„Piękny Wschód” Kampania Promująca Atrakcyjność Turystyczną Wschodnich Województw Polski Warszawa
Kampania Piękny Wschód jest kampanią promocyjną, wykorzystującą media (prasa, radio, TV, outdoor, internet), działania PR, oraz aktywności eventowe. Celem kampanii jest intensyfikacja zainteresowania regionem oraz zachęcanie do wyjazdów turystów z Polski oraz Niemiec i Ukrainy na teren pięciu województw: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, podkarpackiego, lubelskiego i świętokrzyskiego Odbiorcą kampanii są turyści z Polski, Niemiec i Ukrainy, łącznie z mieszkańcami promowanych regionów. Stąd przekaz i rozwiązania kreatywne muszą być uniwersalne, a jednocześnie wyróżniające na tle innych kampanii. Pogodny nastrój i uśmiech budują przyjazną atmosferę przekazu.
Kampania w liczbach Co już zrobiliśmy /dane do czerwca 2011/: PRASA – wykorzystano 36 tytułów prasowych, łącznie 73 emisjie, nakład sprzedanych tytułów użytych w kampanii przekroczył 20 mln, zasięg 1+ już w pierwszej fazie kampanii przekroczył 80% (dotarliśmy z przekazem do ponad 15 mln osób z grupy docelowej) – wykorzystano 6 layoutów prasowych (po 2 na każdy z etapów B, C, D) RADIO –wykorzystano 227 stacji (ogólnopolskie, lokalne i ponadregionalne), zasięg 1+ pierwszego etapu kampanii wynosił 91%, (dotarliśmy z przekazem do ponad17 mln osób)
Kampania w liczbach TELEWIZJA –Od początku kampanii wygenerowano ponad 268 mln osobokontaktów z reklamą telewizyjną, zasięg 1+ już w 2010 roku osiągnął 89% (17 mln osób z grupy docelowej co najmniej raz zetknęło się z reklamą TV) –Przygotowano 3 spoty (bóbr, łoś, dzik) czwarty spot emitowany będzie w 2012 roku OUTDOOR –we wszystkich miastach pięciu województw eksponowaliśmy plakaty zwracające uwagę na bliskość atrakcji turystycznych z sąsiedztwa –łącznie eksponowaliśmy w maju bieżącego roku 500 plakatów –w IV kwartale 2011 kampania w najwiekszych miastach Polski 900 tablic 6x3m
Kampania w liczbach INTERNET Wyemitowaliśmy 6 miliardów odsłon reklam internetowych ―główne portale użyte w kampanii odsłonowej: onet, interia.pl sieć internetowa at.net, nasza-klasa.pl, fotka.pl, wyszukiwarka google.pl ―do czerwca w komunikacji skierowanej do internautów wykorzystano 8 layoutów Stworzyliśmy serial internetowy, którego pierwsze 5 odcinków zostało obejrzane ponad 15 tys. razy Nasze virale obejrzano ponad 39 tys. razy Zbudowaliśmy stronę mającą do czerwca 2011 już 260 tys. uu
Badania Efektów Kampanii Respondenci: mieszkańcy wybranych miast pow. 50 tys. z 10 województw: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, lubelskiego, świętokrzyskiego, podkarpackiego, mazowieckiego, śląskiego, wielkopolskiego, pomorskiego i łódzkiego, w wieku lat. Struktura próby: –n=1025 wywiadów (w każdym województwie min. n=100 wywiadów), –próba warstwowana ze względu na wielkość miejscowości ( tys.; 200 tys.+) –w każdym województwie min. 3 miasta –próba kwotowana ze względu na płeć i wiek proporcjonalnie do badanej populacji Sposób doboru próby: losowy, metoda random route walking Metoda badania: wywiad bezpośredni kwestionariuszowy (PAPI) realizowany w domach respondentów. Termin prac terenowych: czerwiec 2011 (2 fala badania z 3 planowanych) Wykonawca badania: PBS DGA Sp. z o.o.
Już w tej chwili respondenci wymieniają cechę “odpowiedni na wyjazdy wakacyjne” – jako jedną z trzech najczęściej przypisywanych tym regionom
Mazury Bieszczady Warmia Góry Świętokrzyskie Podkarpacie Suwalszczyzna Kielecczyzna Podlasie Polesie Roztocze Inne Nie znam żadnych Znajomość regionów Polski Wschodniej Chciał(a)bym teraz porozmawiać o województwach położonych we wschodniej części Polski, tzn. o województwach: warmińsko-mazurskim, podlaskim, lubelskim, podkarpackim i świętokrzyskim. Gdy myśli Pan(i) o tych terenach, to jakie regiony geograficzne przychodzą Pani(u) na myśl? Odpowiadający: wszyscy respondenci (n=1016). Odsetki na wykresie nie sumują się do 100%, ponieważ respondenci mogli wskazać więcej niż jedną odpowiedź. znajomość spontaniczna znajomość ogółem różnica między znajomością spontaniczną a wspomaganą 91%
Postrzeganie Polski Wschodniej Które z podanych określeń bardziej pasują do obszaru, o którym rozmawiamy? niewart zobaczenia odpychający niebezpieczny trudno dostępny dziki daleki nieznany nienowoczesny Odpowiadający: wszyscy respondenci (n=1016). 4,69 3,38 3,64 3,74 3,82 3,88 4,27 4,45 [średnia] wart zobaczenia przyciągający bezpieczny łatwo dostępny cywilizowany bliski znany nowoczesny
Pewną przeszkodą są rzeczy niezależne od jakiejkolwiek kampanii – stan dróg
Naszą kampanię zatytułowaliśmy “Piękny Wschód” – spośród 18 cech emocjonalnych, przypisanych 10 regionom geograficznym na Wschodzie Polski, jedna jest przypisywana każdemu z nich najczęściej – “piękny”
Czy takie kampanie są potrzebne?
Dziękuję za uwagę