Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów
Ewaluacja wewnętrzna powinna być elementem codziennej praktyki szkolnej i dostarczać informacji, które pomogą dyrektorowi i nauczycielom podejmować słuszne i uzasadnione decyzje co do działalności placówki i organizacji pracy. Ewaluacja wewnętrzna
Ewaluacja wewnętrzna w Gimnazjum nr 3 w Świdniku Powstanie Zespołu Szkół Nr 2 w Świdniku Krok1. Opracowanie nowej koncepcji pracy szkoły Krok2. Ewaluacja wewnętrzna procesu opracowania koncepcji pracy szkoły Krok 3.
Ewaluacja wewnętrzna Gdzie jesteśmy? W jakim kierunku iść? ROZWÓJ SZKOŁY
KLUCZOWE KOMPETENCJE W UCZENIU SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady com (2005)548 Porozumiewanie się w języku ojczystym Porozumiewanie się w językach obcych Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne Kompetencje informatyczne Zdolność uczenia się Kompetencje interpersonalne, międzykulturowe, społeczne i obywatelskie Przedsiębiorczość Ekspresja kulturowa
Ewaluacja wewnętrzna w Gimnazjum nr 3 w Świdniku Aby zebrać potrzebne dane opracowano narzędzia do diagnozy – kwestionariusze ankiety, którą wypełniali nauczyciele, uczniowie i rodzice. Kwestionariusz ankiety zawierał ogółem 8 pytań, w tym 2 pytanie zamknięte i 6 pytań otwartych. Pytania dotyczyły: oceny najważniejszych priorytetów – idei funkcjonowania Gimnazjum nr 3 w Świdniku identyfikacji najważniejszych/kluczowych zadań do realizacji identyfikacji słabych i mocnych stron placówki sformułowania kluczowych potrzeb placówki sformułowania najważniejszych oczekiwań wobec szkoły nakreślenia sylwetki absolwenta
Wyniki ewaluacji wewnętrznej – zadania szkoły
Wyniki ewaluacji wewnętrznej Rodzice, uczniowie nauczyciele określili: Mocne i słabe strony szkoły Oczekiwania wobec szkoły Potrzeby szkoły
Wnioski wykorzystać potencjał niwelować słabe strony realizować potrzeby szkoły spełnić oczekiwania zapewnić rozwój uczniom
Wnioski Zorganizować dodatkowe zajęcia z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w gimnazjum Dbać, aby szkoła osiągała wysoki poziom kształcenia, uczniowie odnosili sukcesy na sprawdzianach i egzaminach, a nauczyciele doskonalili sposoby przygotowania uczniów do egzaminów i sprawdzianów. Zmodyfikować sposób monitorowania osiągnięć uczniów Zapewnić uczniom różnorodne formy rozwoju, aktywności uwzględniające ich indywidualne potrzeby Opracować program współpracy z rodzicami Przeprowadzić szkolenie dla nauczycieli w zakresie umiejętności interpersonalnych (szkoła dla wychowawców) W dalszym ciągu ulepszać bazę szkoły
Jakie podjęliśmy działania? uczeń monitowanie osiągnięć uczniów baza lokalowa zajęcia pozalekcyjne
Program semestralnych testów diagnoza w klasie I – OKE Testy przedmiotowe „na wejście” test na zakończenie w klasie 2 testy w klasie II próbny egzamin w klasie III egzamin klasie III analiza wyników i EWD
Rozwój bazy lokalowej budowa białego orlika budowa windy dla osób niepełnosprawnych uruchomienie platformy e-learningowej
Zajęcia pozalekcyjne Oferta zajęć pozalekcyjnych na stronie internetowej (przygotowana przez wszystkie zespoły przedmiotowe) Diagnoza zainteresowań w klasie I Deklaracja (za zgodą rodziców) udziału w zajęciach dodatkowych Modyfikowanie oferty pod koniec roku szkolnego
Zajęcia pozalekcyjne arteterapia Odyseja Umysłu e-learning
wysokie wyniki z testu gimnazjalnego i laureaci konkursów
ciekawe zajęcia zachęcające uczniów do nauki
odkrywanie talentów uczniów
wszechstronny rozwój uczniów oparty na partnerstwie…
…i współpracy
bezpieczne zagospodarowanie czasu wolnego na terenie szkoły
Dobry start w następnym etapie edukacyjnym
Dziękuję za uwagę Kiedy czasami zdam sobie sprawę z olbrzymich konsekwencji całkiem małych rzeczy … nie mogę odeprzeć myśli … że małych rzeczy nie ma. Bruce Barton