PODSTAWY KOMUNIKOWANIA SPOŁECZNEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Negocjacje w obrocie nieruchomościami
Schemat 1. Źródło: S. Dubisz, M. Nagajowa, J Schemat 1. Źródło: S. Dubisz, M. Nagajowa, J. Puzynina, Język i my, Warszawa 1996, str. 30.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
Psychologia Zarządzania
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
NEGOCJACJE jako proces komunikowania się
Wartości i wartościowanie w nowej podstawie programowej
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Socjologia mediów.
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
SYMBOLICZNY INTERAKCJONIZM
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Pedagogika resocjalizacyjna - Norma społeczna-
Wykład I Media, Internet, społeczeństwo
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
STARE I NOWE MEDIA W BIBLIOTECE
KOMUNIKACJA ALTERNATYWNA - PIKTOGRAMY
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Międzynarodowe stosunki kulturalne
DIAGNOZA I TERAPIA PSYCHOPEDAGOGICZNA
Walidacja danych alina suchomska.
INTELIGENCJE WIELORAKIE
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Projektowanie obiektowe. Przykład: Punktem wyjścia w obiektowym tworzeniu systemu informacyjnego jest zawsze pewien model biznesowy. Przykład: Diagram.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Sposoby komunikacji.
Co to jest komunikacja ? Komunikacja – proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Porozumiewamy się, aby zdobyć informacje, uczyć.
METODY KOMUNIKOWANIA SIĘ NA PRZESTRZENI WIEKÓW
Michał Nowiński 1D METody komunikacji.
Komunikacja i jej formy :
Komunikacja i jej formy :
SPOSOBY KOMUNIKACJI na przestrzeni wieków
Komunikacja międzyludzka
Komunikacja.
M e t o d y k o m u n i k a c j i Izabela Stróż I g.
Metody komunikowania się
Co to jest komunikacja? Komunikacja to wymiana informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa, gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikowania się.
Metody komunikacji ludzi
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikacji.
 Komunikacja (komunikowanie się) – wymiany informacji, przekazywanie jej treści między uczestnikami procesu - NADAWCĄ i ODBIORCĄ; odbywa się za pomocą.
Komunikacja.
Metody komunikacji.
Aleksandra Kiełbania I G
Komunikacja. Definicja komunikacji Komunikacja -to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
Dr n med. n biol Nadia Bryl
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
Wstęp do zarządzania i marketingu
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Anna Bombińska-Domżał Remigiusz Kijak Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie Model uczestnictwa osób z niepełnosprawnością intelektualną w odbiorze.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Algorytmy, sposoby ich zapisu.1 Algorytm to uporządkowany opis postępowania przy rozwiązywaniu problemu z uwzględnieniem opisu danych oraz opisu kolejnych.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
1. Ja i inni, czyli komunikacja interpersonalna
Ramowy program studiów
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Program szkolenia Integrowanie – niezbędny element oddziaływań wychowawczych i profilaktycznych. Przełamanie barier w komunikowaniu się. Rozpoznawanie.
Zapis prezentacji:

PODSTAWY KOMUNIKOWANIA SPOŁECZNEGO Wokół pojęć komunikacja / komunikowanie społeczne Ogólny schemat procesu wymiany informacji i jego elementy - nadawca, odbiorca, kontekst, nastawienie Terminologia komunikologii jako nauki o komunikowaniu

DEFINICJE - PRZEGLĄD Analizą i badaniem procesów komunikowania zajmuje się nauka o komunikowaniu. Powstała ona na przełomie lat trzydziestych i czterdziestych XX wieku, ma zatem przeszło sześćdziesiąt lat. Komunikologia jako kierunek studiów jest obecna w zdecydowanej większości amerykańskich uniwersytetów i wielu uczelniach europejskich. Pojęcie „komunikowanie” pochodzi od łacińskiego czasownika communico, communicare (uczynić wspólnym, połączyć) i rzeczownika communio (wspólność, poczuciełączności)[1].Sam termin communication, początkowo w brzmieniu łacińskim, a następnie wchłonięty przez języki nowożytne, pojawił się w XIV wieku i oznaczał „wejście we wspólnotę, utrzymywanie z kimś stosunków”[2]. [1] Słownik łacińsko – polski, PWN, Warszawa 1973, s. 101. [2] B. Jamrożek, J. Sobczak, Komunikacja interpersonalna, Poznań 1997, s. 22.

DEFINICJE - PRZEGLĄD „Komunikowanie jest procesem porozumiewania się jednostek, grup lub instytucji. Jego celem jest wymiana myśli, dzielenie się wiedzą, informacjami i ideami. Proces ten odbywa się na różnych poziomach, przy użyciu zróżnicowanych środków i wywołuje określone skutki”[1]. [1] B. Dobek - Ostrowska, Podstawy ..., s.13.

PODSTAWOWE POJĘCIA Komunikowanie, jako proces społeczny, jest działalnością celową. Do najważniejszych celów komunikowania społecznego możemy zaliczyć: przekazywanie informacji i doświadczeń; budowanie modelu służącemu wyjaśnianiu świata; prezentacja siebie i innych; rozwój własnej osobowości; nawiązywanie kontaktów z innymi ludźmi; wpływanie na postępowanie innych ludzi; kształtowanie przekonań i postaw innych ludzi; porównywanie idei i pomysłów; organizowanie poczynań i współpracy; uzgadnianie transakcji; zapewnianie innym przyjemności i rozrywki; prowadzenie negocjacji; uleganie namiętności mówienia o sobie.

PODSTAWOWE POJĘCIA - ZASADY ZASADA 1. KOMUNIKOWANIE JEST NIEUCHRONNE ZASADA 2. KOMUNIKOWANIE JEST CZYNNOŚCIĄ ZŁOŻONĄ ZASADA 3. KOMUNIKOWANIE JEST NIEODWRACALNE ZASADA 4. KOMUNIKOWANIE MA ASPEKT TREŚCIOWY I ZALEŻNOŚCIOWY ZASADA 5. KOMUNIKOWANIE WYMUSZA NA NADAWCY I ODBIORCY KONIECZNOŚĆ DOSTOSOWANIA SIĘ ZASADA 6. KOMUNIKOWANIE JEST CZYNNOŚCIĄ SEKWENCYJNĄ ZASADA 7. KOMUNIKOWANIE DWÓCH OSÓB MOŻE BYĆ KOMPLEMENTARNE LUB SYMETRYCZNE

POZIOMY KOMUNIKOWANIA SIĘ D POZIOMY KOMUNIKOWANIA SIĘ D. McQuail, Mass Communication Theory, London 1987 Komunikowanie masowe Komunikowanie organizacyjno- instytucjonalne Komunikowanie międzygrupowe grupowe interpersonalne intrapersonalne Dużo przypadków Mało przypadków

TO JUŻ NIESTETY KONIEC!!!