGO – ZŁ

BEZPIECZEŃSTWO I PORZĄDEK PUBLICZNY MZK MSZO PROCEDURY PZK PLANY DZIAŁANIA SŁUŻB BEZPIECZEŃSTWO ŁĄCZNOŚĆ MONITORING WIZYJNY

PLAN ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO PLAN GŁÓWNY CZĘŚĆ A PROCEDURY REAGOWANIA KRYZYSOWEGO CZĘŚĆ B 30 ZAŁĄCZNIKÓW FUNKCJONALNYCH CZĘŚĆ C MIASTA KRAKOWA

Załącznik nr 1 Mapa zagrożeń miasta Krakowa. Załącznik nr 2 Plan operacyjny ochrony przed powodzią MK Załącznik nr 3 Procedura postępowania na wypadek wystąpienia zagrożeń spowodowanych nawalnymi opadami deszczu na terenie MK Załącznik nr 4 Procedura postępowania podczas wypadku mnogiego lub masowego na terenie miasta Krakowa. Załącznik nr 5 Procedura postępowania związana z usuwaniem padłych zwierząt na terenie miasta Krakowa. Załącznik nr 6 Procedura post. na wypadek katastrofalnej awarii w infrastrukturze wodociągowej. Załącznik nr 7 Procedura post. na wypadek katastrofalnej awarii w infrastrukturze kanalizacyjnej. Załącznik nr 8 Procedura postępowania na wypadek awarii urządzeń wytwarzających i przesyłowych energii cieplnej. Załącznik nr 9 Instrukcja postępowania w sytuacjach awaryjnych oraz w przypadku powstania nadzwyczajnych zagrożeń na sieci gazowej. Załącznik nr 10 Instrukcja szczegółowa reagowania w przypadku zagrożenia klęskami żywiołowymi w TAURON Dystrybucja SA Załącznik nr 11 Procedura postepowania z dzikimi zwierzętami stwarzającymi zagrożenie na terenach zurbanizowanych, bezdomnymi zwierzętami domowymi lub gospodarskimi oraz rannymi bądź chorymi zwierzętami znajdującymi się na terenie miasta Krakowa. Załącznik nr 12 Zasady postępowania w czasie zagrożenia wystąpieniem lub wystąpienia choroby zakaźnej zwierząt (epizootie). Załącznik nr 13 Procedura postępowania na wypadek wystąpienia zagrożenia związanego z wystąpieniem silnych wiatrów. Załącznik nr 14 Procedura dystrybucji preparatów stabilnego jodu na wypadek zagrożenia radiacyjnego dla Miasta Krakowa. Załącznik nr 15 Procedura postępowania w przypadku zaistnienia zdarzeń z niebezpiecznymi substancjami. Załącznik nr 16 Procedura postępowania na wypadek odnalezienia niewypałów i niewybuchów. Załącznik nr 17 Procedura postępowania na wypadek wystąpienia katastrofy budowlanej. Załącznik nr 18 Procedura postepowania na wypadek zagr. terrorystycznego Załącznik nr 19 Organizacja łączności. Załącznik nr 20 Organizacja monitorowania, ostrzegania i alarmowania. Załącznik nr 21 Procedura ewakuacji ludności z zagrożonych rejonów na terenie Miasta Krakowa. Załącznik nr 22 Organizacja ratownictwa, opieki medycznej oraz pomocy społecznej i psychologicznej. Załącznik nr 23 Wykaz zawartych umów i porozumień. Załącznik nr 24 Zasady oceniania i dokumentowania szkód. Załącznik nr 25 Procedura uruchamiania rezerw państwowych i strateg. Załącznik nr 26 Operat zimowego utrzymania dróg i chodników na terenie Miasta Krakowa (sezon zimowy 2014/2015). Załącznik nr 27 Procedura współpracy w zakresie ochrony infrastruktury krytycznej z administratorami obiektów IK zlokalizowanej na obszarze Gminy Miejskiej Kraków. Załącznik nr 28 Ocena stanu zabezpieczenia energetycznego MK Załącznik nr 29 Ocena stanu zabezpieczenia przeciwpowodziowego MK Załącznik nr 30 Plan Operacyjny Funkcjonowania Miasta Kraków w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny (poufny)

13

MAPA NA ŚWIATOWE DNI MŁODZIEŻY

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ PROSZĘ O PYTANIA