Analiza wyników sprawdzianu szóstoklasisty dla Szkoły Podstawowej nr 17 w roku 2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Advertisements

Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu ul. Gronowa Poznań tel fax
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
1 1 Analiza wyników egzaminów zewnętrznych w 2013 roku Miasto Gdańsk Gdańska Rada Oświatowa, 14 listopada 2013 roku Barbara Przychodzeń Wydział Badań i.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Działalność Lokalnych Centrów Nauczania Kreatywnego w Gdańsku Małgorzata Mroczkowska, koordynator LCNK 1 Jakub Rodowski, koordynator LCNK 2 Gdańska Rada.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Rok szkolny 2015/2016 Szkoła Podstawowa im. Batalionów Chłopskich w Glinkach Opracowanie: Zespół ds. analizy sprawdzianów: Elżbieta Wachnik-Kulpa,Agnieszka.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
Badanie potrzeb nauczycieli Monika Czajkowska Marcin Karpiński Warszawa, 30 września 2015 r.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Łódź, ul. Syrenki 19a tel
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO 2015 Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łodzi 9 marca 2016 r., Kielce.
REKRUTACJA –KROK PO KROKU Przygotowano na podstawie Zarządzenia nr 12/2016 Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
SPRAWDZIAN PO KLASIE VI 5 kwietnia 2016 r.. W tym roku został zorganizowany po raz ostatni sprawdzian po klasie VI W przyszłym roku MEN sprawdzianu już.
Analiza wyników egzaminu maturalnego sesja wiosenna 2013 r. W ZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCHZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W GONIĄDZUI.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
Centralna Komisja Egzaminacyjna w Warszawie Wydział Egzaminów dla Uczniów Gimnazjów PREZENTACJA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Warszawa,sierpień 2005.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko- pomorskim w 2013 r. cz.3 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Uczniowie Liczba uczniów w woj. lubelskim % Uczniowie rozwiązujący zadania w arkuszu standardowym bez dysleksji rozwojowej ,8% z dysleksją.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
GIMNAZJUM nr 11 w Łodzi ul. Stawowa 28 telefony: (42) , (42) Pracujemy w myśl motta: „ Każdego.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Informacja o maturze w 2018 roku
Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
Próbny egzamin gimnazjalny 2017/2018
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Finansowanie zadań oświatowych
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Zapis prezentacji:

Analiza wyników sprawdzianu szóstoklasisty dla Szkoły Podstawowej nr 17 w roku 2015

Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 roku. Składał się z dwóch części w formie pisemnej. Część I zawierała zadania z języka polskiego i matematyki, na rozwiązanie których przewidziano 80 minut. Część II zawierała zadania z języka angielskiego, tu przewidziano na rozwiązanie 45 minut. Pomiędzy częścią I, a częścią II była krótka przerwa na odpoczynek. Po raz pierwszy wyniki sprawdzianu wyrażono procentowo. W naszej szkole do sprawdzianu przystąpiło 37 uczniów.

ilość uczniów modalnamedianaśrednia odchylenie standardowe maxmin 3788%78%72,6%16,9%10027 Wyniki uczniów z części I

ilość uczniów modalnamedianaśrednia odchylenie standardowe maxmin 3793%98% 86,09% 15,6%10038

Wyniki szkoły na tle wyników miasta, województwa i kraju

Wyniki w klasie VIa i VIb

Szkoła w skali staninowej ze swoją średnią znalazła się w części I (język polski i matematyka) na poziomie 7 – uzyskała stanin „wysoki”, a z części II (język angielski) również osiągnęła stanin 7 - wysoki nazwy staninów najniższy bardzo niski niżej średni wyżej średni wysoki bardzo wysoki najwyższy część II 18%-59% 60%- 64% 65%- 69% 70%- 73% 74%- 78% 79%- 82% 83%- 86% 87% 91%92%-100% nazwy staninów najniższy bardzo niski niski niżej średni średni wyżej średni wysoki bardzo wysoki najwyższy część I 23%-51% 52%- 56% 57%- 60% 61%- 63% 64%- 66% 67%- 70% 71%- 74% 75%- 79%80%-96%

Szkoła w skali staninowej w ostatnich latach

Skala staninowa wyników uczniów Nazwy staninów najniższy bardzo niski niżej średni wyżej średni wysoki bardzo wysoki najwyższy Ilość uczniów część I

Nazwy staninów najniższy bardzo niski niżej średni wyżej średni wysoki bardzo wysoki najwyższy Ilość uczniów część II Skala staninowa wyników uczniów

Łatwość – trudność zadań – j. polski i matematyka

W części sprawdzianu szóstoklasisty dotyczącej języka polskiego słabo, w porównaniu z innymi, wypadły w naszej szkole następujące wymagania z podstawy programowej: a) dotyczące tworzenia wypowiedzi pisemnej: - interpunkcja (13.5), - ortografia (13.4), - świadome posługiwanie się różnymi formami językowymi (13.3) b) dotyczące świadomości językowej ucznia: - rozpoznawanie w tekście formy przypadków (6.2) Najlepsze wyniki osiągnęli uczniowie z następujących wymagań: a) odbiór wypowiedzi i wykorzystanie i zawartych w nich informacji, a w tym: - wyszukiwanie w tekście informacji wyrażonych wprost i pośrednio (1, 2), - dostrzeganie relacje między częściami składowymi wypowiedzi :tytuł, wstęp, rozwinięcie, zakończenie, akapity (5), - określanie temat i głównej myśl tekstu (7), - identyfikowanie nadawcy i odbiorcy wypowiedzi, np.: autora, narratora, słuchacza (10), b) tworzenie wypowiedzi: - operowanie słownictwem z określonych kręgów tematycznych (13.2) c) analiza i interpretacja tekstów kultury: - omawianie akcji, wyodrębnianie wątków i wydarzeń w utworach (8), INTERPRETACJA WYNIKÓW SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY JĘZYK POLSKI

Tylko trochę gorzej, ale w granicach łatwości bliskiej 0,90 uczniowie opanowali następujące wymagania: a) w zakresie odbioru wypowiedzi i wykorzystania i zawartych w nich informacji: - odróżnianie zawartych w tekście informacji ważnych od drugorzędnych (3), - wyciąganie wniosków wynikających z przesłanek zawartych w tekście (4), b) świadomość językowa: - rozpoznawanie podstawowych funkcji składniowych wyrazów użytych w wypowiedziach: podmiot, orzeczenie, dopełnienie, przydawka, okolicznik (6.1), c) analiza i interpretacja tekstów kultury : - charakteryzowanie i ocenianie bohaterów (12).

Bardzo wysokie wyniki uzyskaliśmy w kształtowaniu: 1. sprawności rachunkowych w szczególności: - dodawania i odejmowania liczb naturalnych - obliczania sześcianów i kwadratów liczb - stosowania reguł dotyczących kolejności wykonywania działań - zapisywania liczb w zakresie do 30 w systemie rzymskim i odwrotnie 2. sprawności wykorzystywania i tworzenia informacji szczególnie: - opisywania części danej całości za pomocą ułamka - obliczania objętości i pola pow, prostopadłościanu przy danych długościach krawędzi 3. sprawności modelowania matematycznego, szczególnie: - obliczania ułamka danej liczby Najtrudniejsze okazało się zadanie diagnozujące sprawność rachunkową w szczególności wykonywania działań na ułamkach dziesiętnych używając własnych strategii. INTERPRETACJA WYNIKÓW SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY MATEMATYKA

Łatwość – trudność zadań – j. angielski

Łatwość zadań Zadaniami najprostszymi dla uczniów były zadania oparte na podstawowym zasobie słownictwa- uczniowie potrafią zrozumieć intencję mówiącego i ogólny sens wypowiedzi, prawidłowo wyszukują proste informacje w tekstach słuchanych. Średni poziom trudności miały zadania w których uczniowie musieli reagować na wypowiedzi, wyszukać szczegółowe informacje w tekstach. Najtrudniejszym okazało się rozumienie wypowiedzi pisemnych zawierających różnorodność środków językowych. Łatwość czynności Uczniowie nie mają problemu ze zrozumieniem intencji rozmówców, reagowaniu na polecenia, czy wyszukiwaniu informacji w obrębie podstawowego zasobu słownictwa. Uczniowie bardzo dobrze radzą sobie ze zrozumieniem krótkich, prostych wypowiedzi utrzymanych w standardowej odmianie języka. Uczniowie dobrze reagują w typowych sytuacjach komunikacyjnych. Problem uczniom sprawia wskazywanie i podawanie szczegółowych informacji w wypowiedziach pisemnych i ustnych. INTERPRETACJA WYNIKÓW SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY JĘZYK ANGIELSKI

WNIOSKI Ze sprawdzianu po klasie VI w roku 2015 uzyskaliśmy bardzo wysokie wyniki, co plasuje nas w ścisłej czołówce szkół w Mysłowicach i szkół na Śląsku. Podjęte przez nas działania i opracowane programy naprawcze, z każdym rokiem doskonalone i dostosowywane do potrzeb uczniów przynoszą pożądane rezultaty.

ROKOMENDACJE 1. Bieżące diagnozowanie możliwości i potrzeb uczniów (próbne sprawdziany i ich analiza) 2. Zapewnienie wsparcia uczniom słabym poprzez udział w kołach wyrównawczych 3. Motywowanie do samodzielnej pracy 4. Organizowanie w II półroczu dodatkowych zajęć dla wszystkich uczniów kl. VI przygotowujących do sprawdzianu 5. Uczenie samodzielności,systematyczności i radzenia sobie ze stresem 6. Rozwijanie zainteresowań i umiejętności 7.Dostosowywanie form i metod pracy do indywidualnych potrzeb uczniów 8. Zorganizowanie konkursów szkolnych z j. polskiego i matematyki