SYLLABUS - KARTA OPISU PRZEDMIOTU Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu : 2012/2013 przygotować w oparciu o Wzorcowy Opis Efektów Kształcenia dla.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Advertisements

KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Zanim wybierzesz program nauczania
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Projektowanie programów studiów
Określanie liczby punktów ECTS Sposoby wyznaczania sumarycznych wskaźników ilościowych charakteryzujących program
Normy praktyki zawodowej
Prowadzenie dokumentacji
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie Katedra Agronomii Zakład Ogólnej Uprawy Roli i Roślin Projekt sylabusu zgodnie z zaleceniami Senatu.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Praca metodą projektu edukacyjnego
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
Wprowadzanie opisu przedmiotu po stronie USOSweb (według sylabusa zgodnego z załącznikiem 1 do Zarządzenia nr 11 Rektora UW z dnia 19 lutego 2010) DAK.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
Krajowe Ramy Kwalifikacji. Harmonogram prac Do 28 lutego 2012 – każdy Instytut, w ramach prac Zespołu ds. Jakości Kształcenia, opracowuje opis efektów.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Metoda projektu edukacyjnego
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
PLANOWANIE WYMIARU GODZIN OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
RAPORT WYDZIAŁ TEOLOGICZNY Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 Grudzień 2012 Samoocena wydziałowa 1.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Idea oceniania kształtującego
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
 Rezygnacja z kart okresowych osiągnięć studentów.  Przegląd i aktualizacja Kart Przedmiotów.  Umiędzynarodowienie.  Program ERASMUS+.  Dokumentowanie.
Spotkanie z pracownikami I r. Nowe programy nauczania (KRK)
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 niedziela, 19 kwietnia 2015niedziela, 19 kwietnia 2015niedziela, 19 kwietnia 2015niedziela,
Co to jest spacer edukacyjny?
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Sylabusy przedmiotów w systemie USOS Informacje dotyczące wprowadzania sylabusów w roku akademickim 2015/16
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
Informacje przydatne do pracy nad sylabusami Wydziałowa Komisja ds. Krajowych Ram Kwalifikacji i Akredytacji Kierunków Studiów Opr. dr Jolanta Barbara.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Zapis prezentacji:

SYLLABUS - KARTA OPISU PRZEDMIOTU Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu : 2012/2013 przygotować w oparciu o Wzorcowy Opis Efektów Kształcenia dla określonego kierunku

Informacje wstępne Sylabus stanowi formę opisu przedmiotu nauczania dla studiów I i II stopnia Tabelaryczna forma opisu przedmiotu jest obowiązująca na całej Uczelni Dopisane czerwoną czcionką słowa mają charakter pomocniczy Pola sylabusu wypełnia autor programu danego przedmiotu Obowiązuje jeden sylabus dla jednego przedmiotu bez względu na liczbę osób realizujących czy na formę studiów

WydziałWpisać: Kierunek studiówRodzaj studiówStudia Wpisać np.: W-F, Fizjoterapia Stacjonarne i Niestacjonarne Wpisać: I stopnia lub II stopnia SpecjalnośćWpisać nazwę Nazwa przedmiotuWPISAĆ WIELKIMI LITERAMI Języki w jakich jest (1) i może być realizowany kurs (2) 1. Polski 2. Wpisać Rok studiów wpisać Semestr wpisać Suma godzin na przedmiot wpisać Punkty ECTS wpisać Suma godzin na przedmiot = wykład + ćwiczenia + praca własna Rok studiów, semestr, suma godzin i punkty ECTS muszą być zgodne z danymi podanymi w ramowym planie studiów

Status przedmiotuWpisać * : obligatoryjny (podstawowy, kierunkowy, specjalizacyjny) lub do wyboru Wymagania wstępnieWpisać: nazwy przedmiotów lub treści kształcenia wprowadzające do kursu Jednostka prowadzącaWpisać: Instytut/Katedry/Zakładu/Zespół Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu Wpisać: stopień, imię nazwisko, kontakt (telefon, adres ) Osoba(by) prowadząca(ce) zajęcia: Wpisać stopień naukowy, imię i nazwisko wykładowcy(ców)

Cel przedmiotu:C1 (Wpisać w punktach) C2 C3 C4 C5

Cel kształcenia przedmiotu Cel kształcenia opisuje obszar zmiany w kompetencjach studenta, jaki nastąpić może po zakończeniu danego przedmiotu. Jest to rodzaj informacji o przedmiocie niezależnie od formy jego realizacji lub z uwzględnieniem dla każdej z nich. W zależności od liczby godzin i form zajęć należy sformułować maksymalnie kilka celów. Cele kształcenia informują o kompetencjach studenta jakie uzyska po zakończeniu danego przedmiotu Do celu kształcenia dostosowuje się metody dydaktyczne zajęć, treści, piśmiennictwo. Cele kształcenia wiążą program danego przedmiotu z całym programem studiów (kierunku studiów), czyli pozwalają wskazać miejsce danego przedmiotu w strukturze profilu absolwenta danych studiów.

ZAKŁADANE EFEKTY KSZTAŁCENIA PRZEDMIOTU /P/ powinny być wyrażone w formie czasowników akcji właściwych dla obszaru (wiedzy, umiejętności i kompetencji personalno-społecznych), zrozumiałe, realne, mierzalne, istotne dla absolwenta, niezbyt liczne, ale dotyczące spraw ważnych W odniesieniu do: efektów kształcenia Kierunku /K/ Wpisać efektów kształce nia obszaru nauk /M/ wpisać

-Ocenę możliwości osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów -Sposób formułowania wyrażeń opisujących efekty kształcenia -Poziom szczegółowości opisu -Podział na kategorie lub brak takiego podziału -Weryfikowalność / mierzalność/ efektów kształcenia Formułując efekty kształcenia dla przedmiotu należy uwzględnić wiele aspektów:

Wie dzy Np. P-W1 P-W2 P-W3 P-W4 P-W5 P-W6 Opisując efekty proszę używać określeń wyznaczający poziom oczekiwanej wiedzy studenta np: (zapamiętywanie faktów): definiuje, wymienia, wylicza, rozpoznaje i nazywa, powtarza, odtwarza itp. (zrozumienie wiedzy): wyjaśnia, uzasadnia, porównuje, przekształca, uogólnia, odróżnia, klasyfikuje itp. (zastosowanie wiedzy): demonstruje,ilustruje,oblicza, stosuje, interpretuje, wybiera, modyfikuje, wykrywa, itp., (umiejętności analizy): analizuje, kategoryzuje, porównuje, rozróżnia, przeciwstawia, porządkuje, zarysowuje itp, (umiejętności syntezy):uzasadnia, zestawia, podsumowuje, planuje, wymyśla, tworzy, rozwija itp. (umiejętności oceny): ocenia krytycznie, wybiera, przedstawia wady i zalety, wnioskuje, uzasadnia, decyduje, zaleca, przewiduje skutki itp, Np. K_W02 K_W07 K_W03 Np. M1_W10 M1_W1

Umi ejętn ości Np. P-U1 P-U2 Opisując efekty proszę używać określeń opisujący oczekiwane umiejętności studenta po zakończeniu kursu w zakresie umiejętności kognitywnych (komunikowanie się, interpretacja) student potrafi np: zinterpretować, wyciągnąć wnioski, zaplanować, zastosować, napisać, dokumentować itp. technicznych (proceduralnych) student potrafi np: wykonać, podać, usunąć, zamontować, przeprowadzić Np. K_U02 K_U07 Np. M1_U1 0

Kompete ncji personal no- społeczn ych Np. P-K1 P-K2 Opisując efekty proszę używać określeń wskazujące na konkretne doświadczenia społeczne z jakimi zetknie się student w czasie realizacji zajęć z podziałem doświadczeń na INDYWIDUALNE np: realizuje zadania; przyjmuje rolę …; pełni funkcję…; odpowiada za realizację zadania(dań); ocenia pracę własną; rozwiązuje problem; kontaktuje się z instytucja, organizacją); określa (ustala) termin; przyjmuje odpowiedzialność za…; omawia, przedstawia projekt; broni przyjęte rozwiązanie; ZESPOŁOWE np: współpracuje z partnerem(rką); wymienia opinie (poglądy) w grupie; pracuje w zespole; zarządza pracą zespołu; organizuje pracę zespołu; koordynuje pracę grupy; ustala zadania i cele dla grupy; ocenia pracę innych; rozwiązuje problemy zespołowo; zarządza projektem, Np. K_K02 K_K05 Np. M1_K03

Treści kształceni a Treści kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia przedmiotu TK_1P-W1, P_U2, P_K1 TK_2P_W3, P_W4 P_W6, P_U1, P_K1 TK_3P_W5, P_U1, P_U2, P_K1, P_K2 ……….

Treści kształcenia Forma prowadzeni a zajęć Metody prowadzenia zajęćLiczba godz. Efekty Kształcenia przedmiotu TK_1wykładP-W1, ćwiczeniaP_U2, P_K1 inneP-W1 TK_2wykładP_W3, P_W4, P_W6, ćwiczeniaP_W3, P_U1, P_K1 inneP_U1, TK_3wykładP_W5, ćwiczeniaP_W5, P_U1, P_U2, P_K1, P_K2 inne ……..wykład ćwiczenia inne

Dobór form dydaktycznych do planowanych efektów  Rozumienie (wyjaśnienie) Krótkie przypadki Referat Praca zbiorowa Odgrywanie ról Debata Uczenie innych

Dobór form dydaktycznych do planowanych efektów  Zastosowanie wiedzy –Dyskusja, burza mózgów –Studium przypadku –Pacjent symulowany –Symulacja laboratoryjna –Pacjent wirtualny

Dobór form dydaktycznych do planowanych efektów  Umiejętność analizy –Praca nad projektem –Pisanie Wikipedii –Sesja rozwiązywania problemu –Studium złożonych przypadków

Dobór form dydaktycznych do planowanych efektów  Umiejętność oceniania –Praca nad projektem –Dyskusja –Krytyczna analiza –Identyfikacja błędów

Dobór form dydaktycznych do planowanych efektów  Kreatywność –Przygotowanie filmu, video –Odgrywanie ról –Tworzenie modelu –Stworzenie blogu –Napisanie artykułu –Sesja posterowa

Typy/metody oceniania Trzeba odnieść do efektów i treści kształcenia Efekty kształcenia dla przedmiotu Treści kształcenia Przedmiotu Typy / metody oceniania oraz kryteria oceny P_W1 P_W2 P_W3 P_W4 P_W5 TK_1, TK_2, TK_3Np. Egzamin pisemny Kryterium oceny efektów Należy określić jakie efekty uzyskał student uzyskując 5.0, 4.5, 4.0, 3.5, 3.0, 2.0 Należy określić normę zaliczenia/ egzaminu, która może być prostym wskaźnikiem procentowym lub może łączyć się z uwzględnieniem dodatkowej wagi, jaką jest stopień trudności/skomplikowania poszczególnych pytań/zadań egzaminacyjnych. W przypadku przedmiotów, w których ważna jest także poprawność językowa/ stylistyczna/ metodologiczna, aspekty te wchodzą w zakres kryteriów oceny.

Ocena osiągnięcia założonych efektów:  W zakresie wiedzy: Egzaminy ustne - standaryzowane - na bazie problemu - przy pacjencie Egzaminy pisemne - Eseje, raporty, egzaminy z „otwartą książką” - Krótkie ustrukturyzowane pytania -Pytania testowe typu Tak/Nie, test do uzupełniania

P_U1 P_U2 TK_1, TK_2, TK_3Np. Sprawdzian umiejętności Kryterium oceny efektów Należy określić jakie efekty uzyskał student uzyskując 5.0, 4.5, 4.0, 3.5, 3.0, 2.0 Jeśli zaliczenie przedmiotu przyjmuje formę projektu (badania) konieczne jest określenie jego problematyki, formy i sposobu prezentacji wyników oraz kryteriów, wg których oceniana będzie praca studenta, np. zakres wyczerpania tematu, poprawność merytoryczna, oryginalność zaproponowanych rozwiązań, atrakcyjność prezentacji. W przypadku zadań praktycznych (symulowanych lub laboratoryjnych) można wśród kryteriów uwzględniać zarówno proces ich wykonywania, jak i wytwór końcowy. Do każdego z tych aspektów można wskazać kryteria, takie jak na przykład: skuteczność zastosowanej procedury, jej zgodność z obowiązującymi normami, czas wykonania, samodzielność studenta, jakość wytworu (techniczna, estetyczna), przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.

Ocena osiągnięcia założonych efektów:  W zakresie umiejętności Egzamin praktyczny (obserwacja wykonawstwa) Egzamin w postaci stacji z zadaniami do wykonania) Realizacja zleconego zadania Projekt

P_K1 P_K2 TK_1, TK_2, TK_3 Np. Ocena prowadzącego Ocena kolegów Ocena pacjentów Kryterium oceny efektów Należy określić jakie efekty uzyskał student uzyskując 5.0, 4.5, 4.0, 3.5, 3.0, 2.0

Ocena osiągnięcia założonych efektów:  W zakresie postaw i zachowań Esej refleksyjny Przedłużona obserwacja przez opiekuna (nauczyciela prowadzącego) Ocena 360° ( opinie nauczycieli, pacjentów, innych współpracowników) Ocena przez kolegów Samoocena

Kryterium końcowej oceny efektów kształcenia przedmiotu Należy określić jakie efekty uzyskał student uzyskując 5.0, 4.5, 4.0, 3.5, 3.0, 2.0 Ustalanie oceny końcowej może być na podstawie ocen cząstkowych otrzymywanych przez studenta w czasie trwania zajęć. Wymagane jest określenie konkretnych działań studenta czy wytworów jego pracy, które będą oceniane, a także wskazania zasad scalania ocen cząstkowych w ocenę końcową.

Warunki zaliczenia przedmiotu muszą być zgodne z zatwierdzonym ramowym planem studiów Formę zaliczenia wybiera osoba odpowiedzialna za program przedmiotu - egzamin ustny, zaliczenie ustne / kolokwium, wykonanie pracy zaliczeniowej, przygotowanie prezentacji, przeprowadzenie badań i prezentacja ich wyników (pisemna / ustna / przedstawiana podczas zajęć) / wykonanie (określonej) pracy praktycznej.

Wykaz zalecanego piśmiennictwa: piśmiennictwo podstawowe Wpisać (do 10 pozycji) piśmiennictwo uzupełniające Wpisać(do 6 pozycji)

…………………………………………………. Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu podpis ……………………………………..…………………………………………………. Kierownik Jednostki OrganizacyjnejDziekan Wydziałupieczęć/podpis