Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

CECHY POPYTU TURYSTYCZNEGO. 1. SUBSTYTUCYJNOŚĆ 2. ŁĄCZNOŚĆ 3. RESTYTUCYJNOŚĆ (ODNAWIALNOŚĆ) 4. SEZONOWOŚĆ.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "CECHY POPYTU TURYSTYCZNEGO. 1. SUBSTYTUCYJNOŚĆ 2. ŁĄCZNOŚĆ 3. RESTYTUCYJNOŚĆ (ODNAWIALNOŚĆ) 4. SEZONOWOŚĆ."— Zapis prezentacji:

1 CECHY POPYTU TURYSTYCZNEGO

2 1. SUBSTYTUCYJNOŚĆ 2. ŁĄCZNOŚĆ 3. RESTYTUCYJNOŚĆ (ODNAWIALNOŚĆ) 4. SEZONOWOŚĆ

3 SUBSTYTUCYJNOŚĆ Polega na zmianie jednej struktury produktu turystycznego na inna wynikającą ze spadku dochodów.

4 ŁĄCZNOŚĆ Nabycie jednego dobra lub usługi łączy się z koniecznością nabycia innych dóbr i usług.

5 RESTYTUCYJNOŚĆ ODNAWIALNOŚĆ W krajach Europy Zach. oraz USA, gdzie turystyka jest szeroko rozwinięta, zanik popytu nie występuje. Na popyt mają wpływ ceny. Podobnie jak w zwykłej elastyczności popytu, cenowa elastyczność popytu jest rożna dla poszczególnych segmentów turystyki.

6 SEZONOWOŚĆ W czasie sezonu wzrasta popyt turystyczny. Wtedy występują też wahania cen. Aby to ustabilizować są 2 sposoby: 1.Blokowanie cen – ceny są ustalane jako stałe w jakimś okresie czasu, a ewentualne zmiany są rekompensowane biurom przez państwo. 2.Stosowanie specjalnych kursów walutowych, które mają sprzyjać konkurencyjności oferty danego kraju.


Pobierz ppt "CECHY POPYTU TURYSTYCZNEGO. 1. SUBSTYTUCYJNOŚĆ 2. ŁĄCZNOŚĆ 3. RESTYTUCYJNOŚĆ (ODNAWIALNOŚĆ) 4. SEZONOWOŚĆ."

Podobne prezentacje


Reklamy Google