MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Advertisements

Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Tworzą  ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA NR 6 SPECJALNA  SZKOŁA SPECJALNA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 7 SPECJALNYCH W RUDZIE.
Ul. Harcerska Komorno Tel
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Mariana Batki Łódź, ul Jurczyńskiego 1/3 tel.: ;
ŚRODOWISKO PONAD WSZYSTKO Mała bateria-duży problem.. Co roku w Polsce sprzedaje się około 300 mln baterii. Wyrzucanie ich do kosza negatywnie wpływa.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Autor: Karolina Piwczyk Chorzów 2013r.. W czasie trwania projektu wszyscy przygotowywaliśmy się do założenia i późniejszej działalności w stowarzyszeniu.
 ROK SZKOLNY 2014/15  REALIZACJA PROJEKTU EDUKACYJNEGO : - W RAMACH WSPÓŁPRACY Z AMNESTY INTERNATIONAL  "Prawa człowieka: TERAZ! To jest w Twoich rękach’’
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W RYBNIKU HISTORIA NASZEJ SZKOŁY… Pod koniec 1905 roku zamysłowskie dzieci doczekały się wreszcie własnej szkoły podstawowej.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
DANUTA SZCZEPANIK Sekretarz Miasta Legionowo EWA MILNER-KOCHAŃSKA Pełnomocnik ds. Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym Przeciwdziałanie korupcji.
Mądre rady na odpady! Prezentacja symboli, które ułatwiają dokonywanie właściwych wyborów podczas zakupów, poszczególne znaki nam to ułatwią.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
5 dni przed wakacjami Tydzień nauki opartej na doświadczeniu w szkole w Vasaramäki.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Ul. Lermontowa Łódź
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
KONKURSY ORGANIZOWANE PRZEZ SZKOŁĘ wykorzystujące komputer i Internet.
Zagrożenia w Internecie. Spis treści Rodzaje zagrożeń w Internecie Zagrożenia związane z komputerami Zagrożenia związane z oprogramowaniem Zagrożenia.
Szkoła Podstawowa nr 56 im. Bronisława Czecha w Łodzi „Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Mariana Batki Łódź, ul Jurczyńskiego 1/3 tel.: ;
EM FARMA DZIECIĘCA® EDUKACYJNA FARMA PRZED i SZKOLNA® Chcemy uczyć się pod gołym niebem, bowiem tylko tam sprawnie ukształtujemy nasze ciała i umysły i.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
GIMNAZJUM NR 11 w ZSO nr 4 im. Ireny Sendlerowej Łódź, ul. Stawowa 28 Telefony: strona internetowa.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Nauczyciel funkcjonariuszem publicznym Opracował Sierż. Jacek Palarz Komisariat Policji w Rydułtowach.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
"Świecimy przykładem 2009". Konkurs ekologiczny 32 DH POWSINOGI KONARZEWO.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
Realizowany w Chorzowie od do r. autor: Karolina Piwczyk.
Platforma szkoleniowa – najważniejsze funkcjonalności.
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
CZYSTA MAŁOPOLSKA FOLDER INFORMACYJNY 2015/2016 „CZYSTA MAŁOPOLSKA, TO PIĘKNA MOJA POLSKA” Nazwa szkoły- SZKOŁA PODSTAWOWA IM. KARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
I Liceum Ogólnokształcące im. Ziemi Kujawskiej we Włocławku.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Fundacja Hospicyjna powstała na początku 2004 roku.
Konsekwencje wprowadzonych zmian Edukacja przedszkolna Teresa Ogrodzińska Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Terra Community and Ethics for the future
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Szkoła Promująca Zdrowie
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Informacje ogólne. Informacje ogólne Ile odpadów wytwarzamy w ciągu roku?
Informacje ogólne. Informacje ogólne Ile odpadów wytwarzamy w ciągu roku?
Zapis prezentacji:

MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej

O nas… Uczniowie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 Specjalnych od lat działają na rzecz ekologii…

… a nasze praca już kolejny raz została uhonorowana międzynarodowym certyfikatem Zielona Flaga!

W szkole działa również Klub Naszej Ziemi zrzeszający uczniów, którym ekologiczny tryb życia nie jest obcy.

Działamy także międzynarodowo: jesteśmy cz ł onkami projektu Litter less – Better life (Mniej śmieci – lepsze życie) w programie eTwinning. Współpracujemy ze szkołami z Grecji, Litwy, Łotwy, Cypru, Węgie r, Chorwacji, Mołdawii, Włoch, Bułgarii, Hiszpanii, Portugalii i Czech, wspólnie działając na rzecz troski o środowisko naturalne oraz zdrowy tryb życia.

Segregacja śmieci w naszej szkole Na terenie placówki stale prowadzona jest segregacja odpadów. Na korytarzach znajdują się kubły, w których umieszczamy posegregowane odpady.

W tym roku zorganizowaliśmy również wielką wymianę ubrań – zarówno pomiędzy uczniami, jak i nauczycielami.

Wszyscy byli niezwykle zainteresowani, a nawet pojawiły się liczne sugestie, że podobne akcje powinny być organizowane cyklicznie. Dzięki wymianie ubrań zyskują one nowe życie, zamiast lądować na śmietniku.

Jednakże najważniejszym podejmowanym przez nas działaniem w bieżącym roku szkolnym jest realizacja zadań ogólnopolskiego projektu Litter Less – Śmieci mniej organizowanym przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska oraz Wrigley Company.

W ramach projektu w szkole zorganizowano cykl zajęć warsztatowych. Równolegle odbywały się zajęcia dla uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej nr 6 oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy. Koniecznym było rozdzielenie zajęć ze względu na specyfikę funkcjonowania i rozwój poznawczy uczniów (w szkole zawodowej kształci się młodzież niepełnosprawna w stopniu lekkim, a w szkole przysposabiającej do pracy – młodzież niepełnosprawna intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym).

W ramach zajęć wszyscy uczniowie przypominali sobie najważniejsze wiadomości dotyczące segregacji odpadów, takie jak: kolory kubłów na odpady, odpadki, które można wrzucać do odpowiednich pojemników, jak również te, które nie powinny się tam zająć, zagrożenia związane z odpadami niebezpiecznymi.

…a następnie pracowali samodzielnie rozwiązując karty pracy

i zadania interaktywne

Jednak to nie wszystko Chcąc propagować ideę 3R – Reduce, Reuse, Recycle, wykonaliśmy szereg plakatów zachęcających do racjonalnego postępowania z odpadami, a przede wszystkim – zmniejszenia ich ilości.

Efekty naszej pracy zamieściliśmy w formie filmiku na portalu YouTube: wug wug

Zachęcaliśmy również wszystkich do podejmowania realnych działań na rzecz zmniejszenia ilości odpadów. W tym celu stworzyliśmy kodeks, który następnie zamieściliśmy w Internecie w wersji polskiej i angielskiej: produkowac- odpadow/?utm_campaign=share&utm_medium=co py produce

Ukoronowaniem naszych działań był organizowany w szkole Regionalny Festiwal Recyklingu „Recyklingowe love”, w którym wzięli udział uczniowie z Rudy Śląskiej, Zabrza oraz Bytomia. Zmagali się oni w licznych potyczkach, wykazując się ogromem wiedzy w dziedzinie recyklingu.