Nowi w firmie, czyli… … jak powitać i wdrożyć nowych pracowników HR Na Szpilkach Gdańsk, 26 czerwca 2014 r. 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Usługi i produkty HRtec Sp. z o.o. Materiał informacyjny Usługi i produkty HRtec Sp. z o.o. Systemy: HRsys.pl, CRsys.pl, Portal pracowniczy programy rozwoju,
Advertisements

Nauczanie na odległość Dr inż. Marlena Plebańska.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
ŚRODOWISKO PONAD WSZYSTKO Mała bateria-duży problem.. Co roku w Polsce sprzedaje się około 300 mln baterii. Wyrzucanie ich do kosza negatywnie wpływa.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Informacja o działalności Biura Analiz Instytucjonalnych i Raportowania oraz audycie informacji instytucjonalnej na UJ Maria Próchnicka.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
Po co mi te Normy? Prezentacja: Dominik Berliński.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Poznań, dnia 17 maja 2007r. KOORDYNACJA AUDYTÓW ZEWNĘTRZNYCH i MONITOROWANIE PROJEKTÓW UNIJNYCH Agnieszka Purgat Daniel Majewski Dominika Piechocka Biuro.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
| Centra Usług Wspólnych (CUW) w jednostkach samorządu terytorialnego Wojciech Lachiewicz, Ryszard Grobelny, Mateusz Klupczyński Poznań, 30 maja 2016 r.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Mam prawo do ochrony swoich danych osobowych Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych. Inicjatywa edukacyjna skierowana do nauczycieli.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
SOJUSZ DLA PRACY F0607 Zastosowanie metody zarządzania cyklem projektu (PCM) do przygotowania i wdrażania projektu PIW EQUAL.
Instytucjonalne uwarunkowania realizacji koncepcji CSR w obszarze merchandisingu – zarys problemu Dr Jarosław Plichta Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
Część III PIERWSZY PLAN FINANSOWY COLWAY. Czy biznesu Colway trudno się nauczyć? Prezentacja Pierwszego Planu Finansowego Colway.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Najnowsze technologie – Profesjonalni wykonawcy. Geneza Stowarzyszenie powstało 9 kwietnia 2011 roku w miejscowości Rochna, położonej w centralnej Polsce,
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. tura tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
Współpraca z beneficjentami, przepływ informacji w ramach projektu Grzegorz Gołda WST PWT PL-SK.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
1 Spotkania lokalne organizowane są w ramach projektu systemowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego pn. „Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji”
Zarządzanie zmianą Sesja 4 Skuteczne współdziałanie w ramach organizacji.
Sesja 6 Planowanie wdrożenia: Mapa Procesu Zmian
Zarządzanie systemami dystrybucji
JAKOŚĆ ZASOBÓW LUDZKICH ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ (ocena poziomu i kierunki doskonalenia)
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko „Dla rozwoju infrastruktury.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
WPŁYW RÓWNOŚCI PŁCI NA JAKOŚĆ ŻYCIA - METODOLOGIA, MODEL ANALITYCZNY I GŁÓWNE WYNIKI Ewa Krzaklewska Piotr Brzyski Uniwersytet Jagielloński.
Zatrudniając ponad 2300 inżynierów, Sii Polska jest Liderem Usług IT i Inżynierii w Polsce!
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Zgłoszenie do konkursu
Zgłoszenie do konkursu
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Zapis prezentacji:

Nowi w firmie, czyli… … jak powitać i wdrożyć nowych pracowników HR Na Szpilkach Gdańsk, 26 czerwca 2014 r. 1

Po co nam Nowi? 2

Wstęp Dzisiejszy rynek stawia przed firmami i ich liderami wyzwania spiętrzające się na skalę dotąd niespotykaną. Sprostanie im wymaga elastycznego, innowacyjnego i inspirującego przywództwa oraz sprawnego zarządzania. Taki profil przywództwa i zarządzania można promować od samego POCZĄTKU, czyli:  budowania relacji z nowymi pracownikami,  kreowania własnego wizerunku, jako nowego zwierzchnika,  pierwszego wrażenia na temat kultury organizacyjnej na temat nowej firmy,  wdrażania wszelkich zmian w organizacji… Nie przegapmy tej szansy! 3

Agenda  Cel prezentacji - dlaczego taki temat?  Dwie perspektywy  Pięć kroków w procesie adaptacji  Podział odpowiedzialności  Efektywność osobista  Dlaczego tak?  Przed czym warto uchronić firmę?  Zaangażowanie pracowników  Wizerunek firmy  Wieści z rynku  Q & A 4

Przykład „Pierwsza praca i pierwsze szkolenie w dużej sieci hurtowni artykułów sanitarnych na stanowisku doradca techniczny. Plan szkolenia niczego sobie, ale rzeczywistość całkiem inna. Zamiast profesjonalnych szkoleń uczą nas układania ulotek na ekspozycji i dziurkowania faktur w biurze. Za tydzień mam zacząć pracę a kompletnie nie wiem co mam robić, i po co takie szkolenie które niczego nie uczy?????????” – wpis na portalu  Czy opisanej sytuacji można było zaradzić?  Czy opisanej sytuacji warto było zaradzić?  Czy w ogóle jest to „sytuacja”? 5

Nowy na progu firmy – PERSPEKTYWA I  „wszystkiego pomału się nauczę”  „będę rozwijać swoje kwalifikacje”  „dopytam o to i owo, i dam sobie radę!”  „jestem przygotowany, chcę działać”  „nie mogę doczekać się przyszłych wyzwań”  „chętnie poznam moich nowych współpracowników, na początek pewnie tych najbliższych”  „ta firma jest dla mnie jeszcze zagadką, cieszę się, że ją poznam od wewnątrz” 6

Nowy na progu firmy – PERSPEKTYWA II 7  „skoro go wybrali, to już wszystko umie”  „jeśli rzeczywiście coś potrafi, to niech udowodni!”  „nie ma tu czasu na pogawędki”  „co on tam może wiedzieć, niech siedzi cicho i się uczy”  „nowego pośle się po herbatę i do ksero”  „pobędzie trochę, to i pozna wszystkich”  „obejdzie wszystkie działy pierwszego dnia i na pewno wszystkich pozna”  „musi przecież wiedzieć o naszej firmie wszystko, taka marka!”

Nowy na progu firmy – NA STYKU 8 Początkowo perspektywy wydają się różne, lecz po obu stronach pojawiają się podobieństwa w sferze emocji:  obawy,  oczekiwania,  nadzieje. Stąd chociażby warto przygotować się do odpowiedniego powitania. Obawy będą mniejsze, oczekiwania staną się rzeczywiste, a nadzieje możliwe do spełnienia.

Pięć kroków efektywnego wdrożenia Nowych 9 Pozyskanie informacji nt. dotychczasowych doświadczeń zawodowych Nowego Precyzyjne przekazanie obowiązków Nowemu Klarowne przedstawienie zasad i kryteriów oceny jego pracy Zaprezentowanie zasad współpracy w powiększonym zespole Bieżące przekazywanie informacji zwrotnych, ważnych szczególnie w początkowym okresie współpracy

Kluczowa rola Lidera 10 Pozyskanie informacji nt. dotychczasowych doświadczeń zawodowych Nowego Precyzyjne przekazanie obowiązków Nowemu Klarowne przedstawienie zasad i kryteriów oceny jego pracy Zaprezentowanie zasad współpracy w powiększonym zespole Bieżące przekazywanie informacji zwrotnych, ważnych szczególnie w początkowym okresie współpracy HR Lider Team HR Lider Team LiderTeam

Efektywność osobista Pracownika 11 „Nie chodzi o to, aby robić wszystkie rzeczy we właściwy sposób. Chodzi przede wszystkim o to, aby robić właściwe rzeczy.” – Peter Drucker Wdrożenie zainicjowane i monitorowane przez lidera Plan spotkań zapoznawczych Ogólny program wdrożeniowy Wykształcenie oraz dotychczasowe doświadczenie zawodowe Kompetencje Mapa poruszania się w organizacji Świadomość celu stawianych zadań Znajomość oczekiwań wszystkich grup interesariuszy

Korzyści z prawidłowego wdrożenia Pracownika 12 Beneficjentami pojawienia się szybkiej i pełnej efektywności nowego Pracownika są WSZYSCY UCZESTNICY ORGANIZACJI. Odpowiednio przygotowany Pracownik:  samodzielnie porusza się po firmie, nie zajmując nikomu czasu pytaniami o „oczywistości”,  czuje się swobodnie w nowym środowisku pracy, a jego zaangażowanie i poczucie przynależności szybko wzrastają,  osiąga poziom wydajności „starszych” kolegów w relatywnie krótkim czasie,  szybko staje się wsparciem dla innych,  od razu rozwija swoje umiejętności bez niepotrzebnych przestojów związanych z brakiem podstawowych informacji,  bez obaw dzieli się swoją wiedzą, bo jest świadomy, że i jemu odpowiednia wiedza o organizacji została otwarcie udostępniona.

A bez wdrożenia? Są zagrożenia… 13  Proces „przyzwyczajania się” Pracownika do firmy i zespołu, oraz nawzajem, jest niepotrzebnie wydłużony.  W miejsce radości z uzyskania nowej pracy pojawia się zagubienie, a wraz z nią stres i frustracja, co negatywnie wpływa na efektywność.  Firma musi poczekać na kreatywność, świeże spojrzenie, pomysły i chęć podejmowania wyzwania przez nowego Pracownika do czasu, aż poradzi on sobie z ww. stresem.  Cały zespół odczuwa dodatkowe przeciążenie.  Kolejne etapy cyklu pracowniczego mogą rodzić problemy (np. „jaka ocena okresowa? Pierwszy raz o tym słyszę!”) W ten sposób marnowany może być czas oraz nadwerężana cierpliwość WSZYSTKICH UCZESTNIKÓW ORGANIZACJI.

Zaangażowanie od pierwszego dnia  Zaangażowanie pracowników jest najcenniejszym kapitałem każdej organizacji, dlatego warto się o nie starać już „na wejściu”!  Bazując na wynikach badań, dotyczących zależności między poziomem zaangażowania pracowników, a zadowoleniem i lojalnością klientów, widać, iż te starania mogą przynieść wymierne korzyści. The Service Profit Chain James L. Heske’att, Thomas Jones, Gary Loveman, W. Earl Sasser, Leonard Schlesinger (Harvard University Research 1994) 14 Wzrost zysków Wzrost obrotu Lojalność I zadowolenie klienta Zaangażowanie klienta Wrażenia klienta Produktywność pracowników Nastawienie pracowników Zaangażowanie pracowników Przywództwo i zarządzanie  Jakość warunków pracy  Narzędzia obsługi klienta Inwestycja “Wzrost poziomu utrzymania Klienta o 5% pozwala podnieść zysk o 25% do 85%.” Teoria Łańcucha Zysków

Wizerunek firmy 15 Proces lub program adaptacji nowych pracowników jest naturalnym przedłużeniem procesu rekrutacyjnego:  utrwalane są informacje o atrakcyjności pracodawcy, przekazywane na etapie naboru kandydatów,  pierwsze zetknięcie z kulturą organizacyjną, której przejawem niewątpliwie jest sposób witania nowych pracowników „na pokładzie”, pozwala Nowemu zweryfikować punkty styku jego wartości personalnych z wartościami korporacyjnymi,  w dobie błyskawicznego obiegu informacji (via Internet) pierwsze wrażenia na temat firmy od razu trafiają do szerokiego grona jego znajomych, znajomych znajomych i nieznajomych… Warto zatem zadbać, aby były to wrażenia jak najbardziej pozytywne,  utrzymanie lub osiągnięcie wysokiego miejsca w rankingach o najlepszy wizerunek pracodawcy (Employer Branding) staje się łatwiejsze.

Co słychać na rynku 16 Wnioski z badania ankietowego, przeprowadzonego w maju 2014 r. w 22 firmach różnych branż z obszaru całej Polski:  programy adaptacyjne dla nowych pracowników stały się bardziej popularne, niż chociażby pięć lat temu,  z powodzeniem stosowane są zarówno w dużych instytucjach, jak i w małych firmach (w mniejszych – w uproszczonej wersji) – 80% respondentów na „tak”  w firmach, gdzie istnieją opracowane plany rekrutacyjne, realizowane są programy adaptacyjne – 95% respondentów na „tak”  w firmach zatrudniających regularnie większe grupy pracowników, programy adaptacyjne organizowane są cyklicznie,  ciągle najpopularniejszą formą powitania i przedstawienia nowego pracownika jest „oprowadzenie” go po najbliższym otoczeniu,  pracownicy wyższego szczebla prezentowani są na forum firmy za pomocą oficjalnego a,  w znakomitej większości firm dział HR odpowiedzialny jest za wdrożenie nowego pracownika – 98% respondentów wskazało HR  w relatywnie niewielu firmach pakiet powitalny dla nowego pracownika zawiera coś więcej, niż podstawowe dokumenty pracownicze do wypełnienia oraz narzędzia dostępu do wewnętrznych systemów / pomieszczeń. Zaledwie 2% oferuje „na wejściu” np. firmowy kubek, notatnik, teczkę itp..

Pytania – zaproszenie do dyskusji 17

Dziękuję za uwagę! 18