Oferta nieruchomości nierolnych dla inwestycji zagranicznych dr Tomasz Nawrocki Prezes Agencji Nieruchomości Rolnych Warszawa, 28 kwietnia 2011 roku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Advertisements

Centrum Medyczne ENEL-MED S.A. Wyniki finansowe za I półrocze 2015 roku Centrum Medyczne ENEL-MED S.A.
Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Rachunki regionalne Urząd Statystyczny w Katowicach Ośrodek Rachunków Regionalnych Ogólnopolska konferencja naukowa z okazji obchodów Dnia Statystyki Polskiej.
TERRA TELEKOM SP. Z O. O. ul. Poznańska 20C Zielona Góra TERRA TELEKOM SP. Z O. O. (dawniej TERRA.NET.PL Tomasz Guzowski) ul. Poznańska 20C
A.M. Zarzycka. Rodzaje działań promocyjnych reklama (radio, telewizja, prasa, kino, formy zewnętrze, Internet, tzw. direct mail) public relations sponsoring.
Dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego A.M. Zarzycka.
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
POLSKA - SKANDYNAWIA WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA Departament Promocji i Współpracy Dwustronnej.
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
2013 Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości – Narzędzia wsparcia prowadzenia działalności międzynarodowej Kaliningrad, 24 czerwca 2013 r. Aleksandra.
Projekt „Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
1 Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny -Lider Lubelskiego Energetycznego Partnerstwa Naturowego Lubelskie Energetyczne Partnerstwo Naturowe Małgorzata Gałczyńska.
Innowacyjność – klucz do sukcesu. Innowacja to wprowadzenie: Innowacja – a cóż to takiego? Nowej usługi Nowego produktu Zmian organizacyjnych w przedsiębiorstwie.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
OCENA POTENCJAŁU GOSPODARCZEGO ORAZ PROPONOWANE KIERUNKI ROZWOJU SEKTORA MSP Barbara Łopyta Główny Specjalista Agencja Rozwoju Mazowsza S.A.
Karolina Kozłowska Ekspert w ramach usługi Pro-Biz Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera Zakres usług świadczonych.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Obszary inteligentnych specjalizacji Wielkopolski a UEP / SC UEP.
Spotkanie informacyjne. NIE WYKLUCZAJ SIĘ Z SUKCESU!
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
Harmonogram i program prac związanych ze sporządzeniem planów gospodarowania wodami dla obszarów dorzeczy wraz z zestawieniem działań, które należy przeprowadzić.
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego Departament Rolnictwa, Geodezji i Gospodarki Mieniem Oddział Wielofunkcyjnego Rozwoju Wsi i Żywności Wysokiej.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Dolnośląski Park Technologiczny „T-Park” Jelenia Góra, r.
Badania marketingowe w UE A.M. Zarzycka. Badania marketingowe na obszarze UE Systematyczne zbieranie i przetwarzanie informacji odnoszących się do eurorynku.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
REGIONALNE CENTRUM TECHNOLOGII I WIEDZY „INTERIOR” W NOWEJ SOLI NOWA SÓL.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
ŁÓDŹ – strategia rozwoju Aleksandra Suszczewicz, Z – ca Dyrektora, Biuro Rozwoju Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestora Urząd Miasta Łodzi 19 kwietnia.
Warszawa ul. Czereśniowa 98 / 334
Projekt Centrum Współpracy Nauki i Gospodarki Szczecin, r.
Ocena zagrożenia powodziowego na Mazowszu – doświadczenia z powodzi zimowej i letniej 2010 roku Krzysztof Dąbrowski Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Finanse i Rachunkowość Wybory ścieżki kształcenia na rok akademicki 2016/2017.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Lokalne Podstawy Światowej Strategii Innowacji Tadeusz Baczko Lubuska Rada Innowacji Czerwińsk, 26 września 2012 r.
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
DPD grudzień 2015 r. Bułgaria i Rumunia Rynki współpracy dla polskiego biznesu Wojciech Pobóg-Pągowski.
Promocja gospodarcza regionu realizowana przez województwo (Schemat A)
Uwarunkowania rozwoju rynku kapitałowego w Polsce Marzec 2016 prof. zw. dr hab. Małgorzata Zaleska – Prezes Zarządu.
PLAN MARKETINGOWY Imię i nazwisko. Podsumowanie sytuacji rynkowej  Sytuacja rynkowa: przeszła, bieżąca i przyszła  Uwzględnij udział w rynku, wiodące.
Charzykowy, 8 lipca 2016 r..
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
Pomorski Broker Eksportowy
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
WYCENA NIERUCHOMOŚCI Katedra Inwestycji i Nieruchomości
Formy wspierania przedsiębiorców przez Gminę Wałbrzych
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Nieruchomość inwestycyjna w Świętochłowicach 16,3 ha
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Zapis prezentacji:

Oferta nieruchomości nierolnych dla inwestycji zagranicznych dr Tomasz Nawrocki Prezes Agencji Nieruchomości Rolnych Warszawa, 28 kwietnia 2011 roku

Nieruchomości nierolne (inwestycyjne) szansą dla promocji i rozwoju polskiej gospodarki Nieruchomości inwestycyjne ANR 100 tys. ha gruntów przeznaczonych w mpzp i/lub studium pod przemysł, handel-usługi, budownictwo mieszkaniowe, infrastrukturę logistyczną oraz sportowo-rekreacyjną w tym ok. 60 tys. ha w granicach administracyjnych miast Nowe otwarcie ANR w podejściu do marketingu nieruchomości inwestycyjnych Przegląd zasobu – czym dysponujemy Informacja - przyswajalna przez rynek Prezentacja – nowoczesna i atrakcyjna szata Wizualizacja – zdjęcia, mapy, księga wizualizacji Kanały dystrybucji – m.in. zagraniczne targi międzynarodowe, Zasady sprzedaży – zmiany „prosprzedażowe” Współpraca z instytucjami, samorządami, sse

Współpraca z PAIiIZ SA wymiana informacji na temat ofert terenów inwestycyjnych wspólna promocja terenów inwestycyjnych utworzenie Krajowego Zasobu Nieruchomości Inwestycyjnych (KZNI) tj. bazy dużych terenów (od 50 hektarów wzwyż) z obszaru całej Polski, które mogą być wykorzystane pod inwestycje przemysłowe typu „greenfield”. ANR przekazała do KZNI 84 nieruchomości o łącznej powierzchni 7700 ha

Katalogi -Spójna wizualizacja ofert ANR w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej -Nieruchomości wyposażone w mapy i zdjęcia lotnicze z zaznaczonym obrysem działki -Dwa osobne wydania dla nieruchomości inwestycyjnych oraz dla dworków i obiektów zabytkowych -W katalogach znalazło się 120 ofert nieruchomości o łącznej powierzchni ponad ha i szacunkowej wartości ok. 1,5 mld zł.

Międzynarodowe Targi Nieruchomości Inwestycyjnych - szansa na pozyskanie zagranicznych inwestorów EXPO REAL (Monachium) (37 tys. uczestników z 73 z krajów) MIPIM (Cannes) (20 tys. uczestników z 79 krajów) Real Vienna (Wiedeń) (7 tys. uczestników z 42 krajów)

Efekty: -Sprzedaż nieruchomości w 2010r. na poziomie 287 mln zł, co stanowi 57% wzrost w porównaniu z wartością sprzedaży roku poprzedniego a także 7% wzrost w porównaniu z rokiem Sprzedaż nieruchomości „katalogowych” w okresie październik 2010 – kwiecień 2011 r. kształtowała się na poziomie ok. 92 mln zł - Wzrost rozpoznawalności marki ANR - Wzrost inwestycji zagranicznych w Polsce oraz w poszczególnych regionach = rozwój ekonomiczny regionów (nowe inwestycje, miejsca pracy, wzrost poziomu życia lokalnych społeczności) Efekty :

Co jeszcze należy zrobić ? -Kontynuacja współpracy z Wydziałami Ekonomicznymi Polskich Placówek Dyplomatycznych za granicą, z zagranicznymi Przedstawicielstwami Ambasad akredytowanymi w Polsce oraz z zagranicznymi izbami handlowymi -Wzmocnienie współpracy z PAIiIZ SA -Nawiązanie bezpośrednich relacji z inwestorami w trakcie konferencji, seminariów, wizyt studyjnych i targów organizowanych w kraju i za granicą -Prezentacja oferty nieruchomości inwestycyjnych ANR oraz pozyskanie inwestorów na rynkach Bliskiego i Dalekiego Wschodu -Konsolidacja działań promocyjnych instytucji publicznych w celu wypracowania wspólnej strategii przyciągania inwestorów zagranicznych

Przykładowe transakcje w nieruchomościach inwestycyjnych: -Parzniew pod Warszawą, 29 ha, cele przemysłowe nabywca: usługi logistyczne, cena, 32 mln zł, -Środa Śląska, 22 ha, nabywca: amerykańska firma produkująca szyby samochodowe, cena: 13 mln zł, - Płońsk, 2,08 ha, działalność usługowa, nieruchomość zlokalizowana przy skrzyżowaniu drogi krajowej nr 50 oraz trasy S7, cena 11,6 mln zł

Przykładowe transakcje w nieruchomościach inwestycyjnych: -Warszawa Ochota, 0,49 ha, działalność usługowa, nabywca sieć sklepów, cena 11,7 mln zł - Browar „Czarnków” 1,45 ha + majątek trwały, cena 5,5 mln zł. -Pałac w Borku Strzelińskim, gmina Borów, 9 ha, cena 1,2 mln zł

Dziękuję za uwagę