Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Plan prezentacji Co musi być spełnione, aby korzystać z sieci komputerowych na lekcji fizyki? Wykorzystywanie zasobów informacyjnych Internetu Jak można.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Plan prezentacji Co musi być spełnione, aby korzystać z sieci komputerowych na lekcji fizyki? Wykorzystywanie zasobów informacyjnych Internetu Jak można."— Zapis prezentacji:

1

2 Plan prezentacji Co musi być spełnione, aby korzystać z sieci komputerowych na lekcji fizyki? Wykorzystywanie zasobów informacyjnych Internetu Jak można wykorzystywać Internet na lekcjach fizyki Podręczniki on-line Duży długoterminowy projekt Fora internetowe i listy dyskusyjne Wady i zalety korzystania z sieci na lekcjach fizyki

3 Co musi być spełnione, aby korzystać z sieci komputerowych na lekcjach fizyki?

4 Znajomość podstaw korzystania z komputera Sprawne posługiwanie się programami przeznaczonymi do wspomagania uczenia się i nauczania Umiejętność opracowywania tekstów i ilustracji Sprawne szukanie potrzebnych informacji w bazach informacyjnych, encyklopediach multimedialnych, Internecie Umiejętność wykorzystywania komputera do komunikowania się Sprawne działanie sieci komputerowej !!!

5 Lekcje, na których korzysta się z komputerów, nie powinny być lekcjami o komputerach, a tak bywa, gdy uczniowie nie zostali wcześniej przygotowani do pracy z nimi i sieciami komputerowymi

6 Formy posługiwania się komputerem i sieciami komputerowymi na lekcjach Nauczyciel przedstawia prezentację przed całą klasą Każdy z uczniów samodzielnie wykonuje zadania

7 Wykorzystywanie zasobów informacyjnych Internetu

8 Komputerowe modelowanie zjawisk, których nie można zaobserwować na lekcji Nieodwracalność zjawisk w przyrodzie Zadanie o Eskimosach

9 Zastosowanie symulacji komputerowej do procesów fizycznych, gdy nie można przeprowadzić odpowiednich doświadczeń Symulacja niebezpiecznych eksperymentów Symulacja eksperymentów, których nie możemy przeprowadzić na lekcji wintro.html

10 Interaktywne testy i quizy pozwalające na powtórzenie materiału poznawanego na lekcji Trzypoziomowa gra Kto to odkrył? Interaktywne testy z fizyki na poziomie gimnazjum i liceum

11 Applety symulujące zagadnienia poznawane na lekcji Silnik elektryczny prądu stałego mnazjum1/silnik_elektr/silnik_elektr.htm Pole magnetyczne prostoliniowego przewodnika z prądem mnazjum1/Pole_mag_drutu/PoleMagDrutu.htm

12 Nauka przez samodzielne odkrywanie Siła wypadkowa (dodawanie wektorów) zjum1/prog_fiz_gim1.htm laser html

13 Podręcznik on-line Fizyka dla liceum angielskojęzyczne

14 Duży długoterminowy projekt Przykładowe tematy: Podstawowe informacje o Układzie Słonecznym Rozwój i zastosowanie maszyn prostych na przestrzeni wieków Historia rozwoju elektryczności Burza - Czy należy się jej bać? Zasady prawidłowego zachowania sie podczas burzy Zycie i dokonania Marii Skłodowskiej - Curie Oddziaływanie pola magnetycznego na organizmy żywe Zastosowania praw fizycznych w technice i życiu codziennym

15 Duży długoterminowy projekt Zadanie samodzielnie realizowane przez uczniów, (indywidualnie lub w grupach), ale przygotowane i koordynowane przez nauczyciela Interdyscyplinarny Rozwija wyobraźnię i pomysłowość Uczy samodzielności w zdobywaniu wiedzy Rozwija umiejętność operowania informacjami Uczy właściwej oceny ich wiarygodności

16 Przykładem dobrej strony szkolnej o tematyce fizycznej Strona WWW Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Turku

17 Tematyczne fora internetowe i listy dyskusyjne Artykuły grupowane tematycznie Dostępne dla każdego internauty (zaleta i wada) Niektóre z moderatorem

18 Korzystanie z sieci komputerowych na lekcjach – czy zawsze korzystne? Komputer potrafi wszystko, po co się uczyć?! Zastąpić nauczyciela komputerem Taka lekcja to zabawa, a nie nauka Internet jest zagrożeniem, proponuje ucieczkę od normalnego życia

19 Podsumowanie Nauczyciel powinien nauczyć uczniów posługiwania sie siecią jako narzędziem pracy intelektualnej, a przede wszystkim przygotować ich do właściwego odbioru i wykorzystywania informacji. Nie można zaprzepaścić szans tkwiących w swobodnym dostępie do sieci komputerowej.

20 Pytania?


Pobierz ppt "Plan prezentacji Co musi być spełnione, aby korzystać z sieci komputerowych na lekcji fizyki? Wykorzystywanie zasobów informacyjnych Internetu Jak można."

Podobne prezentacje


Reklamy Google