RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2010/2011

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
SZEŚCIOLATEK W NASZEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa Nr 2 im
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
ku lepszej przyszłości”
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
PREZENTACJA DZIAŁALNOŚCI i OSIĄGNIĘĆ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W GOŁKOWICACH OPRACOWANA PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Raport ewaluacji wewnętrznej EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
GIMNAZJUM PUBLICZNE W GRABKOWIE Zapewniamy naszym uczniom wszechstronny rozwój, dlatego oferujemy: nowoczesne metody nauczania wysoko wykwalifikowaną.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
Szkoła Podstawowa nr 81 im. Bohaterskich Dzieci Łodzi ul. E. Plater 28/ Łódź tel/fax: (0-42)
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Szkoła Podstawowa w Wytomyślu. Szkoła Podstawowa w Wytomyślu zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki i zachęca rodziców dzieci w wieku.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2010/2011 Szkoła Podstawowa nr 4 im. M. Kopernika w Tarnobrzegu RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2010/2011 29 marca 2011 r., Tarnobrzeg

Przedmiot ewaluacji: Obszar 2: Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej koncepcji pracy. W szkole dba się o prawidłowy przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych. Wymaganie 2.2: Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.

Cel ewaluacji: Sprawdzenie zasadności doboru podręczników wraz z obudową dydaktyczną, form i metod pracy do zainteresowań i uzdolnień uczniów, zgodnie z podstawą programową. Określenie stopnia atrakcyjności oferty edukacyjnej szkoły, zgodnej ze zdiagnozowanymi potrzebami uczniów (zajęcia pozalekcyjne, zajęcia pozaszkolne) i z realizacją podstawy programowej. Wprowadzenie pożądanych zmian.

Pytania kluczowe: W jakim stopniu oferta edukacyjna szkoły odpowiada potrzebom uczniów i oczekiwaniom rodziców? W jakim zakresie oferta edukacyjna szkoły jest modyfikowana, wzbogacana i umożliwia rozwój zainteresowań uczniów? Co i w jakim stopniu wpływa na zainteresowanie ucznia przedmiotem (podręcznik bogaty w materiały wizualne, stosowane w procesie formy i metody pracy, pomoce dydaktyczne)? Jakie działania i programy innowacyjne wspierają nauczycieli w realizacji podstawy programowej, a jakie ponadto mogłyby być wdrożone? W jakim stopniu podręczniki, pomoce dydaktyczne oraz baza szkoły wspierają proces edukacyjny, uwzględniając zalecenia zawarte w podstawie programowej? Jakie wnioski należy wyciągnąć z wyników monitorowania realizacji podstawy programowej?

Wyniki ewaluacji sporządzono na podstawie: analizy wpisów w dziennikach lekcyjnych, analizy wpisów w dziennikach zajęć pozalekcyjnych, analizy harmonogramu zajęć pozalekcyjnych, analizy zestawów programów nauczania i zestawu podręczników, analizy osiągnięć uczniów zamieszczonych na stronie internetowej szkoły, analizy zapisów w księdze protokołów, analizy ankiet i kwestionariuszy rozmów przeprowadzonych z uczniami, pracownikami szkoły, rodzicami, analizy treści planów zajęć dodatkowych prowadzonych na terenie szkoły, materiałów i zdjęć zamieszczonych na stronie internetowej szkoły obrazujących udział i zaangażowanie uczniów w projekty, kółka zainteresowań, wycieczki, rajdy, apele, itp., analizy harmonogramu kółek przedmiotowych, rozmów z nauczycielami, uczniami, dyrektorem, analizy arkuszy obserwacji zajęć przeprowadzonych pod kątem monitorowania realizacji podstawy programowej, analizy kart wycieczek.

Klasy II i V – 205 uczniów i 189 rodziców Znajomość oferty kół zainteresowań i zajęć dodatkowych RODZICE UCZNIOWIE

Czy dziecko korzysta z organizowanych przez szkołę zajęć dodatkowych? RODZICE Czy dziecko korzysta z organizowanych przez szkołę zajęć dodatkowych? UCZNIOWIE Czy masz możliwość korzystania z organizowanych przez szkołę zajęć dodatkowych?

Czy masz możliwość rozwijania swoich zainteresowań w szkole? RODZICE Czy oferta kół zainteresowań i zajęć dodatkowych odpowiada oczekiwaniom rodziców? UCZNIOWIE Czy masz możliwość rozwijania swoich zainteresowań w szkole?

Które z zajęć oferowanych przez szkołę są najbardziej interesujące dla uczniów klas I - III?

Na które z zajęć oferowanych przez szkołę rodzice chcieliby, aby ich dzieci uczęszczały? /kl. I- III/

Które z zajęć oferowanych przez szkołę są najbardziej interesujące dla uczniów klas IV - VI?

Na które z zajęć oferowanych przez szkołę rodzice chcieliby, aby ich dzieci uczęszczały? /kl. IV - VI/

WYCIECZKI PRZEDM., WYJŚCIA DO MUZEUM, KINA CO W NAJWIĘKSZYM STOPNIU WPŁYWA NA TWOJE ZAINTERESOWANIE PRZEDMIOTEM? - 179 uczniów ankietowanych Kl. VI Kl. III Kl. VI Kl. III Kl. VI Kl. III Kl. III Kl. III Kl. VI Kl. III Kl. VI CIEKAWE LEKCJE WYCIECZKI PRZEDM., WYJŚCIA DO MUZEUM, KINA POMOCE AUDIOWIZ. POMOCE DYDAKT. POSTAWA NAUCZYCIELA PODRĘCZNIKI

Według nauczycieli najatrakcyjniejsze dla uczniów metody pracy to: Według nauczycieli na zainteresowanie uczniów przedmiotem największy wpływ mają: metody i formy pracy (43%), stosowane środki dydaktyczne (22%), pomoce audiowizualne – tablice interaktywne, laptopy, tablety( 18%), wycieczki przedmiotowe (16%). Według nauczycieli najatrakcyjniejsze dla uczniów metody pracy to: metody aktywizujące 90 %, głównie – metoda projektu, drama, inscenizacje, metoda gier dydaktycznych, obserwacja, doświadczenia.

Propozycje uczniów dotyczące uatrakcyjnienia zajęć prowadzonych przez nauczycieli to: częstsze wycieczki i wyjścia do kina, większa ilość gier i zabaw dydaktycznych, spotkania z ciekawymi ludźmi, więcej filmów tematycznych, możliwość korzystania z laptopów, tablic interaktywnych, tabletów, częstsze wyjścia w teren w celach obserwacji, więcej doświadczeń, eksperymentów, częstsze korzystanie np. z mikroskopów.

KTÓRE POMOCE NAJCZĘŚCIEJ STOSUJĄ NAUCZYCIELE NA LEKCJACH?

Jak często nauczyciele na lekcjach wychowania fizycznego wykorzystują różnorodny sprzęt sportowy?

Jak często uczniowie korzystają z oferty biblioteki szkolnej (wypożyczalnia, czytelnia, komputery, oferta filmowa)?

Stosowane przez Panią/Pana podręczniki w wystarczającym stopniu wspierają proces nauczania, uwzględniając zalecenia podst. progr. Pomoce dydaktyczne w wystarczającym stopniu wspierają proces edukacji, uwzględniając zalecenia podst. progr.

Czy baza szkoły w wystarczającym stopniu umożliwia Pani/Panu realizację podst. progr. ?

Co w największym stopniu wspiera Panią/Pana w realizacji podstawy programowej?

Jakie działania i programy innowacyjne wspierają nauczycieli w realizacji podstawy programowej? PROJEKTY W ramach programu „Comenius” realizowany jest projekt „Plant a Future” (2010r.) Ponadregionalny Projekt Edukacyjny „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”. (2009) „Śpiewająca Polska ” (2008r.) Projekt prewencyjno - edukacyjny „Akademia Misia Ratownika” (2008/2009) „Radosna Szkoła” PROGRAMY EDUKACYJNE i INNOWACYJNE „Szkoła ucząca się ’’ „Szkoły promującej zdrowie” W ramach programu w szkole realizowane są następujące programy edukacyjne: „Rzuć palenie”, „Trzymaj formę, „Szkoła bez przemocy”, „Owoce w szkole”. Program edukacyjny „Mamo, Tato, wolę wodę!”, (2009/2010) Programu Klasy Sportowej Program Pracy z Uczniem Zdolnym. (od 3 lat) „Biblioteczny klub filmowy” program nauki pływania dla uczniów klas I

WNIOSKI I REKOMENDACJE DO DALSZEJ PRACY MOCNE STRONY Nauczyciele realizują programy nauczania dopuszczone do użytku przez MEN i właściwie realizują podstawę programową. Oferta edukacyjna jest zgodna z podstawą programową. Jest bardzo szeroka i nieustannie wzbogacana oraz modyfikowana. Umożliwia dzieciom rozwój ich zainteresowań i potrzeb. Szkoła posiada bogatą ofertę zajęć pozalekcyjnych, która odpowiada oczekiwaniom uczniów i rodziców. Wyeliminowane zostało zjawisko drugoroczności. Uczniowie osiągają bardzo wysoki wynik w sprawdzianie klas szóstych. Zapis tematów zajęć w dziennikach lekcyjnych jest zgodny z realizowaną podstawą programową.

MOCNE STRONY W szkole realizowanych jest wiele projektów i programów edukacyjnych oraz innowacji, które wspierają realizowanie podstawy programowej. Wprowadzane w szkole innowacyjne programy, formy i metody pracy zapewniają nie tylko prawidłowy i efektywny rozwój dzieci, lecz również przyczyniają się do kształtowania kreatywnej postawy, rozwijania umiejętności kluczowych w różnych zakresach. Podręczniki, materiał nauczania i treści programowe określone wybranymi przez nauczycieli programami nauczania są przystępne i przyjazne uczniom oraz właściwie wspomagają nauczycieli. W szkole organizuje się zajęcia zwiększające szanse edukacyjne uczniów zdolnych i uczniów mających trudności w nauce oraz uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi. Procesy edukacyjne przebiegające w szkole są monitorowane.

Słabe strony, wymagające poprawy Zbyt mała ilość opracowań i wprowadzenia do realizacji autorskich programów nauczania i innowacji pedagogicznych. Zbyt mała ilość audiowizualnych środków dydaktycznych oraz zły stan techniczny niektórych pomocy dydaktycznych. Niektórzy uczniowie, nie mogą uczestniczyć w zajęciach dodatkowych ze względu na ich kolidowanie z zajęciami lekcyjnymi. W konkursach przedmiotowych i interdyscyplinarnych biorą udział ci sami uczniowie (powtarzają się w wielu konkursach, a inni nie biorą udziału). Część zajęć wychowania fizycznego w klasach młodszych prowadzona jest na korytarzu szkolnym. Połączenie funkcji stołówki ze świetlicą szkolną.

REKOMENDACJE: Należy kontynuować pracę na obecnym - wysokim poziomie. Dobrze byłoby lepiej rozplanować zajęcia pozalekcyjne tak, aby nie kolidowały z zajęciami lekcyjnymi i umożliwić w ten sposób udział w nich wszystkich chętnych. Zmodyfikować zajęcia pozalekcyjne poprzez zwiększenie ilości zajęć matematycznych i sportowych. Zaktywizować większą grupę uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych i interdyscyplinarnych. Czynić starania o poprawę warunków pracy świetlicy szkolnej oraz poszerzenie bazy sportowej o nową salę gimnastyczną. W miarę możliwości finansowych systematycznie uzupełniać pomoce dydaktyczne.

Dziękujemy za uwagę! Elżbieta Bogobowicz Ewa Herczakowska Ewa Lipska Zespół ds. ewaluacji: Elżbieta Bogobowicz Ewa Herczakowska Ewa Lipska Anna Pawlik Ilona Płaza Anna Szymańska