Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program MŁODZIEŻ Akcje Programu.
Advertisements

Zróżnicowanie społeczno – gospodarcze państw świata
UNIA EUROPEJSKA Opracowała: Dorota Mysza.
Zmiany na ekonomicznej mapie świata
Debata Zespół Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Cieszacinie Wielkim
Ekonomika ochrony zdrowia (I)
Unia Europejska Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Rachunek dochodu narodowego
Unia Europejska Wykonało: ETI IV rok.
Bezrobocie. Stan, w którym osoba zdolna do pracy i gotowa do jej podjęcia, mimo aktywnych poszukiwań pozostaje bez zatrudnienia.
Wydatki na ochronę zdrowia
1 POLSKA ORGANIZACJA TURYSTYCZNA 2 Wybrane wskaźniki społeczno - gospodarcze Izraela Źródło: Central Bureau of Statistics Israel Wskaźnik Ludność.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kondycja finansowa sektora – możliwości finansowania rozwoju Marta Skrzypczyk Departament Analiz Makroekonomicznych i Sektorowych Sławomir Szeremeta Departament.
MONIITOR PLURALIZMU MEDIÓW DR HAB. BEATA KLIMKIEWICZ INSTYTUT DZIENNIKARSTWA, MEDIÓW I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ UNIWERSYTET JAGIELLOŃSKI, KRAKÓW.
Historia pewnego domu Ćwiczenie 1 - QUIZ Polscy Sprawiedliwi – Przywracanie pamięci.
Rachunki regionalne Urząd Statystyczny w Katowicach Ośrodek Rachunków Regionalnych Ogólnopolska konferencja naukowa z okazji obchodów Dnia Statystyki Polskiej.
A.M. Zarzycka. Rodzaje działań promocyjnych reklama (radio, telewizja, prasa, kino, formy zewnętrze, Internet, tzw. direct mail) public relations sponsoring.
Krajowa produkcja leków jako niezbędny warunek skutecznej polityki lekowej państwa dr Bohdan Wyżnikiewicz Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Katowice,
Uwarunkowania społeczno- kulturowe Segmentacja eurorynku Eurokonsument A.M. Zarzycka.
Uwarunkowania inwestycji międzynarodowych Kulturowe Regulacyjne Gospodarcze.
Przestrzenne zróżnicowanie potencjału innowacyjnego w Polsce Dr Robert Guzik Uniwersytet Jagielloński Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej Zakład.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
POLSKA - SKANDYNAWIA WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA Departament Promocji i Współpracy Dwustronnej.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.
Konferencja Naukowa nt. Sektor handlu i usług w Polsce – stare i nowe dylematy Warszawa, 12 grudnia 2011r. Rozwój sektora usług w Polsce w latach 2006–2010;
Międzynarodowe trendy inwestycyjne na rynku nieruchomości.
Quiz dotyczący Unii Europejskiej. Czyja to Flaga? -Niemiec -Austrii -Polski.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego FILARY GOSPODARKI.
Katarzyna Żukrowska SGH1 Chiny w XXI wieku – czwarta potęga gospodarcza w świecie PAIZ, Warszawa
Rumunia Powierzchnia : km² Ludność: ok 20 mln Stolica: Bukareszt 1,9 mln mieszkańców Jednostka monetarna: RON (lej) Członek UE i NATO WPHI Bukareszt.
Konwergencja płac pomiędzy starymi i nowymi członkami Unii Europejskiej. Misja i cele związków zawodowych Norbert Kusiak, OPZZ Praga, 5-6 kwietnia 2016.
OCENA POTENCJAŁU GOSPODARCZEGO ORAZ PROPONOWANE KIERUNKI ROZWOJU SEKTORA MSP Barbara Łopyta Główny Specjalista Agencja Rozwoju Mazowsza S.A.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
Badania marketingowe w UE A.M. Zarzycka. Badania marketingowe na obszarze UE Systematyczne zbieranie i przetwarzanie informacji odnoszących się do eurorynku.
ERM II Exchange Rate Mechanism. ERM II jest systemem łączącym waluty krajowe państw UE oraz euro, działającym na zasadzie stałych, ale dostosowywanych.
Janusz Witkowski GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY Gdynia, marca 2016 roku Rola statystyki publicznej w społeczeństwie 1 Ogólnopolska konferencja naukowa.
JAKIE INSTRUMENTY INŻYNIERII FINANSOWEJ NA LATA ?
Rachunek dochodu narodowego. Plan wykładu 1.Kategorie mierników skali działalności gospodarczej 2.PKB realny i nominalny 3.Wady PKB 4.Wzrost a rozwój.
Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim Sandomierz - Dwikozy
Mierniki aktywności gospodarczej. Mierniki aktywności gospodarczej - zespół odpowiednio przygotowanych i przetworzonych danych statystycznych przedstawiających.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
Roman Fedak – Dyrektor Urzędu Statystycznego w Zielonej Górze GORZÓW WIELKOPOLSKI, 30 MAJA 2016 R.
Zagrożenia i szanse gospodarki polskiej Spojrzenie długookresowe Dr hab. Prof. UW Grzegorz Jędrzejczak 2016L w 5 1.
ZBADANIE POTENCJAŁU INNOWACYJNEGO SUBREGIONU RADOMSKIEGO Projekt realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach działania 2.6 Regionalne.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Unia Europejska. Kraje członkowskie: AUSTRIA STOLICA: Wiedeń JĘZYK URZĘDOWY: niemiecki W Unii Europejskiej od: 1 stycznia 1995.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich a rozwój regionów wiejskich Janusz Rowiński Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
Wolny przepływ kapitału ludzkiego w UE od 1 maja 2011: Przekleństwo czy błogosławieństwo dla przedsiębiorstw austriackich?
Produkt w marketingu międzynarodowym
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
A.M. Zarzycka. Strategie cenowe (ze wzgl. na cel) strategie przetrwania strategia maksymalizacji bieżących zysków strategia penetracji rynku (maksymalizacji.
A.M. Zarzycka.  wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka.
Od recesji do koniunktury.. Podstawowe pojęcia. Recesja – zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tempa wzrostu gospodarczego, skutkujące.
„Inicjatywa JEREMIE – pozadotacyjna forma wsparcia wielkopolskich firm” Tadeusz Wojtaszak Kierownik Działu Sprzedaży Poznań, r.
STRUKTURA GEOGRAFICZNA POLSKA I JEJ SĄSIEDZI Wyk. xxx Ekonomia 3, grupa 4.
Jan Kania Modele kolportażu w Europie
USŁUGI SIECI EURES DLA PRACODAWCÓW
Projekt finansowany z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
Produkt krajowy brutto jako miara poziomu produkcji krajowej
Otoczenie przedsiębiorstwa w marketingu międzynarodowym
Krajowy Związek Plantatorów Buraka Cukrowego
TIMSS (TRENDS IN INTERNATIONAL MATHEMATICS AND SCIENCE STUDY) MIĘDZYNARODOWE BADANIE WYNIKÓW NAUCZANIA MATEMATYKI I NAUK PRZYRODNICZYCH 1 1.
Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych Spółka Akcyjna
Dzień Języków Obcych w ZSP 15
Pawlicz, A. , Tokarz-Kocik, A. , Wolna-Samulak, A
Finansowanie ekspansji zagranicznej i eksportu w krajach Trójmorza
Jan Kania Modele kolportażu w Europie
Zapis prezentacji:

Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka

Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE Otoczenie globalne Otoczenie wewnątrz UE Otoczenie kraju macierzystego A.M. Zarzycka

Uwarunkowania działań marketingowych na rynku UE  otoczenie makroekonomiczne  proces integracji gospodarczej w UE  otoczenie polityczno-prawne  czynniki demograficzne  uwarunkowania ekologiczne  otoczenie technologiczne  czynniki społeczno-kulturowe A.M. Zarzycka

PKB w krajach UE (2007) KrajePKB w mld USD UE (27)15 183,4 Niemcy3.653,3 (24,1%) Francja2.843,1 Wielka Brytania2.660,7 Włochy2.330,0 Polska631,8 (4,2%) Łotwa24,1 Estonia19,6 Malta6,2 A.M. Zarzycka Źródło: Wikipedia

Porównanie zamożności potencjalnego klienta w wybranych krajach (2004) A.M. Zarzycka KrajPNB per capita (w USD) Miejsce w rankingu Banku Światowego PNB per capita wg parytetu siły nabywczej (w dolarach międzynarodowych) Miejsce w rankingu Banku Światowego Luksemburg Szwajcaria USA Dania Japonia Francja Hong Kong, Chiny Grecja Czechy Węgry Polska Rosja Chiny Indie

Dochód narodowy per capita według PSN w krajach UE (2009) KrajPNB per capita według PSN (w USD) Luksemburg Dania Holandia Niemcy Grecja Czechy Węgry Polska Bułgaria 74,430 58,930 49,350 42,560 28,630 17,310 12,980 12,260 5,770 A.M. Zarzycka Źródło: Bank Światowy

A.M. Zarzycka Wskaźnik Big Maca Cena hamburgera Big Mag firmy McDonald’s Francja Grecja

Struktura gospodarek krajów UE  przemysł chemiczny, maszynowy i wyposażenia, sprzętu dla komunikacji i łączności, przetwórstwo żywności (Belgia, Dania, Niemcy, Luksemburg, Holandia, Finlandia, Wlk. Brytania)  przemysł ciężki, wydobywczy, przetwórstwo ropy i gazu (Polska, Litwa, Łotwa) A.M. Zarzycka

Przedsiębiorstwa w UE 99% - małe i średnie, z czego: 91% - mikro przedsiębiorstwa (do 9 osób) 7% - przedsiębiorstwa małe (10-49) 1% - średnie przedsiębiorstwa (50-249) 1% - duże A.M. Zarzycka

Proces integracji gospodarczej w UE wprowadzenie zasad Jednolitego Rynku Wewnętrznego UE – 0d 1993r. wprowadzenie jednolitej waluty euro Strefa euro – 12 (od 2002) A.M. Zarzycka

Otoczenie polityczno-prawne 1) Polityka gospodarcza UE 2) Normy prawne A.M. Zarzycka

Czynniki (tendencje) demograficzne liczba ludności w krajach UE wzrost udziału kobiet aktywnych zawodowo wzrost udziału gospodarstw jednoosobowych starzenie się społeczeństwa A.M. Zarzycka

Liczba ludności w krajach UE KrajLudność w tys. w 2006 UE (27) Niemcy Francja Wlk. Brytania Włochy Polska Cypr772 Luksemburg462 Malta405 A.M. Zarzycka

Uwarunkowania ekologiczne oznakowanie produktów ekologicznych ekologiczne opakowania „zielony konsumeryzm” A.M. Zarzycka

Oznakowanie produktów ekologicznych A.M. Zarzycka Euroliść

Otoczenie technologiczne poziom technologiczny normy i standardy jakościowe (ISO, HACCP, CE) rozwój sieci komputerowych A.M. Zarzycka

Wydatki na badania i rozwój w proc. PKB (2009) A.M. Zarzycka

Wskaźnik innowacyjności krajów UE (2010) A.M. Zarzycka