2013 Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości – Narzędzia wsparcia prowadzenia działalności międzynarodowej Kaliningrad, 24 czerwca 2013 r. Aleksandra Wadowska Departament Promocji Gospodarczej Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
24 czerwca 2013 r. PARP jest rządową agencją podległą Ministrowi Gospodarki, powołaną na podstawie ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. Główne zadania: rozwój przedsiębiorczości i działalności innowacyjnej, wdrażanie nowych technik, rozwój eksportu, rozwój regionalny, tworzenie nowych miejsc pracy, przeciwdziałanie bezrobociu, rozwój zasobów ludzkich, rozwój potencjału adaptacyjnego przedsiębiorców. Informacja o organizacji: Rada Nadzorcza, Prezes, Zastępcy Prezesa (2), 23 Departamenty, ponad 500 pracowników, 12 tys. Beneficjentów. PARP w perspektywie finansowej jest zaangażowana we wdrażanie trzech programów operacyjnych: PO Innowacyjna Gospodarka (3.9 mld euro), PO Kapitał Ludzki (672 mln euro) oraz PO Rozwój Polski Wschodniej (2.6 mld euro). Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP)
24 czerwca 2013 r. Działalność PARP – główne obszary Instrumenty bezpośredniego wsparcia dotacje w ramach programów współfinansowanych ze środków unijnych oraz krajowych; Badania i analizy; Promocja i informacja w obszarze przedsiębiorczości, innowacyjności i rozwoju zasobów ludzkich; Działania na rzecz internacjonalizacji MSP; Działalność wydawnicza.
24 czerwca 2013 r. Wsparcie finansowe – PO IG 6.1 Paszport do eksportu, Wsparcie nawiązywania międzynarodowych kontaktów biznesowych i technologicznych: Giełdy kooperacyjne i misje gospodarcze, Baza ofert współpracy, Wspólne inicjatywy: polskie i zagraniczne instytucje otoczenia biznesu, wydziały handlowe i in., Członkostwo w sieciach międzynarodowych, w tym Enterprise Europe Network. Wsparcie PARP na rzecz rozwoju eksportu
24 czerwca 2013 r. Kategorie wydatków objętych dofinansowaniem: udział w zagranicznych imprezach targowo-wystawienniczych, organizacja i udział w misjach gospodarczych za granicą, wyszukiwanie i dobór partnerów na rynkach docelowych, uzyskanie niezbędnych dokumentów uprawniających do wprowadzenia produktów lub usług przedsiębiorcy na wybrane rynki docelowe, doradztwo w zakresie strategii finansowania działalności eksportowej oraz opracowania wizerunku na wybranych rynkach docelowych. Działanie 6.1 PO IG „Paszport do eksportu”
24 czerwca 2013 r. Enterprise Europe Network Ok. 600 partnerów: izby, agencje regionalne, ośrodki transferu technologii i in. 54 kraje: Europa, Afryka, Ameryka Płń. I Płd., Azja i Bliski Wschód Połączenie sieci EIC i IRC Bezpłatne usługi
24 czerwca 2013 r. Informacja i doradztwo: prawo polskie i unijne, prowadzenie działalności gospodarczej za granicą, źródła finansowania działalności gospodarczej, inne źródła informacji. Pomoc w nawiązywaniu kontaktów biznesowych i technologicznych: organizacja giełd kooperacyjnych i misji gospodarczych, międzynarodowa baza ofert współpracy. Seminaria z cyklu „Europejskie Przedsiębiorstwo” Filmy szkoleniowe z cyklu „Szkoła dla Eksportera” Publikacje: Biuletyn Euro Info, wydawnictwa nt. internacjonalizacji. Działalność PARP w ramach sieci Enterprise Europe Network
24 czerwca 2013 r. informacje o wydarzeniach organizowanych przez ośrodki Enterprise Europe Network i inne instytucje wyszukiwarka ofert kooperacyjnych publikacje i Biuletyn Euro Info newsletter
24 czerwca 2013 r. Dziękuję za uwagę! Aleksandra Wadowska Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości