Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Nadleśnictwo Świeradów Górą nasi, czyli rowerkiem przez las.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Nadleśnictwo Świeradów Górą nasi, czyli rowerkiem przez las."— Zapis prezentacji:

1

2 Nadleśnictwo Świeradów

3

4 Górą nasi, czyli rowerkiem przez las.

5 Edukacja jest: sposobem patrzenie na świat sposobem patrzenie na świat drogą odkrywania ekologicznego porządku życia drogą odkrywania ekologicznego porządku życia poprzez bogactwo i różnorodność doświadczeń, odkrywanie lepszego świata poprzez bogactwo i różnorodność doświadczeń, odkrywanie lepszego świata

6 Aby wymagać od innych, należy dokładnie wiedzieć jak to się robi! ( ? )

7 Niepostrzeżenie w edukacji przechodzimy: od słuchania do próbowania od słuchania do próbowania od patrzenia do tworzenia od patrzenia do tworzenia od słów do działania od słów do działania

8 Zielony rower, to nie tylko dobra i pożyteczna zabawa, ale raczej praca badawcza określająca: jaki jest poziom edukacji w LP jaki jest poziom edukacji w LP analizę edukacji leśnej analizę edukacji leśnej kierunki rozwoju edukacji leśnej kierunki rozwoju edukacji leśnej poziom zapotrzebowania społecznego na ten rodzaj edukacji poziom zapotrzebowania społecznego na ten rodzaj edukacji predyspozycje edukatorów predyspozycje edukatorów

9 kto może być odbiorcą edukacji leśnej? kto może być odbiorcą edukacji leśnej? jak nawiązać kontakt ze swoim odbiorcą? jak nawiązać kontakt ze swoim odbiorcą? jakie zastosować metody do osiągnięcia zamierzonego celu? jakie zastosować metody do osiągnięcia zamierzonego celu? jakie jest zapotrzebowanie na taki rodzaj edukacji? jakie jest zapotrzebowanie na taki rodzaj edukacji?

10 Rok ,5 tysiąca osób czy osiągnięto właściwy cel? czy osiągnięto właściwy cel? w jakim stopniu zdołaliśmy zadowolić swoich odbiorców? w jakim stopniu zdołaliśmy zadowolić swoich odbiorców? jaki będzie dalszy ciąg naszej edukacji? jaki będzie dalszy ciąg naszej edukacji?

11

12

13 emocje emocje trema trema stres stres będę oceniany będę oceniany jak wypadnę? jak wypadnę? jak ocenią mnie uczniowie? jak ocenią mnie uczniowie? czy się uda? czy się uda? czy treści nauczania znajdą swoich odbiorców? czy treści nauczania znajdą swoich odbiorców?

14

15

16

17 Czy od nauczania są tylko nauczyciele? Takie doświadczenie było potrzebne – jak stwierdziło wielu uczestników Zielonego Roweru Takie doświadczenie było potrzebne – jak stwierdziło wielu uczestników Zielonego Roweru

18 Edukacji leśnej nie można prowadzić bez podstaw metodyki i dydaktyki.

19

20 Co z tego wyszło: edukatorzy leśni są taktowni, uśmiechnięci i przyjacielscy – 5,68 edukatorzy leśni są taktowni, uśmiechnięci i przyjacielscy – 5,68 trafnie dobrali treści nauczania do wieku odbiorcy trafnie dobrali treści nauczania do wieku odbiorcy nawiązali właściwy kontakt uczeń-edukator nawiązali właściwy kontakt uczeń-edukator udzielali dodatkowych wyjaśnień na prośbę ucznia udzielali dodatkowych wyjaśnień na prośbę ucznia zachęcali do samodzielnego myślenia zachęcali do samodzielnego myślenia zajęcia pobudziły wyobraźnię uczniów zajęcia pobudziły wyobraźnię uczniów zastosowali skuteczne działania pobudzające aktywność zastosowali skuteczne działania pobudzające aktywność

21 Czy można otrzymać lepszy wynik? Czy można otrzymać lepszy wynik?

22 IMIĘ I NAZWISKO:RDLP:JEDNOSTKA: SZKOŁA:KLASA:LICZBA UCZNIÓW: LICZBA PUNKTÓW: 99 % LICZBA PUNKTÓW: 1 % LICZBA PUNKTÓW:

23 Leśnicy ocenili się na 4,60 TAK TRZYMAĆ LEŚNICY !

24 Mocne strony edukacji leśnej: przygotowanie się do zajęć przygotowanie się do zajęć nawiązanie kontaktu z uczniami nawiązanie kontaktu z uczniami zainteresowanie tematem zainteresowanie tematem atrakcyjne formy pracy atrakcyjne formy pracy leśnik przyjacielem dzieci i młodzieży leśnik przyjacielem dzieci i młodzieży

25

26

27

28 5,3 i więcej. Można realizować poważne tematy, całkiem sympatycznie i przyjaźnie dla odbiorcy Można realizować poważne tematy, całkiem sympatycznie i przyjaźnie dla odbiorcy

29 Aby nawiązać kontakt ze swoim odbiorcą trzeba znać jego sposób myślenia i zachowywania się. Dopóki nie odnajdziemy z odbiorcą wspólnej płaszczyzny porozumienia, nie możemy liczyć na wysoką efektywność swojej pracy

30 Nie można realizować tematu bez określenia założonego celu i metod jakimi chcemy osiągnąć wyznaczony w edukacji cel.

31 Wnioski leśników: zachodzi potrzeba organizowania warsztatów edukacji leśnej zachodzi potrzeba organizowania warsztatów edukacji leśnej należy łączyć warsztaty z czynnym wypoczynkiem należy łączyć warsztaty z czynnym wypoczynkiem należy dzielić się swoimi doświadczeniami należy dzielić się swoimi doświadczeniami integracja środowiska edukatorów integracja środowiska edukatorów słabe przygotowanie metodyczne leśników do prowadzenia zajęć słabe przygotowanie metodyczne leśników do prowadzenia zajęć

32 Program edukacyjno-warsztatowy Zielony Rower to: uświadomienie czym jest edukacja leśna uświadomienie czym jest edukacja leśna integracja środowiska edukatorów integracja środowiska edukatorów wymiana doświadczeń wymiana doświadczeń budowanie zaufania społecznego i wizerunku leśnika budowanie zaufania społecznego i wizerunku leśnika wyjście leśnika i leśnictwa do społeczeństwa wyjście leśnika i leśnictwa do społeczeństwa zainteresowanie lasem i leśnictwem uczniów i dorosłych zainteresowanie lasem i leśnictwem uczniów i dorosłych

33 współpraca leśników ze szkołami, metodykami, administracją samorządową,itp. współpraca leśników ze szkołami, metodykami, administracją samorządową,itp. doskonalenie warsztatu zawodowego leśników i nauczycieli doskonalenie warsztatu zawodowego leśników i nauczycieli wprowadzenie innowacji zawodowej leśników i nauczycieli wprowadzenie innowacji zawodowej leśników i nauczycieli otworzenie ścieżek międzyprzedmiotowych w szkołach otworzenie ścieżek międzyprzedmiotowych w szkołach analiza poziomu edukacji leśnej analiza poziomu edukacji leśnej możliwość wykorzystania gotowych scenariuszy możliwość wykorzystania gotowych scenariuszy dobra i pożyteczna zabawa dobra i pożyteczna zabawa

34 Nadleśnictwa nie mogą realizować same zadań edukacyjnych, bez zaproszenia do nich partnerów. Poziom prowadzonej edukacji leśnej zależy tylko i wyłącznie od świadomości, kreatywności, spontaniczności samych leśników. Warto bazować już na sprawdzonych formach pracy. Edukacji leśnej nie można prowadzić bez podstaw metodyki i dydaktyki. EDUKACJA JEST PROCESEM CIĄGŁYM

35

36

37 Cel Zielonego Roweru został osiągnięty z wynikiem 4,78! W szkole jest to świadectwo z barwami narodowymi i nagrodą (?)

38 Zadanie domowe: Jakie będą dalsze losy edukacji leśnej? Jakie będą dalsze losy edukacji leśnej? Czy Zielony Rower może być eventem, które będzie realizowane przez poszczególne RDLP? Czy Zielony Rower może być eventem, które będzie realizowane przez poszczególne RDLP?

39 referat : Zbigniew Kamiński Organizatorzy Zielonego Roweru: Zbigniew Kamiński Radomir Bałazy DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ ( 075 ) wew. 25


Pobierz ppt "Nadleśnictwo Świeradów Górą nasi, czyli rowerkiem przez las."

Podobne prezentacje


Reklamy Google