Badania marketingowe w UE A.M. Zarzycka
Badania marketingowe na obszarze UE Systematyczne zbieranie i przetwarzanie informacji odnoszących się do eurorynku jako całości oraz jego poszczególnych części składowych, narodowych i regionalnych, w celu lepszego wspierania procesów decyzyjnych firm prowadzących działalność na tym obszarze gospodarczym. A.M. Zarzycka
Zakres badań eurorynku elementy otoczenia zachowania konsumentów możliwości zbytu produktów poziom standaryzacji procesów i programów marketingowych instrumenty marketingowe A.M. Zarzycka
Informacje istotne dla polskich firm możliwości skorzystania z funduszy unijnych zachowania konsumentów i popytu prawne aspekty działalności na rynkach UE konkurencja na rynku unijnym możliwości nawiązania współpracy z zagranicznymi partnerami ekonomiczne aspekty działalności na rynku UE możliwości wejścia na rynki UE A.M. Zarzycka
SMG/KRC AC Nielsen GfK Polonia PENTOR TNS OBOP Centrum Badań Marketingowych INDICATOR Firmy badawcze w Polsce
Metody badawcze badania wtórne badania pierwotne badania ilościowe badania jakościowe A.M. Zarzycka
Zewnętrzne wtórne źródła informacji europejskiej Eurostat Komisja Europejska narodowe urzędy statystyczne ministerstwa gospodarki banki centralne Centra Informacji Europejskiej UKIE Centrum Euro-Info izby handlowe i przemysłowe A.M. Zarzycka
Nowoczesne źródła informacji wtórnej strony internetowe wydziałów ekonomiczno- handlowych ambasad A.M. Zarzycka
Problemy badań pierwotnych eurorynku bariery językowe różne reakcje na zadawane pytania różne narzędzia badawcze różnice kulturowe utrudnione porównania statystyczne A.M. Zarzycka
Problem metodologiczny europejskich pierwotnych badań rynku A.M. Zarzycka Formy badań Metody badań Europejsko standaryzowana Narodowo i (lub) regionalnie zróżnicowana Badania ilościoweX Badania jakościoweX