Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1. 2 1. Kształtowanie umiejętności dostrzegania praw fizyki w działaniu rożnych przedmiotów. 2. Kształcenie umiejętności pracy w zespole. 3. Udoskonalanie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1. 2 1. Kształtowanie umiejętności dostrzegania praw fizyki w działaniu rożnych przedmiotów. 2. Kształcenie umiejętności pracy w zespole. 3. Udoskonalanie."— Zapis prezentacji:

1 1

2 2 1. Kształtowanie umiejętności dostrzegania praw fizyki w działaniu rożnych przedmiotów. 2. Kształcenie umiejętności pracy w zespole. 3. Udoskonalanie umiejętności wyszukiwania informacji w Internecie, nauka tworzenia strony internetowej. 4. Kształcenie umiejętności dokumentowania własnej pracy za pomocą aparatu kamery, oraz umiejętności obrabiania zgromadzonego materiału przy użyciu odpowiednich narzędzi. 5. Kształcenie umiejętności prezentowania efektów własnej pracy przy wykorzystaniu programu Power Point, oraz umiejętność prezentowania wyników podczas wystąpień publicznych.

3 3 Projekt był realizowany od 19 lutego do 9 maja, kiedy to podsumowaliśmy jego efekty.Projekt był realizowany od 19 lutego do 9 maja, kiedy to podsumowaliśmy jego efekty. W projekcie brała udział klasa II c (17 osób) podzielona na cztery grupy.W projekcie brała udział klasa II c (17 osób) podzielona na cztery grupy. Każda z grup pracowała nad tym samym zadaniem – odnalezienie i wyjaśnienie praw fizyki zastosowanych w przedmiotach ozdabiających nasze mieszkania.Każda z grup pracowała nad tym samym zadaniem – odnalezienie i wyjaśnienie praw fizyki zastosowanych w przedmiotach ozdabiających nasze mieszkania. Każda grupa miała zgromadzić takie przedmioty, a następnie wyjaśnić ich działanie wykorzystując fizyczne prawa i zasady. Każda grupa miała zgromadzić takie przedmioty, a następnie wyjaśnić ich działanie wykorzystując fizyczne prawa i zasady. Praca uczniów była dokumentowana zdjęciami i krótkimi filmikami. Praca uczniów była dokumentowana zdjęciami i krótkimi filmikami. Z najciekawszych opisów powstała prezentacja multimedialna oraz został zmontowany film. Z najciekawszych opisów powstała prezentacja multimedialna oraz został zmontowany film. Uczniowie stworzyli stronę internetową o naszej klasie i o projekcie. Uczniowie stworzyli stronę internetową o naszej klasie i o projekcie. Efekty pracy zostały zaprezentowane podczas spotkania z rodzicami, kilku spotkań z uczniami gimnazjum oraz nauczycielami. Efekty pracy zostały zaprezentowane podczas spotkania z rodzicami, kilku spotkań z uczniami gimnazjum oraz nauczycielami.

4 4 Wykorzystanie narzędzi i programów komputerowych. GanttProject – do stworzenia harmonogramu Microsoft Word – do opracowania zasad projektu, opisu zasad działania przedmiotów, opisu przebiegu projektu Przeglądarki internetowe – do poszukiwania informacji o przedmiotach i ich działaniu Darmowy serwer – do stworzenia strony internetowej Poczta internetowa – do wymiany informacji Serwer nasza-klasa i forum klasy – do kontaktów uczniów PowerPoint – do stworzenia prezentacji Total Video Player – do odtwarzania filmu Total Video Converter – do odczytu, odtwarzania plików audio/video i konwertowania ich do popularnych formatów AMR Converter Pro – do konwersji plików audio obsługującym formaty AMR, MP3, WAV, WMA, oraz OGG Audiograbber – do zgrywania płyt CD Audio do plików MP3, WMA, WAV Telefon Sony Ericsson K800i: aparat cyfrowy 3,2 megapiksela – do zrobienia zdjęć funkcja VideoDJ - do montowania i modyfikacji filmów wideo Expressivo - program komputerowy czytający teksty ludzkim głosem GIMP – do przerabiania zdjęć

5 5

6 6 Wszystkie grupy pracowały nad jednym tematem.Wszystkie grupy pracowały nad jednym tematem. Każda miała znaleźć przedmioty do projektu, a ze znalezionych wybraliśmy kilka, nad którymi pracowały poszczególne grupy.Każda miała znaleźć przedmioty do projektu, a ze znalezionych wybraliśmy kilka, nad którymi pracowały poszczególne grupy. Każda grupa pracowała nad innymi przedmiotami, a najciekawsze opisy i przedmioty zastały uwiecznione w prezentacji i na filmie.Każda grupa pracowała nad innymi przedmiotami, a najciekawsze opisy i przedmioty zastały uwiecznione w prezentacji i na filmie. Liderzy czuwali nad terminowością i sumiennością, eksperci – nad poprawnością opisów, sekretarze opisywali pracę grup i robili zdjęcia, łącznik miał za zadanie kontaktować się ze mną, lub w razie potrzeby z innymi nauczycielami np. informatykami, czy bibliotekarzem. W jednej grupie pojawił się technik, który odpowiadał za sprawy techniczne – m.in. sprzęt.Liderzy czuwali nad terminowością i sumiennością, eksperci – nad poprawnością opisów, sekretarze opisywali pracę grup i robili zdjęcia, łącznik miał za zadanie kontaktować się ze mną, lub w razie potrzeby z innymi nauczycielami np. informatykami, czy bibliotekarzem. W jednej grupie pojawił się technik, który odpowiadał za sprawy techniczne – m.in. sprzęt. Uwieńczeniem pracy grup, było wspólne stworzenie prezentacji i strony internetowej.Uwieńczeniem pracy grup, było wspólne stworzenie prezentacji i strony internetowej.

7 7 Byłam głównie obserwatorem, tylko czasami dawałam wskazówki dotyczące organizacji, tego co jeszcze musimy zrobić i towarzyszem – wspierałam uczniów w ich działaniach, będąc tam z nimi.Byłam głównie obserwatorem, tylko czasami dawałam wskazówki dotyczące organizacji, tego co jeszcze musimy zrobić i towarzyszem – wspierałam uczniów w ich działaniach, będąc tam z nimi. Zachęcałam uczniów do samodzielnej pracy, do tego, by sami podejmowali decyzje, by nauczyli się odpowiedzialności za powierzone im zadania i ponosili konsekwencje, jeżeli się nie wywiążą.Zachęcałam uczniów do samodzielnej pracy, do tego, by sami podejmowali decyzje, by nauczyli się odpowiedzialności za powierzone im zadania i ponosili konsekwencje, jeżeli się nie wywiążą. Pomogłam uczniom dokonać wyboru przedmiotów i przy problemach z wyjaśnianiem ich działania, podawałam im hasło, które powinno pomóc.Pomogłam uczniom dokonać wyboru przedmiotów i przy problemach z wyjaśnianiem ich działania, podawałam im hasło, które powinno pomóc. Podjęłam decyzję o zmianach w harmonogramie i o usunięciu jednego punktu, oraz o terminie prezentacji dla rodziców. Pozostałe decyzje należały do uczniów – jakie programy wybiorą, kiedy się spotkają, kiedy pokażą swoją pracę szerszej publiczności i w jaki sposób to zrobią.Podjęłam decyzję o zmianach w harmonogramie i o usunięciu jednego punktu, oraz o terminie prezentacji dla rodziców. Pozostałe decyzje należały do uczniów – jakie programy wybiorą, kiedy się spotkają, kiedy pokażą swoją pracę szerszej publiczności i w jaki sposób to zrobią. Nawet przy przygotowaniu prezentacji moja rola była niewielka – wspólnie z uczniami zaprosiłam rodziców, ustaliłam z dyrekcją, które klasy wezmą udział w prezentacji i na której godzinie.Nawet przy przygotowaniu prezentacji moja rola była niewielka – wspólnie z uczniami zaprosiłam rodziców, ustaliłam z dyrekcją, które klasy wezmą udział w prezentacji i na której godzinie.

8 8 Opis kolejnych działań uczniów: Wyszukują ozdób i przedmiotów, które mogłyby wykorzystywać prawa fizyki. Dokonują selekcji zgromadzonych przedmiotów. Wyszukują informacje na temat tych przedmiotów: - jak są zbudowane - jak działają - jakie prawa fizyczne wykorzystują. Dokonują analizy praw fizycznych jakie wykorzystano w tych przedmiotach, oraz wyjaśniają zasadę ich działania. Dokumentują pracę grup wykonując zdjęcia i nakręcając filmiki. Planują prezentację i wybierają najciekawsze przedmioty.

9 9 Wykonują prezentację PowerPoint.Wykonują prezentację PowerPoint. Montują film przedstawiający wykorzystane przedmioty i ich działanie.Montują film przedstawiający wykorzystane przedmioty i ich działanie. Nagrywają lektora, czytającego komentarz do prezentacji.Nagrywają lektora, czytającego komentarz do prezentacji. Planują wygląd i zawartość własnej strony internetowej.Planują wygląd i zawartość własnej strony internetowej. Tworzą własną stronę internetową.Tworzą własną stronę internetową. Przygotowują informacje na stronę szkoły.Przygotowują informacje na stronę szkoły. Zamieszczają informacje o projekcie na stronie szkoły.Zamieszczają informacje o projekcie na stronie szkoły. Planują i przygotowują końcową prezentację.Planują i przygotowują końcową prezentację. Opis kolejnych działań uczniów, cd.:

10 10 Pierwszym efektem pracy były powstające na bieżąco zdjęcia:

11 11 Z nagrywanych podczas pracy filmików powstał jeden.jeden

12 12 Uczniowie stworzyli prezentację końcową wybierając najciekawsze przedmioty i je przedstawiając. Do prezentacji został nagrany również lektor w symulatorze dźwięku

13 13 Pracę nad projektem uwieczniła strona internetowa, którą uczniowie utworzyli na potrzeby własne i projektu. Zapraszamy na stronę klasy do zakładki My & Nasze Dziełowww.gimsquad.vgh.pl

14 14 Uczniowie cały czas dzielą się z innymi tym, co robili, na swojej stronie internetowej oraz na forum swojej klasy na serwerze nasza-klasa.pl.www.gimsquad.vgh.plnasza-klasa.pl Dzieło uczniów zostało zaprezentowane również na stronie szkoły

15 15 Pierwsza prezentacja publiczna odbyła się dla grona rodziców, czyli tych najbardziej wyrozumiałych widzów, żeby przełamać strach przed publicznym wystąpieniem. Rodzice byli bardzo zadowoleni z tego co zobaczyli u słyszeli. Nie wiedziałam, że moje dziecko jest w stanie coś takiego zrobić. Kasia stanęła przed nami i zaczęła mówić, i nie uciekła (śmiech), to wielki sukces. Ten film, to prawie profesjonalna robota, a lektor – jak z filmu.

16 16 Pozostałe prezentacje odbywały się dla mniejszych grup – kolejnych klas gimnazjum, w ramach lekcji fizyki. Uczniowie oglądali prezentację, film i słuchali tego co moja klasa opowiadała im o projekcie. Mogli również obejrzeć na żywo przedmioty wykorzystane przy pracy nad projektem, nie tylko te z prezentacji. Pytań o działanie niektórych przedmiotów, było mnóstwo. Uczniowie nie mogli opędzić się na przerwach od zaciekawionych uczniów. Ogrom osób zgłosiło się, że też chce zrobić coś takiego w przyszłości. Z przyczyn technicznych nie mogliśmy przeprowadzić dużej prezentacji (jesteśmy Zespołem Szkół i rozpoczęły się matury), ale jest ona zaplanowana na obchody Dnia Dziecka, kiedy to obejrzy ją cała szkoła nie tylko wybrane klasy.

17 17 Wnioski – czego nauczyli się uczniowie Przede wszystkim odpowiedzialności za powierzone im zadania.Przede wszystkim odpowiedzialności za powierzone im zadania. Pani dała nam wolną rękę. Sami decydowaliśmy jak dużo robimy i kiedy. Był jeden warunek – musiało się zgadzać z harmonogramem. Mieliśmy niezłego pietra jak M. się nie wyrobił. Pani dała nam wolną rękę. Sami decydowaliśmy jak dużo robimy i kiedy. Był jeden warunek – musiało się zgadzać z harmonogramem. Mieliśmy niezłego pietra jak M. się nie wyrobił. Współpracy w grupie i to przypadkowo dobranych osób.Współpracy w grupie i to przypadkowo dobranych osób. Nie przepadam za W. a znalazł się w mojej grupie. Musiałam nauczyć się tolerować jego sposób bycia. Nie było tak strasznie, nawet się przydał – zna się dobrze na komputerach. Nie przepadam za W. a znalazł się w mojej grupie. Musiałam nauczyć się tolerować jego sposób bycia. Nie było tak strasznie, nawet się przydał – zna się dobrze na komputerach. Dostrzegania w otaczającym nas świecie praw i zasad fizyki, o których uczą się na lekcjach.Dostrzegania w otaczającym nas świecie praw i zasad fizyki, o których uczą się na lekcjach. Nie lubiłam i nie rozumiałam pędu. To była czysta abstrakcja, ale teraz już wiem jak często mamy z nim do czynienia. Może trzeba pęd polubić? Nie lubiłam i nie rozumiałam pędu. To była czysta abstrakcja, ale teraz już wiem jak często mamy z nim do czynienia. Może trzeba pęd polubić?

18 18 Wykorzystywania różnych źródeł informacji do poszukiwania odpowiednich treści.Wykorzystywania różnych źródeł informacji do poszukiwania odpowiednich treści. Nie mogliśmy znaleźć w Internecie opisu działania naszego przedmiotu. Zgłosiliśmy to Pani i co usłyszeliśmy: idźcie do biblioteki. Poszliśmy i dostaliśmy od Pani Bożenki stos czasopism, a w nich znaleźliśmy to, co nam było potrzebne. Było tam jeszcze parę fajnych artykułów, nie tylko z fizyki. Nie mogliśmy znaleźć w Internecie opisu działania naszego przedmiotu. Zgłosiliśmy to Pani i co usłyszeliśmy: idźcie do biblioteki. Poszliśmy i dostaliśmy od Pani Bożenki stos czasopism, a w nich znaleźliśmy to, co nam było potrzebne. Było tam jeszcze parę fajnych artykułów, nie tylko z fizyki. Dokumentowania na bieżąco tego co robili, oraz obróbki uzyskanych zdjęć i filmów.Dokumentowania na bieżąco tego co robili, oraz obróbki uzyskanych zdjęć i filmów. Na początku zapominaliśmy o robieniu zdjęć, bo to takie dziwne było, ale potem mieliśmy pokazać pani co robiliśmy i tu był problem. Potem szło już spontanicznie. Super zdjęcia nam wyszły, a filmiki – pierwsza klasa. Na początku zapominaliśmy o robieniu zdjęć, bo to takie dziwne było, ale potem mieliśmy pokazać pani co robiliśmy i tu był problem. Potem szło już spontanicznie. Super zdjęcia nam wyszły, a filmiki – pierwsza klasa. Fajnie wyglądają te zmiksowane filmy. Fajnie wyglądają te zmiksowane filmy. Tworzenia strony internetowejTworzenia strony internetowej Tego obawialiśmy się najbardziej. Nikt z nas nie umiał. Wiedzieliśmy mniej więcej co i jak, ale nikt tego nie robił. Ale się udało. Nie było to takie trudne i wspólnymi siłami udało się i to nawet szybko. Tego obawialiśmy się najbardziej. Nikt z nas nie umiał. Wiedzieliśmy mniej więcej co i jak, ale nikt tego nie robił. Ale się udało. Nie było to takie trudne i wspólnymi siłami udało się i to nawet szybko. Planowania prezentacji i prezentowania wyników własnej pracy.Planowania prezentacji i prezentowania wyników własnej pracy. Moja siostra zdaje maturę i robiła prezentacje z polskiego. My robiliśmy też coś takiego i ona nas podpytywała co dać na początek, co na koniec. To było zabawne. Ja już będę wiedziała jak ułożyć plan wypowiedzi. Moja siostra zdaje maturę i robiła prezentacje z polskiego. My robiliśmy też coś takiego i ona nas podpytywała co dać na początek, co na koniec. To było zabawne. Ja już będę wiedziała jak ułożyć plan wypowiedzi.

19 19 Wnioski – co zyskałam realizując projekt Zintegrowałam się z uczniami i lepiej poznałam moją klasę. Wiem jakie mają możliwości, kto w czym jest dobry. Zyskałam duże zaufanie do uczniów. Teraz wiem, że są odpowiedzialnymi młodymi ludźmi, na których mogę liczyć. Rozbudowałam też ich zaufanie do mojej osoby, co jest bardzo ważne w pracy wychowawcy. Poznałam nowe techniki informatyczne, nowe programy komputerowe a udoskonaliłam te już znane, co pozwoli mi lepiej i ciekawiej przygotowywać zajęcia. Zobaczyłam, że uczniowie chętnie sięgają po komputer jako źródło wiedzy, więc postaram się to wykorzystać m.in. w pracach domowych. Polubiłam metodę projektów. Mimo, że praca czasochłonna i odpowiedzialna, to pozwala uczniom polubić fizykę, poznać ją od innej strony, a przede wszystkim pokazać swoje talenty, których często nie dostrzegamy. Nagrodą jest za to wyraz zadowolenia na twarzy uczniów.

20 20 Małgorzata Bochyńska


Pobierz ppt "1. 2 1. Kształtowanie umiejętności dostrzegania praw fizyki w działaniu rożnych przedmiotów. 2. Kształcenie umiejętności pracy w zespole. 3. Udoskonalanie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google