Na podstawie ankiet dla nauczyciela SP 2 Prabuty.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BIBLIOTEKA SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 5 IM. DZIECI POLSKICH W PILE
Advertisements

Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
BIBLIOTEKA III L.O. W SOPOCIE Zapraszamy codziennie od godz W środy biblioteka nieczynna ! BIBLIOTEKARZ - mgr. Zdzisława Małyszko.
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
Kształtowanie kompetencji czytelniczych-
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Armii Krajowej w Bielsku-Białej
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA W KIELCACH
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Biblioteka Pedagogiczna w Chełmie Wydział Zbiorów Specjalnych
Zespołu Szkół nr 1 w Zakrzówku
Praca metodą projektu edukacyjnego
BIBLIOTEKA Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Tyczynie.
Biblioteka Miejskiego Zespołu Szkół nr 4 im
Opracowała Romana Stąsiek Wnętrze naszej biblioteki:
DZIAŁALNOŚĆ BIBLIOTEKI SZKOLNEJ GIMNAZJUM NR 10 IM. JANA PAWŁA II
Biblioteka szkolna Zespołu Szkół Nr1 im. Tadeusza Kościuszki w Lubiczu
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Znajduje się na parterze budynku szkolnego; czynna jest codziennie, a godziny jej otwarcia dostosowa- ne są do rozkładu zajęć uczniów.
Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie.
Multimedialne centrum informacji
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Gimnazjum Nr 1 im. Orląt Przemyskich w Przemyślu.
Komputery dla uczniów w czytelni służą zaspokajaniu potrzeb edukacyjnych, informacyjnych oraz przygotowaniu do swobodnego funkcjonowania w społeczeństwie.
Witamy w nowej sali multimedialnej Centrum Multimedialnego X LO Witamy w nowej sali multimedialnej Centrum Multimedialnego X LO Zdjęcia sali multimedialnej.
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Szkolne centrum informacji składa się z trzech pomieszczeń: czytelni, w której uczniowie mają dostęp do księgozbioru i do 8 komputerów podłączonych do.
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
Szkolne Centrum Informacyjne Biblioteka Szkolna
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Witamy w bibliotece Zespołu Szkół Nr 35 w Warszawie Zapraszamy do obejrzenia prezentacji naszej oferty.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
Biblioteka szkolna.
Organizacja wspomagania szkół
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
RODZICE W SZKOLE.
I NTERNETOWE C ENTRUM I NFORMACJI M ULTIMEDIALNEJ Szkoły Podstawowej nr 20 im. S. Batorego w Poznaniu.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA W KIELCACH FILIA W BUSKU-ZDROJU ul. Armii Krajowej Busko-Zdrój tel. / fax
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach Filia w Opatowie.
Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego.
Komputery pod ręką! 1.W każdej sali powinien być jeden komputer z dostępem do Internetu 2.W niektórych salach powinny być projektory, a nawet tablice interaktywne.
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA w Katowicach, Filia w BYTOMIU.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Następny. Jest zapleczem naukowym dla wielu pokoleń studiujących i doskonalących, pracowników oświaty, studentów oraz uczniów. Swoim zasięgiem obejmuje.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO
Warsztat informacyjny Biblioteki Szkolnej Zespołu Szkół w Gogołowej
Zapis prezentacji:

na podstawie ankiet dla nauczyciela SP 2 Prabuty

 Wszyscy respondenci odpowiedzieli pozytywnie na postawione im pytanie (28 osób).  Nauczyciele uczący w SP 2 Prabuty wyrazili chęć współpracy z nauczycielami bibliotekarzami tejże szkoły.  Nauczyciele bibliotekarze są otwarci na współpracę z nauczycielami przedmiotu, wychowawcami i pozostałymi członkami kadry pedagogicznej.

 W zakresie informacji i promocji wszyscy respondenci (28 osób) wyrazili chęć korzystania z informacji i materiałów potrzebnych do przeprowadzania zajęć.  Nauczyciele chętnie będą promować ofertę biblioteki wśród uczniów (21 osób).  Duże znaczenie dla nauczycieli ma wymiana informacji nt. zbiorów biblioteki i nowości rynku wydawniczego. Informację z nauczycielami bibliotekarzami wymieni 17 osób.

 Organizacji promocji szkoły w środowisku lokalnym we współpracy z nauczycielami bibliotekarzami chętnie podejmie się 10 osób.  Informacjami na temat treści przedmiotowych podzieli się z nauczycielami bibliotekarzami 6 osób.

 W zakresie kompletowania zbiorów w ramach współpracy najwięcej osób zdeklarowało chęć zgłaszania nauczycielowi bibliotekarzowi potrzeb zakupu danego typu literatury i pomocy edukacyjnych (21 osób).  Tyleż samo osób (21) chętnie skorzysta z gromadzonych w bibliotece szkolnej dokumentów szkoły i publikacji nauczycielskich oraz przekaże do biblioteki materiały samodzielnie sporządzone.  Z wykazów Ciekawych artykułów itp. informacji skorzysta oraz poda wiadomość zwrotną 19 osób.

 Do wspólnego badania potrzeb czytelniczych uczniów przyłączy się 9 nauczycieli.  W pracach nad sporządzaniem wykazu literatury dla uczniów chętnie zaangażują się 4 osoby.

 W zakresie organizacji pracy w bibliotece największa liczba nauczycieli (21) chciałaby, aby ich podopieczni korzystali z pomieszczenia czytelni podczas odrabiania zadań domowych i będą tę sprawę regulować z nauczycielami bibliotekarzami.  Dla znacznej części respondentów (16 osób) ważną sprawą jest wymiana informacji między nauczycielem, a nauczycielami bibliotekarzami na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów niepełnosprawnych.

 Podobnie, jak w przypadku uczniów niepełnosprawnych, istotnym aspektem jest dla nauczycieli wymiana informacji na temat uczniów wybitnie zdolnych. Tak uważa 12 nauczycieli.  W organizacji pracy ważne jest przyjęcie ustalonego harmonogramu działań. Planowanie spotkań w bibliotece i lekcji w klasie przeprowadzonych przez nauczycieli bibliotekarzy musi dojść do skutku. Tak uważa 12 osób, które wyrażają zgodę ustalania wcześniej tego rodzaju spotkań.  Również 6 osób wyraża chęć korzystania z pomieszczenia czytelni i sali terapeutycznej znajdujących się pod opieką nauczycieli bibliotekarzy po uprzednim ustaleniu terminarza korzystania z owych pomieszczeń na zajęcia dodatkowe.

 W odniesieniu do wszystkich obszarów łącznie, formy współpracy nauczyciela z nauczycielami bibliotekarzami przedstawiają się następująco:  Najwięcej osób, bo 21 jest zainteresowanych wykorzystaniem zbiorów bibliotecznych podczas prowadzenia lekcji przedmiotowych.  Również duże zainteresowanie budzi wspólna praca nauczyciela z nauczycielami bibliotekarzami podczas prac związanych ze szkolnymi projektami edukacyjnymi (12 osób).  Także nauczyciele (11 osób) wykazują chęć zgłaszania swoich zapotrzebowań na materiały potrzebne podczas projektu wystaw tematycznych.  Tyleż samo osób jak wyżej zdeklarowało chęć zgłaszania uczniów, którzy będą korzystać z czytelni podczas odrabiania zadań domowych.

 Prowadzeniem wspólnych lekcji przedmiotowych nauczyciela z nauczycielem bibliotekarzem jest zainteresowanych 7 osób.  Wspólnym opracowywaniem gazetek szkolnych na holach i korytarzach jest zainteresowanych 4 nauczycieli.  Również 4 nauczycieli gotowych jest zaangażować się w sięganie informacji zgromadzonych w bibliotece szkolnej na temat organizacji różnego typu wycieczek szkolnych oraz realizować z nauczycielami bibliotekarzami przebieg wycieczek bibliotecznych np. do wydawnictw, różnego typu bibliotek i miejsc kultury, sztuki.

 W aspekcie szeroko pojętej organizacji, nauczyciele i nauczyciele bibliotekarze chętnie będą współpracować ze sobą na trzech płaszczyznach.  Pierwsza dotyczy organizacji konkursów. Najistotniejszym faktem dla nauczycieli wydaje się być wspólne z nauczycielami bibliotekarzami kompletowanie literatury potrzebnej uczestnikom konkursu. Tak zaznaczyło w ankiecie 17 osób. Podobnie wygląda sytuacja ze zgłaszaniem przez nauczycieli potrzeb do nauczycieli bibliotekarzy na określonego typu literaturę/ pomoce potrzebne do organizacji konkursu itp.- tu 16 osób zgłosiło takie zapotrzebowanie.

 Także „mile widziana jest” współpraca nauczyciela z nauczycielami bibliotekarzami podczas prac organizacyjnych konkursów na różnego typu szczeblach, a także udział nauczycieli bibliotekarzy w pracach komisji konkursowych (11 osób).  Dla nauczycieli istotną sprawą jest także fakt pozytywnego przygotowania się uczniów do konkursów. Dlatego wyrażają chęć porozumienia się z nauczycielami bibliotekarzami, którzy pomogą uczniom w wyborze odpowiedniej literatury, źródeł informacji dzięki, którym uczniowie przygotują się do konkursu czy olimpiady (10 osób).  Najmniejsza liczba respondentów (8 osób) chciałaby skorzystać z pomieszczeń biblioteki podczas przygotowania uczniów do konkursów przedmiotowych.

 Na płaszczyźnie organizacji uroczystości szkolnych największe zainteresowanie wzbudziło wyszukiwanie z pomocą nauczycieli bibliotekarzy materiałów repertuarowych (18 osób).  Znacznie mniejsza liczba respondentów była zainteresowana wspólnym opracowywaniem scenariusza uroczystości czy imprezy (5 osób).

 Trzecią płaszczyznę stanowi współpraca z instytucjami kultury w środowisku lokalnym.  Wśród wymienionych form współpracy, korzystanie za pośrednictwem biblioteki szkolnej w przekazywaniu ogłoszeń o bieżących konkursach i imprezach kulturalnych, wzbudziło największe zainteresowanie (12 osób).  Zasięganiem informacji w bibliotece szkolnej odnośnie oferty instytucji kultury było zainteresowanych 9 respondentów. Tyleż samo osób było zainteresowanych zasięganiem informacji odnośnie funkcjonowania tychże instytucji kultury.

 Większość nauczycieli (12 osób) odpowiedziała, że nie jest potrzebne uzupełnianie zbiorów bibliotecznych w związku z realizacją podstawy programowej przedmiotu, którego nauczają.  Kolejnych 10 osób odpowiedziała twierdząco na to pytanie, zaś 6 nie udzieliło żadnej odpowiedzi.

 Pytanie dotyczące potrzeb edukacyjnych nauczycieli, które mogłaby realizować biblioteka szkolna wykazało, że tego typu potrzeby istnieją i można by podjąć współpracę na tym obszarze.  Potrzeby edukacyjne nauczycieli, które mogłyby być dostępne w bibliotece szkolnej, a także zmiany w wizerunku biblioteki przedstawiają się następująco:  „filmy o tematyce religijnej do wykorzystania na lekcji”,  „sala do pracy w grupach, więcej komputerów, gdzie będą prowadzone zajęcia dodatkowe”,

 „biblioteka powinna posiadać multimedialne pomoce dydaktyczne, informacje i dokumenty dostępne w internecie”,  „publikacje do zajęć wyrównawczych”,  „czasopisma z propozycjami na zajęcia artystyczne np. Mały Artysta, Hobby itp.”,  „czasopismo Świetlica w szkole”,  „publikacje z zakresu pedagogiki specjalnej, terapii, scenariusze zajęć rewalidacyjnych, podręczniki do kształcenia specjalnego, karty pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych”,

 „nowości lekturowe”,  „literatura logopedyczna”,  „literatura z zakresu psychologii, pedagogiki, politologii”,  „odtwarzacz płyt CD ze słuchawkami do dyspozycji uczniów”,  „lektury klas I- III”,  „rzutnik, ekran”,  „drukarka”,  „komputer dostępny dla nauczycieli”,  „nowe meble biblioteczne”,  „przyrodnicze filmy multimedialne (szczególnie dotyczące flory i fauny Polski, parków narodowych Polski, krajobrazów Polski i świata),

 „Słownik frazeologiczny, Słownik wyrazów bliskoznacznych- dla każdego ucznia w klasie”,  „ekranizacje lektur na DVD”,  „literatura dotycząca pracy z dziećmi autystycznymi”,  „współczesne pozycje metodyczne”,  „nowe albumy”  „czasopisma”  „Zachowania przeciw nauczycielowi Z. Barciński, Dziecko T. Hoyden, Teoretyczno- metodyczne aspekty warsztatu pedagoga, Scenariusze zajęć wychowawczych G. Gajewska, Sposób na trudne dziecko, Przyjazna terapia behawioralna A. Kołakowski”,  „Encyklopedia Titanica”.

 W tym obszarze nauczyciele podawali własne pomysły na współpracę z nauczycielem bibliotekarzem:  „nauczyciel bibliotekarz mógłby w ramach programu Cała Polska czyta dzieciom czytać dzieciom w klasie wybrane baśnie, bajki, wiersze (cyklicznie)”,  „nauczyciel bibliotekarz mógłby cyklicznie prezentować dzieciom w klasie nowości wydawnicze”.

 Nauczycielami biorącymi udział w ankiecie na temat współpracy nauczycieli z nauczycielami bibliotekarzami byli nauczyciele pracujący w Szkole Podstawowej nr 2 im. Obrońców Westerplatte w Prabutach, których zainteresowały prowadzone badania.  Dziękujemy za udział w badaniu.