Wykonawcy: Emilia Jurczyk Paulina Gonera Dominika Łęgowik Katarzyna Sztuka Dominika Grabarczyk Katarzyna Janacz Karolina Kobos Anita Piekarska Koordynator:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pole i obwód figury – przypomnienie i utrwalenie wiadomości
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Prostokąt Prostokąt to czworokąt, który ma wszystkie kąty proste. Jego pole liczy się mnożąc długości boków.
PROJEKTY W SP 15 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1 w Strzelcach Opolskich
Z historii naszej szkoły…
Matematyka w przyrodzie.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Jordana w Przemyślu.
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, 16 czerwca 2011 r.
Arkusz ankiety Cel ankiety Wyniki Wnioski
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
Gimnazjum Publiczne w Nowych Zdunach
Konkurs EKO-BIURO. Rok 2012 mija pod has ł em anga ż owania si ę naszej placówki w dzia ł ania skoncentrowane wokó ł promocji odnawialnych ź róde ł energii,
Historia Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 w Praszce
… opowie ść Micha ł a. "Najlepsz ą drog ą do odnalezienia samego siebie jest zagubienie si ę w s ł u ż eniu innym GHANDI.
Nasza Szkoła w Liczbach
Dom Korneliusza Kokoszko
Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
Klasa 3F mia ł a przyjemno ść uczestniczy ć w zaj ę ciach prowadzonych przez Pani ą Magd ę Ko ł b ę, zorganizowanych przez.
Jak wygląda moje gimnazjum w liczbach i procentach?
Dnia roku 9 wybranych uczniów klasy 3AB TZ pod opieką Pani Sylwii Samson wyjechało na praktykę do Niemiec, aby reprezentować szkołę oraz ojczyznę.
Przedszkola.
Gotowi? No to zaczynamy .
„ Ś NIADANIE DAJE MOC” REPORTA Ż Z DZIA Ł A Ń KLASY Ic SZKO Ł Y PODSTAWOWEJ NR 5 INTEGRAZYJNEJ W ZESPOLE SZKÓ Ł INTEGRACYJNYCH NR 1 WE W Ł OC Ł AWKU.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Bartosz Góral Kacper Mizerski Damian Dziekanowski.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Wizyta u naszego absolwenta w Stowarzyszeniu „EZG” Rok szkolny: 2014/2015.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Biadaczu to placówka z ogromnym dorobkiem, wspaniałymi osiągnięciami i pięknymi tradycjami. Nasza szkoła to.
Od 1 listopada 2015 roku rusza unijny projekt Erasmus+ "Our school is getting international!" G ł ówne cele projektu: podniesienie poziomu kluczowych kompetencji.
„W barwach biało-czerwonych” Zespół Szkół w Korycinie kwiecień - maj 2016.
Działalność Lokalnych Centrów Nauczania Kreatywnego w Gdańsku Małgorzata Mroczkowska, koordynator LCNK 1 Jakub Rodowski, koordynator LCNK 2 Gdańska Rada.
W tym etapie gry, byliśmy w Muzeum W Gliwicach na Oddziale Odlewnictwa Artystycznego.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
Zapraszamy do naszego przedszkola. O PRZEDSZKOLU -NASZE PRZEDSZKOLE DZIAŁA OD PONAD 50 LAT -STARAMY SIĘ ABY NASZA PLACÓWKA BYŁA BEZPIECZNA I PRZYJAZNA.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W RYBNIKU HISTORIA NASZEJ SZKOŁY… Pod koniec 1905 roku zamysłowskie dzieci doczekały się wreszcie własnej szkoły podstawowej.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
 W pierwszym etapie gry, Adam uzyska ł 215 punktów, w drugim o 168 punktów wi ę cej, a w trzecim o 97 punktów wi ę cej ni ż w drugim. Mistrzem zostaje,
Autor: Małgorzata Paszyńska
Historia to świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości...
Historia Gimnazjum im. Józefa Wybickiego w obiektywie.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Publiczne Gimnazjum nr 19 w Łodzi im. gen. Mariusza Zaruskiego.
Zespó ł Szkó ł im. Jana Kasprowicza w Sztumie. Mini przedsiębiorstwo „Hades” tworzy 14 młodych osób : Żaneta CegłowskaAnastazja Czarnak.
Miniprzedsiębiorstwo NIEWAŻNE COMPANY zostało założone przez sześcioosobową grupę najlepszych przyjaciół a zarazem ludzi cechujących się wielką ambicją.
Szkoła Podstawowa nr 192 im. prof. Heleny Radlińskiej ul. Krzemieniecka 24a Łódź tel./fax Dyrektor szkoły Violetta Gortat Oferta naszej.
"Świecimy przykładem 2009". Konkurs ekologiczny 32 DH POWSINOGI KONARZEWO.
Ustawa o systemie o ś wiaty (uchwalone przez Sejm prawo reguluj ą ce zasady funkcjonowania o ś wiaty) - mówi, ż e Samorz ą d tworz ą wszyscy uczniowie.
Autor: Małgorzata Paszyńska
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Z dniem 1 września 2004 roku stanowisko dyrektora szkoły objął pan Eugeniusz Szybiak, a jego zastępcą została pani Barbara Goraj. Oboje funkcję swą pełnią.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Im. prof. Jana Karskiego. Publiczne Gimnazjum nr 18 w Ł odzi im. prof. Jana Karskiego ul. Emilii Plater Ł ód ź tel/fax
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Zadanie od Emilki Ogrodnik posadził w 4 rzędach po 4 tulipany. Potem dosadził na kolejnej grządce jeszcze 5 tulipanów. Ile tulipanów posadził ogrodnik?
M Ł ODZI PRZEDSI Ę BIORCZY W ZSP - GIMNAZJUM W BRZE Ź NICY Opiekun: mgr Agata Frączek.
Autorzy Mateusz Stępień Maciek Dziankowski Norbert Jakubiak.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Nasza EKO SZKOŁA Witajcie w SP118.
Stulecie Niepodległości w Barwach Biało - Czerwonych
Nauczyciele pracujący w naszej szkole biorą udział w szkoleniach metodyczno-językowych w placówkach zagranicznych. Wszystkie mobilności są realizowane.
Zapis prezentacji:

Wykonawcy: Emilia Jurczyk Paulina Gonera Dominika Łęgowik Katarzyna Sztuka Dominika Grabarczyk Katarzyna Janacz Karolina Kobos Anita Piekarska Koordynator: mgr Marek Pilarski Karolina Skulimowska Katarzyna Skulimowska Katarzyna Załóg Dawid Skibiński Adrian Bus Mateusz Zięba Łukasz Ociepa Mariusz Pęciak Adam Machnik

Spis treści: 1.Wstęp…………………………………………………………………… 2. Co nieco o szkole ………………………………………………………. 3. Szkoła w liczbach-zadania matematyczne…………………………… 3.1 Boisko…………………………………………………………… Dach………………………………………………………………… 3.3 Korytarz…………………………………………………………… 3.4 Rozbieralnie (szatnie)………………………………………… Plac szkolny………………………………………………………. 4. Elementy przyrody w otoczeniu naszej szkoły…………………… Zakończenie……………………………………………………………… 6. Dane adresowe szkoły………………………………………………… Bibliografia………………………………………………………………..

2. Co nieco o szkole i uczniach Wskutek reformy oświaty, w Gidlach powstaje nowa szkoła – Publiczne Gimnazjum. Jej dyrektorem zostaje pani mgr Ewa Mariankowska. Kadra pedagogiczna liczy 16 osób. Do nowej szkoły uczęszczają uczniowie z Gidel oraz okolicznych wiosek: Ciężkowic, Wojnowic, Borowy, Górki, Rudy, Niesulowa, Kotfina. Pierwsi gimnazjaliści to 88 osób z rocznika Gimnazjum mieści się w budynku Publicznej Szkoły Podstawowej przy ulicy Szkolnej 7.

Wst ę p Nasze gimnazjum przyst ą pi ł o do projektu „Szko ł a z klas ą 2.0”, który ma na celu wykorzystywanie w nauczaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych. W naszej pracy zosta ł y u ż yte narz ę dzia TIK, tj. kamera cyfrowa, aparat fotograficzny oraz programy komputerowe. Z racji tego, ż e naszym koordynatorem jest nauczyciel matematyki, postanowili ś my przedstawi ć nasz ą szko łę i jej otoczenie w liczbach, tym samym pomagaj ą c w ł adzom gimnazjum w jej renowacji. St ą d w ł a ś nie wzi ął si ę tytu ł realizowanego projektu: „nasza szko ł a z matematyk ą w tle.” Efektem pracy jest prezentacja multimedialna oraz film, obrazuj ą cy wykonane dzia ł ania.

3. Szkoła w liczbach- zadania matematyczne Jak już wspomnieliśmy we wstępie, władze naszej szkoły chcą dokonać renowacji budynku i elementów znajdujących się w obrębie placu szkolnego. Aby im w tym pomóc, postanowiliśmy ułożyć zadania matematyczne, które ułatwią pace remontowe. P=ab P=a 2 P=1/2ah

3.1 Boisko szkolne ma wymiary 40m x 22m. Na 1m 2 jego powierzchni przypada 5-litrowy pojemnik betonu. Ile takich pojemników potrzeba na wylanie całego boiska? Ile litrów betonu zostanie zużytych? 40 m 22 m

3.2. Dach szkoły o wymiarach przedstawionych na rysunku ma zostać pomalowany. Jedna puszka farby o pojemności 3l kosztuje 25 zł. Ile puszek potrzeba na pomalowanie całego dachu? Jaki będzie koszt zakupu? H=2,5 m A=41,70 m 3,5 m P=1/2 (a+b) h Szerokość=36,60m

3.3. Główny korytarz szkolny ma wymiary 36m x 3,5m. Ile należy kupić płytek o wymiarach 50cm x 50cm, aby wyłożyć cały hol ? Ile należy zapłacić za zakup, jeżeli jedna taka płytka kosztuje 5zł ? 36 m 3,5 m

3.4. Podłogi w rozbieralniach chłopców i dziewcząt mają po 20,4 m 2. Ile płytek o wymiarach 20cm x 30cm potrzeba na wyłożenie obu szatni ? Ile paczek płytek należy kupić, jeżeli w jednej znajduje się 10 płytek?

3.5. Plac szkolny ma wymiary 59,90m x 137 m. Ile metrów siatki potrzeba na ogrodzenie placu, odliczając 2m na furtkę i 5m na bramę?

4. Elementy przyrody w otoczeniu naszej szkoły Na terenie naszej szkoły znajduje się kilka pomników przyrody, które jak sądzimy, są dla nas wszystkich ważne. Mamy tutaj na myśli ogromne drzewa, które latem dają schronienie przed słońcem, a zimą cieszą nasze oczy pięknym obrazem. Rosną tutaj rośliny takie jak: kasztanowiec, lipa, klon i świerk. Aby nasz projekt urozmaicić, postanowiliśmy wykorzystać twierdzenie Talesa, by wyliczyć i podać ich wysokość. Wszelakie czynności przeprowadzone przy realizacji tego zadania, zostały umieszczone w filmie najlepiej obrazującym naszą pracę.

Zako ń czenie Jak ju ż wszyscy wiemy, matematyka w ż yciu ka ż dego z nas odgrywa bardzo wa ż n ą rol ę. U ż ywamy jej nie tylko na lekcjach do ró ż nych, mniej czy bardziej skomplikowanych oblicze ń, ale tak ż e na co dzie ń. Nie na darmo kto ś powiedzia ł, ż e „matematyka jest królow ą nauk”. Bez niej ludzie nie osi ą gn ę liby tylu rzeczy, którymi teraz mo ż e cieszy ć si ę ca ł y ś wiat. W pracy wykorzystali ś my wiele wzorów i zagadnie ń matematycznych, które jak wspomnieli ś my na pocz ą tku maj ą pomóc w ł adzom naszej szko ł y w jej odnowie. Starali ś my si ę tak ż e, by to wszystko odbywa ł o si ę za pomoc ą narz ę dzi TIK, które by ł y g ł ównym celem naszej pracy. Mamy nadziej ę, ż e nasz projekt pokaza ł, jak w ł atwy i przyjemny sposób mo ż na eksperymentowa ć z matematyk ą.

PUBLICZNE GIMNAZJUM im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Gidlach ul. Szkolna 7 97 – 540 Gidle Tel./FAX (0 34) Dane adresowe szkoły

7.Bibliografia: dokumentacja szkoły

Dziękujemy za uwagę