Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Advertisements

SZKOŁA SUKCESU PROGRAM.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Izabela Kołodziejczyk
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Szkoła Współpracy.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
1. Składanie podań przez kandydatów (w przypadku rekrutacji elektronicznej do szkół pierwszego wyboru) od r. do r. do godz.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Informator dla rodziców
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Projekty zrealizowane w ZS1
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Przykłady dobrych praktyk
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
DOŚWIADCZENIE – PROFESJONALIZM – ENERGIA
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów

Ewaluacja wewnętrzna powinna być elementem codziennej praktyki szkolnej i dostarczać informacji, które pomogą dyrektorowi i nauczycielom podejmować słuszne i uzasadnione decyzje co do działalności placówki i organizacji pracy. Ewaluacja wewnętrzna

Ewaluacja wewnętrzna w Gimnazjum nr 3 w Świdniku Powstanie Zespołu Szkół Nr 2 w Świdniku Krok1. Opracowanie nowej koncepcji pracy szkoły Krok2. Ewaluacja wewnętrzna procesu opracowania koncepcji pracy szkoły Krok 3.

Ewaluacja wewnętrzna Gdzie jesteśmy? W jakim kierunku iść? ROZWÓJ SZKOŁY

KLUCZOWE KOMPETENCJE W UCZENIU SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady com (2005)548 Porozumiewanie się w języku ojczystym Porozumiewanie się w językach obcych Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne Kompetencje informatyczne Zdolność uczenia się Kompetencje interpersonalne, międzykulturowe, społeczne i obywatelskie Przedsiębiorczość Ekspresja kulturowa

Ewaluacja wewnętrzna w Gimnazjum nr 3 w Świdniku  Aby zebrać potrzebne dane opracowano narzędzia do diagnozy – kwestionariusze ankiety, którą wypełniali nauczyciele, uczniowie i rodzice.  Kwestionariusz ankiety zawierał ogółem 8 pytań, w tym 2 pytanie zamknięte i 6 pytań otwartych.  Pytania dotyczyły:  oceny najważniejszych priorytetów – idei funkcjonowania Gimnazjum nr 3 w Świdniku  identyfikacji najważniejszych/kluczowych zadań do realizacji  identyfikacji słabych i mocnych stron placówki  sformułowania kluczowych potrzeb placówki  sformułowania najważniejszych oczekiwań wobec szkoły  nakreślenia sylwetki absolwenta

Wyniki ewaluacji wewnętrznej – zadania szkoły

Wyniki ewaluacji wewnętrznej Rodzice, uczniowie nauczyciele określili: Mocne i słabe strony szkoły Oczekiwania wobec szkoły Potrzeby szkoły

Wnioski wykorzystać potencjał niwelować słabe strony realizować potrzeby szkoły spełnić oczekiwania zapewnić rozwój uczniom

Wnioski Zorganizować dodatkowe zajęcia z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w gimnazjum Dbać, aby szkoła osiągała wysoki poziom kształcenia, uczniowie odnosili sukcesy na sprawdzianach i egzaminach, a nauczyciele doskonalili sposoby przygotowania uczniów do egzaminów i sprawdzianów. Zmodyfikować sposób monitorowania osiągnięć uczniów Zapewnić uczniom różnorodne formy rozwoju, aktywności uwzględniające ich indywidualne potrzeby Opracować program współpracy z rodzicami Przeprowadzić szkolenie dla nauczycieli w zakresie umiejętności interpersonalnych (szkoła dla wychowawców) W dalszym ciągu ulepszać bazę szkoły

Jakie podjęliśmy działania? uczeń monitowanie osiągnięć uczniów baza lokalowa zajęcia pozalekcyjne

Program semestralnych testów diagnoza w klasie I – OKE Testy przedmiotowe „na wejście” test na zakończenie w klasie 2 testy w klasie II próbny egzamin w klasie III egzamin klasie III analiza wyników i EWD

Rozwój bazy lokalowej budowa białego orlika budowa windy dla osób niepełnosprawnych uruchomienie platformy e-learningowej

Zajęcia pozalekcyjne  Oferta zajęć pozalekcyjnych na stronie internetowej (przygotowana przez wszystkie zespoły przedmiotowe)  Diagnoza zainteresowań w klasie I  Deklaracja (za zgodą rodziców) udziału w zajęciach dodatkowych  Modyfikowanie oferty pod koniec roku szkolnego

Zajęcia pozalekcyjne arteterapia Odyseja Umysłu e-learning

wysokie wyniki z testu gimnazjalnego i laureaci konkursów

ciekawe zajęcia zachęcające uczniów do nauki

odkrywanie talentów uczniów

wszechstronny rozwój uczniów oparty na partnerstwie…

…i współpracy

bezpieczne zagospodarowanie czasu wolnego na terenie szkoły

Dobry start w następnym etapie edukacyjnym

Dziękuję za uwagę Kiedy czasami zdam sobie sprawę z olbrzymich konsekwencji całkiem małych rzeczy … nie mogę odeprzeć myśli … że małych rzeczy nie ma. Bruce Barton