Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie Nauczyciel: Anna Jereczek Uczestnicy: 18. uczniów z klasy IIa.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie Nauczyciel: Anna Jereczek Uczestnicy: 18. uczniów z klasy IIa."— Zapis prezentacji:

1 1 Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie Nauczyciel: Anna Jereczek Uczestnicy: 18. uczniów z klasy IIa

2 2 Cele projektu Uczniowie potrafią: nazywać części garderoby, opisywać stroje i określać cechy przedmiotów, a także wyrażać opinię Uczniowie potrafią przedstawić wyniki ankiety na temat ulubionych strojów w formie wykresów sporządzonych przy użyciu programu Excel Uczniowie potrafią: nazywać części garderoby, opisywać stroje i określać cechy przedmiotów, a także wyrażać opinię Uczniowie potrafią przedstawić wyniki ankiety na temat ulubionych strojów w formie wykresów sporządzonych przy użyciu programu Excel Uczniowie potrafią wykonać lub wybrać zdjęcia modelek potrzebne do prezentacji i opracować je w programie PowerPoint Uczniowie potrafią zmontować filmik z własnego pokazu mody przy pomocy programu Windows Movie Maker Uczniowie potrafią wykonać lub wybrać zdjęcia modelek potrzebne do prezentacji i opracować je w programie PowerPoint Uczniowie potrafią zmontować filmik z własnego pokazu mody przy pomocy programu Windows Movie Maker

3 3 Opis projektu Projekt jest zgodny z Podstawą programową języka obcego, a więc rozwija sprawność słuchania, mówienia, czytania i pisania. Projekt jest zgodny z Podstawą programową języka obcego, a więc rozwija sprawność słuchania, mówienia, czytania i pisania. Podczas realizacji projektu uczniowie: poznają słownictwo związane z poszczególnymi częściami garderoby, korzystają ze słowników on-line i wyszukiwarek internetowych, selekcjonują informacje, utrwalają odmianę przymiotnika z rodzajnikiem określonym, poznają historię jeansów, poznają niemieckie topmodelki i niemieckich projektantów mody, rozmawiają o ubraniach markowych [Nie szata zdobi człowieka – problem akceptacji w grupie rówieśniczej], przygotowują prezentacje multimedialne oraz montują krótki filmik; przede wszystkim uczą się współpracy w grupie. Podczas realizacji projektu uczniowie: poznają słownictwo związane z poszczególnymi częściami garderoby, korzystają ze słowników on-line i wyszukiwarek internetowych, selekcjonują informacje, utrwalają odmianę przymiotnika z rodzajnikiem określonym, poznają historię jeansów, poznają niemieckie topmodelki i niemieckich projektantów mody, rozmawiają o ubraniach markowych [Nie szata zdobi człowieka – problem akceptacji w grupie rówieśniczej], przygotowują prezentacje multimedialne oraz montują krótki filmik; przede wszystkim uczą się współpracy w grupie.

4 4 Narzędzia i programy komputerowe i internetowe wykorzystane w projekcie Microsoft Word – do utworzenia ankiety oraz opisu naszego pokazu mody Dwujęzyczny słownik on-line Pons – do tłumaczenia z języka polskiego na niemiecki i odwrotnie – do przesyłania prac Excel – do opracowania wyników ankiety Google – do wyszukiwania informacji PowerPoint – do zaprezentowania niemieckich topmodelek i projektantów Kamera cyfrowa – do nakręcenia materiału filmowego Windows Movie Maker – do zmontowania filmiku Windows Media Player – do prezentacji filmu Aparat cyfrowy – do wykonywania zdjęć

5 5 Organizacja pracy zespołów uczniowskich Grupa I – Excel – 6. uczniów z klasy II a Grupa I – Excel – 6. uczniów z klasy II a Grupa II – Power Point – 6. uczniów z klasy II a Grupa II – Power Point – 6. uczniów z klasy II a Grupa III – Movie Maker – 6. uczniów z klasy II a Grupa III – Movie Maker – 6. uczniów z klasy II a Podział zadań wewnątrz zespołów odbywał się w sposób naturalny, natomiast osobą odpowiedzialną za efekty pracy był lider grupy. Podział zadań wewnątrz zespołów odbywał się w sposób naturalny, natomiast osobą odpowiedzialną za efekty pracy był lider grupy.

6 6 Organizacja pracy zespołów uczniowskich Wszyscy uczniowie - skonstruowanie ankiety na temat ubierania się Wszyscy uczniowie - skonstruowanie ankiety na temat ubierania się Grupa I – przeprowadzenie ankiety wśród uczniów naszej szkoły, przedstawienie wyników w formie wykresów za pomocą programu Excel, utworzenie prezentacji multimedialnej zawierającej pytania z ankiety oraz różne typy wykresów Grupa I – przeprowadzenie ankiety wśród uczniów naszej szkoły, przedstawienie wyników w formie wykresów za pomocą programu Excel, utworzenie prezentacji multimedialnej zawierającej pytania z ankiety oraz różne typy wykresów Grupa II – wyszukiwanie w Internecie zdjęć oraz przeróżnych informacji na temat niemieckich topmodelek oraz niemieckich projektantów, utworzenie wirtualnego pokazu mody z komentarzem w języku niemieckim, zaprezentowanie wyników jako pokaz slajdów w programie PowerPoint Grupa II – wyszukiwanie w Internecie zdjęć oraz przeróżnych informacji na temat niemieckich topmodelek oraz niemieckich projektantów, utworzenie wirtualnego pokazu mody z komentarzem w języku niemieckim, zaprezentowanie wyników jako pokaz slajdów w programie PowerPoint Grupa III – przygotowanie ubrań na trzy różne okazje: dyskoteka, strój galowy oraz szkolny, opisanie poszczególnych kreacji w języku niemieckim, przygotowanie dekoracji, nagranie filmiku z własnego pokazu mody, zmontowanie materiału filmowego za pomocą programu Windows Movie Maker Grupa III – przygotowanie ubrań na trzy różne okazje: dyskoteka, strój galowy oraz szkolny, opisanie poszczególnych kreacji w języku niemieckim, przygotowanie dekoracji, nagranie filmiku z własnego pokazu mody, zmontowanie materiału filmowego za pomocą programu Windows Movie Maker

7 7 Rola nauczyciela Przekazałam uczniom informacje o projekcie Przekazałam uczniom informacje o projekcie Wybrałam typ projektu Wybrałam typ projektu Określiłam cele projektu Określiłam cele projektu Określiłam narzędzia komputerowe Określiłam narzędzia komputerowe Przygotowałam harmonogram, karty pracy oraz kartę samooceny i oceny pozostałych członków zespołu Przygotowałam harmonogram, karty pracy oraz kartę samooceny i oceny pozostałych członków zespołu Pomogłam przy skonstruowaniu ankiety Pomogłam przy skonstruowaniu ankiety Pomagałam przy tłumaczeniu na język niemiecki Pomagałam przy tłumaczeniu na język niemiecki Stworzyłam listę wniosków na temat współpracy w grupie Stworzyłam listę wniosków na temat współpracy w grupie Oceniłam projekt Oceniłam projekt Robiłam zdjęcia Robiłam zdjęcia

8 8 Opis kolejnych działań uczniów Przygotowanie pytań do ankiety na temat ubierania się – korzystanie ze słownika on-line Przygotowanie pytań do ankiety na temat ubierania się – korzystanie ze słownika on-line Skonstruowanie ankiety na temat ubierania się Skonstruowanie ankiety na temat ubierania się Przeprowadzenie ankiety wśród uczniów naszej szkoły Przeprowadzenie ankiety wśród uczniów naszej szkoły Opracowanie wyników Opracowanie wyników Przedstawienie wyników w postaci wykresów Przedstawienie wyników w postaci wykresów Utworzenie prezentacji multimedialnej zawierającej poszczególne wykresy z komentarzem w języku niemieckim Utworzenie prezentacji multimedialnej zawierającej poszczególne wykresy z komentarzem w języku niemieckim

9 9 Opis kolejnych działań uczniów Przygotowanie pytań do ankiety na temat ubierania się – korzystanie ze słownika on- line Przygotowanie pytań do ankiety na temat ubierania się – korzystanie ze słownika on- line Wyszukiwanie w Internecie zdjęć niemieckich topmodelek i niemieckich projektantów mody Wyszukiwanie w Internecie zdjęć niemieckich topmodelek i niemieckich projektantów mody Wyszukiwanie informacji na temat niemieckich topmodelek i projektantów Wyszukiwanie informacji na temat niemieckich topmodelek i projektantów Selekcja materiału Selekcja materiału Opracowanie językowe wyselekcjonowanych materiałów – korzystanie ze słownika on-line Opracowanie językowe wyselekcjonowanych materiałów – korzystanie ze słownika on-line Utworzenie wirtualnego pokazu mody Utworzenie wirtualnego pokazu mody

10 10 Opis kolejnych działań uczniów Przygotowanie pytań do ankiety na temat ubierania się – korzystanie ze słownika on-line Przygotowanie pytań do ankiety na temat ubierania się – korzystanie ze słownika on-line Przygotowanie strojów na trzy różne okazje – dyskoteka, strój galowy i strój szkolny Przygotowanie strojów na trzy różne okazje – dyskoteka, strój galowy i strój szkolny Sfotografowanie poszczególnych strojów Sfotografowanie poszczególnych strojów Opisanie wybranych strojów i dodatków w języku niemieckim – korzystanie ze słownika on-line Opisanie wybranych strojów i dodatków w języku niemieckim – korzystanie ze słownika on-line Przygotowanie dekoracji Przygotowanie dekoracji Zapoznanie się z działaniem kamery cyfrowej Zapoznanie się z działaniem kamery cyfrowej Nagranie filmiku z naszego pokazu mody Nagranie filmiku z naszego pokazu mody Selekcja materiału filmowego Selekcja materiału filmowego Zmontowanie materiału filmowego Zmontowanie materiału filmowego

11 11 Rezultaty pracy uczniów Prezentacja multimedialna – wyniki ankiety na temat ubierania się przedstawione w postaci wykresów Prezentacja multimedialna – wyniki ankiety na temat ubierania się przedstawione w postaci wykresów Link: Link: zakładka: Aktualności – Projekt Kleider machen Leute zakładka: Aktualności – Projekt Kleider machen Leute

12 12 Rezultaty pracy uczniów Prezentacja multimedialna – wirtualny pokaz mody Prezentacja multimedialna – wirtualny pokaz mody Link: Link: zakładka: Aktualności – Projekt Kleider machen Leute zakładka: Aktualności – Projekt Kleider machen Leute

13 13 Rezultaty pracy uczniów Filmik – nasz pokaz mody Filmik – nasz pokaz mody Link: Link: zakładka: Aktualności – Projekt Kleider machen Leute zakładka: Aktualności – Projekt Kleider machen Leute

14 14 Publiczna prezentacja Publiczna prezentacja odbyła się na forum klasy drugiej w sali komputerowej i trwała jedną godzinę lekcyjna. Poszczególne grupy przedstawiły efekty swojej pracy. Grupa pierwsza zaprezentowała pytania z ankiety na temat ubierania się, a następnie opracowanie jej wyników w formie wykresów sporządzonych za pomocą programu Excel. Wykresy te zostały przedstawione z ustnym komentarzem w formie prezentacji multimedialnej. Grupa druga przedstawiła wirtualny pokaz mody z udziałem niemieckich topmodelek przygotowany jako pokaz slajdów w programie PowerPoint. Prezentacja zawierała również ciekawostki z życia modelek oraz informacje na temat najbardziej znanych niemieckich projektantów mody. Grupa trzecia przedstawiła filmik z naszego pokazu mody z komentarzem w języku niemieckim. Publiczna prezentacja odbyła się na forum klasy drugiej w sali komputerowej i trwała jedną godzinę lekcyjna. Poszczególne grupy przedstawiły efekty swojej pracy. Grupa pierwsza zaprezentowała pytania z ankiety na temat ubierania się, a następnie opracowanie jej wyników w formie wykresów sporządzonych za pomocą programu Excel. Wykresy te zostały przedstawione z ustnym komentarzem w formie prezentacji multimedialnej. Grupa druga przedstawiła wirtualny pokaz mody z udziałem niemieckich topmodelek przygotowany jako pokaz slajdów w programie PowerPoint. Prezentacja zawierała również ciekawostki z życia modelek oraz informacje na temat najbardziej znanych niemieckich projektantów mody. Grupa trzecia przedstawiła filmik z naszego pokazu mody z komentarzem w języku niemieckim.

15 15 Wnioski Praca metodą projektu urozmaica i wzbogaca lekcje Praca metodą projektu urozmaica i wzbogaca lekcje Uczniowie uczą się dużo więcej niż samego przedmiotu Uczniowie uczą się dużo więcej niż samego przedmiotu Uczniowie uczą się selekcjonować informacje Uczniowie uczą się selekcjonować informacje Uczniowie korzystali z komputera i Internetu na lekcji języka niemieckiego Uczniowie korzystali z komputera i Internetu na lekcji języka niemieckiego Uczniowie nauczyli się korzystać ze słowników on-line Uczniowie nauczyli się korzystać ze słowników on-line Uczniowie wzbogacili słownictwo Uczniowie wzbogacili słownictwo

16 16 Wnioski uczniów Tłumaczenie na język niemiecki nie jest łatwe, ale dobrze, że są słowniki on-line Chyba zostanę ankieterem Nie można zostawiać wszystkiego na sam koniec Nie można zostawiać wszystkiego na sam koniec Niemki wcale nie są brzydkie

17 17 Co zyskałam? Nauczyłam się pracować metodą projektu Nauczyłam się pracować metodą projektu Zyskałam pomoce naukowe Zyskałam pomoce naukowe Wzbogaciłam wiedzę na temat obsługi komputera i Internetu Wzbogaciłam wiedzę na temat obsługi komputera i Internetu Przypomniałam sobie obsługę programu PowerPoint przygotowując tę prezentację Przypomniałam sobie obsługę programu PowerPoint przygotowując tę prezentację


Pobierz ppt "1 Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie Nauczyciel: Anna Jereczek Uczestnicy: 18. uczniów z klasy IIa."

Podobne prezentacje


Reklamy Google