Szkoła z klasą 2.0 „Czytamy i odkrywamy” Łobżenica,
Jest to piąta już edycja Programu „Szkoła z klasą 2.0”. W roku szkolnym 2014/2015 prowadzona była pod hasłem „Czytamy i odkrywamy”.
„Czytamy i odkrywamy”- dwie kluczowe dla edukacji umiejętności kształtowane na wszystkich przedmiotach. Czy w ogóle możliwa jest efektywna edukacja bez odkrywania czy czytania? Czytać ze zrozumieniem to znaczy rozbudzić w sobie aktywność intelektualną, już przed lekturą postawić hipotezy i pytania, zaangażować się intelektualnie i emocjonalnie w tekst, sprawdzać, czy odpowiada na nasze pytania, twórczo go podsumować i wyciągnąć wnioski.
Skład zespołu 2.0 W skład zespołu w roku szkolnym 2014/2015 weszli: -dyrektor szkoły – p. Hanna Król-Synoradzka -koordynator – p. Anna Wasiak-Jacoszek/ p. Ireneusz Wobszal -nauczycielka j. niemieckiego – p. Iwona Rybarczyk -nauczycielka j. angielskiego – p. Sandra Soja -nauczycielka geografii – p. Paulina Jacoszek -nauczycielka wychowania fizycznego – p. Agnieszka Mrotek
Praca w programie W tym roku szkolnym do dyspozycji mieliśmy następujące ścieżki edukacyjne: -odwróconą lekcję -uczymy innych -projekt edukacyjny
Co to jest „odwrócona lekcja? W pierwszym semestrze każda z koordynatorek wybrała metodę „odwróconej lekcji”. Czym jest „odwrócona lekcja”? Jest to metoda, w której nauczyciel przed lekcją przygotowuje i udostępnia uczniom zestaw materiałów do samodzielnej nauki. Dzięki temu, w trakcie zajęć, uczniowie mają czas na pogłębianie wiedzy, pracę grupową i praktyczne ćwiczenie nabytych umiejętności pod okiem nauczyciela.
Lekcje w I semestrze: NauczycielTematyka lekcji p. Sandra Soja1. Jedziemy do Zjednoczonego Królestwa 2. Różnice w amerykańskim i brytyjskim angielskim 3. Odkrywamy Australię p. Iwona Rybarczyk1. Jakimi językami mówisz? 2. Boże Narodzenie w Niemczech 3. Kraje niemieckojęzyczne p. Paulina Jacoszek1. Która godzina? 2. Turystyka w Polsce 3. Temperatura powietrza p. Agnieszka Mrotek1. Zdrowie i jego aspekty 2. Fitness – nowoczesne formy gimnastyki 3. Gimnastyka artystyczna – tworzenie piramid gimnastycznych
Lekcje wychowania fizycznego
Zakończenie pierwszego semestru Semestr I zakończony został „Targami 2.0”, w których uczestniczyli uczniowie z klas: 1d, 1c, I a, 2b oraz 3b, którzy najaktywniej włączyli się w realizację zadań z Programu „Szkoła z Klasą 2.0”.
Do projektu włączyła się również biblioteka szkolna
21 stycznia br. z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka uczniowie klasy 1d udali się z wizytą do Przedszkola Publicznego w Łobżenicy na spotkanie pt. „Wierszy głośne czytanie”. Dzieci wysłuchały wierszy o babci i o dziadku w wykonaniu starszych kolegów i koleżanek, uczniów klasy 1d. Spotkanie prowadziła Wiktoria Łączkowska, a w rolę prezenterów wcielili się: Przemysław Adamczyk, Anna Pasternacka, Miłosz Budnik, Bernadeta Adamska, Piotr Senska, Julia Piszczek, Ernest Kowalski, Agata Muzioł i Oliwia Gruenwald.
Semestr II W drugim półroczu nauczyciele ponownie musieli wybrać ścieżkę edukacyjną i tak: p. Iwona Rybarczyk oraz p. Sandra Soja pozostały przy metodzie „odwróconej lekcji”, p. Agnieszka Mrotek postanowiła realizować projekt edukacyjny – „Wiem, co jem”, p. Paulina Jacoszek wybrała metodę „uczymy innych”.
Czym jest projekt edukacyjny? jest to metoda nauczania, która kształci samodzielność, kreatywność i umiejętność pracy zespołowej.” Czym jest metoda uczymy innych? jest to metoda zakładająca aktywne przygotowanie (z pomocą nauczycieli) i prowadzenie zajęć przez uczniów dla młodszych kolegów, rówieśników lub nawet dorosłych.
Tematyka lekcji w II semestrze NauczycielTemat lekcji p. Agnieszka MrotekProjekt edukacyjny – „wiem, co jem” p. Sandra Soja1. Odkrywamy Kanadę 2. Stopniowanie przymiotników- stopień wyższy i najwyższy 3. Sławni Brytyjczycy p. Iwona Rybarczyk1. Sport sprawia przyjemność 2. W restauracji 3. Holandia- kraj wiatraków i tulipanów (w ramach KE) p. Paulina Jacoszek1. Karpaty- podział i charakterystyka 2. Surowe środowisko Europy Północnej 3. Moja mała ojczyzna: Gmina Łobżenica
Lekcje języka angielskiego
Lekcje języka niemieckiego
Lekcje geografii Tematyka zajęć była bardzo zróżnicowana. Uczniowie klas III prowadzili zajęcia dotyczące naszej gminy, powiatu i województwa, a także na tematy wybrane przez siebie.
„Wiem, co jem”
Teraz zapraszamy do obejrzenia prezentacji, które uczniowie naszego gimnazjum przygotowywali na lekcjach, w ramach projektu „Szkoła z Klasą 2.0”!!!