Program Międzynarodowego Seminarium z udziałem nauczycieli akademickich Federacji Rosyjskiej dotyczącego wymiany doświadczeń w zakresie tworzenia i realizacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POLSKIE STOWARZYSZENIE MENEDŻERÓW BUDOWNICTWA
Advertisements

Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
Tłumaczenie zagranicznych dokumentów o wykształceniu
Interreg III B CADSES Central, Adriatic, Danubian and South-Eastern European Space Obszar Europy Środkowej, Adriatyckiej, Naddunajskiej i Południowo-Wschodniej.
Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Świadomość niepełnosprawności a rozszerzanie partycypacji.
CEL konsolidacja jednostek naukowych oraz podniesienie poziomu i znaczenia w Europejskiej Przestrzeni Badawczej, polskich badań w zakresie zmian zanieczyszczenia.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,
I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008 tworzenie wspólnego Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego przygotowanie włączenia uczelni.
1. REFORMA SYSTEMU FINANSOWANIA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI Stworzenie sprawnego systemu finansowania działalności naukowo- badawczej i dydaktycznej uczelni.
Otwarcie Centrum Naukowego ds. KRK 22 marca 2011 r. aula H 116 AHE w Łodzi przy ul. Rewolucji 1905 r. nr 52. PROGRAM WTOREK, 22 MARCA :00-11:10.
Jakość kształcenia zawodowego w Unii Europejskiej
Proces Boloński Życie i twórczość.
Prezentacja wykonana w ramach projektu: Plan rozwoju Politechniki Częstochowskiej Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Instytut Spraw Publicznych
DEKLARACJA BOLOŃSKA.
Definicje w uznawalności wykształcenia
RAMY KWALIFIKACJI JAKO NARZEDZIE POLITYKI PUBLICZNEJ DLA UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Warszawa, 8-9 listopada 2012.
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
dr Agnieszka Będkowska-Kopczyk dr hab. Libor Pavera, prof. ATH
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Spotkanie z pracownikami I r. Nowe programy nauczania (KRK)
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Przygotowywanie programu kształcenia zgodnie z wymaganiami wynikającymi z Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego na przykładzie kierunku Gospodarka.
Lingwistyczne szlify czyli nauczyciele SIĘ uczą…..
Propozycje zmian 23 czerwca Proponujemy :  Określić oczekiwane przez MEN cechy i umiejętności nauczyciela – absolwenta wyższej uczelni i postulować.
Krajowe Ramy Kwalifikacji a przygotowanie nauczycieli Anna Beata Kwiatkowska WMiI UMK, PTI Konferencja Przygotowanie nauczycieli i nauczycieli akademickich.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
KONFERENCJE ORGANIZOWANE PRZEZ OŚRODEK GEOMETRII I GRAFIKI INŻYNIERSKIEJ POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ OŚRODEK GEOMETRII I GRAFIKI INŻYNIERSKIEJ
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Wojciechowska, Anna Krajewska, Witold Woźniak „W kierunku e-learningu 2.0. Wykorzystanie.
Prace nad Polską Ramą Kwalifikacji oraz integracją krajowego systemu kwalifikacji Horacy Dębowski Instytut Badań Edukacyjnych Krajowy Zespół Ekspertów.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwiecień 2016 r. Kryteria wyboru projektów Działanie 4.2 Infrastruktura.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
AKADEMIA ROLNICZA im. Hugona Kołłątaja w KRAKOWIE Kraków, 20 maj 2008r. Spotkanie Koleżeńskie Absolwentów Wydziału Melioracji Wodnych.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Ustawa Wypracowanie stanowiska doktorantów
Warunki wstępne (ex ante) stan
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Koncepcja tworzenia Programu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
„ROZWÓJ POTENCJAŁU I OFERTY DYDAKTYCZNEJ POLITECHNIKI WROCŁAWSKIEJ”
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Międzynarodowa Konferencja Naukowa - Arłamów, –
Międzynarodowa Konferencja Naukowa - Arłamów, –
Zarządzanie kryzysowe obszarem NATURA 2000
WYDZIAŁ INŻYNIERII ŚRODOWISKA I GEODEZJI
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Plan Produkcji i Obrotu
Uniwersyteccy Edukatorzy dla Zrównoważonego Rozwoju
System kształcenia nauczycieli w Polsce
Zapis prezentacji:

Program Międzynarodowego Seminarium z udziałem nauczycieli akademickich Federacji Rosyjskiej dotyczącego wymiany doświadczeń w zakresie tworzenia i realizacji Krajowych Ram Kwalifikacji (KRK) na kierunku Gospodarka Przestrzenna, na Wydziale Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie 1. Otwarcie Seminarium (prof. dr hab. in ż. Krzysztof Gawro ń ski) 2. Wyst ą pienie Dziekana Wydziału In ż ynierii Ś rodowiska i Geodezji prof. dr hab. in ż. Krzysztof Ostrowskiego 3. Referat pt. „Udział Katedry Gospodarki Przestrzennej i Architektury Krajobrazu w mi ę dzynarodowym projekcie TEMPUS pt. „Independent Quality Assurance Model for Degree Programmes in Russia” (prof. dr hab. in ż. Krzysztof Gawro ń ski)

Program Międzynarodowego Seminarium z udziałem nauczycieli akademickich Federacji Rosyjskiej dotyczącego wymiany doświadczeń w zakresie tworzenia i realizacji Krajowych Ram Kwalifikacji (KRK) na kierunku Gospodarka Przestrzenna, na Wydziale Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie 3. Referat pt. „Przygotowanie programu kształcenia zgodnie z wymaganiami wynikaj ą cymi z Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wy ż szego na przykładzie kierunku Gospodarka Przestrzenna (dr Julia Gorzelany-Plesi ń ska) 4. Referat pt. „Dostosowanie zaj ęć dydaktycznych do wymogów Krajowych Ram Kwalifikacji (dr in ż. Tomasz Salata) 3. Referat pt. „Narz ę dzia architektury krajobrazu – efekty kształcenia” (dr in ż. arch. Michał Uruszczak) 4. Wyst ą pienie Go ś ci, dyskusja.

Krzysztof Gawroński Udział Katedry Gospodarki Przestrzennej i Architektury Krajobrazu w projekcie UE Tempus pt. „Independent Quality Assurance Model for Degree Programmes in Russia

Program TEMPUS Nr projektu: (2012) Independent Quality Assurance Model for Degree Programmes in Russia

Koordynator projektu - prof. Nadezda Kamynina Moscow State University of Geodesy and Cartography

Partnerzy konsorcjum: ASIIN Consult GmbH (Germany) Technological Educational Institute of Athens (Greece) Vilnius Gediminas Technical University (Lithuania) Polytechnic Institute of Coimbra (Portugal) London Metropolitan University (Grait Britain) North-Caucasus State Federal University (Russia)

Partnerzy konsorcjum: Russian State University for the Humanities (Moscow Russia) Saint-Petersburg State University of Economics and Finance (Russia) St.-Petersburg State University of Telecommunication (Russia) N.I. Lobachevsky State University of Nizhni Novgorod (Russia)

Polska uczelnia zaangażowana w realizację projektu: Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołł ą taja w Krakowie Prof. dr hab. in ż. Krzysztof Gawro ń ski Dr hab. in ż. Józef Hernik – członek Komitetu Steruj ą cego Wydział In ż ynierii Ś rodowiska i Geodezji Katedra Gospodarki Przestrzennej i Architektury Krajobrazu.

Celem projektu jest zapewnienie zrównoważonego rozwoju rosyjskiego szkolnictwa wyższego poprzez opracowanie struktury zapewnienia jakości dla programów studiów, zgodnej ze strategicznymi celami procesu bolońskiego i strategii Europa 2020

Cele szczegółowe projektu to: 1. Opracowanie ogólnokrajowej procedury akredytacji studiów zharmonizowanych z wytycznymi Europejskiego Stowarzyszenia na Rzecz Zapewnienia Jako ś ci Kształcenia w Szkolnictwie Wy ż szym (ENQA). 2. Ustanowienie niezale ż nego podmiotu akredytacji programów studiów wzorowanego na Klubie Bolo ń skim, uprawnionego do wspierania instytucji szkolnictwa wy ż szego oraz Ministerstwa Edukacji.

Cele szczegółowe projektu to: 3. Szkolenie grupy ekspertów ( ś rodowiska naukowego) zdolnej do oceny danego kierunku studiów. 4. Umo ż liwienie pilota ż owego testu opracowanej procedury.

W celu podniesienia jakości programów studiów i instytucji szkolnictwa wyższego poprzez zapewnienie jakości międzynarodowej akredytacji, podjęte zostaną następujące kroki: 1. Opracowana i zatwierdzona zostanie metodologia oceny kierunków studiów. 2. Opracowana i wdro ż ona zostanie platforma oceny kierunków studiów 3. Odb ę dzie si ę szkolenie i certyfikacja ekspertów ( ś rodowiska naukowego) do oceny kierunków studiów. 4. Rosyjski Klub Bolo ń ski b ę dzie działa ć jako operator platformy i utrzymywa ć b ę dzie zespół przeszkolonych ekspertów.

W ramach tego projektu odbyły się trzy seminaria: 1. W pa ź dzierniku 2012 r. w Moskwie. 2. W kwietniu 2012 r. w Londynie. 3. We wrze ś niu 2013 r. w Rostowie nad Donem.

Dziękuję za uwagę