Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra, 13.10.2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Skalny Kraków, dnia 29 marca 2007 r.
Advertisements

Projekt uruchomienia cywilnej działalności lotniczej na lotnisku Radom-Sadków Radom, 19 listopada 2007 r.
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Partnerstwa w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki.
problematyka, propozycje rozwiązań, dobre przykłady
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
Program badań statystycznych statystyki publicznej (PBSSP) na rok 2008
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Art. 8 pkt 6 i 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm.)
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Informacje w zakresie możliwości poprawy sytuacji finansowej Samodzielnego Publicznego Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp.
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
Centra Organizacji Pozarządowych
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Klub Seniora jako zadanie realizowane przez samorząd Osiedla (uwarunkowania formalne) Wrocław, r.
Model realizacji usług o określonym standardzie w miastach na prawach powiatu Zespół ekspercki ds. modelu realizacji usług w mieście na prawach powiatu.
Nast ę pcze karanie administracyjne (na przykładzie projektu nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów) Projekt jest współfinansowany ze.
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
PLANOWANIE OPERACYJNE W STANIE STAŁEJ GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
KATOWICE 5 KWIETNIA 2004 R. 1. Partnerstwo publiczno – prywatne w Polsce próba uregulowania.
SYSTEMU POWSZECHNEGO UBEZPIECZENIA
Regionalna Platforma Współpracy - Pilotaż
PARTNERSTWO PUBLICZNO PRYWATNE Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 maja 2008 r. w sprawie programu Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości.
Finansowanie inwestycji sektora gospodarki odpadami w nowej perspektywie Paweł Orłowski Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i.
ROPS Poznań Porozumienie dotyczące współpracy – minimalny zakres umowy PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ W WIELKOPOLSCE wiedza.
Sieć Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich
PROJEKT „SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ”
Sposób rejestracji CIS Opracował: Wojciech Zarzycki.
Lubuskie Regionalne Obserwatorium Terytorialne Zielona Góra, 21 listopada 2013r. Magdalena Balak-Hryńkiewicz Departament Rozwoju Regionalnego i Współpracy.
Ustrój samorządu terytorialnego
Zielona Góra Babimost – działania kierunkowe niezbędne dla rozwoju zielonogórskiego portu lotniczego dr Sebastian Czecharowski Babimost, 09 kwietnia 2015.
Koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Warszawa,
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
PLAN GENERALNY Portu Lotniczego Zielona Góra –
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE OCHRONY LOTNISK. NOWE DOKTRYNY BEZPIECZEŃSTWA
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Rozbudowa i modernizacja Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost zgodnie z IPI LRPO Zakończono inwestycje pn.: o Budowa drogi patrolowej. o Sieć elektroenergetyczna.
KRYTERIA KONTRAKTOWANIA Świadczeń ZDROWOTNYCH NA ROK 2016
PROGRAM OPERACYJNY Infrastruktura i Środowisko Zielona Góra, r.
Aktualizacja Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich „Plan transportowy”
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
PROJEKT „MOBILNY URZĄD” WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Klauzule społeczne w zamówieniach publicznych – czym są i jak spopularyzować ich stosowanie? Konferencja „System wsparcia ekonomii społecznej w województwie.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Zielona Góra, 9 grudnia 2015 roku Krajowy Fundusz Szkoleniowy.
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Struktura organizacyjna i zatrudnienie w jednostkach.
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
Dziękuję za uwagę Pomoc techniczna PROW 2014 – 2020 Koszty kwalifikowalne – informacje ogólne - proj. rozp. MRiRW w spr. szczegółowych warunków i trybu.
KWALIFIKOWALNOŚĆ VAT Grzegorz Sobolewski
POSIEDZENIE ŚWIĘTOKRZYSKO-PODKARPACKIEGO KLASTRA BUDOWLANEGO INNOWATOR
XXV SESJA SEJMIKU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO
Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasada równości szans kobiet i mężczyzn w ramach Poddziałania.
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Rządowa administracja zespolona w administracji
Transport drogowy na Mazowszu
POLITYKA TERYTORIALNA w Województwie Kujawsko-Pomorskim
Zapasowe miejsca pracy – zasady wyboru i funkcjonowania.
Wykład: Instrumenty adresowane dla szczególnych grup bezrobotnych
Prawo transportowe 5 Podmiot wewnętrzny.
Wykład: Instrumenty adresowane dla szczególnych grup bezrobotnych
Zapis prezentacji:

Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,

Agenda:  PPL jako zarządzający Lotniskiem Chopina i PL Zielona Góra- Babimost  Możliwe warianty współpracy – Public Service Obligation  Wdrożenie formuły PSO  Potencjał PPL możliwy do wykorzystania w projekcie  Potencjalne korzyści ze współpracy 2 PPL zainteresowane kontynuacją zarządzania Portem Lotniczym Zielona Góra-Babimost

3 PPL zainteresowane kontynuacją zarządzania Portem Lotniczym Zielona Góra-Babimost Współpraca w formule PSO (Public Service Obligation): Instytucja PSO jako kompetencja Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) do nakładania obowiązku świadczenia usług publicznych na zarządzających lotniskami (Art. 183 Ustawy Prawo Lotnicze). „Art Na wniosek jednostki samorządu terytorialnego, zawierający propozycję rekompensaty zarządzającemu lotniskiem nadwyżki kosztów nad przychodami lub przyznania innych świadczeń, Prezes Urzędu może zawrzeć z zarządzającym lotniskiem umowę w zakresie wykonywania przez niego obowiązku użyteczności publicznej, zapewniającego funkcjonowanie lotniska o stosunkowo niedużym ruchu lotniczym, lecz ważnym dla miasta lub regionu, z zachowaniem określonych wymagań w zakresie regularności i ciągłości ruchu lotniczego na tym lotnisku. 2.Podstawą zawarcia umowy, o której mowa w ust. 1, jest uprzednie ustalenie w umowie zawartej pomiędzy Prezesem Urzędu i wnioskującą jednostką samorządu terytorialnego zasad współfinansowania zarządzającego lotniskiem użytku publicznego w związku z wykonywaniem przez niego obowiązku użyteczności publicznej, o którym mowa w ust. 1.”

Wariant 1 Porozumienie: Województwo Lubuskie – ULC - PPL Wariant 1 Porozumienie: Województwo Lubuskie – ULC - PPL 4 PPL zainteresowane kontynuacją zarządzania Portem Lotniczym Zielona Góra-Babimost Wybór docelowego modelu leży po stronie Władz Samorządowych Nałożenie obowiązku świadczenia usług publicznych na PPL: Wariant 2 Porozumienie: Województwo Lubuskie - PPL Wariant 2 Porozumienie: Województwo Lubuskie - PPL

PPL zainteresowane kontynuacją zarządzania Portem Lotniczym Zielona Góra-Babimost  Wniosek Województwa Lubuskiego do (ULC) w sprawie nałożenia obowiązku użyteczności publicznej, zawierający propozycję rekompensaty  Zawarcie pomiędzy Prezesem ULC a Województwem Lubuskim umowy określającej warunki współfinansowania PPL w związku z wykonywaniem obowiązku użyteczności publicznej  Zawarcie przez Prezesa ULC z PPL Umowy w zakresie wykonywania obowiązku użyteczności publicznej.  Zawarcie bezpośrednio pomiędzy Województwem Lubuskim a PPL umowy w zakresie wykonywania obowiązku użyteczności publicznej. 5 Wariant 1 Województwo Lubuskie – ULC - PPL Wariant 1 Województwo Lubuskie – ULC - PPL Wariant 2 Województwo Lubuskie - PPL Wariant 2 Województwo Lubuskie - PPL

Wdrożenie PSO - konieczne ustalenia pomiędzy Stronami:  Ustalenie zasad, na jakich następować będzie zwrot przez Urząd Marszałkowski poniesionych przez PPL wydatków związanych z utrzymaniem działalności operacyjnej Portu,  Ustalenie zasad i zakresu promocji Lotniska w Zielonej Górze,  Wskazanie Strony odpowiedzialnej za ewentualne inwestycje w Porcie Lotniczym,  Określenie czasu obowiązywania Umowy. 6 PPL zainteresowane kontynuacją zarządzania Portem Lotniczym Zielona Góra-Babimost

PPL zainteresowane kontynuacją zarządzania Portem Lotniczym Zielona Góra-Babimost Potencjał PPL możliwy do wykorzystania w projekcie: 7  Próba skoordynowania polityki handlowej i marketingowej - zwiększenie szans na pozyskanie przewoźnika  Zabezpieczenie właściwej eksploatacji infrastruktury oraz nadzoru realizacji potencjalnych inwestycji infrastrukturalnych  Zorganizowanie specjalistycznych szkoleń i kursów dla służb lotniskowych  Zapewnienie wykwalifikowanych służb operacyjnych niezbędnych do funkcjonowania Lotniska

Potencjalne korzyści ze współpracy: 8 dla Województwa Lubuskiego dla PPL wykorzystanie istniejącej infrastruktury Portu Lotniczego z możliwością dalszej rozbudowy podjęcie wspólnych działań zmierzających do aktywizacji Lotniska, zapewnienie dostępności transportu lotniczego dla mieszkańców Województwa. możliwość odzyskania generowanych przez Port Lotniczy strat, optymalne zarządzanie przez jeden podmiot (PPL) w celu osiągnięcia możliwych oszczędności przy wykorzystaniu „efektu skali”. PPL zainteresowane kontynuacją zarządzania Portem Lotniczym Zielona Góra-Babimost

Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” ul. 17 stycznia Warszawa 9