Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zasady: Mała wioska siada w kółku – uczniowie eksperci z danej dziedziny. Przedstawiają, dyskutują, prezentują. Mała wioska siada w kółku – uczniowie eksperci.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zasady: Mała wioska siada w kółku – uczniowie eksperci z danej dziedziny. Przedstawiają, dyskutują, prezentują. Mała wioska siada w kółku – uczniowie eksperci."— Zapis prezentacji:

1 Zasady: Mała wioska siada w kółku – uczniowie eksperci z danej dziedziny. Przedstawiają, dyskutują, prezentują. Mała wioska siada w kółku – uczniowie eksperci z danej dziedziny. Przedstawiają, dyskutują, prezentują. Krąg na zewnątrz: obserwatorzy – pracują z arkuszem obserwacji: zapisują notatki, wypełniają karty pracy. Krąg na zewnątrz: obserwatorzy – pracują z arkuszem obserwacji: zapisują notatki, wypełniają karty pracy. Obserwatorzy dołączają do wioski, dzielą się swoimi spostrzeżeniami. Obserwatorzy dołączają do wioski, dzielą się swoimi spostrzeżeniami. Czas na refleksję. Czas na refleksję. Zastosowanie: Podczas powtórek. Podczas powtórek. Do opanowania nowych wiadomości ( czas na wcześniejsze zapoznanie się z materiałem – np. praca domowa). Do opanowania nowych wiadomości ( czas na wcześniejsze zapoznanie się z materiałem – np. praca domowa). Podczas rozwiązywania problemów – godzina wych. Podczas rozwiązywania problemów – godzina wych. Na podstawie: NLP dla nauczycieli. R Churches Na podstawie: NLP dla nauczycieli. R Churches Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację

2 Gra w klasowe Bingo Zasady: Przygotuj tablicę do bingo z polami ( liczbę określ wg potrzeb) - wpisz w nich: np.: cele lekcji, nacobezu, nowe pojęcia, zagadnienia, zadania – do nauczenia się na lekcji. Przygotuj tablicę do bingo z polami ( liczbę określ wg potrzeb) - wpisz w nich: np.: cele lekcji, nacobezu, nowe pojęcia, zagadnienia, zadania – do nauczenia się na lekcji. Odkrywaj kolejne pola, gdy został osiągnięty cel lub sprawdzasz realizację nacobezu, powtarzasz, podsumowujesz. Odkrywaj kolejne pola, gdy został osiągnięty cel lub sprawdzasz realizację nacobezu, powtarzasz, podsumowujesz. Uczniowie mogą mieć swoje własne Tablice: sami wpisują w pola zagadnienia na początku lekcji. Uczniowie mogą mieć swoje własne Tablice: sami wpisują w pola zagadnienia na początku lekcji. Zastosowanie: Bingo na tablicy służy np. do monitorowania celów, nacobezu, do podsumowania lekcji. Tablica z Bingo dla ucznia – może służyć do samooceny, oceny koleżeńskiej. Na podstawie: Colin Rose, Szkoła może być fascynująca... Poradnik dla rodziców i nauczycieli. Audiobook

3 Bilet wstępu Zasady: Przygotuj dla uczniów Bilety wstępu na kolejną lekcję. Przygotuj dla uczniów Bilety wstępu na kolejną lekcję. Na bilecie wstępu zapisz temat. Na bilecie wstępu zapisz temat. Zadaj I pytanie i zostaw miejsce na odpowiedź: Co już wiemy: (uczeń wpisuje wiedzę dotychczasową, może się zdarzyć, że napisze, nic nie wiem!) Zadaj I pytanie i zostaw miejsce na odpowiedź: Co już wiemy: (uczeń wpisuje wiedzę dotychczasową, może się zdarzyć, że napisze, nic nie wiem!) Zadaj II pytanie i zostaw miejsce na odpowiedź: Czego się dowiedziałem samodzielnie z różnych źródeł ( np. zasugerowanych przez n-la) Zadaj II pytanie i zostaw miejsce na odpowiedź: Czego się dowiedziałem samodzielnie z różnych źródeł ( np. zasugerowanych przez n-la) Zadaj III pytanie i zostaw miejsce na odpowiedź: Czego bym chciał się dowiedzieć na lekcji? Zadaj III pytanie i zostaw miejsce na odpowiedź: Czego bym chciał się dowiedzieć na lekcji? Zastosowanie: Przygotowanie się do nowej lekcji. Łączenie wiedzy posiadanej z nabytą. Wdrażanie uczniów do samodzielności. Na podstawie: Colin Rose, Szkoła może być fascynująca... Poradnik dla rodziców i nauczycieli. Audiobook

4 Zasady: Utwórz trzyosobowe zespoły. Wyznacz role: obserwatora, pomocnika, ucznia. Utwórz trzyosobowe zespoły. Wyznacz role: obserwatora, pomocnika, ucznia. Uczeń prosi o pomoc – (wytłumaczenie, rozwiązanie zadania); Pomocnik – pomaga, tłumaczy, Obserwator: ocenia współpracę, mówi, co było dobre, a co nie, przy okazji słuchając uczy się, utrwala. Uczeń prosi o pomoc – (wytłumaczenie, rozwiązanie zadania); Pomocnik – pomaga, tłumaczy, Obserwator: ocenia współpracę, mówi, co było dobre, a co nie, przy okazji słuchając uczy się, utrwala. Przeprowadź ćwiczenie kilkakrotnie, aby każdy miał okazję, wcielić się w inną rolę. Przeprowadź ćwiczenie kilkakrotnie, aby każdy miał okazję, wcielić się w inną rolę.Zastosowanie: Do zastosowania podczas powtórek, Do zastosowania podczas powtórek, Do opanowania nowych wiadomości ( czas na wcześniejsze zapoznanie się z materiałem), Do opanowania nowych wiadomości ( czas na wcześniejsze zapoznanie się z materiałem), Podczas rozwiązywania problemów. Podczas rozwiązywania problemów. Na podstawie: NLP dla nauczycieli. R Churches Pomocna Trójka - Jak się uczyć i ćwiczyć umiejętność słuchania

5 Bank pytań – Bank wiedzy Zasady: Uczniowie sami wymyślają pytania po każdej lekcji - odwołując się do celów, kryteriów. Uczniowie sami wymyślają pytania po każdej lekcji - odwołując się do celów, kryteriów. Ustalamy zasadę: po każdej lekcji wywieszamy listę pytań, z której nauczyciel wybiera np. 5 pytań na następnej lekcji do pytania, po 3 lekcjach do kartkówki. Ustalamy zasadę: po każdej lekcji wywieszamy listę pytań, z której nauczyciel wybiera np. 5 pytań na następnej lekcji do pytania, po 3 lekcjach do kartkówki. Zastosowanie: Podsumowanie lekcji. Sprawdzenie osiągnięcia celów lekcji/ nacobezu. Na podstawie: Colin Rose, Szkoła może być fascynująca... Poradnik dla rodziców i nauczycieli. Audiobook

6 Mecz wyzwań – od pytania do nauki. Zasady: Dzielimy klasę na dwa zespoły: A i B. Dzielimy klasę na dwa zespoły: A i B. Uczniowie z grupy A i B otrzymują różny materiał do powtórzenia w domu, na lekcji. Uczniowie z grupy A i B otrzymują różny materiał do powtórzenia w domu, na lekcji. Nauczyciel zapowiada, że jutro zagramy w mecz wyzwań; Nauczyciel zapowiada, że jutro zagramy w mecz wyzwań; Zespół A układa pytania dla zespołu B i odwrotnie na podstawie otrzymanego materiału. Szukanie pytań jest trudniejsze - od wymyślania odpowiedzi. Zespół A układa pytania dla zespołu B i odwrotnie na podstawie otrzymanego materiału. Szukanie pytań jest trudniejsze - od wymyślania odpowiedzi. Organizujemy mecz A kontra B. Organizujemy mecz A kontra B. Zastosowanie: Powtórki. Samodzielne uczenie się i ocena koleżeńska, samoocena. Na podstawie: Colin Rose, Szkoła może być fascynująca... Poradnik dla rodziców i nauczycieli. Audiobook


Pobierz ppt "Zasady: Mała wioska siada w kółku – uczniowie eksperci z danej dziedziny. Przedstawiają, dyskutują, prezentują. Mała wioska siada w kółku – uczniowie eksperci."

Podobne prezentacje


Reklamy Google