WYDZIAŁ GEODEZJI, KATASTRU i NIERUCHOMOŚCI Na podstawie art. 12 pkt 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( Dz. U. z 2013r. poz. 595.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dofinansowanie zadań związanych z efektywnością energetyczną z uwzględnieniem OŹE ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Advertisements

Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej.
Z-ca dyrektora ds. koordynacji wdrażania DEPARTAMENT EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO referat wyboru projektów i informacji - N DYREKTOR DEFS sekretariat.
Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Remont Szkoły Podstawowej Nr 2 wraz z budową przyszkolnej infrastruktury sportowej Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Analiza procesów administracyjnych oraz obsługi klientów w Urzędzie Miejskim w Gdańsku w 2009 roku Wydział Polityki Gospodarczej Wydział Obsługi Mieszkańców.
SPÓŁKI WODNE Barbara Wójcik Dyrektor Wydziału Infrastruktury i Rolnictwa Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie 2013.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu Literatura: red. E. Gniewek, P. Machnikowski, Zarys prawa cywilnego, Warszawa 2014 Opracowała mgr Irena Krauze.
TERYT 2 Współdziałanie w zakresie objęcia nadzorem wstępnej weryfikacji danych inicjalnej bazy danych PRG w zakresie granic jednostek i obrębów ewidencyjnych.
Projekty unijne a Ustawa o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 Poznań, 26 lutego 2010r. Biuro Koordynacji Projektów.
Konkurs 2.1. E-usługi publiczne (E-zdrowie) RPO WDŚ Wrocław
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Struktura samorządu terytorialnego - samorząd gminny, - samorząd powiatowy, - samorząd wojewódzki.
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach Materiały na warsztaty szkoleniowe Wisła – Jawornik, kwietnia 2016 r.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
ZASADY PRZYSTOSOWANIA NIERUCHOMOŚCI DLA POTRZEB ZABIEGÓW SPECJALNYCH Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa Urzędu Miasta Poznania ul. Karola.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
SZUKANIE ROZWIĄZAŃ DLA WYBRANIA WIARYGODNEJ I SKUTECZNEJ REPREZENTACJI GEODETÓW UPRAWNIONYCH T Y T U Ł O W E F A K T Y istnienie społeczności geodetów.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Składka na ubezpieczenie społeczne System finansowy ubezpieczeń społecznych Podstawy prawa zabezpieczenia społecznego.
Związki wyznaniowe c.d.. Kościelne osoby prawne mogą zgodnie z przepisami prawa polskiego nabywać, posiadać, użytkować i zbywać mienie nieruchome i ruchome.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Oprac: Wydział Wdarażania Programów UE PFRON 1 Sektorowy Program Operacyjny Rozwój Zasobów Ludzkich Działanie 1.4 „Integracja zawodowa i społeczna osób.
Remont Przedszkola Miejskiego nr 4 w Kolnie wraz z wyposażeniem dydaktycznym i adaptacją niewykorzystanych pomieszczeń na potrzeby edukacji przedszkolnej.
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WYDZIAŁU ARCHITEKTURY STAROSTWA POWIATOWEGO W BIAŁYMSTOKU do 31 sierpnia 2011 roku.
SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE W POLSCE.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
UŻYTKOWANIE WIECZYSTE Literatura: red. E. Gniewek, P. Machnikowski, Zarys prawa cywilnego, Warszawa 2014 red. E Gniewek, Kodeks Cywilny. Komentarz, Wydanie.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
DZIEŃ GEODETY EUROPEJSKIEGO DOKĄD ZMIERZASZ POLSKA GEODEZJO? Bogdan Grzechnik Warszawa, r.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
VIII Posiedzenie Podlaskiego Komitetu Monitorującego Kontrakt Wojewódzki Podlaski Urząd Wojewódzki | Białystok | Luty 2006 Projekt współfinansowany przez.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
WYKONYWANIE ZOBOWIĄZAŃ OBEJMUJE CZYNNOŚCI O ZRÓŻNICOWANYM CHARAKTERZE Czynności wykonywania zobowiązań obejmują: 1.realizację należności finansowych (przekazywanie.
Urząd Gminy Pruszcz ul. Główna 33, Pruszcz tel fax
Podstawy prawne planowania przestrzennego w Polsce Wykład I.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
„Inicjatywa JEREMIE – pozadotacyjna forma wsparcia wielkopolskich firm” Tadeusz Wojtaszak Kierownik Działu Sprzedaży Poznań, r.
INFORMACJA O BEZROBOCIU NA TERENIE POWIATU BIAŁOSTOCKIEGO
Pojęcie działalności gospodarczej w prawie polskim
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
NARADA SŁUŻBY GEODEZYJNEJ I KARTOGRAFICZNEJ WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
Społeczny Zespół do spraw aktywizacji pszczelarstwa
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Finansowanie programu
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Środki przekazane jednostkom samorządu terytorialnego na dział: pomoc społeczna i rodzina w latach
Zapis prezentacji:

WYDZIAŁ GEODEZJI, KATASTRU i NIERUCHOMOŚCI Na podstawie art. 12 pkt 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( Dz. U. z 2013r. poz. 595 z późn. zm.) w związku z art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 885 z późn. zm.) uchwala się, co następuje: § 1. W uchwale Nr XL/358/2006 Rady Powiatu Białostockiego z dnia 25 maja 2006r. w sprawie Statutu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2012r. poz. 2723), w załączniku do uchwały „Statut Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku” w § 3 wprowadza się następujące zmiany: 1) ust. 2 otrzymuje brzmienie: „2. Podstawową działalnością Centrum jest realizacja zadań powiatu określonych w szczególności w: 1)ustawie z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013r. poz. 182 z późn. zm.), 2)ustawie z dnia 27 sierpnia 1997r o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011r. Nr 127 poz. 721 z późn. zm.), 3)ustawie z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180 poz z późn. zm.), 4)ustawie z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013r. poz. 135 z późn. zm.) oraz innych ustawach i aktach wykonawczych przewidzianych do realizacji Centrum.” 1)po ust. 2 dodaje się ust. 3 w brzmieniu: „3. Centrum jest organizatorem rodzinnej pieczy zastępczej w rozumieniu ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013r. poz. 135 z późn. zm.). ” § 2. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Białostockiego. § 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Siedzibą Wydziału Geodezji, Katastru i Nieruchomości jest budynek przy ul. J. K. Branickiego 13, stanowiący własność Skarbu Państwa będący w trwałym zarządzie Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku.

W wydziale zatrudnione są 23 osoby na pełnym etacie i 7 osób na części etatu. Ponadto w ramach stażu zatrudnione są 3 osoby. Zgodnie ze schematem organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Białymstoku strukturę Wydziału Geodezji, Katastru i Nieruchomości tworzą trzy referaty: - Referat Geodezji, Ewidencji Gruntów i Budynków - Referat Gospodarki Gruntami Nierolnymi - Referat Gospodarki Gruntami Rolnymi.

Decyzje wydane w zakresie spraw dotyczących geodezji i gospodarki ziemią

Postanowienia, wypowiedzenia opłat – sprawy dotyczące geodezji i gospodarki gruntami

- prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu ewidencji gruntów i budynków oraz wydawanie decyzji i zaświadczeń w tym zakresie, - udzielanie informacji i wyjaśnień z zakresu ewidencji gruntów i budynków sądom, urzędom, notariuszom, organom ubezpieczeń społecznych i innym uprawnionym osobom prawnym i fizycznym. - nadawanie cech dokumentu wypisom i wyrysom sporządzonym przez Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej oraz poświadczanie odpisów dokumentów zgromadzonych w powiatowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym - zakładanie szczegółowych osnów geodezyjnych, Sprawy załatwiane w Referacie Geodezji, Ewidencji Gruntów i Budynków

- ochrona znaków geodezyjnych, - modernizacja ewidencji gruntów i budynków – docelowo przekształcenie jej w kataster, - koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu, - kontrolowanie zgodności wykonywania prac geodezyjnych i kartograficznych ze standardami technicznymi dotyczącymi geodezji i kartografii oraz krajowego systemu informacji o terenie, - zakładanie i aktualizacja baz danych obiektów topograficznych umożliwiających tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000

Ilość decyzji wydanych w Referacie Ewidencji Gruntów i Budynków

Ilość zaświadczeń wydanych w Referacie Ewidencji Gruntów i Budynków

Ilość robót geodezyjnych skontrolowanych przez inspektorów

Nadawanie cech dokumentów wypisom i wyrysom wydawanym przez PODGiK

Z dotacji przeznaczonych w budżecie na prace geodezyjne i środków powiatu realizowane są prace geodezyjne dotyczące modernizacji ewidencji gruntów i budynków z opracowaniem baz danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500 – 1:5000. W okresie III kwartału tego roku prace takie zakończone zostały na obrębach: Turośń Kościelna, Markowszczyzna z gm. Turośń Kościelna, Barszczewo, Oliszki z gm. Choroszcz, Dąbrówki z gm. Wasilków, Gąsówka Stara z gm. Łapy. Łączna powierzchnia opracowania 3780 ha.

Prace z zakresu modernizacji kontynuowane są na obrębach: Osowicze, Sielachowskie gm. Wasilków, Fasty, Dobrzyniewo Duże, gm. Dobrzyniewo Duże, Kudrycze, Łubniki, Protasy, gm. Zabłudów, Zalesiany, gm. Turośń Kościelna, Łączna powierzchnia opracowania 3880 ha. Powyższe prace finansowane są ze środków powiatu 380 tys. zł. środków dotacji budżetowej – 95 tyś zł. oraz przy współfinansowaniu gmin. Dofinansowanie gmin w roku 2014 wyniosło 71,5 tys. zł

Referat Gospodarki Gruntami Nierolnymi

Referat załatwia sprawy z zakresu: - wywłaszczeń nieruchomości, - zwrotów nieruchomości wywłaszczonych, w tym związanych ze zmianą – ustawy o gospodarce nieruchomościami. Wojewoda Podlaski wyznacza Starostę Białostockiego do rozpatrzenia spraw zwrotów nieruchomości na terenie m. Białystok, - odszkodowań za grunty przejęte pod drogi na mocy decyzji lokalizacyjnej, - odszkodowań za drogi powstałe w wyniku podziału, sprzedaży lokali mieszkalnych, - czasowego zajęcia nieruchomości, w przypadku, gdy inwestor na skutek braku zgody właściciela, nie może zrealizować inwestycji, - gospodarowania gruntami Skarbu Państwa oraz Powiatu Białostockiego (oddawanie w najem, dzierżawę, użyczenie, darowizny, sprzedaż),

- przekazywania gruntów w trwały zarząd jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej, - oddawania nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa w użytkowanie wieczyste, - ustalania odszkodowań byłym właścicielom nieruchomości, zajętych pod drogi publiczne, - przekształcania prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, - ustalania odszkodowań za wywłaszczone nieruchomości z tytułu stwierdzenia nieważności decyzji wywłaszczeniowych w części dotyczącej odszkodowania, - opracowywanie projektów uchwał Rady Powiatu i Zarządu Powiatu w zakresie gospodarowania mieniem powiatowym oraz przygotowywanie wniosków wieczystoksięgowych w celu regulacji stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu.

Ilość wniosków o potwierdzenie prawa własności dróg powiatowych

Ilość wniosków o ujawnienie w księgach wieczystych

Wnioski o zwrot i odszkodowania za wywłaszczone nieruchomości

Wnioski o ustalenie odszkodowania za grunty przejmowane pod drogi

W referacie tym załatwiane są sprawy z zakresu: - gleboznawczej klasyfikacji gruntów, - scaleń i wymiany gruntów, - rekultywacji gruntów - regulacji stanu prawnego nieruchomości rolnych, - wyłączenia gruntów z produkcji rolniczej, - wydawania opinii na wniosek Wójtów (Burmistrzów) o warunkach zabudowy w zakresie ochrony gruntów rolnych, - wydawania zaświadczeń o spłacie należności i wyrażeniu zgody na wykreślenie z ksiąg wieczystych wykazanych zadłużeń z tytułu nabycia nieruchomości rolnych Skarbu Państwa.

Ilość decyzji wydanych w sprawie zatwierdzenia gleboznawczej klasyfikacji gruntów

Ilość decyzji wydanych w sprawie nadawania na własność działek, w trybie przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników

Ilość wniosków w sprawie wyłączenia gruntów z produkcji rolniczej

Ilość postanowień w sprawie uzgodnienia warunków zabudowy wydawanych na wniosek Wójtów (Burmistrzów)

Dziękuję za uwagę