Prezentacja wyników autoewaluacji Szkoły Podstawowej nr 3 im. Orła Białego w Ciechanowie ubiegającej się o nadanie Krajowego Certyfikatu „Szkoła Promująca.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
Advertisements

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Wskaźniki i narzędzia do autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie Opracowanie na bazie prezentacji.
Posumowanie projektu Szkoła Promująca Zdrowie
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
RAPORT Z EWALUACJI DZIAŁAŃ W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE Rok szkolny 2009/2010.
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole
Szkoła Podstawowa nr 139, im
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Zdrowie samo w sobie jest bogactwem. Wyniki autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2011/2012 Zespół Szkół Publicznych.
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
W YNIKI AUTOEWALUACJI W S ZKOLE P ROMUJĄCEJ Z DROWIE PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie,
Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
Zespół Szkół w Ostrówku
WYNIKI AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W ZESPOLE SZKÓŁ ROLNICZYCH IM. JULIUSZA PONIATOWSKIEGO W CZARNOCINIE 18 GRUDNIA 2013 r.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Szkoła Promująca Zdrowie
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi
Szkoła Podstawowa im. Żołnierzy AK Cichociemnych w Brzozowie
Szkoła Promująca Zdrowie
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
AUTOEWALUACJA PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI W DNIU 27 MAJA 2013 ROKU W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. WŁADYSŁAWA ŁOKIETKA W SKALE.
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
Idea Szkół Promujących Zdrowie. Szkoła Promująca Zdrowie: tworząca warunki (fizyczne i społeczne) sprzyjające ochronie i pomnażaniu zdrowia, umożliwiająca.
Szkoła Podstawowa nr 29 w Sosnowcu
Zdrowe odżywianie – kondycji wzrastanie
„Dziewięć dziesiątych naszego szczęścia polega na zdrowiu. Zdrowy żebrak jest szczęśliwszy niż chory król” Arthur Schopenhauer Szkoła Promująca Zdrowie!
Krajowy Certyfikat Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Podstawowa nr 5 w Chojnicach otrzymała
Szkoła promująca zdrowie
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
AUTOEWALUACJA Prezentacja wyników autoewaluacji w dniu 1 grudnia 2011r. w Szkole Podstawowej nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Głownie.
Szkoła Podstawowa nr 40 w Sosnowcu
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI 27 MAJA 2014 Szkoła Podstawowa Nr 149 z klasami integracyjnymi im. Obrońców Westerplatte W Łodzi.
AUTOEWALUACJA W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 11 W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM W ROKU SZKOLNYM 2014/2015.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
SzPZ Standard I Wymiar Średnia liczba punktów I. Upowszechnianie koncepcji szkoły promującej zdrowie i znajomość tej koncepcji w społeczności szkolnej.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE SUPER JEDYNKA. RAPORT Z EWALUACJI.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„Szkoła promująca zdrowie”. Ewaluacja w zakresie pięciu standardów.
Co to jest SzPZ? Koncepcja SzPZ narodziła się w Europie w latach 80-tych, jako drugi po „zdrowych miastach” szeroki ruch promocji zdrowia.
„ SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE”. Nadrzędnym celem Szkoły Promującej Zdrowie jest zdrowy styl życia całej społeczności szkolnej.
II Społeczne Liceum Ogólnokształcące im. Toniego Halika w Ostrołęce Prezentacja wyników autoewaluacji II Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Ostrołęce.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Prezentacja wyników autoewaluacji Szkoły Podstawowej nr 7 w Legionowie
Opracowanie : Ewa Inglot, Barbara Połomska
Witamy w Szkole Promującej Zdrowie ZSO nr 13 w Sosnowcu
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE
Szkoła Podstawowa nr 59 im. gen. J.H. Dąbrowskiego
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE RAPORT Z AUTOEWALUACJI W LATACH
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Szkoła Promująca Zdrowie
Przedszkole promujące zdrowie to takie, które tworzy warunki i podejmuje działania, które sprzyjają: - zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności.
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Prezentacja wyników autoewaluacji Szkoły Podstawowej nr 3 im. Orła Białego w Ciechanowie ubiegającej się o nadanie Krajowego Certyfikatu „Szkoła Promująca Zdrowie” rok szkolny 2014/ 2015

STANDARD PIERWSZY Koncepcja pracy szkoły, jej struktura i organizacja sprzyjają uczestnictwu społeczności szkolnej w realizacji działań w zakresie promocji zdrowia oraz skuteczności i długofalowości tych działań

Wymiary Średnia liczba punktów I Uwzględnienie promocji zdrowia w dokumentach oraz życiu i pracy szkoły. 5,0 II Struktura dla realizacji programu „szkoła promująca zdrowie”. 4,2 III Szkolenia i systematyczne informowanie oraz dostępność informacji na temat koncepcji szkoły promującej zdrowie. 4,0 IV Planowanie i ewaluacja działań w zakresie promocji zdrowia. 4,0 Ocena łączna4,3

Wnioski wynikające z autoewaluacji standardu pierwszego

Mocne strony  w Koncepcji Pracy Szkoły oraz w Statucie zapisano, że szkoła realizuje program SzPZ i należy on do priorytetów;  uczniowie, pracownicy szkoły i rodzice mają poczucie, że ich zdrowie i samopoczucie jest istotną sprawą, braną pod uwagę w szkole;  w szkole planuje się i prowadzi ewaluację działań na rzecz promocji zdrowia, w których uwzględnia się potrzeby uczniów, nauczycieli i pracowników niepedagogicznych.

Problemy priorytetowe wymagające rozwiązania:  doprecyzować procedury powoływania koordynatora oraz członków zespołu do spraw promocji zdrowia wraz z zakresem przydzielonych im czynności;  skuteczniej włączać mało aktywnych członków zespołu do spraw promocji zdrowia w realizację działań tego zespołu;  zwiększyć ofertę szkoleń i kursów pogłębiających wiedzę na temat zdrowia dla wszystkich pracowników szkoły;  systematycznie przypominać uczniom i rodzicom, co to jest SzPZ oraz jakie są jej założenia.

STANDARD DRUGI Klimat społeczny sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz rodziców uczniów.

Wymiar i badane osoby ( N- wpisać liczbę badanych osób: cyfry w nawiasach przy nazwie wymiaru odpowiadają numerom stwierdzeń w ankiecie) Średnia liczba punktów Uczniowie ( N= 80 ) I Stwarzanie możliwości uczestnictwa w życiu szkoły( 3-6) 5,0 II Relacje i wsparcie ze strony nauczycieli ( 7- 11) 5,0 III Relacje między uczniami ( ) 4,3 Ocena łączna 4,8

Wnioski wynikające z autoewaluacji grupa -uczniowie

Mocne strony:  Uczniowie są zadowoleni z nauki w szkole (86%).  Nauczyciele ustalają z uczniami reguły pracy podczas lekcji, biorą pod uwagę ich opinie i zachęcają do realizacji własnych pomysłów.  Uczniowie wysoko oceniają wsparcie otrzymywane od nauczycieli.  Doceniają działania nauczycieli w zakresie motywowania do osiągania sukcesów.

Problemy priorytetowe wymagające rozwiązania:  Uczniowie nisko oceniają osobiste zaangażowania w naukę i dbałość o właściwe zachowanie podczas lekcji;  Większość uczniów uważa, że w relacjach rówieśniczych występują przemoc, brak akceptacji i zachowania aspołeczne.

STANDARD DRUGI grupa - nauczyciel e

Wymiar i badane osoby ( N- wpisać liczbę badanych osób: cyfry w nawiasach przy nazwie wymiaru odpowiadają numerom stwierdzeń w ankiecie) Średnia liczba punktów Nauczyciele ( N= 50 ) I Relacje między nauczycielami (12-15) 5,0 II Relacje z uczniami ( ) 5,0 III Relacje z rodzicami uczniów ( ) 5,0 IV Relacje i wsparcie ze strony dyrekcji szkoły ( ) 4,6 V Stwarzanie nauczycielom możliwości uczestnictwa w życiu szkoły( 4-6) 4,0 Ocena łączna 4,7

Wnioski wynikające z autoewaluacji grupa - nauczyciele

Mocne strony:  Nauczyciele wysoko oceniają relacje interpersonalne, chętnie ze sobą współpracują;  Nauczyciele bardzo dobrze oceniają swoje relacje z uczniami;  Zdaniem nauczycieli ich relacje z rodzicami uczniów są bardzo dobre, większość rodziców chętnie współpracuje z nauczycielem oraz podejmuje działania na rzecz klasy i szkoły;  Relacje nauczycieli z dyrekcją szkoły są poprawne.

Problem priorytetowy wymagający rozwiązania:  Zdaniem nauczycieli dyrekcja powinna uwzględniać ich opinie w sprawach dotyczących życia i pracy szkoły;

STANDARD DRUGI grupa – pracownicy niepedagogiczni

Wymiar i badane osoby ( N- wpisać liczbę badanych osób: cyfry w nawiasach przy nazwie wymiaru odpowiadają numerom stwierdzeń w ankiecie) Średnia Liczba punktów Pracownicy niepedagogiczni szkoły ( N = 14 ) I Relacje z nauczycielami ( ) 5,0 II Relacje z innymi pracownikami szkoły, którzy nie są nauczycielami ( 13-15) 5,0 III Relacje z uczniami ( ) 5,0 IV Relacje i wsparcie ze strony dyrekcji szkoły( 6- 9 ) 4,5 V Stwarzanie możliwości uczestnictwa w życiu szkoły ( 4- 5 ) 3,5 Ocena łączna 4,6

Wnioski wynikające z autoewaluacji grupa – pracownicy niepedagogiczni

Mocne strony:  Pracownicy niepedagogiczni wysoko oceniają współpracę z nauczycielami. Nauczyciele są dla nich życzliwi, szanują ich pracę, zawsze mogą liczyć na pomoc z ich strony;  Większość uczniów pozytywnie reaguje na prośby i zalecenia pracowników niepedagogicznych;  Bardzo wysoko oceniają własne relacje interpersonalne;  Dobrze oceniają współpracę z dyrekcją szkoły.

Problem priorytetowy wymagający rozwiązania:  Zdaniem pracowników niepedagogicznych dyrekcja nie stwarza dostatecznych możliwości większego uczestnictwa w życiu i pracy szkoły.

STANDARD DRUGI grupa- rodzice

Wymiar i badane osoby ( N- wpisać liczbę badanych osób: cyfry w nawiasach przy nazwie wymiaru odpowiadają numerom stwierdzeń w ankiecie) Średnia liczba punktów Rodzice ( N- 80 ) I Relacje z nauczycielami i dyrekcją ( 8- 11) 5,0 II Postrzeganie przez rodziców sposobu, w jaki nauczyciele traktują ich dziecko ( ) 5,0 III Stwarzanie rodzicom możliwości uczestnictwa w życiu szkoły ( 3 -7 ) 4,6 Ocena łączna 4,9

Wnioski wynikające z autoewaluacji grupa - rodzice

Mocne strony:  Rodzice mają poczucie dużego wsparcia ze strony rady pedagogicznej i dyrekcji szkoły;  Rodzice mają zaufanie do nauczycieli i doceniają ich życzliwość;  Nauczyciele udzielają wszechstronnego wsparcia uczniom, są dla nich życzliwi, traktują ich dobrze i sprawiedliwie.

Problem priorytetowy wymagający rozwiązania:  Rodzice mają stwarzane możliwości do uczestnictwa w życiu klasy i szkoły, ale nie wszyscy w pełni z nich korzystają.

Raport z autoewaluacji standardu drugiego Klimat społeczny sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz rodziców uczniów.

Badana grupa WymiaryŚrednia liczba punktów UczniowieStwarzanie możliwości uczestnictwa w życiu szkoły, relacje i wsparcie ze strony nauczycieli, relacje między uczniami (ankieta, pyt.3-16) 4,8 NauczycieleStwarzanie nauczycielom możliwości uczestnictwa w życiu szkoły, relacje i wsparcie ze strony dyrekcji szkoły, relacje między nauczycielami, relacje z uczniami, relacje z rodzicami uczniów( ankieta, pyt. 4-22) 4,7 Pracownicy niepedagogiczni szkoły Stwarzanie możliwości uczestnictwa w życiu szkoły, relacje i wsparcie ze strony dyrekcji szkoły, relacje z nauczycielami, relacje z innymi pracownikami szkoły, którzy nie są nauczycielami, relacje z uczniami ( ankieta, pyt. 4-18) 4,6 RodziceStwarzanie rodzicom możliwości uczestnictwa w życiu szkoły, relacje z nauczycielami i dyrekcją, postrzeganie przez rodziców sposobu, w jaki nauczyciele traktują ich dziecko ( ankieta, pyt.3-16) 4,9 Ocena łączna4,7

Problem priorytetowy wszystkich badanych grup dla standardu drugiego Nauczyciele i pracownicy niepedagogiczni szkoły uważają, że dyrekcja powinna bardziej brać pod uwagę ich opinie dotyczące życia i pracy szkoły.

Raport z autoewaluacji STANDARD TRZECI Szkoła prowadzi edukację zdrowotną uczniów, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz dąży do poprawy jej jakości i skuteczności.

WymiaryŚrednia liczba punktów I Realizacja edukacji zdrowotnej zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego 4,6 II Aktywny udział uczniów w procesie edukacji zdrowotnej, współpraca z rodzicami i społecznością lokalną 4,4 III Działania dla poprawy jakości i skuteczności edukacji zdrowotnej 4,8 IV Edukacja zdrowotna nauczycieli i pracowników niepedagogicznych 3,7 Ocena łączna4,4

Wnioski wynikające z autoewaluacji standardu trzeciego

Mocne strony:  W szkole stwarza się warunki, które sprzyjają realizacji edukacji zdrowotnej, na godzinach z wychowawcą omawiane są tematy dotyczące zdrowia;  Edukacja zdrowotna uznawana jest przez dyrekcję i nauczycieli za ważne zadanie, jej realizacja omawiana jest w czasie posiedzeń rady pedagogicznej;  Organizując zajęcia o zdrowiu nauczyciele stosują aktywizujące metody, uczniowie są aktywni i zaangażowani;  Uczniowie występują nie tylko jako realizatorzy pomysłów nauczycieli ale również inicjują swoje własne pomysły.

Problemy priorytetowe wymagające rozwiązania:  Dla nauczycieli i pracowników niepedagogicznych wzbogacić ofertę szkoleń dotyczących promocji zdrowia;  Stwarzać możliwość doboru tematyki szkoleń zgodnie z ich zapotrzebowaniem.

Raport z autoewaluacji STANDARD CZWARTY Warunki i organizacja nauki i pracy sprzyjają zdrowiu, dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz współpracy z rodzicami i społecznością lokalną.

Wymiary Średnia liczba punktów I Budynek szkoły, pomieszczenia i wyposażenie 3,6 II Czystość i estetyka pomieszczeń 3,5 III Organizacja przerw międzylekcyjnych i śródlekcyjnych 4,4 IV Wychowanie fizyczne oraz aktywność fizyczna członków społeczności szkolnej 4,6 V Żywienie w szkole 3,7 Ocena łączna4,0

Wnioski wynikające z autoewaluacji standardu czwartego:

Mocne strony:  W szkole dokonuje się diagnozy potrzeb uczniów w zakresie aktywności fizycznej i wykorzystuje się ich propozycje w planowaniu obowiązkowych oraz pozalekcyjnych zajęć wychowania fizycznego;  Istnieje oferta zajęć do wyboru dla uczniów od drugiego etapu edukacyjnego w ramach obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego;  Prowadzone są zajęcia z gimnastyki korekcyjno- kompensacyjnej dla potrzebujących uczniów;  Nauczyciele wychowania fizycznego oraz edukacji wczesnoszkolnej współpracują z pielęgniarką szkolną i dostosowują formy zajęć do potrzeb i możliwości uczniów z chorobami przewlekłymi, w tym z otyłością.

Problemy priorytetowe do rozwiązania:  Przekazywać uczniom więcej informacji na temat wartości odżywczych spożywanych przez nich posiłków;  Motywować uczniów do świadomego i starannego doboru odpowiedniej dla wieku diety;  Wzbogacić asortyment sklepiku szkolnego w wartościowe produkty spożywcze;  Zaadaptować w miarę możliwości pomieszczenie do indywidualnej pracy nauczycieli oraz odpowiednio je wyposażyć;  Na stałe przyporządkować poszczególnym uczniom stoły i krzesła dostosowane do ich wzrostu; Zmobilizować uczniów do dbałości o estetykę i czystość pomieszczeń;  Dopilnować aby toalety na stałe wyposażone były w papier i mydło.

Wyniki autoewaluacji - STANDARDY Średnia liczba punktów STANDARD PIERWSZY Koncepcja pracy szkoły, jej struktura i organizacja sprzyjają uczestnictwu społeczności szkolnej w realizacji działań w zakresie promocji zdrowia oraz ich skuteczności i długofalowości 4,3 STANDARD DRUGI Klimat społeczny szkoły sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz rodziców uczniów 4,7 STANDARD TRZECI Szkoła prowadzi edukację zdrowotną uczniów a także nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz dąży do poprawy jej jakości i skuteczności 4,4 STANDARD CZWARTY Warunki i organizacja nauki i pracy sprzyjają zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz współpracy z rodzicami i społecznością lokalną 4,0

Szkoła promująca zdrowie powinna dążyć do tego, aby jej środowisko fizyczne spełniało wszystkie obowiązujące normy, tworząc w tym zakresie model dobrej praktyki. Po przeprowadzeniu autoewaluacji w naszej szkole, w obszarze czterech standardów, najniższą średnią liczbę punktów (4,0) uzyskał standard czwarty, tj. Warunki i organizacja nauki i pracy sprzyjają zdrowiu oraz dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz współpracy z rodzicami. W tym standardzie najniżej oceniono wymiar „Czystość i estetyka szkoły” (3,5). W związku z tym - priorytetowym zadaniem w roku szkolnym 2015/2016 będzie poprawienie stanu czystości pomieszczeń szkolnych.

Dziękujemy za uwagę.