Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałIzabela Kubicka Został zmieniony 9 lat temu
2
18, 19, 20 kwietnia 2016
3
Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (j.t. DzU z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zmianami) - UWAGA: o egzaminach Rozdział 3b w publikowanym tekście ujednoliconym 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i egzaminu maturalnego (DzU z 2015 r. Nr 0, poz. 959) - UWAGA: obowiązuje od 01.09.2015 r. 3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (DzU z 2012 r. Nr 0, poz. 977 ze zmianami). Akty prawne udostępnione poprzez Internetowy System Aktów Prawnych Kancelarii Sejmu RP.
4
Zadania otwarte: zadania rozszerzonej odpowiedzi zadania krótkiej odpowiedzi zadania z luką Zadania zamknięte: zadania wyboru wielokrotnego zadania na dobieranie zadania typu prawda-fałsz
5
Podstawa programowa dzieli wymagania na szczegółowe i ogólne. Wymagania szczegółowe odwołują się do określonych wiadomości i konkretnych umiejętności. Wymagania ogólne informują jak rozumieć przyporządkowane im wymagania szczegółowe. Zadania egzaminacyjne mogą zgodnie z zasadą kumulatywności przyjętą w podstawie programowej odnosić się do wcześniejszych etapów kształcenia.
6
Historia i wiedza o społeczeństwie - egzamin trwa 60 minut i składa się z zadań zamkniętych Dla uczniów o specjalnych potrzebach może być wydłużony o 20 minut Język polski - egzamin trwa 90 minut i składa się z zadań zamkniętych i otwartych, w tym dłuższej wypowiedzi pisemnej Dla uczniów o specjalnych potrzebach może być wydłużony 45 minut
7
Zadania z historii i wiedzy o społeczeństwie mogą występować pojedynczo lub w wiązkach tematycznych. Zadania odnosić się będą do różnych epok historycznych i zawierać różne sposoby udzielania odpowiedzi.
8
Zadania z języka polskiego mogą odnosić się do tekstów literackich, popularnonaukowych lub publicystycznych. Sprawdzana będzie również znajomość utworów literackich oraz dorobku autorów. Dłuższa wypowiedź pisemna może być w formie: rozprawki, charakterystyki, sprawozdania, opowiadania lub opisu. Mogą być również wykorzystane formy użytkowe: życiorys i CV, list motywacyjny, list oficjalny, ogłoszenie, zaproszenie, dedykacja.
9
Biologia, chemia, fizyka, geografia- egzamin trwa 60 minut i składa się z zadań zamkniętych Dla uczniów o specjalnych potrzebach może być wydłużony o 20 minut Matematyka – egzamin trwa 90 minut i składa się z zadań otwartych i zamkniętych Dla uczniów o specjalnych potrzebach może być wydłużony o 45 minut
10
Egzamin może być zdawany na poziomie podstawowym lub rozszerzonym z tego języka, który jest nauczany w szkole jako obowiązkowy Egzamin na poziomie podstawowym trwa 60 minut i może być przedłużony o 20 minut dla uczniów o specjalnych potrzebach Egzamin na poziomie rozszerzonym trwa 60 minut Dla uczniów o specjalnych potrzebach może być wydłużony o 30 minut
11
Poziom podstawowyPoziom rozszerzony Rozumienie ze słuchu Rozumienie tekstów pisanych Znajomość funkcji językowychZnajomość środków językowych Wypowiedź pisemna
12
Znajomość funkcji językowych sprawdzana jest wyłącznie na poziomie podstawowym Zadania w tej części zestawu egzaminacyjnego sprawdzają znajomość funkcji językowych oraz podobieństw i różnic w sposobie ich realizacji w języku polskim i obcym.
13
Zasadnicze różnice na poziomie podstawowym i rozszerzonym: Umiejętności językowe są sprawdzane w szerszym zakresie Większa różnorodność środków językowych w tekstach Zakres tematyczny tekstów ze słuchu i pisanych jest szerszy Typy tekstów są bardziej urozmaicone Teksty są nieznacznie dłuższe i o nieznacznie większym stopniu złożoności Teksty sprawdzające rozumienie ze słuchu są czytane nieznacznie szybciej.
14
Tworzenie wypowiedzi pisemnej Obejrzałeś/obejrzałaś film w nowym kinie. W mailu do kolegi z Niemiec: wyjaśnij, dlaczego nowe kino Ci się podobało napisz, dlaczego polecasz obejrzany film opisz, co zdarzyło się, kiedy wracałeś/wracałaś z kina. Podpisz się jako XYZ. Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, pamiętając, że długość e-maila powinna wynosić od 50 do 100 słów. Oceniana jest umiejętność pełnego przekazania informacji, spójność i logika wypowiedzi oraz zakres i poprawność środków językowych.
15
Wypowiedź pisemna – wyłącznie na poziomie rozszerzonym Wypowiedź ucznia jest oceniana w następujących kryteriach: treść spójność i logika wypowiedzi zakres środków językowych poprawność środków językowych
16
Wyniki uczniów będą podzielone ze względu na przedmioty oraz podane w dwóch skalach: Wynik procentowy – odnosi się do zadań, informuje, ile procent zdający uzyskał ze wszystkich możliwych punktów do zdobycia Wynik centylowy – odnosi się do wyników wszystkich zdających w danym roku, np. centyl 70 oznacza, że 70% gimnazjalistów napisało dany egzamin tak samo lub gorzej, a 30% uczniów zdało lepiej
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.