Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski Obszar Funkcjonalny
Advertisements

Związku Miast Polskich
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Zintegrowany system informacji warunkiem skutecznej aktywizacji zawodowej Osób Niepełnosprawnych 15 grudnia 2011 r.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
System ewaluacji NPR i NSRO
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Leśny Krąg Naturalna Przedsiębiorczość w Leśnym Kręgu.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Mechanizm Finansowy EOG PRIORYTET Rozwój zasobów ludzkich poprzez m.in. promowanie wykształcenia i szkoleń, wzmacnianie w samorządzie i jego instytucjach.
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr Stronkowski Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS Ministerstwo.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego w kontekście aktualizacji
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
NARZĘDZIA PRZYGOTOWANIA PLANÓW ROZWOJU LOKALNEGO
Budowanie partnerstwa Halina Siemaszko W prezentacji wykorzystano materiały Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Budowanie mechanizmów partycypacji społecznej w sprawowaniu władzy samorządowej.
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Ochrona zdrowia, bezpieczeństwo publiczne, pomoc.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Zagadnienia z zakresu: edukacja i kultura.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Europejskiej Współpracy Terytorialnej na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
ZAŁOŻENIA STRATEGII ZAOPATRZENIA W WODĘ WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO dr Krzysztof Wrana – Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katedra Badań Strategicznych i.
Stowarzyszenie Metropolia Poznań, pl. Kolegiacki 17, Poznań; tel. +48 (61) , +48 (61) ,
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Tomasz Kaczmarek Obszary metropolitalne Problemy integracji zarządzania i planowania I Szczecińska Konferencja Regionalistyczna,
Projekt PL „Wzmocnienie spójności społecznej, gospodarczej i terytorialnej w Obszarze Funkcjonalnym Szlaku Jana III Sobieskiego w województwie lubelskim"
Sołtysi jako kluczowy element łańcucha komunikacji z mieszkańcami w procedurze opracowywania dokumentów strategicznych i planistycznych Partnerstwa Gmin.
„Szerokie partnerstwo trójsektorowe jako narzędzie rozwiązywania problemów Obszaru Funkcjonalnego Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów” oraz „Dobre praktyki.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Tworzenie programów rozwoju obszaru funkcjonalnego Aglomeracji Wałbrzyskiej w duchu partnerstwa, dialogu i debaty między partnerami i interesariuszami.
1.  Uchwała KK NSRO nr 4 z 14 kwietnia 2008 r.  Zmiana uchwałą nr 18 z 12 sierpnia 2008 r.  Członkowie Grupy: › 4 z administracji rządowej (Zastępca.
1 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). 2 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to nowy instrument: - rozwoju terytorialnego, - wdrażania zintegrowanych.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
1 Wnioski z konkursu dla JST dot. rozwoju miast, finansowanego ze środków MF EOG.
 Wymiar terytorialny RPO i SRW,  Zintegrowane podejście do planowania rozwoju regionalnego i lokalnego  Dopasowanie mechanizmów finansowych i zakresów.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Działanie 7.1 Konkurs nr: RPZP IP K07/16 Programy na rzecz integracji osób i rodzin zagrożonych ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym.
System Wspierania Nauczycieli w Powiecie Bytowskim „Konsorcjum samorządowe” na rzecz edukacji Dariusz Glazik – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu.
Miejskie Przestrzenie Zieleni „Inteligentne zintegrowane modele
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
EFEKTYWNOŚĆ PROGRAMOWANIA ROZWOJU NA POZIOMIE LOKALNYM I INSTRUMENTY JEGO WSPARCIA   Badanie sondażowe jednostek samorządu terytorialnego województwa.
strategia rozwoju gminy Nieporęt na lata
Zapis prezentacji:

Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM

JST JST JST Szczeciński Obszar Metropolitalny - - wspólnota partnerów miejsko-wiejskich - współpraca z kluczowymi partnerami

Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM „Współpraca się opłaca” budowanie kompetencji do wspólnych działań, w oparciu o zasadę partnerstwa wzajemne uczenie się od siebie samorządów lokalnych zacieśnienia powiązań instytucjonalnych oraz funkcjonalnych SOM wypracowane wspólne procedury/praktyki wdrażane w codziennej pracy i w kontaktach z partnerami  procedura podejmowania decyzji (poprawa elastyczności partnerów w celu zwiększenia możliwości rozwiązywania problemów na szczeblu gminy),  procedura konsultacji (wspólne wypracowywanie koncepcji projektów i partycypacja partnerów społeczno-gospodarczych),  procedura racjonalizacji wydatków JST (pozyskiwanie środków zewnętrznych na działalność stowarzyszenia). zwiększanie szans rozwojowych mniejszych wspólnot samorządowych w SOM możliwie najlepsze wykorzystanie potencjałów i wiedzy poszczególnych JST stałe usprawnianie mechanizmów współpracy między JST tworzących wspólnotę samorządową

Podjęte działania  Strategia rozwoju SOM 2020  Zintegrowana Strategia rozwoju transportu publicznego na lata  Zintegrowany Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla SOM  Koncepcja funkcjonalno-użytkowa zintegrowanego systemu ścieżek rowerowych SOM Wdrażany model 1.Komunikacja (stała i bieżąca wymiana informacji m. JST) 2.Kooperacja (unikanie konfliktów, w tym konfliktów interesu; konsensus w procesie decyzyjnym) 3.Koordynacja (wzajemne uzgodnienia strategii, projektów, itp. na wszystkich etapach ich tworzenia) 4.Integracja (wspólna realizacja zdefiniowanych celów, projektów i usług publicznych dla JST SOM)

Osiągnięte rezultaty wdrożenia projektu Konsensus w kwestiach dot. rozwoju SOM Wzmocnienie partnerstwa Budowanie kompetencji JST Sprawne przywództwo Dobra strategia, jasno określone cele i plan działania Szybkość reakcji na zmiany w otoczeniu SOM Efektywne wykorzystanie własnych potencjałów Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych Wysokie zaangażowanie JST Myślenie „metropolią” i zintegrowane planowanie Monitoring i wdrażanie dobrych praktyk Partycypacja JST w kreowaniu polityki rozwojowej

Możliwość replikowalności przez inne partnerstwa Autentyczne zaangażowanie władz JST jako najważniejszych podmiotów procesu metropolizacyjnego Zapewnienie elastyczności i ciągłości działania Sprawne struktury planujące i koordynujące działania w sferze usług publicznych, rozbudowy infrastruktury technicznej i społecznej Znalezienie optymalnej formuły partnerstwa i metod współpracy, uwzględniającej specyfikę lokalną, wysokie zaangażowanie szczebla regionalnego i partnerów społeczno-gospodarczych Kultura organizacyjna w JST, w tym w mieście rdzeniowym Zaplecze doradcze

Przykłady (1) – WPR SOM

Przykłady (2) – WPR SOM

Przykłady (3) - Portale SOM

Przykłady (4) - Mapping Integracja działań – ścieżki rowerowe w SOM Planowane inwestycje w SOM

Przykłady (5) - Transport Szczecińska Kolej Metropolitalna Integracja transportu publicznego

Dziękuję za uwagę. Roman Walaszkowski Dyrektor Biura SSOM pl. Kilińskiego 3, Szczecin Tel: ; Fax: ;