Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w 2012 roku Warszawa,12 września 2012 r.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
M. Rostkowska 1 Co wiemy o maturze z informatyki ?
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
Procedury egzamin gimnazjalny
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Egzamin * kwiecień * 2014r. 1 GSU wrzesień 2013/14.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Egzamin maturalny CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny zdawany na jednym poziomie wybrany.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
opracowała: Sławomira Suska
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
MATURA Podstawa prawna. 2. Egzamin maturalny – cóż to takiego? 3. Deklaracja maturalna. 4. Zwolnienie z egzaminu. 5. Harmonogram egzaminu maturalnego.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
1 Pracownia Egzaminów Gimnazjalnych OKE w Krakowie.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
EGZAMIN MATURALNY JEST FORMĄ OCENY POZIOMU WYKSZTAŁCENIA OGÓLNEGO, SPRAWDZA WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE SĄ OKREŚLONE W STANDARDACH WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH.
Organizacja i harmonogram przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 Gimnazjum nr 36 w Łodzi im.K.Kieślowskiego.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Egzamin gimnazjalny r.sz. 2014/2015.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Informator dla rodziców
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny od 2010 r.. CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe:  język polski – nie określa się poziomu egzaminu  język obcy nowożytny zdawany na poziomie.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
EGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN GIMNAZJALNY od roku szkolnego 2011/2012.
1 Jeszcze o maturze w maju Porównywanie wyników z różnych przedmiotów.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2015/2016.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
Egzamin gimnazjalny r.sz. 2016/2017.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Egzamin maturalny w 2018 roku
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Egzamin ósmoklasisty obejmuje wiadomości i umiejętności określone ‎w podstawie w odniesieniu do wybranych przedmiotów ‎nauczanych w klasach I–VIII. Po.
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Zapis prezentacji:

Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem prowadzącym jest Gmina Cieszyn) 2011/2012r. Szkoły podstawowe 1. Szkoły podstawowe Załącznik nr 1

Wprowadzenie 3 kwietnia 2012roku po raz jedenasty odbył się ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klasy szóstej szkoły podstawowej. W szkołach podstawowych sprawdzian badał opanowanie umiejętności zawartych w standardach wymagań egzaminacyjnych z następujących obszarów: czytanie (1), pisanie (2), rozumowanie (3), korzystanie z informacji (4) oraz wykorzystywanie wiedzy w praktyce (5). Sprawdzian trwał 60 minut. W woj. śląskim do sprawdzianu przystąpiło szóstoklasistów. Uczniowie z dysfunkcjami mieli prawo do wydłużenia czasu o 30 minut. Maksymalna liczba punktów, którą uczeń mógł uzyskać za poprawne rozwiązanie wszystkich zadań wynosiła 40. Dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi przygotowano dostosowane zestawy zadań egzaminacyjnych. 2

Procedura wykorzystania wyników sprawdzianu i egzaminu w celu poprawy poziomu opanowania umiejętności przez uczniów 1.Zapoznanie się z wynikami po przeprowadzonym sprawdzianie, egzaminie. 2.Przeprowadzenie analizy wyników w poszczególnych oddziałach. 3.Porównanie wyników oddziału z wynikami szkoły, gminy, województwa. 4.Porównanie wyników sprawdzianu, egzaminu z wynikami klasyfikacji rocznej 2010/ Porównanie wyników sprawdzianu, egzaminu z wynikami w 2010 r. 6.Połączenie informacji o poziomie osiągnięć uczniów z warunkami funkcjonowania szkoły. 7.Znalezienie obszarów możliwej ingerencji w proces dydaktyczny. 8.Zbieranie informacji o poziomie osiągnięć uczniów przychodzących do danego typu szkoły 9.Sformułowanie wniosków i włączenie do planu pracy dydaktycznej szkoły. 3

SP Razem Średni wynik sprawdzianu w szkołach podstawowych min - 5 pkt, max - 40 pkt Wartość średnia dla województwa śląskiego 22,56 Wartość średnia dla powiatu cieszyńskiego 22,98 Wartość średnia dla Cieszyna 25,11 4

SP Razem Obszar umiejętności : Czytanie Wskaźnik łatwości dla województwa śląskiego 0,64– co oznacza, że 63 uczniów na 100 poprawnie rozwiązało zadanie Wskaźnik łatwości dla cieszyńskich szkół podstawowych 5

SP Razem Obszar umiejętności : Pisanie Wskaźnik łatwości dla województwa śląskiego 0,58 Wskaźnik łatwości dla cieszyńskich szkół podstawowych 6

SP Razem Obszar umiejętności : Rozumowanie Wskaźnik łatwości dla województwa śląskiego 0,51 Wskaźnik łatwości dla cieszyńskich szkół podstawowych 7

SP Razem Obszar umiejętności : Korzystanie z informacji Wskaźnik łatwości dla województwa śląskiego 0,71 Wskaźnik łatwości dla cieszyńskich szkół podstawowych 8

SP Razem Obszar umiejętności : Wiedza w praktyce Wskaźnik łatwości dla województwa śląskiego 0,45 Wskaźnik łatwości dla cieszyńskich szkół podstawowych 9

2. Gimnazja Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 83, poz. 562, z późn. zm.) 24, 25 i 26 kwietnia 2012 roku po raz jedenasty odbył się ogólnopolski egzamin dla uczniów (słuchaczy) klas trzecich gimnazjów. Od roku szkolnego 2011/2012 obowiązują nowe zasady przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego. Egzamin sprawdza opanowanie przez uczniów wiadomości i umiejętności określonych w wymaganiach ogólnych i szczegółowych zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego z dnia 23 grudnia 2008 r. w odniesieniu do wybranych przedmiotów nauczanych w trzecim i wcześniejszych etapach edukacyjnych. Egzamin gimnazjalny składa się, tak jak dotychczas, z trzech części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej oraz części dotyczącej języka obcego nowożytnego, lecz każda z nich ma inną strukturę i jest przeprowadzana w dwóch etapach. 10

W części humanistycznej wydzielono następujące przedmioty: język polski oraz historię i wiedzę o społeczeństwie. Zadania znajdują się w dwóch odrębnych arkuszach, które uczniowie (słuchacze) wypełniają jednego dnia, ale w różnym czasie. Zadania z języka polskiego mają formę zamkniętą i otwartą, natomiast zadania z historii i wiedzy o społeczeństwie – zamkniętą. Część matematyczno-przyrodnicza obejmuje etap z zakresu matematyki oraz etap z zakresu przedmiotów przyrodniczych: biologii, chemii, fizyki i geografii. Zadania z matematyki mają formę zamkniętą i otwartą, a zadania z przedmiotów przyrodniczych mają formę tylko zamkniętą. Część egzaminu z języka obcego nowożytnego począwszy od roku szkolnego 2011/2012 jest zdawana na dwóch poziomach: podstawowym i rozszerzonym. W bieżącym roku szkolnym uczeń (słuchacz) dokonuje wyboru jednego z sześciu języków obcych nowożytnych: angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, rosyjskiego i włoskiego, z zastrzeżeniem, że zdający może wybrać tylko ten język, którego uczył się w gimnazjum jako przedmiotu obowiązkowego. 11

Do trzeciej części egzaminu na poziomie podstawowym ma obowiązek przystąpić każdy uczeń (słuchacz), natomiast do egzaminu na poziomie rozszerzonym mają obowiązek przystąpić uczniowie (słuchacze), którzy w gimnazjum kontynuowali naukę języka obcego rozpoczętą w szkole podstawowej. Do trzeciej części egzaminu na poziomie rozszerzonym mogą przystąpić także pozostali zdający, jeśli zechcą sprawdzić poziom swoich umiejętności językowych. Trzecioklasiści, przystępujący do egzaminu na obu poziomach, rozwiązują zadania z tego samego języka obcego. Prace egzaminacyjne sprawdzają wykwalifikowani egzaminatorzy według jednolitych kryteriów w całym kraju. Wyniki egzaminu gimnazjalnego są wyrażane w skali procentowej dla zadań z zakresu: 1. języka polskiego; 2. historii i wiedzy o społeczeństwie; 3. matematyki; 4. przedmiotów przyrodniczych: biologii, geografii, fizyki i chemii; 5. języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym; Wyniki egzaminu gimnazjalnego w skali procentowej ustala komisja okręgowa na podstawie liczby punktów przyznanych przez egzaminatorów. Liczba uczniów, którzy przystąpili do egzaminu gimnazjalnego 24,25 i 26 kwietnia 2012 r. na terenie województwa śląskiego w zakresie języka polskiego, historii i wiedzy o społeczeństwie, matematyki, przyrody i języka obcego – wyniosła osób. Przebieg egzaminu był monitorowany przez pracowników i przedstawicieli organów prowadzących szkoły, kuratorium oświaty oraz pracowników Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Jaworznie. Poniżej, na 6 wykresach słupkowych, przedstawiono wyniki uzyskane w czasie tegorocznego egzaminu przez cieszyńskie gimnazja publiczne. Zaprezentowano wyniki na tle rezultatów średnich dla szkół z powiatu cieszyńskiego i dla szkół z całego województwa śląskiego. 12

G Razem Obszar umiejętności : Wynik średni z wszystkich części egzaminu gimnazjalnego Wskaźnik łatwości dla województwa śląskiego -57,60% Wskaźnik łatwości dla cieszyńskich gimnazjów 13

G Razem Obszar umiejętności : Język polski Wskaźnik łatwości dla województwa śląskiego 66% Wskaźnik łatwości dla cieszyńskich gimnazjów 14

Gimnazja Razem Historia i wiedza o społeczeństwie Wartość średnia dla województwa śląskiego 61% Wartość średnia dla powiatu cieszyńskiego 63% 15

Matematyka G Razem Obszar umiejętności : Wskaźnik łatwości dla województwa śląskiego - 47% Wskaźnik łatwości dla cieszyńskich gimnazjów 16

Przedmioty przyrodnicze G Razem Obszar umiejętności : Wskaźnik łatwości dla województwa śląskiego 50% Wskaźnik łatwości dla cieszyńskich gimnazjów 17

Język angielski G Razem Obszar umiejętności : Wskaźnik łatwości dla województwa śląskiego 64% Wskaźnik łatwości dla cieszyńskich gimnazjów 18