Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1. Ja i inni, czyli komunikacja interpersonalna

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1. Ja i inni, czyli komunikacja interpersonalna"— Zapis prezentacji:

1

2 1. Ja i inni, czyli komunikacja interpersonalna
Kraków, 28 października 2016 roku Warsztaty z komunikacji interpersonalnej mgr Dominik Borowski Jagielloński Uniwersytet Trzeciego Wieku

3 1. Komunikowanie jest procesem porozumiewania się jednostek, grup lub instytucji. Jego celem jest wymiana myśli, dzielenie się wiedzą, informacjami i ideami. Proces ten odbywa się na różnych poziomach, przy użyciu zróżnicowanych środków i wywołuje określone skutki (Dobek-Ostrowska 2002: 13) komunikowanie = komunikacja

4 1. Komunikowanie Film 1

5 1. Komunikowanie Film 2

6 2. Model procesu komunikacji

7 2. Model procesu komunikacji
nadawca (ten, kto tworzy komunikat) odbiorca (ten, kto odbiera komunikat) komunikat=przekaz (treść aktu komunikacji) kanał (droga przekazu i środek transportu komunikatu od nadawcy do odbiorcy) kontekst (warunki, w jakich odbywa się proces komunikowania) kodowanie dekodowanie sprężenie zwrotne (reakcja odbiorcy na komunikat)

8 3. Cechy procesu komunikacji
jest specyficznym procesem społecznym zachodzi w określonym kontekście społecznym jest procesem kreatywnym ma charakter dynamiczny jest procesem ciągłym jest procesem symbolicznym jest procesem interakcyjnym jest celowe i świadome (?) jest nieuchronne jest procesem złożonym jest nieodwracalne

9 4. Funkcje komunikacji funkcja informacyjna funkcja edukacyjna
funkcja identyfikacji osobistej funkcja integracji funkcja mobilizacyjna funkcja rozrywkowa

10 5a. Komunikowanie według zasięgu uczestników
k. masowe k. organizacyjne (instytucjonalne) k. między grupami k. grupowe k. interpersonalne k. intrapersonalne

11 5b. Komunikowanie ze względu na stosowane znaki i kody
komunikowanie werbalne forma ustna forma pisemna komunikowanie niewerbalne

12 6. Komunikowanie interpersonalne
jest procesem przekazywania i odbierania informacji między dwiema osobami lub między małą grupą osób pozostających ze sobą w kontakcie bezpośrednim, co wywołuje określone skutki i bezpośrednie sprężenie zwrotne (definicja ilościowa) to porozumiewanie się ludzi, którzy traktują siebie nawzajem jako indywidualności, bez względu na to kontekst sytuacyjny i liczbę uczestników (definicja jakościowa) (Adler, Rosenfeld, Proctor 2011)

13 6. Komunikowanie interpersonalne
jest procesem przekazywania i odbierania informacji między dwiema osobami lub między małą grupą osób pozostających ze sobą w kontakcie bezpośrednim, co wywołuje określone skutki i bezpośrednie sprężenie zwrotne (definicja ilościowa) to porozumiewanie się ludzi, którzy traktują siebie nawzajem jako indywidualności, bez względu na to kontekst sytuacyjny i liczbę uczestników (definicja jakościowa)

14 7. Cechy komunikowania interpersonalnego
niepowtarzalność niezastępowalność wzajemna zależność ujawnianie osobistych informacji samonagrodzenie

15 Bibliografia Dobek-Ostrowska Bogusława, Podstawy komunikowania społecznego, Wrocław 2002. Adler R. D., Rosenfeld L. B., Proctor R. F., Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, Poznań 2011.


Pobierz ppt "1. Ja i inni, czyli komunikacja interpersonalna"

Podobne prezentacje


Reklamy Google