Badania marketingowe w UE A.M. Zarzycka. Badania marketingowe na obszarze UE Systematyczne zbieranie i przetwarzanie informacji odnoszących się do eurorynku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Proces doboru próby. Badana populacja – (zbiorowość generalna, populacja generalna) ogół rzeczywistych jednostek, o których chcemy uzyskać informacje.
Advertisements

Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
Oferta nieruchomości nierolnych dla inwestycji zagranicznych dr Tomasz Nawrocki Prezes Agencji Nieruchomości Rolnych Warszawa, 28 kwietnia 2011 roku.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Plan Czym się zajmiemy: 1.Bilans przepływów międzygałęziowych 2.Model Leontiefa.
Rachunki regionalne Urząd Statystyczny w Katowicach Ośrodek Rachunków Regionalnych Ogólnopolska konferencja naukowa z okazji obchodów Dnia Statystyki Polskiej.
Eureka system wspomagania zarządzania środowiskowych - wspólny projekt Politechniki Gdańskiej, Urzędu Miejskiego i partnerów biznesowych. Prof. Cezary.
A.M. Zarzycka. Rodzaje działań promocyjnych reklama (radio, telewizja, prasa, kino, formy zewnętrze, Internet, tzw. direct mail) public relations sponsoring.
Krajowa produkcja leków jako niezbędny warunek skutecznej polityki lekowej państwa dr Bohdan Wyżnikiewicz Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Katowice,
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
II. MIĘDZYNARODOWE OTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTW JAKO ZESPÓŁ UWARUNKOWAŃ MARKETINGU NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw – podstawowe.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
1 Studium przypadku „Smaczek” Grzegorz Karasiewicz.
1KIGNET Izbowy system wsparcia konkurencyjności polskich przedsiębiorstw UNIA EUROPEJSKA Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Projekt współfinansowany.
2013 Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości – Narzędzia wsparcia prowadzenia działalności międzynarodowej Kaliningrad, 24 czerwca 2013 r. Aleksandra.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego FILARY GOSPODARKI.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Rumunia Powierzchnia : km² Ludność: ok 20 mln Stolica: Bukareszt 1,9 mln mieszkańców Jednostka monetarna: RON (lej) Członek UE i NATO WPHI Bukareszt.
Obszary inteligentnych specjalizacji Wielkopolski a UEP / SC UEP.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
A.M. Zarzycka. Zapotrzebowanie na informacje o rynkach zagranicznych 1) Faza wchodzenia na rynki zagraniczne 2) Faza kształtowania programów marketingowych.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Wykład 2 Podstawowe pojęcia 1. Czym jest rachunkowość?  Definicja rachunkowości:  „Rachunkowość jest uniwersalnym i elastycznym systemem informacyjno.
Cel konferencji. BADANIA JAKOŚCIOWE BADANIA ILOŚCIOWE.
Technik rachunkowości Czas trwania nauki: 2 lata.
JAKIE INSTRUMENTY INŻYNIERII FINANSOWEJ NA LATA ?
Projekt Centrum Współpracy Nauki i Gospodarki Szczecin, r.
ip4inno Moduł 4E Warsztaty Inhalator ze szczepionką Open Innovation w partnerstwie publiczno- prywatnym Nazwisko prelegenta Miejsce i data.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Uwarunkowania innowacyjności kobiet w biznesie Ewa Lisowska Szkoła Główna Handlowa.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
Produkt w marketingu międzynarodowym
Proces transakcyjny Podsumowanie Rafał Tuzimek. Typy transakcji M&A 2 SprzedażprzedsiębiorstwZakupprzedsiębiorstw FuzjeprzedsiębiorstwPoszukiwaniefinansowaniawłaścicielskiego/doradztwofinansoweLBO/MBO.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Wsparcie nauki i biznesu w POIR Łukasz Jasek. POIR – ogólne informacje I oś POIR – przegląd i alokacja IV oś POIR – przegląd i alokacja Instrumenty I.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Spotkanie informacyjne pt. „Środa z Funduszami dla osób zainteresowanych założeniem działalności gospodarczej”
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
DPD grudzień 2015 r. Bułgaria i Rumunia Rynki współpracy dla polskiego biznesu Wojciech Pobóg-Pągowski.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Wsparcie procesów badawczo- rozwojowych w przedsiębiorstwach akademickich Schemat: wsparcie doradcze.
FINANSE I INWESTYCJE Katedra Inwestycji i Nieruchomości Katedra Finansów Publicznych.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
A.M. Zarzycka. Strategie cenowe (ze wzgl. na cel) strategie przetrwania strategia maksymalizacji bieżących zysków strategia penetracji rynku (maksymalizacji.
Cykl spotkań dla osób bezrobotnych Chełmno-Radziejów-Grudziądz-Lipno r.
A.M. Zarzycka.  wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka.
Od recesji do koniunktury.. Podstawowe pojęcia. Recesja – zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tempa wzrostu gospodarczego, skutkujące.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
„Inicjatywa JEREMIE – pozadotacyjna forma wsparcia wielkopolskich firm” Tadeusz Wojtaszak Kierownik Działu Sprzedaży Poznań, r.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo Augustowskie Centrum Edukacyjne Al. Kardynała Wyszyńskiego Augustów.
NADZÓR RYNKU RAPORT. na produkcie dla konsumenta w dowolnym państwie Unii Europejskiej - bezpieczeństwo użytkowania deklaracja, że wprowadzany do obrotu.
PLAN MARKETINGOWY Imię i nazwisko. Podsumowanie sytuacji rynkowej  Sytuacja rynkowa: przeszła, bieżąca i przyszła  Uwzględnij udział w rynku, wiodące.
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
Sprawność systemu rynkowego
Mirosław Maliszewski -Prezes Związku Sadowników RP
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Zapis prezentacji:

Badania marketingowe w UE A.M. Zarzycka

Badania marketingowe na obszarze UE Systematyczne zbieranie i przetwarzanie informacji odnoszących się do eurorynku jako całości oraz jego poszczególnych części składowych, narodowych i regionalnych, w celu lepszego wspierania procesów decyzyjnych firm prowadzących działalność na tym obszarze gospodarczym. A.M. Zarzycka

Zakres badań eurorynku elementy otoczenia zachowania konsumentów możliwości zbytu produktów poziom standaryzacji procesów i programów marketingowych instrumenty marketingowe A.M. Zarzycka

Informacje istotne dla polskich firm możliwości skorzystania z funduszy unijnych zachowania konsumentów i popytu prawne aspekty działalności na rynkach UE konkurencja na rynku unijnym możliwości nawiązania współpracy z zagranicznymi partnerami ekonomiczne aspekty działalności na rynku UE możliwości wejścia na rynki UE A.M. Zarzycka

SMG/KRC AC Nielsen GfK Polonia PENTOR TNS OBOP Centrum Badań Marketingowych INDICATOR Firmy badawcze w Polsce

Metody badawcze badania wtórne badania pierwotne badania ilościowe badania jakościowe A.M. Zarzycka

Zewnętrzne wtórne źródła informacji europejskiej Eurostat Komisja Europejska narodowe urzędy statystyczne ministerstwa gospodarki banki centralne Centra Informacji Europejskiej UKIE Centrum Euro-Info izby handlowe i przemysłowe A.M. Zarzycka

Nowoczesne źródła informacji wtórnej strony internetowe wydziałów ekonomiczno- handlowych ambasad A.M. Zarzycka

Problemy badań pierwotnych eurorynku  bariery językowe  różne reakcje na zadawane pytania  różne narzędzia badawcze  różnice kulturowe  utrudnione porównania statystyczne A.M. Zarzycka

Problem metodologiczny europejskich pierwotnych badań rynku A.M. Zarzycka Formy badań Metody badań Europejsko standaryzowana Narodowo i (lub) regionalnie zróżnicowana Badania ilościoweX Badania jakościoweX