PROJEKT „DZIAŁAJMY RAZEM – AKTYWIZACJA SPOŁECZNA I EKONOMICZNA MŁODZIEŻY POLONIJNEJ W GAGAUZJI” Проект финансирован из средств Министерства Иностранных.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Istota i przesłanki badań marketingowych
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Wielkość i struktura wydatków na promocję
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Katedra Marketingu Usług
FUNKCJA PERSONALNA.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Rynek usług medycznych
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Biznesplan.
Sporządzanie biznesplanu
Metodologia badań wydatków reklamowych
Kluczowe czynniki sukcesu
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
INFORMACJA MARKETINGOWA
Technik Organizacji Reklamy
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Model łańcucha wartości
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Strategie promocji.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Technik Organizacji Reklamy
TECHNIK HANDLOWIEC.
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
Zintegrowane systemy informatyczne
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
PROJEKT „DZIAŁAJMY RAZEM – AKTYWIZACJA SPOŁECZNA I EKONOMICZNA MŁODZIEŻY POLONIJNEJ W GAGAUZJI” Проект финансирован из средств Министерства Иностранных.
Planowanie strategiczne kampanii wyborczej Segmentacja Targeting Pozycjonowanie.
PROJEKT „DZIAŁAJMY RAZEM – AKTYWIZACJA SPOŁECZNA I EKONOMICZNA MŁODZIEŻY POLONIJNEJ W GAGAUZJI” Проект финансирован из средств Министерства Иностранных.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Segmentacja rynku.
Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy - Nowe formy rekrutacji 1 Martyna Ładkowska Agencja Pracy i Doradztwa Personalnego JOBHOUSE.
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Marketing w Firmie.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

PROJEKT „DZIAŁAJMY RAZEM – AKTYWIZACJA SPOŁECZNA I EKONOMICZNA MŁODZIEŻY POLONIJNEJ W GAGAUZJI” Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году Moduł warsztatowo-aktywizujący z zakresu edukacji przedsiębiorczości dla młodzieży polonijnej

segmentacja rynku cechy rynku docelowego analiza konkurencji analiza popytu IV. Analiza rynku Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

Podział rynku według określonych kryteriów na jednorodne grupy klientów Pozwala dostosować produkt do wybranej grupy „Przeciętny klient” nie istnieje SEGMENTACJA RYNKU Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

Geograficzne (miejsce zamieszkania: miasto-wieś; wielkość miejsca zamieszkania, klimat, itp.)‏ Demograficzne (wiek, płeć, wykształcenie, stan cywilny, itp.)‏ Ekonomiczne (zawód, dochody, źródła dochodu)‏ Społeczne (styl życia, faza cyklu życia rodziny)‏ Przykładowe kryteria segmentacji Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

Pozostajemy w grupach z poprzedniego ćwiczenia; Każda grupa dokonuje segmentacji rynku w oparciu o omówione wcześniej kryteria; Efekty przeprowadzonej segmentacji należy w czytelnej formie przenieść na plakat – duży arkusz papieru; Prezentacja segmentacji i plakatu przez każdą grupę; Pytania od pozostałych dlaczego tak przeprowadzona segmentacja; Zastosowanie przeprowadzonej segmentacji rynku dla potrzeb późniejszych decyzji marketingowych (kształtowanie oferty, wybór mediów reklamowych, forma apelu reklamowego itd.). ĆWICZENIE: SEGMENTACJA RYNKU Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

Perspektywy rozwoju rynku Wielkość rynku (liczba klientów i ich siła nabywcza) i tempo jego wzrostu Struktura ilościowa i jakościowa konkurencji Sezonowość, cykliczność i podatność na recesje Wymagania technologiczne i kapitałowe w branży Dostęp do surowców Marża zysku w danej branży Cechy rynku docelowego Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

Udział w rynku Jakość produktów Konkurencyjność cenowa Znajomość potrzeb klientów Efektywność sprzedaży Siła finansowa Wizerunek firmy Kryteria oceny pozycji konkurencyjnej Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

Powinna obejmować szeroki zakres informacji (formularz) Źródła informacji o konkurencji: -Raporty roczne -Prasa ekonomiczna i specjalistyczna, www -Media -Samorządy i administracja lokalna -Organizacje branżowe, izby przemysłowo-handlowe -Własne badania Analiza konkurencji Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

Pozostajemy w grupach z poprzedniego ćwiczenia; Każda grupa wypełnia arkusz „KONKURENCJA” wg wybranego rodzaju działalności; Lider grupy przedstawia kolejne części arkusza - dyskusja ĆWICZENIE: KONKURENCJA – NAJWIEKSZY PROBLEM PRZEDSIĘBIORCY? Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

Dotyczy zebrania informacji na temat: -Jaki klient jest zainteresowany zakupem? -Jakie są jego oczekiwania? -Ile skłonny jest zapłacić? -Ilu jest potencjalnych nabywców? ANKIETA? Analiza popytu Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

W oparciu o wiedzę o rynku należy sporządzić plan marketingowy, który pozwoli osiągnąć zakładaną pozycje na rynku z uwzględnieniem konkretnych działań, w konkretnym czasie, po określonym koszcie. Działania dotyczą: polityki produktu polityki ceny polityki promocji polityki dystrybucji V. Plan marketingowy Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

rozwiązania techniczne lub metoda wykonywania usługi, surowce, podstawowe cechy funkcjonalne (korzyści dla klienta), jakość, cena, wizualne (estetyczne) - opakowanie, styl, kolor, gwarancja, możliwość zwrotu po zakupie, itp. Produkt – elementy opisujące Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

Elementy promotion-mix: -Reklama -Promocja sprzedaży -Marketing bezpośredni -Public relations -Sprzedaż osobista Polityka promocji Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

– Przekazanie informacji o produkcie (usłudze) i przekonanie o jego zaletach, pobudzenie pragnienia jego posiadania – Skuteczna kampania reklamowa polega na przygotowaniu serii działań stanowiących część spójnego planu. Reklama Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

– Prasowa – Dźwiękowa – Audiowizualna – Zewnętrzna – Wystawiennicza Formy reklamy Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году. – Wydawnicza – Pocztowa – Internetowa – Upominkowa – itp.

Stosowana w celu wywołania szybkiej reakcji nabywców. Stosowana w krótkim okresie czasu, opiera się w większości na materialnym zainteresowaniu nabywców. Promocja sprzedaży Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

Instrumenty marketingu bezpośredniego: – Marketing elektroniczny, pocztowy, telemarketing. Przekaz dociera do wybranego adresata, w sposób tak skonstruowany aby był interesujący z punktu widzenia tego nabywcy. Marketing bezpośredni Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

– Zespół celowo zorganizowanych działań zapewniających systematyczne komunikowanie się z otoczeniem za pomocą publicznych mediów – Przedstawianie wizerunku przedsiębiorstwa, – Działania skierowane raczej do większych zbiorowości, – Często traktowana jak inne informacje, a co za tym idzie wzbudzają większy stopień zaufania odbiorcy – „Nie ważne co o nas mówią, byle by mówili” Public relations Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

– Prasowa – wywiad z dyrektorem/właścicielem – Reportaż w TV – Artykuł w prasie, internecie, itp. – Imprezy i spotkania – sympozja, konferencje – Dni otwarte – Sponsoring itp. Public relations – formy i środki Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году. Wpływa na tzw. „marketing szeptany”

Osobista konfrontacja z nabywcą (klientem) Sprzedaż osobista Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

Wybór elementów marketing – mix w największym stopniu zależy od możliwości finansowych firmy. Część marketingowa biznes planu powinna zawierać informacje, jakie środki będą przeznaczane na działania promocyjne w rozbiciu na konkretne, zaplanowane formy promocyjne. Koszty działań promocyjnych Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

Pozostajemy w grupach z poprzedniego ćwiczenia; Każda grupa wypełnia arkusz „JAK PROMOWAĆ SWOJĄ FIRMĘ” – do tego zdania każda grupa wybiera główny produkt (usługę) swojej firmy; Lider grupy przedstawia kolejne części arkusza - dyskusja ĆWICZENIE: KONKURENCJA – NAJWIEKSZY PROBLEM PRZEDSIĘBIORCY? Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

struktura organizacyjna zasoby ludzkie motywowanie VI. Organizacja i zarządzanie Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

Biznes Plan powinien zawierać schemat organizacyjny oraz charakterystykę struktury organizacyjnej wraz z uzasadnieniem jej wyboru. Struktura organizacyjna Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

Pozostajemy w grupach z poprzedniego ćwiczenia; Każda grupa rysuje na dużych arkuszach papieru schemat organizacyjny swojej firmy; Lider grupy przedstawia i uzasadnia schemat organizacyjny. ĆWICZENIE: SCHEMAT ORGANIZACYJNY Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

Należy przedstawić zapotrzebowanie (zatrudnienie) na konkretne stanowiska i związane z nimi kwalifikacje i umiejętności. Opis powinien zawierać: -Nazwę stanowiska -Zakres stanowiska -Wymagania stawiane kandydatom -Liczbę takich stanowisk -Wynagrodzenie Opisać należy także sposób doboru kadr (sposoby rekrutacji) oraz zamierzenia w kwestii kształcenia i rozwoju. Zasoby ludzkie Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

Technika analityczna SWOT polega na posegregowaniu posiadanych informacji o danej sprawie na cztery grupy (cztery kategorie czynników strategicznych): – S (Strengths) – mocne strony – W (Weaknesses) – słabe strony – O (Opportunities) – szanse – T (Threats) – zagrożenia VII. Analiza SWOT Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

VII. Analiza SWOT Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

TEST: CZY JESTEŚ PRZEDSIĘBIORCĄ? Podsumowanie Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

Przypomnienie zasad; Przypomnienie harmonogramu; Formularz konkursowy. Konkurs „Junior w Działaniu” Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году.

БЛАГОДАРИМ ЗА ВНИМАНИЕ Войтек Одзимек Давид Хоинкиc FRDL Малопольский Институт Самоуправления Территориального и Администрации в Кракове ul. Шляк 73A, Краков Проект финансирован из средств Министерства Иностранных Дел Польши в рамках конкурса на осуществление задания «Сотрудничество с Полонией и Поляками за границей в 2015 году