Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA Projekt programu Erasmus+ realizowany od lipca 2014 do czerwca 2016 PROJEKT PROGRAMUTNÓW.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA Projekt programu Erasmus+ realizowany od lipca 2014 do czerwca 2016 PROJEKT PROGRAMUTNÓW."— Zapis prezentacji:

1 TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA Projekt programu Erasmus+ realizowany od lipca 2014 do czerwca 2016 PROJEKT PROGRAMUTNÓW – SEVILLA – ERFURT

2 REALIZATOR PROJEKTU Izba Rzemieślnicza w Tarnowie IZBA RZEMIEŚLNICZA W TARNOWIE PARTNERZY EM Training Agency Sewilla – Hiszpania HWK Erfurt - Niemcy

3 PROJEKT TERMINATOR realizowany był w dwóch Rzemieślniczych ZSZ w TARNOWIE i PILZNIE OD LIPCA 2014 DO CZERWCA 2016 WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ

4 CELE EUROPEJSKIEJ ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA Wzmocnienie konkurencyjności na krajowym i europejskim rynku pracy Zwiększenie atrakcyjności kształcenia zawodowego i mobilności uczniów RZSZ Zastosowanie nowych technologii w pracy

5 „TERMINATOR - zagraniczne praktyki uczniów tarnowskiego rzemiosła” Projekt realizowany we współpracy z EM Taining Agency w Sewilli oraz Izbą Rzemieślniczą w Erfurcie. Staże zawodowe to pięciotygodniowe wyjazdy na praktyki do Sewilli (Hiszpania) lub Erfurtu (Niemcy) w następujących terminach ; Grupa I - 24 uczestników: od 23 lutego do 27 marca 2015 Grupa II - 24 uczestników: od 12 października do 13 listopada 2015 Grupa III -24 uczestników: od 15 lutego do 18 marca 2016

6 PODSTAWOWE POJĘCIA CERTYFIKAT - potwierdzenie posiadania określonych kompetencji (wiadomości + umiejętności) EUROPASS MOBILNOŚĆ /Europass Mobility/ - dwujęzyczny dokument wydawany przez AN w Warszawie potwierdzający szkolenie zawodowe odbywane w innym kraju europejskim EUROPEJSKIE RAMY KWALIFIKACJI - unijny układ odniesienia umożliwiający porównywanie kwalifikacji (nabytych wiadomości + umiejętności ) uzyskiwanych w różnych krajach UE. W ERK wyróżniono 8 poziomów kwalifikacji, stażyści Terminatora osiągali 2 poziom.

7 72 UCZESTNIKÓW REPREZENTOWAŁO NASTĘPUJĄCE RODZAJE ZAWODÓW  fryzjer 18  elektromechanik pojazdów sam. 17  mechanik pojazdów sam. 9  kucharz 9  cukiernik 7  sprzedawca 5  ślusarz 3  monter inst. sanitarnych 2  stolarz 1  piekarz 1.

8 REKRUTACJA UCZESTNIKÓW DO PROJEKTU  poprzedzona kampanią informacyjną o projekcie,  ogłoszenia kierowane do uczniów ostatnich klas,  spotkania informacyjne w szkołach,  informacje na tablicach ogłoszeń oraz na stronie www Izby Rzemieślniczej. PROCES REKRUTACJI OBEJMOWAŁ  złożenie formularza aplikacyjnego,  rozmowę kwalifikacyjną,  akceptację wniosku przez Zespół Rekrutacyjny,  utworzenie listy rezerwowej.

9 OBOWIĄZKOWE ZAJĘCIA PRZYGOTOWUJĄCE  konsultacje językowe w języku angielskim 10 godzin,  kurs języka hiszpańskiego/ niemieckiego od podstaw 30/35 godzin,  przygotowanie psychologiczne 10 godzin,  podstawy komunikacji międzykulturowej 8 godzin,  przygotowanie pedagogiczne 4 godziny.

10 ORGANIZACJA ZAKWATEROWANIA SEWILLA - Hiszpania  Rezydencja Universitaria Fernando Villalon C/ Paraje de Paterna 10, Bormujos  Pokoje dwuosobowe wyposażone w funkcjonalną kuchnię i łazienkę.  Bezpłatny dostęp do WIFI, możliwość korzystania z pralni, siłowni, sali tv.  Wygodny dojazd autobusem do centrum miasta

11 ORGANIZACJA ZAKWATEROWANIA ERFURT NIEMCY  międzynarodowe schronisko młodzieżowe Jugendherberge Erfurt  Standard: pokoje czteroosobowe z łazienkami, stołówka, pełne wyżywienie, sala TV, dostęp do WIFI, wygodny dojazd tramwajem do centrum.

12 FIRMY PRZYJMUJĄCE W ERFURCIE (sklepy spożywcze, warsztaty samochodowe i metalowe, zakłady fryzjerskie, cukiernie i piekarnie) Autohaus M. Flügel GmbH, Automobile Peter GmbH, Autohaus Glinicke GmbH & Co., Russ & Janot GmbH, Metallbau Loht, Senger Kraft GmbH & Co. Autocenter Kornmaul GmbH & Co., Backspezialitäten GmbH, Sternenbäck Gera, MAE Metall und Anlagenbau GmbH, Bäckerei und Konditorei Matthias Rüger, Konditorei Stefan Lobenstein, Friseursalon ; Angelika Grau, Ines Kampke u. Denis Popovic GbR, Winnie Wedemeyer, Suite 406, Frisör Klier, Frau Silke Doninger, Frau Andrea Jülich, Frau Jana Gebhardt

13 stanowisku pracy ( SYSTEM „on

14 Izba Rzemieślnicza w Erfurcie (HWK) wspiera interesy gospodarcze zrzeszonych rzemieślników, prowadzi kursy zawodowe oraz przeprowadza egzaminy czeladnicze i mistrzowskie. HWK prowadzi duże Centrum Kształcenia Zawodowego, świadczące usługi edukacyjne. Izba podejmuje wyzwania rynku pracy, spowodowane niżem demograficznym w Niemczech, objawiające się brakiem wykwalifikowanych pracowników w regionie. Działania Izby Rzemieślniczej w Erfurcie wspierają atrakcyjność i jakość kształcenia zawodowego przyszłych specjalistów poprzez realizację praktyk zagranicznych, a szczególnie projektów umożliwiających transfer wiedzy.

15 FIRMY PRZYJMUJĄCE W SEVILLI (salony fryzjerskie, sklep odzieżowy, stolarnia, warsztaty samochodowe, restauracje, zakład instalacyjny) Koupas Peluqueros, Peluquería Beth, Kahyra, Gopa e Hijos S.L., Gysconsur S.L. Norauto, S.A.U., Ford Ferri-Móvil S.A. Restaurante "Arrocería la Plaza”, Perro Viejo Tapas Bar. Equipo MpuntoR, Bar Antojo. Equipo MpuntoR, Confitería la Campana S.L., Hotel Vértice, Restaurante San Marco Aljarafe.

16 stanowisku pracy ( SYSTEM „on

17 EM Training Agency jest organizacją szkoleniową działającą w Sewilli, zajmuje się promocją i koordynacją projektów edukacyjnych i kulturowych w ramach unijnych programów. Wspiera firmy, władze lokalne, instytucje edukacyjne, organizacje pozarządowe z Andaluzji i Europy w przygotowaniu projektów międzynarodowych oraz umożliwieniu młodym osobom dostępu do informacji, doradztwa zawodowego oraz zapewnieniu im logistyki w organizacji praktyk i studiów w Andaluzji i innych krajach Europy. Organizacja prowadzi kursy języka hiszpańskiego, których poziom dostosowywany jest do poziomu wyjściowego uczestników

18 REZULTATY STAŻU „MIĘKKIE”  podniesienie umiejętności zawodowych stażystów,  podniesienie kompetencji organizacyjnych i społecznych,  poznanie specyfiki zagranicznego rynku pracy,  przygotowanie do pracy w środowisku wielokulturowym,  nabyte kwalifikacje zwiększają konkurencyjność stażystów na rynku pracy i ułatwiają znalezienie zatrudnienia,  wzrost mobilności uczniów.

19 REZULTATY STAŻU „TWARDE” KAŻDY Z 72 UCZESTNIKÓW  Przepracował średnio godzin stażowych,  Uczestniczył w 65 godz. kursów przygotowujących,  Otrzymał 3 certyfikaty potwierdzające kwalifikacje; - Europass Mobilność - Certyfikat wystawiony przez zagranicznego pracodawcę - Dyplom ukończenia kursu przygotowującego  Zdobył umiejętność posługiwania się językiem hiszpańskim/ niemieckim na poziomie komunikatywnym.

20 stanowisku pracy ( SYSTEM „on

21 ZDOBYTE UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE Umiejętność porozumiewania się w języku hiszpańskim/ niemieckim - rozumienie słuchania czytania, wypowiedzi, pisanie: osiągnięty poziom A1 Opis poziomu A1  Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie i potrafi stosować podstawowe zwroty potoczne i wyrażenia dotyczące życia codziennego.  Potrafi przedstawiać siebie i innych oraz formułować pytania z zakresu życia prywatnego, dotyczące np. miejsca, ludzi, których zna i rzeczy.  Potrafi prowadzić prostą rozmowę, pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno, zrozumiale i jest gotowy do pomocy.

22 DYPLOM UKOŃCZENIA KURSU

23 CERTYFIKAT OD PRACODAWCY

24 PODSUMOWANIE OCZEKIWAŃ UCZESTNIKÓW PROJEKTU PRZED WYJAZDEM NA STAŻE DO SEWILLI I ERFURTU  Wszyscy uczestnicy projektu zdecydowanie liczyli na podniesienie umiejętności zawodowych i językowych.  Wszyscy deklarowali swój udział w celu podwyższenia kwalifikacji zawodowych a połowa dodatkowo w celu zdobycia certyfikatu.  Wysoko wypada ocena przygotowania językowo-kulturowego oraz psychologiczno-pedagogicznego.  Część uczestników ok. 30% miała częściowe obawy związane z wyjazdem za granicę i czasowym oderwaniem od rodziny

25 WYNIKI EWALUACJI BADAJĄCEJ POSTĘPY UCZESTNIKÓW ORAZ REALIZACJĘ CELÓW EDUKACYJNO-ZAWODOWYCH  Diagnozowanie opinii uczestników dotyczących takich zagadnień jak; nowe technologie i urządzenia, przygotowanie do europejskiego rynku pracy, warunki socjalne i nadzór, posługiwanie się językiem obcym, organizacja stażu, satysfakcja i zadowolenie..  Prowadzenie spotkań ewaluacyjnych w połowie i na zakończenie.  Ocena nabytych kompetencji oraz zgodności rezultatów z zaplanowanymi celami edukacyjnymi, badanie opinii pracodawców.  Diagnozując wyniki ankiet, rozmowy indywidualne należy bardzo wysoko oceniać staże, ich przebieg i efekty.  Stażyści chwaleni byli za fachowość, zaangażowanie, uprzejmość a kilka osób otrzymało propozycje zatrudnienia po ukończeniu szkoły. Europejskiej.

26 Po zakończeniu każdej edycji staży przeprowadzano seminaria podsumowujące - upowszechnianie rezultatów mające na celu zachęcenie innych do uczestnictwa w programie, promowanie mobilności europejskiej a także promocję absolwentów staży na lokalnym rynku pracy.

27

28 Zostaję w Polsce, przyjeżdżajcie licznie


Pobierz ppt "TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA Projekt programu Erasmus+ realizowany od lipca 2014 do czerwca 2016 PROJEKT PROGRAMUTNÓW."

Podobne prezentacje


Reklamy Google