Www.oneproject.eu Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim Sandomierz - Dwikozy 5-6.06.2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
Advertisements

Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Rachunki regionalne Urząd Statystyczny w Katowicach Ośrodek Rachunków Regionalnych Ogólnopolska konferencja naukowa z okazji obchodów Dnia Statystyki Polskiej.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
Rozwój informatyzacji Rozwój informatyzacji - cele i wyzwania Agnieszka Konkel Konferencja: bezpieczeństwo teleinformatyczne państwa,
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. e-Podlaskie – kierunki.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
PROGRAM OPERACYJNY „ROZWOJU WOJEWÓDZTW POLSKI WSCHODNIEJ" Warszawa, 30 marca 2006.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa”
Karolina Kozłowska Ekspert w ramach usługi Pro-Biz Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera Zakres usług świadczonych.
„ European Clusters and regions for Eco- Innovation and Eco-Investements Network” – ECREINetwork Karolina Laszczak Z-ca Dyrektora Departamentu Środowiska.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
Środki dostępne na informatyzację w ramach RPO Warmia i Mazury na lata Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego ul. Kościuszki.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
Samorządowa Jednostka Organizacyjna Województwa Dolnośląskiego INSTYTUT ROZWOJU TERYTORIALNEGO Wyzwania monitoringu rozwoju regionalnego. dr Maciej Zathey.
Współpraca z beneficjentami, przepływ informacji w ramach projektu Grzegorz Gołda WST PWT PL-SK.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
Stan wdrażania IV Osi priorytetowej Rozwój infrastruktury społeczeństwa informacyjnego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
Centrum Transferu Technologii Politechnika Krakowska Czy formalizm zdusza innowacyjność ? Jak skutecznie poruszać się w gąszczu przepisów aby uzyskać publiczne.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
III SESJA ZIMOWEJ SZKOŁY LEŚNEJ PRZY IBL „Strategia rozwoju lasów i leśnictwa w Polsce do roku 2030” Leśne Centrum Informacji - transfer wiedzy o środowisku.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Wsparcie procesów badawczo- rozwojowych w przedsiębiorstwach akademickich Schemat: wsparcie doradcze.
Badanie ewaluacyjne „ Ocena systemu zarządzania i wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata ” 1Urząd Marszałkowski.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WP Gdańsk, 20 maja 2016r. Kryteria wyboru projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w roku 2014 Jolanta Rudnicka Biuro Ewaluacji Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO r. Departament.
„ Możliwości realizacji przez LGD projektów współpracy ” Agnieszka Pacek Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Spotkanie LGD Tuchola;
Harmonogram prac nad projektem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, styczeń 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Harmonogram prac nad przyszłą perspektywą Toruń, listopad 2012 r.
Społeczny Zespół do spraw aktywizacji pszczelarstwa
Wzmacnianie potencjału rozwoju w wymiarze lokalnym i regionalnym
Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
„Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w Regionie Świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego.
Regionalny Program Operacyjny
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Małopolski Festiwal Innowacji
Zapis prezentacji:

Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim Sandomierz - Dwikozy

Projekt ONE Cel Projektu ONE – Observatory Network to Enhance ICT Structural Funds Absorption, dofinansowany z EFRR w ramach Programu Współpracy Międzyregionalnej INTERREG IVC: zwiększenie zdolności europejskich regionów do planowania inwestycji ICT, poprzez: – stworzenie sieci obserwatoriów regionalnych; – dokumentowanie procesu rozprzestrzeniania się i wykorzystywania technologii informacyjnych i komunikacyjnych w regionach, – udostępnianie danych interesariuszom, w szczególności władzom regionalnym, – wspieranie ewaluacji planowanych i realizowanych przedsięwzięć ICT. 2 Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim

Rola Obserwatorium ICT w monitorowaniu i kształtowaniu polityki regionalnej 3 Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim Województwo Świętokrzyskie: polityka regionalna Interesariusze: rozwój ICT w regionie, potrzeby, problemy Obserwatorium ICT: monitoring, analizy, rekomendacje

Zakres projektu ONE analiza dobrych praktyk dotyczących monitorowania ICT w uczestniczących regionach - Piemont oraz Friuli-Venezia Giulia (Włochy), Ile-de- France (agencja La Fonderie – Francja), Manchester (Wielka Brytania, Stuttgart (Niemcy), Praga (Czechy), Cypr oraz Województwa Świętokrzyskie i Łódzkie; koncepcja i podstawowe zasady wdrażania Obserwatoriów ICT ; plan wdrożenia Obserwatoriów ICT w uczestniczących regionach. 4 Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim

Cele Obserwatorium ICT Wspieranie skutecznej i efektywnej realizacji polityki regionalnej w obszarze ICT w regionie świętokrzyskim: 1.Monitorowanie stanu ICT, między innymi obszarów infrastruktury telekomunikacyjnej, zapotrzebowania i podaży usług drogą elektroniczną, stanu infrastruktury informatycznej oraz umiejętności i stopnia wykorzystywania narzędzi teleinformatycznych przez społeczeństwo regionu; 2.Prognozowanie rozwoju technologii ICT i zapotrzebowania na nie w regionie; 3.Rekomendacje kierunków wsparcia finansowego i działań Województwa oraz ciągła i bieżąca ich aktualizacja. 5 Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim

Zadania Obserwatorium ICT w województwie świętokrzyskim prowadzenie badań stałych na potrzeby planowania i monitorowania polityki regionalnej; inicjowanie badań związanych z ICT i społeczeństwem informacyjnym; opracowywanie i rozpowszechnianie wyników badań w postaci raportów; gromadzenie danych dotyczących ICT zbieranych przez inne podmioty w regionie oraz departamenty merytoryczne Urzędu Marszałkowskiego; ścisła współpraca z Obserwatorium Rozwoju Regionalnego; 6 Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim

Zadania Obserwatorium ICT w województwie świętokrzyskim realizacja analiz i prognoz z zakresu rozwoju ICT w regionie; funkcja doradcza i opiniodawcza dla władz Województwa w zakresie polityki regionalnej w obszarze ICT, współpraca z ośrodkami badawczymi w kraju i za granicą, w szczególności: – z Wojewódzkim Urzędem Statystycznym w Kielcach, – w ramach europejskiej Sieci Obserwatoriów ICT, zapoczątkowanej projektem ONE. 7 Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim

Obszary objęte stałym monitorowaniem e-zdrowie; ICT w edukacji; wykluczenie cyfrowe i jego uwarunkowania; ICT w administracji publicznej; ICT w rolnictwie; potrzeby ICT w przedsiębiorstwach (MŚP, sektor specjalizacji regionalnych). 8 Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim

Obserwatorium ICT jako wyspecjalizowane obserwatorium dziedzinowe doświadczenie; kompetencje merytoryczne; wiedza o projektach i sytuacji w regionie; stałe kontakty z interesariuszami; odpowiednie umiejscowienie w strukturach urzędu. Rekomendowana forma działania: komórka w strukturach Biura Społeczeństwa Informacyjnego 9 Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim

Ścisła współpraca z Obserwatorium Rozwoju Terytorialnego ROT wzajemne udostępnianie informacji, wspólna baza danych; ścisła współpraca w zakresie przygotowywania badań i ich wyników - zachowanie jednolitości i spójności merytorycznej, unikanie dublowania badań; wymiana wiedzy merytorycznej; zachowanie kompatybilności technicznej oprogramowania analitycznego; korzystanie ze wspólnej infrastruktury technicznej dot. publikacji i udostępniania danych; współpraca w zakresie sporządzania analiz i prognoz oraz doradztwa na rzecz organów Województwa. 10 Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim

Współpraca z innymi instytucjami gromadzącymi dane 1.Obserwatorium Rozwoju Terytorialnego; 2.Obserwatorium Rynku Pracy działające w strukturach Wojewódzkiego Urzędu Pracy; 3.Obserwatorium Integracji Społecznej; 4.Biuro Innowacji Urzędu Marszałkowskiego; 5.Regionalne Centrum Naukowo Technologiczne (RCNT); 6.Departamenty merytoryczne Urzędu Marszałkowskiego; 7.Jednostki administracji rządowej w regionie; 8.Inne podmioty, m.in. Świętokrzyska Izba Lekarska. 11 Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim

Korzyści z realizacji Obserwatorium ICT w formie komórki organizacyjnej UM WŚ Bezpośredni dostęp do zasobów Urzędu Marszałkowskiego (infrastruktura, możliwość delegowania pracowników); Posiadanie informacji i współpraca Biura z podmiotami w ramach wdrażanych projektów jak np. e-Świętokrzyskie czy budowa sieci szerokopasmowej z PO RPW; Wiedza merytoryczna pracowników Biura z zakresu rozwiązań w dziedzinie TIK; Elastyczność w zaangażowaniu pracowników BSI do danego zdania Obserwatorium; Możliwość włączenia się automatycznie w procesie zarządzania do pracy w systemie ESOD czy też e-PUAP; 12 Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim

Korzyści z realizacji Obserwatorium ICT w formie komórki organizacyjnej UM WŚ Brak dodatkowych kosztów, związanych z zarządzaniem jednostką, odrębnym budżetem; Możliwość bezpośredniej współpracy z Obserwatorium Rozwoju Regionalnego i Departamentem Polityki Regionalnej Województwa; Możliwość stworzenia wspólnej platformy informacyjnej dla wszystkich obserwatoriów i innych jednostek gromadzących dane w strukturach samorządu wojewódzkiego Województwa Świętokrzyskiego; Wizerunek ułatwiający pozyskiwanie danych i współpracę z podmiotami publicznymi Województwa Świętokrzyskiego; Możliwość zakupu oprogramowania specjalistycznego w ramach wspólnego postępowania z ORR, co daje znaczące oszczędności. 13 Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim

Finansowanie Obserwatorium ICT Regionalny Program Operacyjny Województwa Świętokrzyskiego, - oś priorytetowa 11: Pomoc Techniczna. Zgodność z celem głównym priorytetu 11: - skuteczna i efektywna realizacja Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim