Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zabawa z fizyką KLASA 3: KAMILLA KAROLINA KLASA 2: ŁUKASZ RAFAŁ KRZYSZTOF MARCIN Nauczyciel prowadzący: Barbara Molenda-Wołowiec KLASA 2: ANIA MAGDA KAROLINA.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zabawa z fizyką KLASA 3: KAMILLA KAROLINA KLASA 2: ŁUKASZ RAFAŁ KRZYSZTOF MARCIN Nauczyciel prowadzący: Barbara Molenda-Wołowiec KLASA 2: ANIA MAGDA KAROLINA."— Zapis prezentacji:

1 Zabawa z fizyką KLASA 3: KAMILLA KAROLINA KLASA 2: ŁUKASZ RAFAŁ KRZYSZTOF MARCIN Nauczyciel prowadzący: Barbara Molenda-Wołowiec KLASA 2: ANIA MAGDA KAROLINA MACIEK KLASA 1: IWONA KLAUDIA MATEUSZ ADRIAN Strona 1 z 13

2 CELE PROJEKTU: CELE PROJEKTU: 1. Kształcenie pracy zespołowej, umiejętności współpracy, podziału pracy, porozumiewania się. 2. Kształcenie umiejętności posługiwania się komputerem jako źródłem wiedzy oraz wykorzystanie programów do obróbki filmu, stworzenie strony internetowej, prezentacji - umiejętność zestawiania informacji. 3.Zdobywanie i kształcenie umiejętności dostrzegania i rozpoznawania terminów i pojęć związanych z opisem zjawisk, właściwości, zachowań występujących w literaturze i nie tylko.( Wyszukanie utworów muzycznych gdzie występują zjawiska fizyczne, wyszukanie utworów literackich z opisem np. zjawisk optycznych ) 4. Kształcenie operowania informacją ( selekcja, analiza, porównanie, interpretowanie ) odczytaną z różnych źródeł. ( np. porównanie przysłów do zasad dynamiki) 5. Kształcenie umiejętności wskazywania i opisywania związków i zależności, dostrzegania własności i charakteru różnych sytuacji. Opisywanie przebiegu danych zjawisk wykorzystując poznane prawa i zasady. ( np. wyjaśnienie gier sportowych na bazie fizyki). ( np. wyjaśnienie gier sportowych na bazie fizyki). Strona 2 z 13

3 Nasz projekt został zatytułowany " Zabawa z fizyką". Przy projekcie pracowały cztery grupy młodzieży. Każda z nich miała wyznaczone konkretne zadanie. Projekt ten polegał na poszukiwaniu fizyki w różnych dziedzinach - muzyce, poezji, sporcie a nawet w zwykłych zabawach lub grach zespołowych. Temat projektu jest nietypowy, nie realizuje wprost danego zagadnienia fizycznego ( analiza zjawiska bądź zasady ) ale jest pracą przekrojową przez wiele działów fizyki. Realizacja tego typu projektu wymaga samozaparcia oraz umiejętnego poruszania się w podstawach fizyki. Moi uczniowie chętnie zdecydowali się na uczestnictwo z kilku powodów: - chcieliśmy przy wykonywaniu tego projektu dobrze się bawić, - szukać powiązań fizyki z innymi dziedzinami życia, - udowodnić,że fizykę można znaleźć wszędzie, - sprawdzić czy młodzież słuchając muzyki, czytając, obserwując,potrafi odszukać, nazwać zjawiska fizyczne, wykorzystane prawa i zasady. Wreszcie pokazać innym,że fizyka nie jest taka trudna i straszna,że to nie tylko suche wzory, jednostki, trudne zadania tekstowe. Chcieliśmy udowodnić,że przy fizyce można się bawić! Do naszego projektu załączymy film w którym spróbujemy pokazać różne zabawy i wytłumaczyć je na bazie fizyki. Wreszcie pokazać innym,że fizyka nie jest taka trudna i straszna,że to nie tylko suche wzory, jednostki, trudne zadania tekstowe. Chcieliśmy udowodnić,że przy fizyce można się bawić! Do naszego projektu załączymy film w którym spróbujemy pokazać różne zabawy i wytłumaczyć je na bazie fizyki. Strona 3 z 13

4 Nasze rezultaty zaprezentujemy tylko na forum klasy na lekcji fizyki lub informatyki. Niestety szersze wykorzystanie będzie możliwe dopiero w przyszłym roku szkolnym na Ś więcie Szkoły lub Dniu Otwartym Szkoły. W tym roku jest to niemożliwe ze względu na duże uroczystości, które odbywają się w naszej szkole. Niestety szersze wykorzystanie będzie możliwe dopiero w przyszłym roku szkolnym na Ś więcie Szkoły lub Dniu Otwartym Szkoły. W tym roku jest to niemożliwe ze względu na duże uroczystości, które odbywają się w naszej szkole. Wydaje mi się,że dla moich uczniów to nawet lepiej, na początek spróbują prezentacji dla mniejszej publiczności a potem zaprezentują się już w szerszym gronie. Może zrobimy g aleri ę projektów. Wydaje mi się,że dla moich uczniów to nawet lepiej, na początek spróbują prezentacji dla mniejszej publiczności a potem zaprezentują się już w szerszym gronie. Może zrobimy g aleri ę projektów. Strona 4 z 13

5 WYKORZYSTANE NARZĘDZIA : Komputery, łącza internetowe, oprogramowanie, płyty CD z muzyką, wykorzystywane książki, podręczniki, czasopisma, kamera cyfrowa, sprzęt potrzebny do doświadczeń fizycznych, które chcemy zademonstrować w filmie. I PROGRAMY KOMPUTEROWE: Power Point - wykonanie prezentacji w tym programie Movie Maker - przygotowanie filmu Strona 5 z 13

6 ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁÓW: NAD PROJEKTEM PRACOWAŁO 15 OSÓB: IWONA KLAUDIA MATEUSZ ADRIAN ŁUKASZ RAFAŁ KRZYSZTOF MARCIN UCZNIOWIE Z KLASY PIERWSZEJ OPRACOWALI PREZENTACJĘ W POWER POINCIE. PREZENTACJA UDOWODNIŁA,ŻE MOŻNA ZNALEŹĆ FIZYKĘ W PRZYSŁOWIACH, MUZYCE, SPORCIE, MEDYCYNIE I ITD. UCZNIOWIE KLASY DRUGIEJ, PRZYGOTOWALI PREZENTACJĘ UKAZUJĄCĄ, ŻE... WSZĘDZIE DOBRZE A W DOMU...TEŻ PRAWA FIZYCZNE PRZYKŁADY PRAW I ZASAD FIZYCZNYCH W NIEOCZEKIWANYCH SYTUACJACH DOMOWYCH I NIE TYLKO Strona 6 z 13

7 ANIA MAGDA KAROLINA MACIEK KAMILLA KAROLINA BARBARA UCZNIOWIE KLASY DRUGIEJ PRZYGOTOWALI FILM, KTÓREGO SAMI BYLI REŻYSERAMI I AKTORAMI. W FILMIE POKAZALI NAJBARDZIEJ BANALNE DOŚWIADCZENIA, KTÓRE MOŻNA ZROBIĆ W DOMU, POKAZAĆ MŁODSZEMU RODZEŃSTWU, WYTŁUMACZYĆ NA CZYM POLEGAJĄ I ODDAĆ MAGIĘ FIZYKI. UCZENNICE KLASY TRZECIEJ, UDOKUMENTOWAŁY PRACĘ CAŁEGO ZESPOŁU TWORZĄC STRONĘ INTERNETOWĄ ! NAUCZYCIEL NADZORUJĄCY WSZYSTKIE PRACE I W KAŻDEJ CHWILI POKRZEPIAJĄCY NA DUCHU TYCH CO NIE MIELI JUŻ SIŁ Strona 7 z 13

8 ROLA NAUCZYCIELA : 1. Rola przewodnika w całym działaniu. 2. Pomoc od strony merytorycznej. 3. Przejrzenie wstępnych prezentacji i wysunięcie przeze mnie propozycji zmian bądź poprawienie błędów. 4. Nadzór nad wyborem przedstawianych doświadczeń. 5. Wspólne wykonywanie doświadczeń w czasie nagrywania filmu. 6. Czuwanie nad dotrzymaniem terminów. 7. Przygotowanie zespołu do prezentacji publicznej. 8. Nagrodzenie zespołu za świetnie wykonaną pracę. Strona 8 z 13

9 OPIS DZIAŁAŃ UCZNIÓW: Samodzielny podział uczniów na zespoły. Wybór czynności przez dany zespół. Poszukiwanie odpowiednich utworów muzycznych, przysłów, poezji, innych dziedzin,w których można znaleźć fizykę. Opracowanie odnalezionych sytuacji od strony fizycznej. Stworzenie prezentacji w programie Power Point. Wyszukanie i wybór doświadczeń fizycznych, które miały być zaprezentowane na filmie. Opracowanie tekstu omawiającego doświadczenia. Przygotowanie sprzętu potrzebnego do wykonania doświadczeń. Nakręcenie filmu i jego obróbka. Pozyskanie zdjęć od innych zespołów i stworzenie dokumentacji pracy całej grupy w formie strony internetowej. Pozyskanie prezentacji oraz filmu od pozostałych sekcji w celu umieszczenia ich na stronie internetowej. Zaprezentowanie projektu przed publicznością. Strona 9 z 13

10 REZULTATY UCZNIÓW Prezentacja – Fizyka w życiu Prezentacja - Wszędzie dobrze,a w domu... tez prawa fizyczne Film - Zabawa z fizyką Stworzenie strony internetowej – udokumentowanie pracy całego zespołu. Zaprezentowanie projektu przed szerszą publicznością. Strona 10 z 13

11 PREZENTACJA PUBLICZNA: WYGŁOSZENIE POGADANKI ORAZ RECYTACJA WIERSZY NA TEMAT PROJEKTU PRZEDSTAWIENIE PREZENTACJI I FILMU – uczniowie oglądają na komputerach UCZESTNICTWO UCZNIÓW W WYSTAWIE INTERAKTYWNEJ NAJPROSTSZYCH DOŚWIADCZEŃ FIZYCZNYCH Strona 11 z 13

12 WNIOSKI: 1. Nauczyliśmy się jak ważna jest współpraca. 2. Wiemy jak ważna jest systematyczność i terminowość. 3. Potrafimy szukać w prasie, podręcznikach, Internecie. 4. Przekonaliśmy się jak ważna jest pomysłowość w tworzeniu. 5. Nauczyliśmy się prezentować nasze prace na forum publicznym 6. Projekty są bardzo ciekawą formą pracy. CYTATY UCZNIÓW: Powinniśmy częściej wykonywać projekty Fajnie się bawiliśmy,ale nie było to takie łatwe Trudno jest przemawiać przed szerszą publicznością Strona 12 z 13

13 WNIOSKI NAUCZYCIELA: 1.Nauczyłam się kontaktu z dziećmi drogą elektroniczną. 2.Już wiem,że młodzież świetnie się sprawdza w projektach, należy je częściej stosować. 3.Należy kłaść nacisk na wyuczenie umiejętności występowania przed szerszą publicznością. 4.Nasz tegoroczny projekt wykorzystamy w kolejnym roku szkolnym do szerszej prezentacji, może stworzymy galerię projektów. Muszę zarazić tym pomysłem innych nauczycieli ( może z mojego zespołu przedmiotowego). Strona 13 z 13


Pobierz ppt "Zabawa z fizyką KLASA 3: KAMILLA KAROLINA KLASA 2: ŁUKASZ RAFAŁ KRZYSZTOF MARCIN Nauczyciel prowadzący: Barbara Molenda-Wołowiec KLASA 2: ANIA MAGDA KAROLINA."

Podobne prezentacje


Reklamy Google