Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SOPOCKI PROGRAM STREETWORKINGU W SEZONIE LETNIM Urząd Miasta Sopot Urząd Miasta Sopot.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SOPOCKI PROGRAM STREETWORKINGU W SEZONIE LETNIM Urząd Miasta Sopot Urząd Miasta Sopot."— Zapis prezentacji:

1 SOPOCKI PROGRAM STREETWORKINGU W SEZONIE LETNIM Urząd Miasta Sopot Urząd Miasta Sopot

2 Krótka historia W czerwcu 2004 r pierwsze sygnały o żebrzących na ulicy dzieciach Lipiec – sierpień 2004r program pilotażowy (2 streetworkerów na dyżurach w godz do 24.00) Lipiec – sierpień 2005 – liczba streetworkerów wzrosła do 6 osób – początek współpracy ze służbami miejskimi (MOPS, SM, POLICJA, POGOTOWIE RATUNKOWE) Lipiec – sierpień 2006 – już 12 streetworkerów po wcześniejszym przeszkoleniu zatrudnia UMS. Dyżury trwają w godzinach od do Lipiec – sierpień 2007 – 13 streetworkerów przeszkolonych m.in.. Pomoc przedmedyczna, choroby STI, patroluje centrum SOPOTU. Coraz lepszy przepływ informacji i współpraca ze służbami miejskimi. Projekt został zaakceptowany przez Radę Miasta Sopotu, jako część programu przeciwdziałania narkomanii oraz rozwiązywania problemów alkoholowych na lata

3 KIM SĄ STREETWOKERZY? Sopoccy streetworkerzy to młodzi ludzie, którzy codziennie mają kontakt z osobami potrzebującymi pomocy. Składają się na nich: Studenci i absolwenci kierunków społecznych Studenci i absolwenci kierunków społecznych Pracownicy MONARU, Agendy Bezdomności... Pracownicy MONARU, Agendy Bezdomności... Będący w stałym kontakcie z sopockim pogotowiem ratunkowym, Strażą Miejską, Strażą Graniczną, Policją, MOPS Będący w stałym kontakcie z sopockim pogotowiem ratunkowym, Strażą Miejską, Strażą Graniczną, Policją, MOPS Każdy streetworker zaopatrzony jest w identyfikator ze zdjęciem i z numerami alarmowymi Każdy streetworker zaopatrzony jest w identyfikator ze zdjęciem i z numerami alarmowymi

4 NASZA IDEA POMAGANIA Dotarcie do osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej Dotarcie do osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej Nawiązanie kontaktu z odbiorcami programu, zdobycie ich zaufania i podtrzymanie tej relacji Nawiązanie kontaktu z odbiorcami programu, zdobycie ich zaufania i podtrzymanie tej relacji Motywowanie ludzi żyjących na ulicy do zmiany ich obecnej sytuacji w tempie i czasie, jaki jest im do tego potrzebny Motywowanie ludzi żyjących na ulicy do zmiany ich obecnej sytuacji w tempie i czasie, jaki jest im do tego potrzebny Akceptacja ich wyborów Akceptacja ich wyborów

5 JAK PRACUJEMY? Jesteśmy zatrudniani przez UMS na umowy zlecenie Jesteśmy zatrudniani przez UMS na umowy zlecenie Zaopatrzeni w apteczkę mamy dyżury zawsze w dwuosobowych zespołach. Patrolujemy ulice, parki, plażę i wydmy Zaopatrzeni w apteczkę mamy dyżury zawsze w dwuosobowych zespołach. Patrolujemy ulice, parki, plażę i wydmy Pracujemy również w godzinach nocnych. Przez całe dwa miesiące pracujemy od do 1.00 Pracujemy również w godzinach nocnych. Przez całe dwa miesiące pracujemy od do 1.00 Napotykane osoby informujemy o możliwościach uzyskania pomocy w Trójmieście, rozdajemy ulotki oraz podejmujemy drobne interwencje przedmedyczne (np. opatrywanie ran) Napotykane osoby informujemy o możliwościach uzyskania pomocy w Trójmieście, rozdajemy ulotki oraz podejmujemy drobne interwencje przedmedyczne (np. opatrywanie ran) W razie potrzeby dzwonimy po wsparcie do odpowiedniej służby miejskiej np.. Pogotowie ratunkowe W razie potrzeby dzwonimy po wsparcie do odpowiedniej służby miejskiej np.. Pogotowie ratunkowe

6 Z KIM PRACUJEMY? Odbiorcami naszego projektu są głównie dzieci żebrzące na ulicy oraz osoby bezdomne przebywające w sezonie letnim na terenie miasta Sopotu oraz inne osoby np.. nietrzeźwe, czy zagubione znajdujące się w trudnej sytuacji Odbiorcami naszego projektu są głównie dzieci żebrzące na ulicy oraz osoby bezdomne przebywające w sezonie letnim na terenie miasta Sopotu oraz inne osoby np.. nietrzeźwe, czy zagubione znajdujące się w trudnej sytuacji

7 REZULTATY PROJEKTU W 2006 roku powstał specjalny raport dotyczący pracy dzieci na ulicy: monitorowanie godzin i warunków pracy (czas, temperatura powietrza, ilość spożywanych napojów i posiłków), na podstawie, którego UMS wstrzymał pozwolenia na występowanie dzieci na ulicy w celach zarobkowych. W 2006 roku powstał specjalny raport dotyczący pracy dzieci na ulicy: monitorowanie godzin i warunków pracy (czas, temperatura powietrza, ilość spożywanych napojów i posiłków), na podstawie, którego UMS wstrzymał pozwolenia na występowanie dzieci na ulicy w celach zarobkowych. W roku 2007 Wydział Kultury UMS nie wydawał już pozwoleń na występy muzyczne i artystyczne dzieci. Zmniejszyła się też ilość kontaktów streetworkerów z nieletnimi i z dziećmi z 28 do 15. W roku 2007 Wydział Kultury UMS nie wydawał już pozwoleń na występy muzyczne i artystyczne dzieci. Zmniejszyła się też ilość kontaktów streetworkerów z nieletnimi i z dziećmi z 28 do 15.

8 ILOŚĆ KONTAKTÓW W LATACH 2006 I 2007

9 ILOŚĆ OSÓB ZE WZGLĘDU NA OSTATNIE MIEJSCE ZAMELDOWANIA

10 POZOSTAŁE WNIOSKI Zmniejszyła się liczba osób, korzystających z pomocy streetworkerów z 248 w roku 2006 do 151 w roku Jednak wysoka liczba nawiązanych kontaktów (1126 – rok 2006, 1171 – rok 2007) świadczy o tym, że średnia kontaktu przypadająca na jedną osobę wzrosła z 4,5 do 7,8 Zmniejszyła się liczba osób, korzystających z pomocy streetworkerów z 248 w roku 2006 do 151 w roku Jednak wysoka liczba nawiązanych kontaktów (1126 – rok 2006, 1171 – rok 2007) świadczy o tym, że średnia kontaktu przypadająca na jedną osobę wzrosła z 4,5 do 7,8 Zmniejszyła się również ilość interwencji podejmowanych wspólnie ze służbami miejskimi z 47 w roku 2006, do 16 w roku 2007 Zmniejszyła się również ilość interwencji podejmowanych wspólnie ze służbami miejskimi z 47 w roku 2006, do 16 w roku 2007

11 DROBNE SUKCESY Dzięki częstszym kontaktom z odbiorcami projektu streetworkerzy mają możliwość motywowania ich do podejmowania różnego rodzaju prób zmiany ich sytuacji. Zdarzają się osoby, które trafiają na detox, do ośrodka leczenia uzależnień, do placówek dla osób bezdomnych, czy do programów pomagających się usamodzielnić Dzięki częstszym kontaktom z odbiorcami projektu streetworkerzy mają możliwość motywowania ich do podejmowania różnego rodzaju prób zmiany ich sytuacji. Zdarzają się osoby, które trafiają na detox, do ośrodka leczenia uzależnień, do placówek dla osób bezdomnych, czy do programów pomagających się usamodzielnić

12 PAN ADAM TRAFIŁ Z PLAŻY DO PROJEKTU AGENDA BEZDOMNOŚCI

13 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "SOPOCKI PROGRAM STREETWORKINGU W SEZONIE LETNIM Urząd Miasta Sopot Urząd Miasta Sopot."

Podobne prezentacje


Reklamy Google