Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Analiza porównawcza przedsiębiorstw: Ryanair i British Airways dr Agata Kocia.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Analiza porównawcza przedsiębiorstw: Ryanair i British Airways dr Agata Kocia."— Zapis prezentacji:

1 Analiza porównawcza przedsiębiorstw: Ryanair i British Airways dr Agata Kocia

2 Ryanair rok założenia: 1985 ponad 150 miast Europy; ponad 230 samolotów główna siedziba: Londyn Stansted zatrudnia ponad osób krótkodystansowy przewoźnik cel 1: poprawa punktualności cel 2: nastawienie na cięcia kosztów ograniczenie liczby odwołań zagubiony bagaż rezerwacja online model jeden-rodzaj statku powietrznego

3 British Airways rok założenia: 1974 lata do 300 miejsc na całym świecie; ponad 238 samolotów główna siedziba znajduje się w: Heathrow, Londyn długodystansowy przewoźnik wpływ na sprawozdania: połączenie z Iberia brand cel 1: pozytwne postrzeganie marki cel 2: tworzenie nowych kanałów osiągania dochodów

4 Branża lotnicza: Ryzyka reputacja marki ceny konkurenta ceny paliw interwencja rządu kwestie bezpieczeństwa długoterminowe zakłócenia wahania kursu walutowego

5 Analiza Makroekonomiczna

6 Analiza MakroekonomicznaIRLANDIA WIELKA BRYTANIA Stopa wzrostu PKB (%) 4,94,4-3,42,83,10,7 Stopa inflacji (%) 3,94,94,13,02,33,6 Stopa bezrobocia (%) 4,64,66,12,95,35,6 Bilans handlowy Indeks giełdowy 9,408 ISEQ®6,950 2,361 6,621 FTSE 1006,053 4,417

7 Analiza Sprawozdań Finansowych (1) British Airways Zysk operacyjny £602 mln £875 mln (£220) mln Przychody8,4928,7538,992 Koszty oleju i paliwa 1,9312,0552,969 Koszty utrzymania samolotu Aktywa obrotowe ogółem 3,4313,1482,346 Gotówka i ekwiwalent Wpływy netto z działalności operacyjnej

8 Analiza Sprawozdań Finansowych (2)RyanAir Zysk po opodatkowaniu 435,600 mln 390,708 mln (169,173) mln Przychody z działalności operacyjnej 2,236,8952,713,8222,941,965 Koszty oleju i paliwa 1,257,062791,327693,331 Opłaty lotniskowe 273,613396,326443,387 Zadłużenie długoterminowe 2,033,7422,268,2072,583,610 Gotówka i ekwiwalent 1,346,4191,470,8491,583,194 Wpływy netto z działalności operacyjnej 900,836703,902413,134

9 Analiza Wskaźnikowa

10 Wskaźniki (1)

11 Wskaźniki (2)

12 Wskaźniki (3)

13 Ryzyko kursowe

14 Ryzyko kursowe wynika z … należności ze sprzedaży biletów lotniczych zobowiązanń związanych z zakupem paliwa zadłużenia zagranicznego zakupu innych spółek

15 Ryzyko kursowe: Należności ze sprzedaży biletów wartość biletu denominowanego w funtach może się zmniejszyć (zwiększyć), jeśli funt traci na wartości zagraniczny popyt na loty krajowe i międzynarodowe jest odwrotnie proporcjonalny do wartości waluty krajowej krajowe zapotrzebowanie na loty międzynarodowe jest odwrotnie proporcjonalne do wartości waluty krajowej

16 Strategie zabezpieczenia się przez ryzykiem walutowym Naturalny hedging działa tylko w przypadku, gdy waluty poruszają się w przeciwnym kierunku Rezerwy walutowe i strategie dopasowania Walutowe instrumenty pochodne zabezpieczające Polityka dywersyfikacji

17 Ryzyko kursowe (1)

18 Ryzyko kursowe (2)

19 Ryzyko kursowe (3)

20 Ryzyko kursowe (4)

21 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Analiza porównawcza przedsiębiorstw: Ryanair i British Airways dr Agata Kocia."

Podobne prezentacje


Reklamy Google