Szkoła z klasą 2.0 „Czytamy i odkrywamy” Łobżenica, 02.06.2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Advertisements

Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Działalność Lokalnych Centrów Nauczania Kreatywnego w Gdańsku Małgorzata Mroczkowska, koordynator LCNK 1 Jakub Rodowski, koordynator LCNK 2 Gdańska Rada.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Mariana Batki Łódź, ul Jurczyńskiego 1/3 tel.: ;
Czym jest Szkoła z klasą 2.0? „Szkoła z Klasą 2.0” to program, który ma na celu wypracowanie zasad dotyczących korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Kornela Makuszyńskiego w Piotrkowie Tryb.
XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni. Ta klasa jest dla Ciebie jeśli: lubisz posługiwać się językiem angielskim, chcesz poszerzać swoje umiejętności językowe,
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
Zapraszamy do naszego przedszkola. O PRZEDSZKOLU -NASZE PRZEDSZKOLE DZIAŁA OD PONAD 50 LAT -STARAMY SIĘ ABY NASZA PLACÓWKA BYŁA BEZPIECZNA I PRZYJAZNA.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
© 2015 Copyright by Maciej Bednarek & Digitalsphere Fotografika. Wszelkie prawa zastrzeżone.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W RYBNIKU HISTORIA NASZEJ SZKOŁY… Pod koniec 1905 roku zamysłowskie dzieci doczekały się wreszcie własnej szkoły podstawowej.
Ul. Żeromskiego Szkoła przyjazna i otwarta dla każdego ucznia!
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Liceum Ogólnokształcące im. M.Kopernika w Tarnobrzegu Per aspera ad astra - „Przez trudy do gwiazd” (Wszechstronnie, twórczo, przyjaźnie ku przyszłości.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Ul. Lermontowa Łódź
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
REKRUTACJA –KROK PO KROKU Przygotowano na podstawie Zarządzenia nr 12/2016 Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia.
1 kwietnia aula widowiskowa ICDS wypełniła się do ostatniego miejsca podczas Dnia Otwartego naszego gimnazjum. Licznie przybyli rodzice oraz przyszli.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
Historia to świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości...
Szkoła Podstawowa nr 3 im. majora Henryka Dobrzańskiego „HUBALA” Al. Harcerzy Zatorowców 6 91 – 144 Łódź (Teofilów) Telefon/fax (42)
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 51 im. Stefana Linkego ul. Ciołkowskiego 11a tel/fax (042)
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
Ul. Napoleońska 7/ Łódź tel./fax tel
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
FIRMA OCZAMI UCZNIA Opracowanie: Krystian Kasprzyk, ucz. kl. II c Gimnazjum nr 7 im. K. I. Gałczyńskiego PROJEKT SZKOŁA – PRACA – PRZYSZŁOŚĆ II edycja.
MOL NET+ Jak po raz pierwszy zalogować się do katalogu? oraz przykładowe katalogi innych bibliotek oraz biblioteki cyfrowe.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Prezentację przygotował:
Numer 1 (mamy nadziej ę, ż e nie ostatni). podpowiedź (na następnych stronach)
Szkoła z Klasą Wychowawczyni pani Klaudia Gołoś-Robak.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 19 marca 2016 roku (sobota), godz – kwietnia 2016 roku (piątek), godz – Pomorska 105,
VII Liceum Ogólnokształcące im. K. K. Baczyńskiego w Sosnowcu.
GIMNAZJUM nr 11 w Łodzi ul. Stawowa 28 telefony: (42) , (42) Pracujemy w myśl motta: „ Każdego.
Od 7.30 do 8.30 dzieci schodzą się do przedszkola. W tym czasie swobodnie bawią się w dowolnych kącikach zabaw. Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowy indywidualne.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 18 im. Mikołaja Reja w Łodzi ul. Edwarda 41 „POLIGRAFIK” 18.pl
Job shadowing Rozwój metod nauczania i uczenia si ę Nova Dubnica
UL. PERLA ŁÓDŹ TEL./FAX (042)
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
Informacja o maturze w 2018 roku
Nauczyciele języka francuskiego Iwona Lech Anna Waścińska
OFFENE SCHULE KÖLN.
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Zespół Szkół im. Elizy Orzeszkowej
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Finansowanie zadań oświatowych
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2019/2020
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Zapis prezentacji:

Szkoła z klasą 2.0 „Czytamy i odkrywamy” Łobżenica,

Jest to piąta już edycja Programu „Szkoła z klasą 2.0”. W roku szkolnym 2014/2015 prowadzona była pod hasłem „Czytamy i odkrywamy”.

„Czytamy i odkrywamy”- dwie kluczowe dla edukacji umiejętności kształtowane na wszystkich przedmiotach. Czy w ogóle możliwa jest efektywna edukacja bez odkrywania czy czytania? Czytać ze zrozumieniem to znaczy rozbudzić w sobie aktywność intelektualną, już przed lekturą postawić hipotezy i pytania, zaangażować się intelektualnie i emocjonalnie w tekst, sprawdzać, czy odpowiada na nasze pytania, twórczo go podsumować i wyciągnąć wnioski.

Skład zespołu 2.0 W skład zespołu w roku szkolnym 2014/2015 weszli: -dyrektor szkoły – p. Hanna Król-Synoradzka -koordynator – p. Anna Wasiak-Jacoszek/ p. Ireneusz Wobszal -nauczycielka j. niemieckiego – p. Iwona Rybarczyk -nauczycielka j. angielskiego – p. Sandra Soja -nauczycielka geografii – p. Paulina Jacoszek -nauczycielka wychowania fizycznego – p. Agnieszka Mrotek

Praca w programie W tym roku szkolnym do dyspozycji mieliśmy następujące ścieżki edukacyjne: -odwróconą lekcję -uczymy innych -projekt edukacyjny

Co to jest „odwrócona lekcja? W pierwszym semestrze każda z koordynatorek wybrała metodę „odwróconej lekcji”. Czym jest „odwrócona lekcja”? Jest to metoda, w której nauczyciel przed lekcją przygotowuje i udostępnia uczniom zestaw materiałów do samodzielnej nauki. Dzięki temu, w trakcie zajęć, uczniowie mają czas na pogłębianie wiedzy, pracę grupową i praktyczne ćwiczenie nabytych umiejętności pod okiem nauczyciela.

Lekcje w I semestrze: NauczycielTematyka lekcji p. Sandra Soja1. Jedziemy do Zjednoczonego Królestwa 2. Różnice w amerykańskim i brytyjskim angielskim 3. Odkrywamy Australię p. Iwona Rybarczyk1. Jakimi językami mówisz? 2. Boże Narodzenie w Niemczech 3. Kraje niemieckojęzyczne p. Paulina Jacoszek1. Która godzina? 2. Turystyka w Polsce 3. Temperatura powietrza p. Agnieszka Mrotek1. Zdrowie i jego aspekty 2. Fitness – nowoczesne formy gimnastyki 3. Gimnastyka artystyczna – tworzenie piramid gimnastycznych

Lekcje wychowania fizycznego

Zakończenie pierwszego semestru Semestr I zakończony został „Targami 2.0”, w których uczestniczyli uczniowie z klas: 1d, 1c, I a, 2b oraz 3b, którzy najaktywniej włączyli się w realizację zadań z Programu „Szkoła z Klasą 2.0”.

Do projektu włączyła się również biblioteka szkolna

21 stycznia br. z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka uczniowie klasy 1d udali się z wizytą do Przedszkola Publicznego w Łobżenicy na spotkanie pt. „Wierszy głośne czytanie”. Dzieci wysłuchały wierszy o babci i o dziadku w wykonaniu starszych kolegów i koleżanek, uczniów klasy 1d. Spotkanie prowadziła Wiktoria Łączkowska, a w rolę prezenterów wcielili się: Przemysław Adamczyk, Anna Pasternacka, Miłosz Budnik, Bernadeta Adamska, Piotr Senska, Julia Piszczek, Ernest Kowalski, Agata Muzioł i Oliwia Gruenwald.

Semestr II W drugim półroczu nauczyciele ponownie musieli wybrać ścieżkę edukacyjną i tak: p. Iwona Rybarczyk oraz p. Sandra Soja pozostały przy metodzie „odwróconej lekcji”, p. Agnieszka Mrotek postanowiła realizować projekt edukacyjny – „Wiem, co jem”, p. Paulina Jacoszek wybrała metodę „uczymy innych”.

Czym jest projekt edukacyjny? jest to metoda nauczania, która kształci samodzielność, kreatywność i umiejętność pracy zespołowej.” Czym jest metoda uczymy innych? jest to metoda zakładająca aktywne przygotowanie (z pomocą nauczycieli) i prowadzenie zajęć przez uczniów dla młodszych kolegów, rówieśników lub nawet dorosłych.

Tematyka lekcji w II semestrze NauczycielTemat lekcji p. Agnieszka MrotekProjekt edukacyjny – „wiem, co jem” p. Sandra Soja1. Odkrywamy Kanadę 2. Stopniowanie przymiotników- stopień wyższy i najwyższy 3. Sławni Brytyjczycy p. Iwona Rybarczyk1. Sport sprawia przyjemność 2. W restauracji 3. Holandia- kraj wiatraków i tulipanów (w ramach KE) p. Paulina Jacoszek1. Karpaty- podział i charakterystyka 2. Surowe środowisko Europy Północnej 3. Moja mała ojczyzna: Gmina Łobżenica

Lekcje języka angielskiego

Lekcje języka niemieckiego

Lekcje geografii Tematyka zajęć była bardzo zróżnicowana. Uczniowie klas III prowadzili zajęcia dotyczące naszej gminy, powiatu i województwa, a także na tematy wybrane przez siebie.

„Wiem, co jem”

Teraz zapraszamy do obejrzenia prezentacji, które uczniowie naszego gimnazjum przygotowywali na lekcjach, w ramach projektu „Szkoła z Klasą 2.0”!!!