1 POLSKA ORGANIZACJA TURYSTYCZNA 2 Wybrane wskaźniki społeczno - gospodarcze Izraela Źródło: Central Bureau of Statistics Israel Wskaźnik20052006 Ludność.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie 10 lat w Unii. Polityczne aspekty członkostwa - jak Polska zmieniła Europę.
Advertisements

Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
MONIITOR PLURALIZMU MEDIÓW DR HAB. BEATA KLIMKIEWICZ INSTYTUT DZIENNIKARSTWA, MEDIÓW I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ UNIWERSYTET JAGIELLOŃSKI, KRAKÓW.
Regionalna Sieć Szerokopasmowa Województwa Podlaskiego „ INTERNET BLIŻEJ WSZYSTKICH Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urząd Marszałkowski Województwa.
Turystyka polonijna - stan i perspektywy rozwoju Teresa Buczak.
Obecna praktyka badań konsumentów usług turystycznych w regionach – województwo łódzkie Tomasz Koralewski Tomasz Mazurek Regionalna Organizacja Turystyczna.
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
Budżet miasta Gdańska na rok 2004 Opracowanie Uchwały Nr XIX/553/04 RMG z dn. 24 stycznia 2004.
Praca naukowa finansowana ze środków na naukę w latach jako projekt badawczy zamawiany Problemy opieki nad osobami niesamodzielnymi w świetle.
11 Poznań, czerwiec 2010 Raport z audytu 111 Szpitala Wojskowego z Przychodnią SPZOZ w Poznaniu.
Przestrzenne zróżnicowanie potencjału innowacyjnego w Polsce Dr Robert Guzik Uniwersytet Jagielloński Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej Zakład.
Sytuacja na rynku pracy – bezrobocie na terenie miasta Zawiercie Zawiercie, r.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA Czerwiec 2015r.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
GEOTERMIA-CZARNKÓW SP. Z O.O. SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z DZIAŁALNOŚCI za 2014r.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
OCENA POTENCJAŁU GOSPODARCZEGO ORAZ PROPONOWANE KIERUNKI ROZWOJU SEKTORA MSP Barbara Łopyta Główny Specjalista Agencja Rozwoju Mazowsza S.A.
Karolina Kozłowska Ekspert w ramach usługi Pro-Biz Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera Zakres usług świadczonych.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
Badanie skuteczności kampanii promocyjnej Polski na rynkach zagranicznych: niemieckim, brytyjskim i francuskim Warszawa, 25 lipca 2012.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
„Promocja zrównoważonego rozwoju turystyki” Projekt indywidualny POT Działanie V.1 PO RPW.
Naukowe Koło Marketingu MERITUM. Kontekst projektu  Nowoczesny i sprawnie funkcjonujący system IT ma istotny wpływ na poprawę konkurencyjności turystyki;
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Miasta i gminy przyjazne starzeniu Paweł Kubicki, Instytut Gospodarstwa Społecznego SGH 1.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
ZAD Ł U Ż ENIE NA DZIE Ń 31.XII.2008 R. I WYNIKI FINANSOWE ZA OKRES I-XII 2008 ROK SP ZOZ DLA KTÓRYCH SAMORZ Ą D WOJEWÓDZTWA DOLNO Ś L Ą SKIEGO JEST ORGANEM.
Celem Konkursu jest wsparcie małopolskich przedsiębiorstw społecznych - firm, których działalność gospodarcza służy realizacji celów społecznych, a także.
Cel konferencji. BADANIA JAKOŚCIOWE BADANIA ILOŚCIOWE.
Najnowsze technologie – Profesjonalni wykonawcy. Geneza Stowarzyszenie powstało 9 kwietnia 2011 roku w miejscowości Rochna, położonej w centralnej Polsce,
Nasz pomys ł na biznes: Biuro Turystyczne. I ETAP: Wybór formy organizacyjno- prawnej przedsiEbiorstwa Analizując wszystkie „za i przeciw” zdecydowaliśmy.
Rachunek dochodu narodowego. Plan wykładu 1.Kategorie mierników skali działalności gospodarczej 2.PKB realny i nominalny 3.Wady PKB 4.Wzrost a rozwój.
ANALIZA PODRÓŻY DZIENNIKARSKICH ORGANIZOWANYCH PRZEZ ZAGRANICZNE PRZEDSTAWICIELSTWA POLSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ W LATACH 2007 I 2008 (analiza przeprowadzona.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Roman Fedak – Dyrektor Urzędu Statystycznego w Zielonej Górze GORZÓW WIELKOPOLSKI, 30 MAJA 2016 R.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY BRUSY ZA 2014 ROK.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Skuteczności i koszty windykacji polubownej Wyniki badań zrealizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Ocena poziomu rzeczywistej.
Lokalne Podstawy Światowej Strategii Innowacji Tadeusz Baczko Lubuska Rada Innowacji Czerwińsk, 26 września 2012 r.
Gdańsk, listopad 2009 STOSUNEK DO ORGANIZACJI EURO 2012 ™ W WOJEWÓDZTWIE POMORSKIM opracowanie: Qualifact. Badania rynkowe i doradztwo.
Uwarunkowania innowacyjności kobiet w biznesie Ewa Lisowska Szkoła Główna Handlowa.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
Stan turystyki biznesowej w Polsce. Turystyka w Polsce – turystyka przyjazdowa.
Jan Kania Modele kolportażu w Europie
Perspektywy rozwoju demograficznego województwa mazowieckiego, wybrane konsekwencje ekonomiczne i społeczne Konferencja RRL „Sytuacja demograficzna.
Turystyczne zachowanie Europejczyków podróżujących w celach służbowych na przykładzie piętnastu „starych” krajów członkowskich Unii Europejskiej doc.dr.
TRENDY SPOŁECZNO-GOSPODARCZE GDAŃSKA
RZĄDOWY PROGRAM WOJEWODA KUJAWSKO-POMORSKI.
Rynek pracy w województwie mazowieckim
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
Pawlicz, A. , Tokarz-Kocik, A. , Wolna-Samulak, A
Transportowy alarm dla Mazowsza
Zmiany społeczno-gospodarcze w subregionach województwa mazowieckiego
Sytuacja na podlaskim rynku pracy w 2018 roku
Polityka społeczna w województwie pomorskim
Jan Kania Modele kolportażu w Europie
Zapis prezentacji:

1 POLSKA ORGANIZACJA TURYSTYCZNA

2 Wybrane wskaźniki społeczno - gospodarcze Izraela Źródło: Central Bureau of Statistics Israel Wskaźnik Ludność w tys. 6930,17053,7 Produkt krajowy brutto w mld USD131,3142,25 Produkt krajowy brutto per capita w USD Stopa inflacji w % (CPI)1,32,1 Uczestnictwo w wyjazdach turystycznych w %81,580,5 Liczba wyjazdów zagranicznych w mln3,7 W tym wylotów samolotem3,03,1 Liczba pasażerów w portach lotniczych w mln8,68,98,9

3 Wyjazdy zagraniczne turystów z Izraela w latach w tys. Źródło: Central Bureau of Statistics Israel

4 Wyjazdy zagraniczne turystów z Izraela według krajów w tys. Źródło: Traveltourism Israel, Euromonitor International Kraj USA1002,01032,01139,8 Francja332,0338,0373,6 Turcja214,0222,0237,8 Wielka Brytania212,0216,0222,7 Niemcy198,0204,0219,2 Włochy133,0145,0164,3 Holandia103,0107,0119,4 Hiszpania90,098,0105,1 Rosja82,088,094,6 Grecja67,771,077,5 Szwajcaria68,070,077,4 Tajlandia43,048,055,9 Cypr35,038,043,3 Polska36,040,041,5 Belgia32,033,034,0

5 Cele wyjazdów zagranicznych turystów z Izraela w %. Źródło: Traveltourism Israel, Euromonitor International Cel wyjazdu Turystyka, wypoczynek71,070,970,8 Odwiedziny krewnych, znajomych 11,512,712,8 Biznes1,71,92,3 Pozostałe15,814,514,1 Ogółem100,0

Główne produkty turystyczne sprzedawane przez agencje turystyczne Izraela  tylko zakwaterowanie - to rozwijająca się forma usług świadczonych głównie turystów biznesowym,  przygoda/treking – jeszcze marginesowe, ale rozwijające się usługi głównie w Afryce, Dalekim Wschodzie, Południowej Ameryce i Australii,  city break – jako forma krótkich pakietów szczególnie popularna w przyjazdach do miast europejskich,  tylko przelot – zakup wyłącznie biletów lotniczych to domena ludzi młodych, szczególnie po wojsku i studiach połączony z dłuższym wyjazdem zagranicznym (nierzadko na kilka miesięcy),  fly & driver – forma popularna wśród ludzi młodych poszukujących „wolności”, dominuje w wyjazdach ludzi młodych do Stanów Zjednoczonych.  pakiety turystyczne – dominują zarówno w krajowych jak i zagranicznych wyjazdach nad morze (plaża), dominują szczególnie w wyjazdach na wybrzeże tureckie, na Cypr i do Grecji, a z dalszych kierunków do Tajlandii i Miami (USA). 6

Struktura sprzedaży wybranych produktów przez izraelskie agencje turystyczne w 2005 roku w %. 7 Źródło: wywiady i badania przedsiębiorstw, Euromonitor International

8 Ranking największych przedsiębiorstw turystycznych Izraela w 2006 roku Źródło: Israel’s Largest Enterprises, L.p.Nazwa przedsiębiorstwa Przychody w mln USD Firma matka 1Flying Carpet Ltd Unital - Yossi Tours142.3 Natour 3Natour Ltd135.0 Ganden Tourism & Aviation 4Clal Tourism119.5 I.D.B. Development 5ISSTA Lines Cooperative Ltd Aviation Links82.8 Dargot-Eagle Aviation 7Third Millenium (Tzabar Tourism) Ophir Tours Ltd63.0 Jupiter Holdings 9Eshet Tours59.7 Meshulam Levinsien Constructing 10Egged Tourism & Recreation Ltd.33.8 Egged Transportation Cooperative Society Ltd 11 The Israel Experience Educational Tourism Services 27.4 Jewish Agency For Israel 12Galil Tours23.2 Clal Tourism 13Pegasus Tours & Travel19.6 -

9 Przyjazdy z Izraela do Polski w latach Źródło: dane GUS. w tys.

10 Przyjazdy do Polski z rynków o podobnej wielkości ruchu Źródło: dane GUS. w tys.

11 Turyści z Izraela w bazie noclegowej zbiorowego zakwaterowania w tys. Źródło: dane GUS. w tys.

12 Turyści z Izraela korzystających z bazy noclegowej zbiorowego zakwaterowania według rodzajów bazy Rodzaj bazy Korzystający w tys. 2006/05 w % 2006 udział w % Hotele122,3125,62,797,7 Pensjonaty0,50,2–60,00,1 Inne obiekty hotelowe0,50,620,00,5 Ośrodki szkoleniowo- wypoczynkowe 0,81,025,00,8 Zakłady uzdrowiskowe0,3 0,00,2 Pozostałe obiekty niesklasyfikowane 0,50,620,00,5 Inne obiekty0,60,3–50,00,2 Razem korzystający125,5128,62,5100,0 Źródło: dane GUS.

13 Turyści z Izraela korzystający z bazy noclegowej zbiorowego zakwaterowania według województw w tys. Źródło: dane GUS. w tys.

14 Główne cele przyjazdów z Izraela do Polski Udział w % Źródło: badania Instytutu Turystyki.

15 Organizacja przyjazdów z Izraela do Polski Źródło: badania Instytutu Turystyki Udział w %

16 Sposób spędzania czasu w Polsce przez turystów z Izraela Udział w % Źródło: badania Instytutu Turystyki

17 Rozmieszczenie terytorialne turystów z Izraela Źródło: badania Instytutu Turystyki Udział w %

18 Porównanie rozmieszczenia terytorialnego turystów z Izraela oraz ogółu turystów Odsetek wskazań na podstawie średniej wartości z lat (w %) Źródło: badania Instytutu Turystyki

19 Długość pobytu na terenie Polski turystów z Izraela Udział w % Źródło: badania Instytutu Turystyki

20 Rodzaje zakwaterowania turystów izraelskich na terenie Polski. Udział w % Źródło: badania Instytutu Turystyki

21 Profil demograficzny turystów z Izraela i przeciętnego turysty zagranicznego w Polsce Średnia wartość w latach (w %) Źródło: badania Instytutu Turystyki

22 Profil społeczny turystów z Izraela i przeciętnego turysty zagranicznego w Polsce Średnia wartość w latach (w %) Źródło: badania Instytutu Turystyki

23 Wydatki turystów izraelskich w Polsce w PLN Wydatki * Na podróż Na jeden dzień pobytu * Łącznie z płatnościami dokonanymi przed wyjazdem Źródło: badania Instytutu Turystyki

24 Wpływy pochodzące z wydatków turystów z Izraela i z wybranych krajów Turyści z: Wielkość wpływów w mln zł Izraela72 Irlandii58 Czech51 Portugalii34 Grecji32 Słowacji22 Źródło: badania Instytutu Turystyki

25 Segmenty rynku izraelskiego w ruchu przyjazdowym do Polski Biorąc pod uwagę cel przyjazdu oraz wiek turystów można wydzielić w ruchu przyjazdowym z Izraela do Polski następujące segmenty:  przyjeżdżający w celach turystyczno-wypoczynkowych w wieku do 34 lat,  przyjeżdżający w celach turystyczno-wypoczynkowych w wieku lat,  przyjeżdżający w interesach w wieku lat,  przyjeżdżający w odwiedziny do krewnych lub znajomych w wieku lat,  przyjeżdżający w celach zdrowotnych w wieku lat. Źródło: badania Instytutu Turystyki

26 Charakterystyka segmentu: turystyka do 34 lat  Organizacja przyjazdu: przez biuro podróży (wykupiony pełny pakiet) – 76%, samodzielnie – 19%, tylko rezerwacja – 5%.  Średnia długość pobytu: 6,2 noclegu; 95% pobytów trwało 5-8 dni, 5% – co najmniej 9 dni.  Dominujący sposób spędzania czasu: wycieczka objazdowa po wybranych regionach Polski – 93% turystów, pobyt w mieście – 9%.  Odwiedzane województwa: małopolskie – 100% przyjazdów, mazowieckie – 98%, podlaskie – 15%, lubelskie – 5%, łódzkie – 2%, świętokrzyskie – 2%.  Odwiedzane miasta: Kraków – 100%, Warszawa – 98%.  Zakwaterowanie: hotele – 100%.  Cechy społeczno-demograficzne: kobiety – 36%, mężczyźni – 64%, wykształcenie wyższe – 19%, średnie – 81%.  Nie deklarują polskiego pochodzenia. Źródło: badania Instytutu Turystyki w latach

27 Charakterystyka segmentu: turystyka lat  Organizacja przyjazdu: przez biuro podróży (wykupiony pełny pakiet) – 59%, samodzielnie – 38%, tylko rezerwacja – 3%.  Średnia długość pobytu: 6,2 noclegu; 86% pobytów trwało 5-8 dni, 7% – co najmniej 9 dni, 3% – 2-4dni.  Dominujący sposób spędzania czasu: wycieczka objazdowa po wybranych regionach Polski –86% turystów, pobyt w mieście – 17%.  Odwiedzane województwa: małopolskie – 100%, mazowieckie – 93%, lubelskie – 24%, podlaskie – 7%, pomorskie – 3%, śląskie – 3%.  Odwiedzane miasta: Kraków – 100%, Warszawa – 93%, Gdańsk – 3%.  Zakwaterowanie: hotele – 93%, mieszkanie rodziny lub znajomych – 7%.  Cechy społeczno-demograficzne: kobiety – 24%, mężczyźni – 76%, wykształcenie wyższe – 69%, średnie – 31%.  Nie deklarują polskiego pochodzenia. Źródło: badania Instytutu Turystyki w latach

28 Charakterystyka segmentu: interesy lat  Organizacja przyjazdu: tylko rezerwacja – 81%, samodzielnie – 19%.  Średnia długość pobytu: 3,5 noclegu; 69% pobytów trwało 2-4 dni, 25% – 5-8 dni, 6% – co najmniej 9 dni.  Dominujący sposób spędzania czasu: pobyt w mieście – 100%.  Odwiedzane województwa: mazowieckie – 100% przyjazdów.  Odwiedzane miasta: Warszawa – 88%.  Zakwaterowanie: hotele – 100%.  Cechy społeczno-demograficzne: kobiety – 25%, mężczyźni – 75%, wykształcenie wyższe – 81%, średnie – 19%.  Polskie pochodzenie: 12%. Źródło: badania Instytutu Turystyki w latach

29 Przyjazdy z Izraela do Polski w latach 2005 i 2006 oraz prognoza na lata w tys. Źródło: prognozy Instytutu Turystyki

30 Wpływy z tytułu przyjazdów turystów z Izraela do Polski w latach 2005 i 2006 i prognoza na lata w mln PLN Źródło: prognozy Instytutu Turystyki

31 Podsumowanie i wnioski  Izrael zamieszkuje tylko niewiele ponad 7 mln mieszkańców, w 2006 roku około 2 mln mieszkańców odbyło 3,7 mln podróży zagranicznych, w tym 3,1 mln podróży zrealizowanych samolotem.  Udział Polski w wyjazdach mieszkańców Izraela do Europy wynosi około 3% (udział Polski w turystyce europejskiej, mierzony liczbą turystów zagranicznych, wynosi 3,4%).  Podstawowym produktem sprzedawanym w Izraelu przez kraje europejskie są wyjazdy zorganizowane (wycieczki i pobyty w miastach).  Eksperci wskazują na:  ważną rolę w wydatkach w głównych miastach europejskich zakupów (szczególnie produktów „z górnej półki”)  wydatki na „zakazane rozrywki” (np. gry hazardowe).  Przewidywany wzrost liczby wyjazdów w celach poprawy stanu zdrowia  W przyjazdach do Polski wzrosnąć powinna liczba przyjazdów w celach służbowych oraz liczba odwiedzin w celach wypoczynkowych (pobyty w miastach i centrach turystycznych).  W porównaniu z innymi krajami (szczególnie europejskimi) mieszkańcy Izraela częściej korzystają z wyjazdów zorganizowanych przez lokalne biura podróży, izraelskie linie lotnicze oraz łańcuchy hotelowe.

32 Tel Fax POLSKA ORGANIZACJA TURYSTYCZNA