„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego 6 55-200 Oława.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj.
Advertisements

Doskonalenie jakości kształcenia zawodowego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
 TECHNIK EKONOMISTA  TECHNIK LOGISTYK  TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ  TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY...Zawsze szczytami chodzić nie będziesz, ale co zdobędziesz,
Ul. Harcerska Komorno Tel
„W barwach biało-czerwonych” Zespół Szkół w Korycinie kwiecień - maj 2016.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Czym jest Szkoła z klasą 2.0? „Szkoła z Klasą 2.0” to program, który ma na celu wypracowanie zasad dotyczących korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Płużnica, 17 listopada 2014r. Prezentacja na podstawie materiałów z konferencji inauguracyjnej, szkolenia liderów oraz poradnika dla nauczycieli edukacji.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2014/2015 cz.1 Rok szkolny 2014/2015 Rok szkolny 2013/2014 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
Awans zawodowy nauczycieli.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Ul. Lermontowa Łódź
Wydział Technologii Materiałowych i Wzornictwa Tekstyliów Dr inż. Barbara Niekraszewicz.
Kultura na co dzień przenigdy nie bodzie Szkoła Podstawowa nr 1 im. M. Kopernika w Piszu Nauczyciel :Iwona Mierzejewska Uczestnicy : Uczniowie klasy Ib.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
Ul. Gliniana 2, Ruda Śląska Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Rudzie Śląskiej.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
Janusz Witkowski GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY Gdynia, marca 2016 roku Rola statystyki publicznej w społeczeństwie 1 Ogólnopolska konferencja naukowa.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Festyn zorganizowany przez Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie w ramach obchodów Święta Spółdzielczości Bankowej Chełm 29 czerwca 1914 r. Plac Doktora.
Zespó ł Szkó ł im. Jana Kasprowicza w Sztumie. Mini przedsiębiorstwo „Hades” tworzy 14 młodych osób : Żaneta CegłowskaAnastazja Czarnak.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.

Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Szkolny Kodeks 2.0 Etapy pracy nad kodeksem. Nasza szkoła, jako jedna z 300 w Polsce bierze udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła, jako.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Prezentacja projektu. Realizator projektu Stowarzyszenie Edukacja przez Internet ul. Olszewskiego Kielce
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Comenius week Poszerzenie wiadomości na temat krajów partnerskich Przypomnienie wiadomości z tamtego roku Program 1.Wykonanie laparella o szkole.
M Ł ODZI PRZEDSI Ę BIORCZY W ZSP - GIMNAZJUM W BRZE Ź NICY Opiekun: mgr Agata Frączek.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 18 im. Mikołaja Reja w Łodzi ul. Edwarda 41 „POLIGRAFIK” 18.pl
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Projekt Edukacyjny Zdrowym by ć zdrowo ż y ć. Cele projektu kształtowanie zdrowego stylu życia poprzez właściwe zachowania, przyzwyczajenia i nawyki prozdrowotne.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Zgłoszenie do konkursu
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława

Słowo wstępu Świat techniki, elektroniki oraz wszystkiego, co związane jest bezpośrednio z nowoczesnymi urządzeniami jest niezwykle fascynujące dla każdego z nas. Od czasów rewolucji przemysłowej oraz podstawowych osiągnięć fizyki, czy też inżynierii mechaniczno-elektronicznej, nasz świat zmienił się w diametralny sposób na lepsze, a postęp cywilizacyjny sprawił, że nasze życie jest prostsze i przyjemniejsze. Projekt przybliży odbiorcom rozwój nowoczesnych technologii.

 W projekcie uczestniczyli uczniowie klas I, II wielozawodowej Zespołu Szkół Specjalnych w Oławie z branży handlowo-usługowej oraz mechanicznej.  Projekt był realizowany przez 12 uczniów (3 grupy po 4 uczniów)  Opiekunowie grup:  mgr Paulina Skibińska  mgr Sylwia Maculewicz  mgr Robert Stępień  Uczestnictwo w projekcie obejmowało: udział uczniów w spotkaniu z przedstawicielami Oddziału Telewizji i Polskiego Radia we Wrocławiu, przygotowanie i organizację wystawy fotograficznej w Zespole Szkół Specjalnych w Oławie oraz Przygotowanie katalogów informacyjnych ukazujących przebieg projektu oraz zgromadzone materiały.  Wystawa dotyczyła tematyki rozwoju i zastosowania multimediów w wielu dziedzinach min. takich jak: reklama, rozrywka, media.

REALIZACJA CELÓW PROJEKTU ZAWODOZNAWCZEGO ZałożonoZrealizowano Cele ogólne projektu aktywizacja uczniów do działania projektowego, samodzielnego planowania i organizacji pracy, promowanie osiągnięć i prezentowanie trendów rozwojowych danej branży, rozwijanie kreatywności, twórczego myślenia, samodzielnego uczenia się oraz przedsiębiorczości uczniów, zapoznanie młodzieży z informacjami na temat rozwoju multimediów na przestrzeni XIX i XXI wieku. projektowego, samodzielnego planowania i organizacji pracy, uczniowie potrafią zaprezentować i wypromować osiągnięcia swojej pracy oraz trendy rozwojowe różnych branży, uczniowie podczas przygotowania wystawy wykazali się kreatywnością, twórczym myśleniem oraz własną przedsiębiorczością, uczniowie zapoznali się z podstawowymi informacjami na temat rozwoju multimediów na przestrzeni XIX i XXI wieku. Zakładane efekty dla uczniów doskonalenie umiejętności poszukiwania ogólnodostępnych źródeł informacji podczas tworzenia prezentacji i projektów, doskonalenie umiejętności wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce, rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania w grupie, rozwijanie kreatywności oraz twórczego myślenia. uczniowie potrafią wyszukiwać potrzebne informacje wykorzystując ogólnodostępne źródła, uczniowie kształtowali umiejętność zastosowania zdobytej wiedzy zawodowej w praktyce przygotowując wystawę fotograficzną. uczniowie doskonalili umiejętność współpracy i współdziałania w grupie podczas warsztatów oraz przygotowania wystawy uczniowie podczas przygotowania wystawy wykazali się kreatywnością - samodzielnie wykonali zdjęcia, zajęli się ich obróbką oraz rozmieszczeniem na specjalnie przygotowanych planszach. Zakładane efekty dla szkoły przedstawienie szkolnictwa zawodowego w pozytywnym świetle, zaprezentowanie placówki w środowisku lokalnym jako placówki kształcącej w atrakcyjnych zawodach. W dniach od r r. zaprezentowano efekty pracy uczniów przygotowując wystawę fotograficzną. Wystawa odbyła się przy ul. Kutrowskiego 31a w Oławie, w holu przez Biblioteką Pedagogiczną. W całej Oławie rozmieszczono plakaty informujące o wernisażu.

1. Sporządzenie kosztorysu całego przedsięwzięcia oraz samodzielnie wykonanie zakupów. 2. Zaplanowanie harmonogramu projektu. 3. Podział prac na poszczególne grupy (I grupa – przygotowanie elementów dekoracji, II –wykonanie wybranych fotografii i ich opisów, III grupa – przygotowanie katalogu informacyjnego o projekcie i obsługa podczas wystawy oraz dokumentowanie poszczególnych etapów realizacji projektu. 4. Zebranie informacji na temat rozwoju multimediów od XIX do XXI wieku. 5. Spotkanie z przedstawicielami Oddziału Telewizji Polskiej we Wrocławiu, podczas, którego zostaną zebrane materiały do wystawy i katalogu projektu.

6. Spotkanie z przedstawicielami Oddziału Polskiego Radia we Wrocławiu, podczas, którego zostaną zebrane materiały do wystawy i katalogu projektu. Po spotkaniu zwiedziliśmy również Muzeum Poczty i Komunikacji we Wrocławiu. 7. Warsztaty podczas których zostaną przygotowane i opracowane fotografie oraz materiały ukazujące nowoczesne multimedia oraz noty o urządzeniach (wraz z materiałami archiwalnymi). 8. Przygotowanie katalogu ukazującego zgromadzone podczas trwania projektu materiały na temat rozwoju multimediów 9. Przygotowanie sali i dekoracji w Zespole Szkół Specjalnych w Oławie 10. Wystawa w Zespole Szkół Specjalnych pt. „Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku”. Projekt realizowany był od r. Efekty pracy uczniów prezentowane będą od r. do r. podczas wystawy w Zespole Szkół Specjalnych w Oławie w obecności rodziców i uczniów.

Warsztaty podczas których zostały przygotowane i opracowane fotografie oraz materiały ukazujące nowoczesne multimedia oraz noty o urządzeniach (wraz z materiałami archiwalnymi).