15 maja 2011 r. oficjalnie zakończyła się pierwsza edycja konkursu o tytuł „Poznańskiego EKOlidera Szkolnego 2011”. Konkurs adresowany był do uczniów,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BIZNES PO WIELKOPOLSKU 5 LAT KONKURSU „POMYSŁ NA BIZNES”
Advertisements

Mała Olimpiada Fizyczna „Gauss”
„WOKÓŁ POLSKIEGO HYMNU”
HISTORYCZNO – LITERACKI KONKURS POWIATOWY WOKÓŁ JULIUSZA SŁOWACKIEGO.
podsumowanie etapu powiatowego konkursu plastycznego Olkusz, 2008 r.
Decyzja Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów do publicznych.
FIRMA ROKU PROJEKT REGULAMINU KONKURSU Urz ą d Miejski w Czechowicach-DziedzicachWydzia ł Strategii i Rozwoju Miasta Czechowice-Dziedzice, 9 marca 2009.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Szkolny konkurs pt. ”Bezpieczny w sieci”
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
,, Jest tylko jeden sposób nauki- poprzez działanie. Paulo Coelho MASZYNY PRZYSZŁOŚĆI.
GMINNY KONKURS ORTOGRAFICZNY
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Szkołą Odkrywców Talentów
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych na podbudowie gimnazjum w województwie wielkopolskim 2014/2015.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Załącznik nr 1 Zgłoszenie do udziału w Konkursie plastycznym „Palmy Wielkanocne” Imię i nazwisko dziecka, klasa/wiek………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Ekologiczna choinka Zaproszenie do udziału w Powiatowym Konkursie
Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego do publicznej szkoły ponadgimnazjalnej (liceum ogólnokształcącego, technikum, zasadniczej szkoły zawodowej)
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Nagrody Suchej Beskidzkiej Samorząd Terytorialny w Suchej Beskidzkiej Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Suchej Beskidzkiej.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
KONKURS MUZYCZNY ZAPRASZAM WSZYSTKICH UCZNIÓW DO WZIĘCIA UDZIAŁU W INTERNETOWYM KONKURSIE MUZYCZNYM ORGANIZOWANYM PRZEZ WSZYSCY UCZNIOWIE ZA UDZIAŁ KONKURSIE.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
„Dzieci potrzebują tego, abyśmy poświęcali im swój własny czas. W tym leży problem - dzieci wymagają mnóstwa czasu. Poświęćmy więc dzieciom czas, którego.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
KLASA ZE SNÓW do wzięcia udziału w konkursie artystycznym edycja 2015 / 2016 ZAPROSZENIE.
Każdego roku organizacje pozarządowe podejmują liczne inicjatywy na rzecz mieszkańców naszego Miasta. Organizowane przez nie akcje i wydarzenia promują.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
Kryteria rekrutacji do klas pierwszych ogólnodostępnych oraz integracyjnych gimnazjów prowadzonych przez Miasto Poznań.
OSIĄGNIĘCIA SZKOŁY Z NASZYM UDZIAŁEM SZKOŁA PODSTAWOWA NR 88.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Przedstawienie Regulaminu Konkursu na projekt edukacyjny promujący aktywne uczestnictwo rodziców w realizacji programu edukacyjnego pt.”Trzymaj Formę!”
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Gdańsk, Instytut Kultury Miejskiej 6 kwietnia 2016 r.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Cele działalności prowadzenie działalności edukacyjnej i kulturalnej inicjowanie i pomoc w przedsięwzięciach edukacyjno – kulturalnych, w szczególności.
Nabór na rok szkolny 2013/2014 do:  przedszkoli,  oddziałów przedszkolnych  klas pierwszych w szkołach podstawowych(6-latki) Poznań, 22 kwietnia 2013.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Każdego roku uczniowie naszej szkoły biorą udział w Międzynarodowym QUIZIE z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Organizator projektu: Miasto Poznań Współorganizator: Miasto Gniezno Zielona Energia.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Gorączka Złota PCK „Detektyw Grosik” Kampania 2017
O co właściwie chodzi ? Młodzieżowy Budżet Obywatelski – należy przez to rozumieć część budżetu miasta przeznaczoną na sfinansowanie zadań zgłoszonych.
Gorączka Złota PCK „Detektyw Grosik” 2017
◙ PROPOZYCJE WSPÓŁPRACY ZE SZKOŁAMI PONADGIMNAZJALNYMI
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
Szkoła Promująca Zdrowie
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Treść prezentacji Wszystkie informacje przedstawione w prezentacji dostępne są pod adresem: w zakładce „Dla ucznia i rodzica”,
Otyłość jest jednym z większych wyzwań globalnych XXI wieku
Zgłoszenie do konkursu
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Zgłoszenia w ramach kategorii Najlepszy Zespół wspierający
Mazowiecka Marka Ekonomii Społecznej
Zapis prezentacji:

15 maja 2011 r. oficjalnie zakończyła się pierwsza edycja konkursu o tytuł „Poznańskiego EKOlidera Szkolnego 2011”. Konkurs adresowany był do uczniów, nauczycieli i dyrektorów poznańskich szkół i przedszkoli, których organem założycielskim jest Miasto Poznań. Celem nadrzędnym konkursu była promocja postaw i zachowań proekologicznych wśród dzieci i młodzieży. Cele szczegółowe pierwszej edycji konkursu to: inicjowanie pomysłów i działań energooszczędnych w środowisku lokalnym najmłodszych mieszkańców Poznania. Poznański EKOlider Szkolny 2011

Idea projektu Ogólna idea projektu polega na: pobudzeniu pomysłowości wśród dzieci i młodzieży i zachęcanie do twórczego poszukiwania działań proekologicznych „na własnym podwórku” - w pierwszej edycji konkursu 2011 r. energooszczędności. promowaniu konsekwencji w realizacji projektu – od pomysłu, poprzez opracowanie koncepcji aż do etapu wdrożenia konkretnego rozwiązania na terenie szkoły, osiedla, czy domu. inicjowanie zespołowego działania na rzecz środowiska w najbliższym otoczeniu zgodnie z hasłem: „myśl globalnie, działaj lokalnie”.

Idea projektu docenienie i promowanie najbardziej wartościowych pomysłów oraz samodzielnej ich realizacji, w celu kształtowania pozytywnych postaw oraz wzorców zachowań proekologicznych zachęcających innych do naśladowania; wspieranie najlepszych inicjatyw/projektów ze środków przeznaczonych na finansowanie ochrony środowiska; uruchomienie pozytywnej rywalizacji zachęcającej do udziału w konkursie za pośrednictwem nowoczesnych środków komunikacji (platforma internetowa dla uczestników); wykorzystanie multimedialnych form przekazu w edukacji ekologicznej dzieci i młodzieży.

15 września 2010 – oficjalna inauguracja konkursu. 15 września lutego 2011 – I etap konkursu: rejestracja uczestników na stronie internetowej projektu ; zgłaszanie prac do Koordynatorów konkursu w szkołach i przedszkolach; praca nad opracowaniem projektów; kwalifikacja projektów do II etapu konkursu. 1 marca 2011 – 15 maja 2011 – II etap konkursu: przesyłanie najlepszych projektów do Organizatora konkursu; ocena prac przez Jury konkursowe. W tym czasie uczestnicy rywalizowali w multimedialnych zabawach EKOfan, EKO-wiki i grach internetowych poświęconych tematyce energooszczędności. Przebieg konkursu

Projekty zgłaszane przez szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne w I etapie konkursu miały za zadanie promować praktyczne, efektywne rozwiązania lub działania energooszczędne. Najmłodsi uczestnicy zgodnie z regulaminem przygotowywali prace artystyczne i organizowali działania związane z oszczędzaniem energii. Prace zakwalifikowane do drugiego etapu konkursu musiały zawierać: opis pomysłu, wyliczenia nt. osiągniętych rezultatów oraz prezentację ilustrującą założenia i wdrożenie projektu. Uczestnicy pracowali nad projektami w zespołach lub indywidualnie - z pomocą nauczyciela pełniącego rolę Koordynatora konkursu w danej placówce. Projekty konkursowe

Do II etapu konkursu zgłoszono w sumie 75 projektów w czterech kategoriach wiekowych: przedszkola, oddziały przedszkolne i klasy 1-3 szkoły podstawowej (I kategoria); klasy 4-6 szkoły podstawowej (II kategoria); gimnazja (III kategoria); szkoły ponadgimnazjalne (IV kategoria). W skład Jury konkursowego weszli przedstawiciele: Organizatora Konkursu (Miasto Poznań), Rady Miasta Poznania, Młodzieżowej Rady Konsultacyjnej przy Prezydencie Miasta Poznania oraz Organizatora Wykonawczego konkursu. Obrady Jury trwały dwa miesiące – od 5 marca 2011 do 9 maja Ocena projektów konkursowych

Każdy z członków jury oceniał projekty biorąc pod uwagę sześć punktowanych kryteriów: oryginalność pomysłu, innowacyjność, trudność realizacji projektu, wpływ na środowisko (efekt ekologiczny), czytelność przekazu prezentacji/opisu projektu, poziom wiedzy zawartej w projekcie. Każdy projekt mógł zdobyć maksymalnie 70 punktów, w tym najwięcej – 20 punktów można było uzyskać za osiągnięty efekt ekologiczny. Oceniono w sumie 75 projektów: 22 projekty w pierwszej kategorii; 30 w drugiej; 9 w trzeciej; 14 w czwartej.

Wyniki konkursu I kategoria – przedszkola, szkoły podstawowe z oddziałami przedszkolnymi oraz szkoły podstawowe klasy 1-3 (oceniano 22 projekty): 1.Szkoła Podstawowa nr 59, oddział przedszkolny, ul. Baranowska 1 – 47,75 pkt. 2.Przedszkole nr 187, os. Łokietka ,00 pkt. 3.Przedszkole nr 131, os. Przyjaźni 117 – 42,12 pkt.

Wyniki konkursu Projekt Szkoły Podstawowej nr 59 Projekt przygotowany i przeprowadzony w W oddziale przedszkolnym SP nr 59. Pomysł polegał na budowie „Eko-domków” wyłącznie z materiałów recyklingowych. Domki są miejscem zabawy i edukują dzieci na temat sposobów oszczędzania energii, jej odnawialnych źródeł i technologii energooszczędnych.

Wyniki konkursu II kategoria – szkoły podstawowe klasy 4-6 (oceniano 30 projektów): 1.Szkoła Podstawowa nr 89, ul Sochaczewska 3, za projekt: „Elektrocykl" – 56,25 pkt. 2.Szkoła Podstawowa nr 59, ul. Baranowska 1, za projekt: „Oszczędności energii elektrycznej w wyniku zastosowania czujnika ruchu" – 55,71 pkt. 3.Szkoła Podstawowa nr 59, ul. Baranowska 1, za projekt: „Piękne lecz... czy ekologiczne?" – 55,14 pkt.

Wyniki konkursu Projekt „Elektrocykl” Projekt zespołowy polegający na wymyśleniu, zaprojektowaniu i budowie „eko-prądnicy”, dzięki której w szkole można samodzielnie wytwarzać energię elektryczną. Tak pozyskana energia umożliwia ładowanie telefonów komórkowych, a nawet odtwarzanie muzyki.

Wyniki konkursu III kategoria – gimnazja (oceniano 9 projektów): 1.Gimnazjum nr 43, ul. Łozowa 53, za projekt: „Czy żarówki energooszczędne to dobry sposób oszczędzania energii?" – 50,78 pkt. 2.Gimnazjum nr 43, ul. Łozowa 53, za projekt: „Czy zmiana naszych nawyków i upodobań może przyczynić się do oszczędności energii?" – 48,71 pkt. 3.Grupa turystyczno-ekologiczna działająca przy Zespole Szkół Chemicznych, ul. Starołęcka 36, za projekt: „Odnawialne źródła energii w mojej dzielnicy i Poznaniu" – 48,33 pkt.

Wyniki konkursu Projekt „Czy żarówki energooszczędne to dobry sposób oszczędzania energii?” Projekt zrealizowany zespołowo - dotyczył porównania zużycia energii elektrycznej w szkole i w domu przed i po zastosowaniu żarówek energooszczędnych. Dokonano wnikliwej analizy kosztów i zysków z przeprowadzonej akcji. Wiedzę na temat efektów projektu popularyzowano w szkole i na osiedlu.

Wyniki konkursu IV kategoria – szkoły ponadgimnazjalne (oceniano 14 projektów): 1.XXII Liceum Ogólnokształcące, ul. Starołęcka 36, za projekt: „Żarówka zwykła czy energooszczędna i dlaczego" – 53,11 pkt. 2.Zespół Szkół Łączności, ul. Przełajowa 4, za projekt: „Elektrownia słoneczna w Zespole Szkół Łączności" – 50,22 pkt. 3.Grupa turystyczno-ekologiczna działająca przy Zespole Szkół Chemicznych, ul. Starołęcka 36, za projekt: „Energia Słoneczna i Jej Zastosowanie" – 42,00 pkt.

Wyniki konkursu Projekt „Żarówka zwykła czy energooszczędna i dlaczego” Projekt zespołowy, w którym uczniowie z 2 typów szkół – liceum i technikum przygotowali i w ciekawy sposób upowszechnili, serię doświadczeń naukowych na temat kosztów i zysków płynących ze stosowania tradycyjnych i energooszczędnych źródeł światła / świetlówki, LED/.

Nagrody w konkursie mają charakter finansowy i rzeczowy. Zwycięskie drużyny w II, III i IV kategorii wiekowej otrzymają honorowy tytuł „Poznańskiego EKOlidera Szkolnego 2011” oraz 50 tysięcy złotych na działania w dziedzinie ochrony środowiska. Nagrody i wyróżnienia Najmłodsi finaliści otrzymają tytuł „Małego Poznańskiego EKOlidera 2011” i 10 tys. zł. Wyróżnione placówki otrzy- mają maksymalnie 10 i 5 tys. zł. z przeznaczeniem na cele ekologiczne. Przedszkolaki – Rok Klimatu i Środowiska

Na uczniów, których projekty zakwalifikowały się do finału, czekają nagrody rzeczowe w postaci rowerów. Ponadto każdy laureat otrzyma kask i kamizelkę odblaskową. Zgodnie z decyzją Jury konkursowego podczas gali finałowej rozdane zostaną 202 rowery. Pieniądze na zakup rowerów pochodzą z wpływów z koncertu Stinga, który odbył się 20 września 2010 w Poznaniu. Nagrody rzeczowe

Podczas gali finałowej w Dniu Ochrony Środowiska, 5 czerwca 2011 Prezydent Miasta Poznania wręczy Dyrektorom nagrodzonych i wyróżnionych placówek dyplomy z honorowymi tytułami „Poznańskiego EKOlidera Szkolnego 2011” i „Małego Poznańskiego EKOlidera 2011” oraz symboliczne czeki potwierdzające przyznanie nagrody finansowej. Dla wszystkich EKOfanów organizatorzy przygotowali pełen niespodzianek ekologiczny piknik rodzinny. Zaplanowano koncert Big Bandu, liczne konkursy z nagrodami, gry i zabawy o tematyce ekologicznej. Imprezę poprowadzi Tomasz Zubilewicz. Zapraszamy od godz na stadion Zespołu Szkół Mistrzostwa Sportowego nr 2, przy ulicy Armii Poznań 15. Wielki finał konkursu

Partnerzy projektu Miasto Poznań – organizator projektu Partner projektu - Poznańskie spółki z Grupy Dalkia Partner projektu Organizator wykonawczy