Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Obiekt bryła obrotowa (ang lathe = tokarka) Obiekt bryła obrotowa powstaje przez obrót krzywej wokół pewnej osi Przykład: lathe { linear_spline 6,,,,,,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Obiekt bryła obrotowa (ang lathe = tokarka) Obiekt bryła obrotowa powstaje przez obrót krzywej wokół pewnej osi Przykład: lathe { linear_spline 6,,,,,,"— Zapis prezentacji:

1 Obiekt bryła obrotowa (ang lathe = tokarka) Obiekt bryła obrotowa powstaje przez obrót krzywej wokół pewnej osi Przykład: lathe { linear_spline 6,,,,,, pigment { Blue } } oś obrotu

2 Definicja bryły obrotowej w POV-Rayu LATHE: lathe { [SPLINE_TYPE] Liczba punktów,... [LATHE_MODIFIER...] } SPLINE_TYPE: linear_spline | quadratic_spline | cubic_spline | bezier_spline LATHE_MODIFIER: sturm | OBJECT_MODIFIER

3 SPLINE_TYPE: linear_spline | quadratic_spline | cubic_spline | bezier_spline

4 Obiekt wielobok (ang. polygon) Obiekt polygon jest stosowany w celu uzyskania dowolnego płaskiego wieloboku o n-bokach. Wielobok opisujemy przy pomocy jego wierzchołków. Ponieważ kształt musi być zamknięty, pierwszy podany punkt musi być jednocześnie ostatnim podanym punktem. polygon { 12,,,,,,,,,,,, } plane {, 0 pigment { color Green }}

5 Obiekty złożone c.d. Obiekt ekstrapolowany (ang. prism object) Obiekt ekstrapolowany powstaje z wieloboku lub zamkniętej krzywej przez ekstrapolację wzdłuż wektora normalnego do powierzchni tegoż wielokąta czy kształtu. PRISM: prism { [PRISM_ITEMS...] Height_1, Height_2, Number_Of_Points,,,... [ open ] [PRISM_MODIFIERS...] } PRISM_ITEM: linear_spline | quadratic_spline | cubic_spline | bezier_spline | linear_sweep | conic_sweep

6 Obiekt prism c.d. prism { linear_spline linear_sweep 0, 1, 10,,,,,, //zewnetrzny,,,, //wewnetrzny } łączenie odcinkami, ekstrapolacja liniowa prism { quadratic_spline linear_sweep 0, 1, 12,,,,,,, //zewn.,,,,, //wewn. } interpolacja wielomianem 2 stopnia, ekstrapolacja liniowa Punkty kontrolne (określają nachylenie krzywej dla pierwszego punktu) Punkty: pierwszy i ostatni

7 Obiekt prism c.d. prism { cubic_spline linear_sweep 0, 1, 14,,,,,,,, //zewn.,,,,,, //wewn. } Punkty kontrolne (określają nachylenie krzywej dla pierwszego i ostatniego punktu) Punkty: pierwszy i ostatni interpolacja wielomianem 3 stopnia, ekstrapolacja liniowa interpolacja kwadratowa

8 Obiekt prism c.d. interpolacja wielomianem Beziera, ekstrapolacja liniowa Definicja krzywej Beziera wymaga co najmniej 4 punktów na segment (podobnie jak dla obiektu Lathe) Punkty 1 i 4 to pierwszy i ostatni punkt pojedynczego segmentu krzywej Beziera, a punkty 2 i 3 są punktami kontrolnymi określającymi nachylenie punktów krańcowych segmentu. Wektor łączący punkty 1 i 2 jest styczną do krzywej w punkcie pierwszym. Im większa jest odległość między punktami: 1 i 2 - tym krzywa jest bardziej gładka, natomiast mała odległość powoduje gwałtowny wzrost krzywizny. To samo dotyczy punktów: 3 i 4. W celu uzyskania gładkich przejść między poszczególnymi segmentami krzywej Beziera punkty: 3 i 4 w bieżącym segmencie oraz 1 i 2 w następnym powinny być współliniowe, a punkt 4 bieżącego segmentu musi pokrywać się z punktem 1 następnego segmentu.


Pobierz ppt "Obiekt bryła obrotowa (ang lathe = tokarka) Obiekt bryła obrotowa powstaje przez obrót krzywej wokół pewnej osi Przykład: lathe { linear_spline 6,,,,,,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google