Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu. Nauczyciel prowadzący – mgr Joanna Kleina Uczestnicy – Jakub, Michał, Filip, Mikołaj, Tomek.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu. Nauczyciel prowadzący – mgr Joanna Kleina Uczestnicy – Jakub, Michał, Filip, Mikołaj, Tomek."— Zapis prezentacji:

1 Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu. Nauczyciel prowadzący – mgr Joanna Kleina Uczestnicy – Jakub, Michał, Filip, Mikołaj, Tomek R., Wiktoria, Daria, Karolina, Tomek P., Marysia, Oskar, Kacper

2 Cele Projektu poznanie wartości przyrodniczych swojego regionu. poznanie fauny i flory zbiorowiska wody słodkiej. uświadomienie o wartościach przyrodniczych starorzecza. poznanie nowych możliwości w pracy z komputerem. wykonanie prezentacji wyników swojej pracy.

3 Opis Projektu Projekt miał za zadanie uświadomić dzieciom wartość przyrodniczą jaką jest Czarny Stawek czyli starorzecze rzeki Łeby. A jest to miejsce wyjątkowe- dzikie, gdzie przyroda rządzi się własnymi prawami, a teren ma ogromną wartość edukacyjną. Dzieci dowiedziały się jak powstało starorzecze. Poznały zbiorowisko roślin lasu łęgowego i gatunki fauny żyjącej w rzece. Obserwowały cykl rozwojowy płaza na podstawie żaby moczarowej. Zbadały jakość wody na podstawie pobranych próbek. Zajęcia oparte były na wyjściach w teren, oraz pracy laboratoryjnej w gabinecie przyrodniczym z mikroskopem.

4 Narzędzia i programy wykorzystane w projekcie W projekcie korzystaliśmy z programów: Microsoft Word (Edytor tekstu), Microsoft Power Point, Open Office Impress (tworzenie prezentacji), Microsoft Photo Editor, Photo Scape (obróbka zdjęć) Wyszukiwarka internetowa Smart Notebook- tablica interaktywna

5 Praca zespołów Uczniowie zostali podzieleni na 3 grupy, w sumie w projekcie brało udział 12 uczniów z klas IV, V i VI. Podział został ustalony według zainteresowań uczniów wybranym zagadnieniem. W grupach wybrano lidera, który czuwał nad pracą zespołów i odpowiadał za grupę. Wszyscy uczniowie współpracowali ze sobą i pomagali sobie, motywowali się do działania.

6 Grupy zadaniowe

7 Rola nauczyciela w projekcie Wybranie tematu w projekcie. Ustalenie terminów realizacji zadań. Pomoc w zajęciach terenowych: wykonanie podbieraków, zbieranie żywego materiału. Pomoc w tworzeniu preparatów mikroskopowych. Dostarczanie literatury do opracowań. Ocena pracy dzieci.

8 Działania uczniów Zadanie I Przygotowanie informacji na temat starorzecza rzeki Łeby. -Jak powstało starorzecze? -Jak zmienił się bieg rzeki Łeby, w momencie gdy wpływa do Bałtyku.

9 Rzeka Łeba- dawniej i obecnie.

10 Zadanie II Charakterystyka lasu łęgowego i zbiorowiska roślin.

11 Zadanie III

12 Zadanie IV Badanie planktonu z pobranych próbek wody.

13 Zadanie V Hodowla żaby moczarowej.

14 Rezultat pracy uczniów

15 Prezentacja projektu W czerwcu odbyła się prezentacja projektu na stronie internetowej szkoły. Prezentację przedstawił Mikołaj, który odpowiedzialny jest za część informatyczną projektu. Odbyła się ona w obecności dyrekcji szkoły oraz zaproszonych gości z urzędu miasta.

16 Wnioski Uczniowie: wykonali prezentacje wykorzystując nowe możliwości komputerowe. nauczyli się współpracy w grupach. Nauczyciel: Zdobył nowe doświadczenie w pracy edukacyjnej z dziećmi metodą projektu, które wykorzysta w realizacji programu nauczania z przyrody ze swoimi uczniami.


Pobierz ppt "Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu. Nauczyciel prowadzący – mgr Joanna Kleina Uczestnicy – Jakub, Michał, Filip, Mikołaj, Tomek."

Podobne prezentacje


Reklamy Google