Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Advertisements

1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Program Operacyjny Kapitał Ludzki w latach
Specyfika projektów systemowych w zakresie pomocy społecznej realizowanych w ramach PO KL na przykładzie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu Informacje.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. e-Podlaskie – kierunki.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
1 Rozwój obszarów wiejskich przez pryzmat Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007 – 2013 Małgorzata Bobryk DEPARTAMENT EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
1 Po pierwsze praca… Krajowe i regionalne programy operacyjne w kontekście przedsiębiorczości i miejsc pracy.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
„Środki unijne na rozwój przedsiębiorczości.” Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Pile Łobżenica, r.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Wniosek o dofinansowanie.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
ZBADANIE POTENCJAŁU INNOWACYJNEGO SUBREGIONU RADOMSKIEGO Projekt realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach działania 2.6 Regionalne.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
Strategia rozwoju kierowanego przez społeczność na lata Lokalna Grupa Działania Ziemia Gotyku.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Analiza wynagrodzeń nauczycieli za 2011 r. Opracowanie przygotowane przez Wydział Edukacji i Spraw Społecznych.
MOŻLIWOŚCI APLIKOWANIA JST O ŚRODKI Z EFS W RAMACH RPO WM Kozienice, 12 września 2016 r. Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich.
PLANOWANE INWESTYCJE W EDUKACJI FINANSOWANE Z FUNDUSZY UNIJNYCH Wydział Inwestycji i Funduszy Europejskich Milicz, r.
WSPARCIE ROZWOJU POMORSKIEJ EDUKACJI przez Samorząd Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP na lata
Dofinansowanie UE [PLN]
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
- najlepsza inwestycja
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Podsumowanie wsparcia PO KL w województwie warmińsko-mazurskim
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 3 sierpnia 2017 r.
kształcących w zawodach
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego na lata Podzespół 3 – rozwój rynku pracy, zwiększenie aktywności zawodowej,
Realizacja wskaźników objętych ramami wykonania w ramach
Realizacja wskaźników objętych ramami wykonania w ramach
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 18 kwietnia 2018 r.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, czerwca 2018 r.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Postęp wdrażania RPO WSL
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Gdańsk, marca 2018 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego.
Regionalny Program Operacyjny
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Grudziądz, 11 września 2017 r.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Wdrażanie instrumentu ZIT BTOF
Zapis prezentacji:

Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA W CZŁOWIEKA: aktywizacja osób pozostających bez zatrudnienia integracja społeczna podniesienie poziomu wykształcenia w społeczeństwie zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstw WSPARCIE EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO – CZŁOWIEK NAJLEPSZĄ INWESTYCJĄ

GŁÓWNE OBSZARY WSPARCIA W RAMACH PO KL OBSZARY INTERWENCJI PO KL OBSZARY INTERWENCJI PO KL Rozwój zasobów ludzkich na terenach wiejskich Budowa sprawnej i skutecznej administracji publicznej Rozwój potencjału adaptacyjnego pracowników i przedsiębiorstw Integracja społeczna Zatrudnienie Edukacja

Upowszechnienie edukacji społeczeństwa na każdym etapie kształcenia przy równoczesnym zwiększaniu jakości usług edukacyjnych i ich silniejszym powiązaniu z potrzebami gospodarki opartej na wiedzy CEL STRATEGICZNY PO KL W ZAKRESIE EDUKACJI

REALIZACJA DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH W RAMACH PO KL Priorytet III: podwyższanie jakości systemu oświaty – rozwiązania systemowe Priorytet IV: podwyższanie jakości szkolnictwa wyższego Priorytet IX: wyrównywanie szans edukacyjnych w systemie oświaty poprzez wysokiej jakości usługi edukacyjne

REALIZACJA DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH W RAMACH PO KL PRIORYTET IX Wybór konkretnych form wsparcia uzależniony jest od zdiagnozowanych problemów, wyzwań występujących na danym terenie oraz działań ujętych w Strategii Rozwoju Województwa

PRIORYTETY WSPARCIA PO KL DLA EDUKACJI NA DOLNYM ŚLĄSKU PRIORYTETY WSPARCIA PO KL DLA EDUKACJI NA DOLNYM ŚLĄSKU  Tworzenie przedszkoli na obszarach wiejskich oraz wspieranie już istniejących;  Wdrażanie programów rozwojowych szkół prowadzących kształcenie ogólne, w szczególności na obszarach wiejskich;  Pomoc stypendialna dla szczególnie uzdolnionych uczniów;  Modernizacja kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku;  Upowszechnianie kształcenia ustawicznego wśród osób dorosłych;  Przekwalifikowanie nauczycieli ze względu na zmieniającą się sytuację demograficzną;  Pobudzanie aktywności mieszkańców obszarów wiejskich - lokalne inicjatywy.

CELE SZCZEGÓŁOWE PRIORYTETU IX Cel 1: Zmniejszenie nierówności w upowszechnieniu edukacji, szczególnie pomiędzy obszarami wiejskimi i miejskimi Cel 2: Zmniejszenie nierówności w jakości usług edukacyjnych, szczególnie pomiędzy obszarami wiejskimi i miejskimi (w zakresie kształcenia ogólnego) Cel 3:Podniesienie atrakcyjności i jakości kształcenia zawodowego Cel 4: Wzmocnienie rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji nauczycieli, szczególnie na obszarach wiejskich

WSKAŹNIKI MONITOROWANIA PRIORYTETU IX DLA DOLNEGO ŚLĄSKA WSKAŹNIKI MONITOROWANIA PRIORYTETU IX DLA DOLNEGO ŚLĄSKA WSKAŹNIKI MONITOROWANIA PRIORYTETU IX Wartość wskaźnika – 2010 r. Wartość wskaźnika – 2013 r. WSKAŹNIKI PRODUKTU Liczba szkół (podstawowych, gimnazjów i ponadgimnazjalnych prowadzących kształcenie ogólne), które zrealizowały programy rozwojowe Liczba ośrodków wychowania przedszkolnego, które uzyskają wsparcie Liczba szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe, które wdrożyły programy rozwojowe Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego, które współpracowały z przedsiębiorstwami w zakresie wdrażania programów rozwojowych Liczba osób dorosłych w wieku lata, które uczestniczyły w formalnym kształceniu ustawicznym Liczba nauczycieli, którzy uczestniczyli w doskonaleniu zawodowym w krótkich formach

WSKAŹNIKI MONITOROWANIA PRIORYTETU IX Wartość wskaźnika – 2010 r. Wartość wskaźnika – 2013 r. WSKAŹNIKI REZULTATU Odsetek szkół prowadzących kształcenie zawodowe, które wdrożyły programy rozwojowe w relacji do wszystkich szkół tego typu 67,53%50% Odsetek szkół prowadzących kształcenie zawodowe, które współpracowały z przedsiębiorstwami w zakresie wdrażania programów rozwojowych, w relacji do wszystkich szkół tego typu 60,26%38% Liczba uczniów w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe, którzy zakończyli udział w stażach i praktykach w ramach Priorytetu * Odsetek osób w wieku lat, które uczestniczyły w formalnym kształceniu ustawicznym ( w ramach systemu oświaty) w stosunku do całkowitej liczby osób w tej grupie wiekowej 0,03%1% Odsetek dzieci w wieku 3 – 5 lat uczestniczących w różnych formach edukacji przedszkolnej w ramach Priorytetu na obszarach wiejskich w stosunku do ogólnej liczby dzieci w tej grupie 12,98%6%* WSKAŹNIKI MONITOROWANIA PRIORYTETU IX DLA DOLNEGO ŚLĄSKA WSKAŹNIKI MONITOROWANIA PRIORYTETU IX DLA DOLNEGO ŚLĄSKA

WSKAŹNIKI MONITOROWANIA PRIORYTETU IX Wartość wskaźnika – 2010 r. Wartość wskaźnika – 2013 r. WSKAŹNIKI REZULTATU Odsetek szkół (podstawowych, gimnazjów i ponadgimnazjalnych prowadzących kształcenie ogólne), które zrealizowały programy rozwojowe 37,01%60,00% Odsetek nauczycieli, którzy podnieśli swoje kompetencje w wyniku doskonalenia zawodowego w krótkich formach w relacji do ogólnej liczby nauczycieli 3,75%11% WSKAŹNIKI MONITOROWANIA PRIORYTETU IX DLA DOLNEGO ŚLĄSKA WSKAŹNIKI MONITOROWANIA PRIORYTETU IX DLA DOLNEGO ŚLĄSKA

PRIORYTET IX Alokacja ( mln PLN) Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych246,5 Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego141,6 Działanie 9.3 Upowszechnianie kształcenia ustawicznego w formach szkolnych50,6 Działanie 9.4 Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty26,8 Działanie 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich41,2 OGÓŁEM506,7 ALOKACJA NA DZIAŁANIA EDUKACYJNE NA DOLNYM ŚLĄSKU (na okres 2007 – 2013) ALOKACJA NA DZIAŁANIA EDUKACYJNE NA DOLNYM ŚLĄSKU (na okres 2007 – 2013)

ALOKACJA NA DZIAŁANIA EDUKACYJNE NA DOLNYM ŚLĄSKU (na okres 2007 – 2013) ALOKACJA NA DZIAŁANIA EDUKACYJNE NA DOLNYM ŚLĄSKU (na okres 2007 – 2013) 320 mln PLN 147 mln PLN 39,7 mln PLN

STAN REALIZACJI DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH NA DOLNYM ŚLĄSKU STAN REALIZACJI DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH NA DOLNYM ŚLĄSKU

REALIZACJA PRIORYTETU IX – WYKONANIE (stan na r.) REALIZACJA PRIORYTETU IX – WYKONANIE (stan na r.) Podpisane umowy625 Wartość umów349,9 mln PLN Wykorzystanie alokacji69%* Rozliczone wnioski o płatność1 666 Wartość zatwierdzonych wydatków138,6 mln PLN Kwota pozostała do zakontraktowania 156,8 mln PLN*

REALIZACJA PRIORYTETU IX W WOJEWODZTWIE DOLNOŚLĄSKIM EDUKACJA PRZEDSZKOLNA (9.1.1) REALIZACJA PRIORYTETU IX W WOJEWODZTWIE DOLNOŚLĄSKIM EDUKACJA PRZEDSZKOLNA (9.1.1) PODPISANE UMOWY – 44 ŁĄCZNA KWOTA PODPISANYCH UMÓW – 42 mln PLN POZOSTAŁO DO ZAKONTRAKTOWANIA 24,7 mln PLN w tym w 2011 r. – 10 mln PLN

REALIZACJA PRIORYTETU IX W WOJEWODZTWIE DOLNOŚLĄSKIM PROGRAMY ROZWOJOWE SZKÓŁ (9.1.2) REALIZACJA PRIORYTETU IX W WOJEWODZTWIE DOLNOŚLĄSKIM PROGRAMY ROZWOJOWE SZKÓŁ (9.1.2) PODPISANE UMOWY – 252 ŁĄCZNA KWOTA PODPISANYCH UMÓW – 113,4 mln PLN POZOSTAŁO DO ZAKONTRAKTOWANIA 57,9 mln PLN* w tym w 2011 r. – 33 mln PLN

REALIZACJA PRIORYTETU IX W WOJEWODZTWIE DOLNOŚLĄSKIM PROGRAMY ROZWOJOWE SZKÓŁ (9.2) REALIZACJA PRIORYTETU IX W WOJEWODZTWIE DOLNOŚLĄSKIM PROGRAMY ROZWOJOWE SZKÓŁ (9.2) PODPISANE UMOWY – 29 ŁĄCZNA KWOTA PODPISANYCH UMÓW – 141,6 mln PLN Środki na Działanie zostały wyczerpane

REALIZACJA PRIORYTETU IX W WOJEWODZTWIE DOLNOŚLĄSKIM KSZTAŁCENIE USTAWICZNE (9.3) REALIZACJA PRIORYTETU IX W WOJEWODZTWIE DOLNOŚLĄSKIM KSZTAŁCENIE USTAWICZNE (9.3) PODPISANE UMOWY – 12 ŁĄCZNA KWOTA PODPISANYCH UMÓW – 12,2 mln PLN POZOSTAŁO DO ZAKONTRAKTOWANIA 38,4 mln PLN w tym w 2011 r. – 15 mln PLN

REALIZACJA PRIORYTETU IX W WOJEWODZTWIE DOLNOŚLĄSKIM WZROST KWALIFIKACJI KADR SYSTEMU OŚWIATY (9.4) REALIZACJA PRIORYTETU IX W WOJEWODZTWIE DOLNOŚLĄSKIM WZROST KWALIFIKACJI KADR SYSTEMU OŚWIATY (9.4) PODPISANE UMOWY – 26 ŁĄCZNA KWOTA PODPISANYCH UMÓW – 20,7 mln PLN POZOSTAŁO DO ZAKONTRAKTOWANIA 6,1 mln PLN w tym w 2011 r. – max 6,7 mln PLN

REALIZACJA PRIORYTETU IX W WOJEWODZTWIE DOLNOŚLĄSKIM ODDOLNE INICJATYWY EDUKACYJNE (9.5) REALIZACJA PRIORYTETU IX W WOJEWODZTWIE DOLNOŚLĄSKIM ODDOLNE INICJATYWY EDUKACYJNE (9.5) PODPISANE UMOWY – 261 ŁĄCZNA KWOTA PODPISANYCH UMÓW – 12 mln PLN POZOSTAŁO DO ZAKONTRAKTOWANIA 29,2 mln PLN w tym w 2011 r. – 13,5 mln PLN

PRIORYTETOWE KIERUNKI DZIAŁAŃ NA KOLEJNE LATA W RAMACH PRIORYTETU IX PRIORYTETOWE KIERUNKI DZIAŁAŃ NA KOLEJNE LATA W RAMACH PRIORYTETU IX Wsparcie edukacji przedszkolnej na obszarach wiejskich (9.1.1); Wsparcie szkół kształcenia ogólnego (realizujących programy rozwojowe) na terenach wiejskich (9.1.2); Wsparcie stypendialne uczniów uzdolnionych (9.1.3); Modernizacja kształcenia zawodowego (9.2); Zwiększenie liczby osób uczestniczących w kształceniu ustawicznym (9.3); Podnoszenie/zmiana kwalifikacji nauczycieli na obszarach wiejskich (9.4); Wsparcie lokalnych inicjatyw (9.5); Realizacja projektów wspierających edukację osób niepełnosprawnych (9.1.1, 9.1.2, 9.4);

Dziękuję za uwagę