SZKOŁA PRZYJAZNA 6-LATKOM Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem stosunku człowieka do człowieka J. Paweł II.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
Advertisements

SZKOŁA PRZYJAZNA 6-LATKOM Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem stosunku człowieka do człowieka J. Paweł II.
Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Koncepcja pracy Przedszkola nr 33 im. Majki Jeżowskiej w Zabrzu na lata 2015 – 2018.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Mariana Batki Łódź, ul Jurczyńskiego 1/3 tel.: ;
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Tel Nasza szkoła zapewnia: wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną dbającą o rozwój uczniów, dobrze wyposażoną pracownię.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
- brak nadzoru nad dziećmi (1%) - agresja ze strony rówieśników (4%) - nic (95%)
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Gdańskie Okienka Przedszkolne od PO KL do rejestru nr 276/Z-P/10.
Ul. Lermontowa Łódź
Łódź, ul. Syrenki 19a tel
ul. Więckowskiego – 734 ŁÓDŹ tel/fax (0-42)
Szkoła Podstawowa nr 3 im. majora Henryka Dobrzańskiego „HUBALA” Al. Harcerzy Zatorowców 6 91 – 144 Łódź (Teofilów) Telefon/fax (42)
Szkoła Podstawowa nr 3 im. majora Henryka Dobrzańskiego „HUBALA” Al. Harcerzy Zatorowców 6 91 – 144 Łódź (Teofilów) Telefon/fax. (42)
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 Szkoła Podstawowa nr 192 Przedszkole Miejskie nr 21 ul. Krzemieniecka 24 A Łódź tel./fax: DYREKTOR.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
SPOTKANIE Z RODZICAMI DOTYCZĄCE NABORU DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. R. W. BERWIŃSKIEGO W ZANIEMYŚLU I PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO „KOLOROWY ŚWIAT” W ZANIEMYŚLU.
Szkoła Podstawowa nr 192 im. prof. Heleny Radlińskiej ul. Krzemieniecka 24a Łódź tel./fax Dyrektor szkoły Violetta Gortat Oferta naszej.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem stosunku człowieka do człowieka J. Paweł II.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
Miejskie Przedszkole Integracyjne nr 9 w Gorzowie 2012/2013 K ORZYŚCI Z WYDŁUŻONEGO POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Gdy myślę „ SZKOŁA”: nauka, przyjaźń, bezpieczeństwo, moja przyszłość … Szkoła Podstawowa Nr 142 w Łodzi im. Zawiszy Czarnego Łódź, ul. Łupkowa.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Konsekwencje wprowadzonych zmian Edukacja przedszkolna Teresa Ogrodzińska Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Sześciolatek idzie do szkoły
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 marca 2017
AKTY PRAWNE ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. -
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Sześciolatek w obliczu zmian
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Sześciolatek idzie do szkoły
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Szkoła Promująca Zdrowie
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
„Sześciolatek w szkole”
Zapis prezentacji:

SZKOŁA PRZYJAZNA 6-LATKOM Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem stosunku człowieka do człowieka J. Paweł II

Uwarunkowania prawne Ustawa z dnia 30 sierpnia 2013r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U ) W roku szkolnym 2014/2015 spełnianie obowiązku szkolnego rozpoczynają dzieci: 1)urodzone w 2007r.; 2)urodzone w okresie od dnia 1 stycznia 2008r. do dnia 30 czerwca 2008r. W roku szkolnym 2014/2015 dziecko urodzone w okresie od dnia 1 lipca 2008r. do dnia 31 grudnia 2008r., na wniosek rodziców, może rozpocząć spełnianie obowiązku szkolnego.

Motywy obniżenia wieku szkolnego wcześniejsze wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka w zakresie: wyrównywania szans edukacyjnych rozpoznawania i rozwijania zainteresowań oraz uzdolnień rozwijania samodzielności we wszystkich sferach

Rodzicu, nie wolno nam pozwolić, aby lęki paraliżowały marsz w wyznaczonym kierunku. John F. Kennedy

Sukcesy szkolne zależą od… SZKOŁY (bazy, oferty) RODZICÓW (nastawienia, świadomości) DZIECKA (możliwości, potrzeb)

Rodzicu, aby skutecznie działać, trzeba korzystać z informacji, aby informację wykorzystywać trzeba ją mieć.

Rodzicu zanim podejmiesz decyzję… odpowiedz sobie na pytanie Co wiem o swoim dziecku? porozmawiaj z nauczycielem przedszkola o jego osiągnięciach i ewentualnych trudnościach sprawdź, jak okoliczne szkoły podstawowe przygotowane są do przyjęcia 6-latków dowiedz się, czego dziecko będzie się uczyło

Do czego dążą szkoły przygotowując się do przyjęcia 6-latków? wydzielenia części szkoły – sal i szatni dla najmłodszych stopniowej modernizacji zaplecza sanitarnego zapewnienia możliwości zjedzenia obiadu w czasie przeznaczonym tylko dla najmłodszych organizacji sal zabaw i placów zabaw z wykorzystaniem środków programu MEN Radosna szkoła

Jakie zmiany organizacyjne są wprowadzane w I etapie kształcenia (edukacji wczesnoszkolnej)? podzielenie przestrzeni klasowej na część edukacyjną i rekreacyjną (przygotowanie z dziećmi kącików zainteresowań, biblioteczki klasowej)podzielenie przestrzeni klasowej na część edukacyjną i rekreacyjną (przygotowanie z dziećmi kącików zainteresowań, biblioteczki klasowej) stworzenie warunków do pozostawiania części podręczników i przyborów w klasie, szkolestworzenie warunków do pozostawiania części podręczników i przyborów w klasie, szkole systematyczne doposażanie klasy w różnorodne pomoce i materiały sprzyjające organizacji, np. zabaw badawczych, konstrukcyjnych, tematycznych …systematyczne doposażanie klasy w różnorodne pomoce i materiały sprzyjające organizacji, np. zabaw badawczych, konstrukcyjnych, tematycznych …

Przykłady aranżacji sali edukacyjnej

Co ułatwi dziecku start szkolny? samodzielność w zakresie samoobsługi otwartość na kontakty z rówieśnikami i osobami dorosłymi itp. radzenie sobie w nowych miejscach, nowym środowisku wyrażanie emocji adekwatnych do sytuacji wytrwałość w pracy współdziałanie w zespole radzenie sobie z trudnościami motywacja do uczenia się

Jakie zmiany zaszły w klasie pierwszej? Gdy dziecko przychodzi do szkoły… ma dłuższy czas na poznanie: nauczyciela rówieśników innych pracowników szkoły pomieszczeń i otoczenia szkoły

Jakie zmiany zaszły w klasie pierwszej? Gdy dziecko przychodzi do szkoły… nauczyciel: rozpoznaje jego możliwości poprzez obserwowanie go podczas różnych zabaw opracowuje plan pracy wychowawczo-dydaktycznej z uwzględnieniem wymagań podstawy programowej oraz możliwości uczniów, ich zainteresowań, tempa pracy, stopnia samodzielności

edukacji polonistycznej języka obcego nowożytnego edukacji muzycznej edukacji plastycznej edukacji społecznej edukacji przyrodniczej edukacji matematycznej zajęć komputerowych zajęć technicznych wychowania fizycznego Czego dotyczy nauka w klasach I – III? Nauka odbywa się w systemie zintegrowanym

W zakresie edukacji polonistycznej: 1.rozwijania umiejętności czytania i pisania poprzez zabawy i ćwiczenia przygotowujące do nauki czytania i pisania (I etap)zabawy i ćwiczenia przygotowujące do nauki czytania i pisania (I etap) jednoczesne wprowadzanie liter drukowanych i pisanych (II etap)jednoczesne wprowadzanie liter drukowanych i pisanych (II etap) naukę czytania i pisania w tempie dostosowanym do możliwości dzieci (III etap)naukę czytania i pisania w tempie dostosowanym do możliwości dzieci (III etap) 2.doskonalenia umiejętności językowych w zakresie wzbogacania słownictwa i poprawnego wypowiadania się 3.kształtowania zainteresowań książką Czego dotyczy nauka w klasach I – III? Połowa czasu przeznaczona na edukację polonistyczną to rysowanie i pisanie

Czego dotyczy nauka w klasach I – III? W zakresie edukacji matematycznej: wydłużenie czasu na działania w oparciu o materiał konkretny (np. materiał przyrodniczy, patyczki, guziki) I etapwydłużenie czasu na działania w oparciu o materiał konkretny (np. materiał przyrodniczy, patyczki, guziki) I etap przejście od działań matematycznvch z wykorzystaniem rysunków pomocniczych do symboli (cyfry, znaki) II etapprzejście od działań matematycznvch z wykorzystaniem rysunków pomocniczych do symboli (cyfry, znaki) II etap (¾ czasu na praktyczne działania matematyczne, ¼ czasu na pracę w zeszycie ćwiczeń)

Czego dotyczy nauka w klasach I – III? W zakresie innych edukacji i zajęć: W zakresie innych edukacji i zajęć: przygotowywanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innychprzygotowywanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych zwiększenie częstotliwości zajęć w naturalnym środowiskuzwiększenie częstotliwości zajęć w naturalnym środowisku włączanie muzyki do codziennych zajęć szkolnychwłączanie muzyki do codziennych zajęć szkolnych przybliżanie dzieciom wartości etycznych na podstawie doświadczeń, obserwacji życia codziennego i utworów literackichprzybliżanie dzieciom wartości etycznych na podstawie doświadczeń, obserwacji życia codziennego i utworów literackich organizowanie różnych sytuacji wdrażających uczniów do współdziałania z innymiorganizowanie różnych sytuacji wdrażających uczniów do współdziałania z innymi wprowadzenie obowiązkowych zajęć komputerowych i nauki języka obcego od klasy pierwszejwprowadzenie obowiązkowych zajęć komputerowych i nauki języka obcego od klasy pierwszej Zajęcia z edukacji muzycznej, plastycznej, wychowania fizycznego, zajęć komputerowych i języka obcego – nowożytnego może prowadzić inny nauczyciel - specjalista

Co zapewnia szkoła dziecku po zajęciach zintegrowanych? różnorodne, atrakcyjne formy opieki świetlicowej udział w kołach zainteresowań (np. sportowych, teatralnych, plastycznych, językowych, komputerowych) uczestnictwo w zajęciach wspierających dzieci z trudnościami w uczeniu się (np. wyrównawczych, terapeutycznych, logopedycznych)

Każe dziecko powinno kroczyć od kamienia do kamienia właściwą ścieżką. Powinno odczuwać ciepłą rękę nauczyciela, powinno czuć się bezpieczne, a jednocześnie szczęśliwe z pokonywania trudności. B. Rocławski

Źródła Ustawa z dnia 30 sierpnia 2013r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U ) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego poszczególnych typach szkół (Dziennik Ustaw z dnia 15 stycznia 2009r. Nr 4, poz. 17) Fotografie: –Szkoła Podstawowa nr 14 –Szkoła Podstawowa nr 26 –Szkoła Podstawowa nr 44 –Szkoła Podstawowa nr

Opracowanie prezentacji: Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Teresa Dąbrowska Hanna Derewlana Małgorzata Marczak Beata Wosińska