Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy: Uczniowie klasy 3gA Szkoła: Publiczne Gimnazjum Nr 9 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Opolu (przy.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy: Uczniowie klasy 3gA Szkoła: Publiczne Gimnazjum Nr 9 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Opolu (przy."— Zapis prezentacji:

1 KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy: Uczniowie klasy 3gA Szkoła: Publiczne Gimnazjum Nr 9 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Opolu (przy Zespole Szkół Ogólnokształcących w Opolu, członkiem Towarzystwa Szkół Twórczych)

2 CELE PROJEKTU Poznanie struktury danego kwasu, Poznanie innych nazw zwyczajowych oraz nazwy systematycznej kwasu, Poznanie właściwości fizycznych i chemicznych kwasu, Poznanie medycznych zastosowań kwasu, Poznanie źródeł występowania kwasu, Poznanie skutków niedoboru i nadmiaru kwasu w organizmie ludzkim.

3 OPIS PROJEKTU Projekt rozpoczął się i trwał do W projekcie brało udział 18 uczniów klasy 3gA. Uczniowie wyszukiwali informacje w literaturze przedmiotu oraz Internecie oraz weryfikowali je podczas spotkania z lekarzem specjalistą. Przedmiotem zainteresowania każdej grupy był inny kwas: 1.Kwas acetylosalicylowy 2.Kwas askorbinowy 3.Kwas foliowy 4.Kwas nikotynowy 5.Kwas pantotenowy 6.Kwas hialuronowy. Zadaniem uczniów było utworzenie prezentacji multimedialnej oraz ulotki na temat danego kwasu

4 NARZĘDZIA I PROGRAMY KOMPUTEROWE WYKORZYSTANE W PROJEKCIE Gimp – do obróbki zdjęć Microsoft Word – do tworzenia ulotek CorelDraw - do tworzenia ulotek Microsoft PowerPoint – do tworzenia prezentacji multimedialnych ChemSketch – do konstruowania modeli cząsteczek kwasów – do wyszukiwania informacji Płyty CD-RW – do zapisu zdobytych informacji Płyty CD-R – do zapisu ostatecznej wersji prezentacji PowerPoint oraz ulotki.

5 ORGANIZACJA PRACY W ZESPOŁACH Uczniowie pracowali w sześciu grupach trzyosobowych. Uczniowie sami dobrali się w zespoły zadaniowe. Ja podałam tylko nazwy sześciu kwasów, a uczniowie sami zdecydowali, który z nich będzie przedmiotem ich zainteresowania. W każdej z grup został wyłoniony lider. Uczniowie podzielili się zagadnieniami do opracowania, spotykali w swoich zespołach w celu przejrzenia zebranego materiału, a następnie liderzy grup spotykali się ze mną, aby zweryfikować uzyskane z różnych źródeł informacje. Razem z liderami grup został opracowany harmonogram projektu oraz kryteria jego oceniania.

6 NAUCZYCIELA W PROJEKCIE Organizacja spotkań z liderami grup, Pomoc w weryfikacji i selekcjonowaniu zdobytych informacji, Monitorowanie pracy nad projektem (pilnowanie terminów), Pomoc w przygotowaniu prezentacji publicznej, Pełnienie funkcji gospodarza podczas prezentacji publicznej.

7 DZIAŁANIA UCZNIÓW Wybór tematów, Wyszukiwanie informacji w Internecie i w literaturze przedmiotu, Selekcja materiału, Wyszukiwanie fotografii, Konstruowanie modelu kwasu w programie ChemSketch, Spotkanie z lekarzem specjalistą, Wykonanie prezentacji multimedialnej, Wykonanie ulotki, Przygotowanie scenariusz prezentacji projektu Prezentacja projektu na forum szkoły

8 REZULTATY PRACY UCZNIÓW Wyszukiwanie informacji

9 REZULTATY PRACY UCZNIÓW Tworzenie prezentacji PowerPoint

10 REZULTATY PRACY UCZNIÓW Przykładowa ulotka

11 PREZENTACJA PUBLICZNA PROJEKTU Prezentacja odbyła się w auli szkolnej. Na prezentacje zostali zaproszeni wszyscy uczniowie gimnazjum wraz z nauczycielami, pod których opieką aktualnie przebywali. Przy wejściu do auli każdy otrzymał ulotki na temat prezentowanych kwasów. Na prezentację szkolną zostali zaproszeni w charakterze ekspertów: lekarz pediatra, pielęgniarka szkolna, psycholog oraz pedagog szkolny. Najpierw było wyświetlanie prezentacji multimedialnych. Nauczyciel historii przed każdą prezentacją zrobił rys historyczny na temat odkrycia kwasu. Następnie prezentacje zostały ocenione przez jury w skład, którego wchodzili czterej wyżej wymienieni eksperci. Każdy z nich oceniał daną prezentacje w skali od 1 do 6. Kwas foliowy i askorbinowy zostały ocenione najwyżej i oba zdobyły po 24 punkty. Aby wyłonić zwycięzcę głosowała publiczność. Zwyciężyli autorzy prezentacji o kwasie foliowym. Następnie odbyła się debata na temat wykorzystania omawianych kwasów w życiu codziennym, w aspekcie medycznym i psychologicznym. Autorzy prac mieli wcześniej przygotowane pytania do ekspertów i publiczności. Publiczność mogła też zadać pytania ekspertom oraz autorom prac. Cała prezentacja trwała około 2 godzin lekcyjnych.

12 PREZENTACJA PUBLICZNA PROJEKTU Publiczność w trakcie prezentacji projektów

13 PREZENTACJA PUBLICZNA PROJEKTU Głosowanie na najlepszą prezentację

14 WNIOSKI Uczniowie poszerzyli swoją wiedzę z zakresu chemii organicznej, ale również pozyskali nieco wiedzy z zakresu medycyny i farmakologii, ponieważ projekt był interdyscyplinarny, Uczniowie nauczyli się selekcjonować zdobyty materiał, Uczniowie zauważyli swoje mocne i słabe strony w zakresie autoprezentacji, Wszyscy uczyliśmy się od siebie nawzajem, Metoda projektu bardzo uatrakcyjnia proces nauczania i uczenia się, Projekt polepszył moje relacje z uczniami, Metoda projektu wyzwala duże pokłady kreatywności zarówno w uczniach jak i nauczycielu.


Pobierz ppt "KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy: Uczniowie klasy 3gA Szkoła: Publiczne Gimnazjum Nr 9 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Opolu (przy."

Podobne prezentacje


Reklamy Google